steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:27

Popstra schreef:
Blue_flower schreef:

Wat is de noodzaak van vermelden dat er enkel schaarste in melk was? Wat denk je dat daarvan de reden is? Iets meer inhoudelijke toevoeging zou mooi zijn.

Wat voor inhoudelijke toevoeging had u gewenst? :roll:
Als je even terug gelezen had dan had je gezien waar deze reacties over gingen ipv gelijk een zure opmerking neer te droppen!

Ik heb mee en terug gelezen. Daarvoor gaat een heel stuk over de scheepvaart en import als ook export. 1 pagina eerder 1 reactie over lege schappen.
Enkel melden dat er alleen schaarste in melk is, is stemmingmakerij in mijn ogen. Burgers die al tegen de boeren zijn, pakken dat met gemak op om te zeggen "zie je wel".
Daarom is een bericht zonder verdere inhoud met alleen (kort door de bocht) "er was schaarste in melk" echt niet handig als je de boeren steunt. En daar was dit topic voor bedoeld toch?

Recent voorbeeld: de Jumbo die meld dat er geen melk is door te weinig gras. Is uiteraard onzin, maar burgers pakken dit op. Genoeg burgers die geen verstand hebben van het hele proces.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:28

Of de actie wel of niet gerechtvaardigd was, daar zal onderzoek naar komen..

wat mij stoort zijn de sensatiekoppen.... ofwel het nieuws maken, ipv verslaan...
maar de meeste mensen zijn denk meer van de sensatie ipv het echte nieuws?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:28

Er was ook een boer in een trekker die een pistool op zijn hoofd kreeg. Die smeris stapte zo bij hem binnen.
Lijkt het wilde westen wel! Te idioot voor woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:29

Cer schreef:
werd er dan ook gericht geschoten?

Een persoon alleen is natuurlijk een heel stuk minder intimiderent dan een grote dikke trekker waarmee je iemand dood kan rijden. Klein nuance verschilletje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:31

Blue_flower schreef:
Ik heb mee en terug gelezen. Daarvoor gaat een heel stuk over de scheepvaart en import als ook export. 1 pagina eerder 1 reactie over lege schappen.
Enkel melden dat er alleen schaarste in melk is, is stemmingmakerij in mijn ogen. Burgers die al tegen de boeren zijn, pakken dat met gemak op om te zeggen "zie je wel".
Daarom is een bericht zonder verdere inhoud met alleen (kort door de bocht) "er was schaarste in melk" echt niet handig als je de boeren steunt. En daar was dit topic voor bedoeld toch?

Recent voorbeeld: de Jumbo die meld dat er geen melk is door te weinig gras. Is uiteraard onzin, maar burgers pakken dit op. Genoeg burgers die geen verstand hebben van het hele proces.

Dan heb je toch niet goed gelezen waar mijn eerdere bericht over ging. Ga het ook niet weer voor kauwen hier. Fijne dag verder

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:32

Spenk schreef:
Cer schreef:

Een persoon alleen is natuurlijk een heel stuk minder intimiderent dan een grote dikke trekker waarmee je iemand dood kan rijden. Klein nuance verschilletje.

Als ie op je afrijd kan ik het me helemaal voorstellen.. ik had niet het idee dat dat gebeurde, maar misschien is het vanuit een andere hoek anders...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:32

Spenk schreef:
Cer schreef:

Op basis van het filmpje lijkt het onterecht, maar er heeft daarvoor ook al iets gespeeld omdat ook waarschuwingsschoten niet zomaar gelost (mogen) worden. Ook dat hoeft niet terecht te zijn, maar daar hebben we gelukkig de rijksrecherche voor om dat uit te zoeken. Er zijn in het verleden wel vaker agenten bestraft omdat ze onterecht geschoten bleken te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:33

Ik denk niet dat daar over te beoordelen is zonder erbij te zijn geweest nee... een situatie kan ontzettend bedreigend over komen en een agent schiet nooit zomaar want daar komt direct een onderzoek naar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:33

Popstra schreef:
Er was ook een boer in een trekker die een pistool op zijn hoofd kreeg. Die smeris stapte zo bij hem binnen.

Linkje ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:34

Cer schreef:
Spenk schreef:

Als ie op je afrijd kan ik het me helemaal voorstellen.. ik had niet het idee dat dat gebeurde, maar misschien is het vanuit een andere hoek anders...

Kan maar net zo lijken, om die bocht te nemen moest de trekker natuurlijk wel een stukje richting de agenten rijden. Als de situatie dan al gespannen was én dat doorrijden tegen instructies/bevelen van de politie in ging.. een enkel filmpje hoeft geen goede weergave te zijn van de situatie, zeker niet vanuit de beleving van de agenten.

Maar goed dat het wel onderzocht gaat worden. Als de agent inderdaad fout heeft gehandeld mogen daar consequenties aan hangen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:35

Op basis van het filmpje......
Wat is er allemaal voorgevallen? Hoe hebben de demonstranten daarvoor gereageerd?
We waren er niet bij.
Bij ieder schot wat er door de politie geloste wordt, wordt er een onderzoek ingesteld. Wie heeft er geschoten, waarom, wat waren de omstandigheden?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-07-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:35

Electra63 schreef:
Popstra schreef:

Linkje ?

Dat is interessant om te zien. Zeker. Graag de link inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:38

Mindim schreef:
verootjoo schreef:
Dat dacht ik al, misschien dat daar dan nog ruimte was om de boeren een ander bedrijf te gunnen.

Dit was voor de aanbouw van vathorst, bij Amersfoort en Bunschoten.
Het was een regelrechte ellende en desorganisatie en mentale druk van de bovenste plank.

