Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:56

Ik heb het gemist. Misschien kijk ik het later nog terug als het bij tv gemist komt tenminste.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:15

Ik moest naar school :(

Gelukkig hebben me ouders wel gekeken en die kunnen wel wat vertellen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:18

Ik vind het allemaal vreselijk wat er gebeurt is en ik vergeet het van mijn leven niet meer maar nu nog een herdenking houden en vooral openbaar hoeft van mij niet zo! Zeker nu er nog steeds van alles gevonden word op de ramp plek en het onderzoek in volle gang is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:28

Voor jou hoeft het niet, voor veel nabestaanden wel...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:48

Ja maar omdat veel nabestaanden het wel willen moeten wij dan ook perse meedoen? Dat vind ik zo egoïstisch dan, omdat er nabestaanden zijn die het wel willen en dat de regering het wel wilt moeten wij er dan aan herinnerd worden. Iedereen denkt eraan op zijn eigen manier. En voor mij hoeft er geen hele dienst volgend jaar georganiseerd worden met het oplezen van alle namen. Word mij teveel 9/11 dan

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:49

LadyMadonna schreef:

Voor veel mensen die van leed vermaak houden ook.....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:51

rapido schreef:
LadyMadonna schreef:

Voor veel mensen die van leed vermaak houden ook.....

dan heb je niet goed gekeken, het was heel mooi en ingetogen met respect gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:52

purny schreef:
Ja maar omdat veel nabestaanden het wel willen moeten wij dan ook perse meedoen? Dat vind ik zo egoïstisch dan, omdat er nabestaanden zijn die het wel willen en dat de regering het wel wilt moeten wij er dan aan herinnerd worden. Iedereen denkt eraan op zijn eigen manier. En voor mij hoeft er geen hele dienst volgend jaar georganiseerd worden met het oplezen van alle namen. Word mij teveel 9/11 dan

Niemand vraagt toch of je mee wil doen? Als je er enorm veel last van hebt, kun je altijd nog de TV uit zetten, de radio uitzetten en doorgaan met je werk.

Dat deze mensen behoefte hebben aan het samenkomen, het herdenken en met elkaar stilstaan bij de slachtoffers, is dat toch geen punt, het wordt immers niet aan je opgedrongen, jij kunt en mag gewoon verder met je leven. Je wordt niet opgesloten als je niet meedoet.

Ik vond het 13 jarige meisje ontzettend krachtig spreken over haar moeder en over de hele situatie. Een hele sterke vrouw al, terwijl ze nog gewoon een tiener had moeten zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:17

Ik heb het niet gezien maar ik vind het een beetje onzin over hoe sommigen hierover denken. Als je het niet mee eens bent, kijk dan niet

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:19

Bij ons op school werd het uitgezonden, halfuur hebben we het gekeken en ook een minuut stilte gehouden. Heel de school was stil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:27

Dus als men zich voegt naar de wensen van nabestaanden, maar jij er niet aan herinnerd wil worden, is dat egoïstisch?
Zo'n post wordt ik verdrietig van -O-
Het gaat niet om jou, het gaat er niet om wat jij wilt, het gaat erom wat de nabestaanden van de slachtoffers willen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:33

Ik hoef niet elk jaar een grote herdenking.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:34

purny schreef:

Maar andere mensen misschien wel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:35

Er is nog niet eens bekend wat er komende jaren wel of niet gedaan wordt.
Het is alweer 4 mnd terug, dus ik ben het een beetje kwijt, ben jij een nabestaande?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:37

purny schreef:

Wat let je om er dan gewoon geen aandacht aan te besteden en mensen verder hun momentje te gunnen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:38

purny schreef:

hier nog 1...t is geen 9/11 heel spijtig maar van mij had dit niet eens op tv gehoeven hoor...iets met sensatie lust ...
had gewoon met de mensen die er behoefte aan hadden aan nagedacht maar dat uitzenden enz :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:41

Niet alle nabestaanden konden naar de rai, per slachtoffer mochten er 10 mensen "mee". Dan is het toch fijn dat de mogelijkheid er is het toch te kunnen volgen? Wil je het niet zien zet je het niet aan, zo moeilijk is dat toch niet?
Waarom altijd ikke ikke ikke?
Probeer je eens in te leven in een ander...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:46

Ik ben geen nabestaande maar mijn mening geven mag blijkbaar niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:52

Je mag best je mening geven, en ik mag mijn mening geven dat ik jouw mening er in dit geval niet toe vindt doen.
Het gaat namelijk niet om jou. Het gaat om de nabestaanden, wat zij willen.
Jij hebt daar net zo min iets mee te maken als ik dat he
En dat je het dan egoïstisch noemt, dat er kennelijk wel rekening gehouden wordt met de nabestaanden van de slachtoffers, maar niet met jou.... Dat vind ik.... Tja, wat vind ik dat? Heb ik niet eens een woord voor geloof ik.
Doen ze volgend jaar geen herdenking? Prima.
Doen ze wel een herdenking? Ook prima.
Waar de nabestaanden het meeste aan hebben en waar zij zich goed bij voelen, dat moeten ze doen.
En wat ik daar dan van vind, is helemaal niet belangrijk....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:53

Van mij hoeft het ook niet, maar dat is meer omdat ik het zo laat na dato vindt en het is op een maandag. En dan Marco Borsato met zn kop op de buis. Maar tegelijkertijd stoor ik mij er ook niet aan. Ik bedoel dit is voor de meeste nabestaanden wel belangrijk, dus waarom zou je het dan moeten verbieden. Dan zet je de zender op iets anders, de radio op iets anders en je hebt er verder geen last van. Desnoods zet je een film of cd op.

En het is verder ook niet gezegd dat dit elk jaar gaat gebeuren. En al zou dat wel zo zijn.. genoeg plekken waar je kunt zijn zonder er mee geconfronteerd te worden. :j We leven niet in Noord-Korea waar je stokslagen krijgt als je niet hard genoeg meehuilt :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:56

En hebben jullie ook al gedacht aan alle mensen die vrienden, kennissen en dergelijke hebben verloren? Die kunnen er allemaal niet bij zijn, maar hebben er misschien wel behoefte aan.

En je kunt er vrij makkelijk om heen om het niet te kijken, het is niet zo dat je verplicht bent om het te kijken.

Ik heb de herdenking niet echt kunnen volgen helaas, was aan het werk.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:58

purny schreef:
Ik ben geen nabestaande maar mijn mening geven mag blijkbaar niet.

je hoeft niet te kijken, maar respect voor de mensen die zijn omgekomen en degenen die daar nogwel mee bezig zijn zou je wel sieren, dan houd je gewoon je mond

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:00

Op zich is het ook belangrijk voor de nabestaanden en je mag als gewoon mens er wel bij stil staan. Maar wat er allemaal mis is gegaan qua communicatie met de nabestaande is gewoon zuur. En wat Rutte in het begin heeft lopen Zeggen dat hij alle daders zou vinden en bestraffen geloof ik helemaal niks van. Die man heeft niks bereikt. Als Nederland meer ballen gehad had waren ze nu veel verder gekomen. Ik heb er ook bij stil gestaan, ik ben heus niet zo egoïstisch als ik doe overkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 22:00

Zo laat na dato vind ik het helemaal niet. Het is krap 5 maanden geleden en een aantal slachtoffers zijn nog nieteens gevonden, laat staan dat de nabestaanden afscheid hebben kunnen nemen of hen uberhaupt thuis hebben. Voor hen is het nog iedere dag actueel. Je zult zo maar iedere dag wakker moeten worden..
Nee hoor, hier geen problemen mee. Fijn dat ze zo even bij elkaar kunnen komen om troost te vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:10

purny schreef:
Op zich is het ook belangrijk voor de nabestaanden en je mag als gewoon mens er wel bij stil staan. Maar wat er allemaal mis is gegaan qua communicatie met de nabestaande is gewoon zuur. En wat Rutte in het begin heeft lopen Zeggen dat hij alle daders zou vinden en bestraffen geloof ik helemaal niks van. Die man heeft niks bereikt. Als Nederland meer ballen gehad had waren ze nu veel verder gekomen. Ik heb er ook bij stil gestaan, ik ben heus niet zo egoïstisch als ik doe overkomen.

Je zegt zelf in je post dat het egoïstisch is dat je perse mee moet doen (nee, dat moet je niet)
En de rest... Daar ging het vandaag niet over