En dan kan ik dus best begrijpen dat die angst er bij de boeren in deze regio er verschrikkelijk in zit, met deze ervaringen van eerdere collega’s in het achterhoofd :

Er was geen extra ruimte, ze hebben een werkende boerderij overgenomen van een die boer ging stoppen op die plek, die ging opnieuw boeren nabij Hellevoetsluis waar hij een boerderij had gekocht.

Maar dan begrijp je toch ook dat dit veel geluk is? :o daarvan staan er geen 50 van in NL voor al die boeren die destijds uitgekocht zijn.

En die pijn van het onderhandelen los je er niet mee op, dat ze met een achterlijk bod kwamen; geen idee hadden hoeveel zo’n bedrijf kost. Dat je je zo ondergewaardeerd voelt en moest vechten om quitte te krijgen of nog iets over te houden eraan.
Wat een verdriet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:39

Electra63 schreef:
Popstra schreef:

Linkje ?

https://twitter.com/fight4my2kids/statu ... YLjo8-v9bA

Ik denk deze?
Voldoet niet helemaal aan de beschrijving (niet 'op zn hoofd', althans, zo lijkt het)
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-07-22 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:39

Zoals ik het zie begint de agent pas te schieten op het moment dat de trekker al op de rotonde rijdt weg bij de agenten. Beoordeeld op het geplaatste filmpje.
Vlak ervoor zie je eerst een andere trekker wegrijden

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:41

Cer schreef:
Ik denk deze?
Voldoet niet helemaal aan de beschrijving (niet 'op zn hoofd', althans, zo lijkt het)

Het werkelijke filmpje is langer en dan die je dat de agente achter hem tot kalmte brengt en dan stopt hij zijn geweer weer terug in het holster

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:42

Pistool.

Ik zie geen pistool op een hoofd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:43

Ik denk dat we vanaf de internetfilmpjes er gewoon lastig iets over kunnen zeggen.. De baan van agent is ook niet echt makkelijk.. laat het onderzoek bij de autoriteiten, en laat men elkaar niet verder opnaaien..

maar dat laatste is wel ijdele hoop denk.. ?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:43

Precies.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:44

rien10 schreef:
Pistool.
Ik zie geen pistool op een hoofd.

Daarom zei ik "ik dénk" en zei ik ook al 'niet op hoofd'.

Een getrokken pistool in je cabine kan best bedreigend zijn? maar goed, geen idee aan welk voorschrift de boer zich niet hield, en waar hij daarvoor al voor gewaarschuwd is..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:47

Nee, jij niet. Maar Popstra schreef dat wel. "Die smeris stapte zo bij hem binnen"

Ik heb nog steeds geen beeld daarvan gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:50

Oh zo, ja idd :)
Ik vind 'smeris' ook weer zo wat... maar goed, terrorboer/terrorist is ook weer zo wat..

Het wordt er allemaal niet gezelliger op..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:50

Je moet die dingen in zijn contekst zien. Actievoerders kunnen er wat van weet ik uit eigen ervaring, en zo'n situatie kan gauw uit de hand lopen. Zeker zoals hier dat agenten al langer bezig zijn met actievoerende boeren. Soms is het gewoon klaar en de ene agent heeft nu eenmaal een korter lontje als de ander. Het zijn soms net mensen.
En actievoerders ook, wij provoceren, dagen uit, gaan over de grenzen heen en willen zoveel mogelijk aandacht genereren.
Het is een dynamiek van emoties en ook rustige mensen kunnen opeens over grenzen gaan zowel aan de kant van actievoerders als aan de kant van de politie.
Maar gelukkig mogen wij niet klagen in Nederland.
Ik hoop ook dat er een body cam gedragen werd en dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt geweest te zijn.
Ik heb altijd geweigerd om de ME als vijand te zijn. Wij willen aandacht en zij moeten zorgen dat het niet uit de hand loopt. Als ik voelde dat het mis ging zei ik dat en dan vertrokken we met ons clubje. Vaak zelfs met hulp van de ME. Er zijn nl altijd actievoerders die gaan echt te ver en zijn gewoon vervelend

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:54

Mindim schreef:
verootjoo schreef:

Echter is er hierin geen rekening gehouden met de gevolgen die hieruit voortvloeien. Waardoor Nederland als de plannen door gezet worden eigenlijk 1 groot natuur reservaat wordt.

Was dit maar zo.

Er zijn nu al zoveel boeren onteigend voor nieuwe dorpen en Vinex-wijken… er is weinig vertrouwen dat we nu wel natuur terugkrijgen.

Kun je me misschien verwijzen naar wat artikelen daarover?
In mijn naaste omgeving werd eerst uitvoerig onderhandeld en kreeg je de kans om je voor een riant bedrag te laten uit kopen, pas als je bleef weigeren werd onteigend. In hun geval hebben ze een dusdanig mooi bedrag ontvangen en zelfs hulp met het zoeken naar een gelijkwaardige boerderij om verder te boeren. Dus ben nieuwsgierig hoe dat dan is gegaan in jouw voorbeelden?

Denk trouwens niet dat naast de Natura 2000 gebieden gebouwd gaat worden.

Hier is onlangs pal tegen natura2000 een nieuwe wijk gebouwd. Technisch gezien zelfs op het gebied van het natuurgebied.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:55

pien_2010 schreef:
Ik hoop ook dat er een body cam gedragen werd en dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt geweest te zijn.

Het is sowieso geen storm in een glas water natuurlijk. Ofwel is er terecht geschoten en dat zou betekenen dat één of enkele boeren flink over de schreef gegaan zijn, ofwel is er onterecht geschoten en dan is de agent flink over de schreef gegaan. Feit is dat er geschoten is en dat is sowieso een groot iets in Nederland.