Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:36

chanicha schreef:
Rutte stopt hierna met de politiek in Nederland!

It's a beautiful day!!!!!!! *\o/*

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:36

Rutte is welkom op school.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:43

Winged schreef:
Ik zie het inderdaad op de NOS. Opvallend.

Aan de ene kant wel, aan de andere kant zijn er steeds meer oppositiepartijen die zich van hem afkeren. BBB wil hem niet meer als MP, GL/PvdA willen nu al van hem af, etc. Z'n houdbaarheidsdatum is ook al lang en breed verstreken.

Wel benieuwd wie de VVD naar voren schuift als opvolger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:48

Exitium schreef:
Winged schreef:

Aan de ene kant wel, aan de andere kant zijn er steeds meer oppositiepartijen die zich van hem afkeren. BBB wil hem niet meer als MP, GL/PvdA willen nu al van hem af, etc. Z'n houdbaarheidsdatum is ook al lang en breed verstreken.

Ik hoop eerlijk gezegd Dilan. Of een andere vrouw. Maar geen Sophie Hermans.
Sophie zie ik niet het land besturen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:58

purny schreef:
chanicha schreef:
Rutte stopt hierna met de politiek in Nederland!

It's a beautiful day!!!!!!! *\o/*

Nou, eerst maar eens afwachten wat ervoor terugkomt. Je kan zeggen wat je wil van Rutte, maar hij was erg politiek vaardig. En we hebben tegenwoordig best wel een paar koekerds in de kamer.

Ik ben ook benieuwd wie Kaag gaat vervangen. Jetten? Dan mag die ook alvast zijn huis gaan bepantseren, de rolluiken installeren, zijn glas kogelwerend maken en zijn Twitter account de prullenbak in gooien. Je moet het maar durven (en, hoe diep, intens triest en treurig is dat).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:00

Ik vind het wel mooi om te lezen dat Rutte eindelijk opstapt. Maar hij heeft vast al weer een leuk baantje elders.
En dan hoop ik dat er een frisse wind komt, die eens weer voor onze eigen economie is en de rest naar achteren wil schuiven.

Rutte was in ieder geval een grote leugenaar en dementeerde ook nog met zijn niet actieve herinneringen. Hij heeft echt alleen maar voor crisissen gezorgd en niet 1 opgelost.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:15

nps schreef:
Nou, eerst maar eens afwachten wat ervoor terugkomt. Je kan zeggen wat je wil van Rutte, maar hij was erg politiek vaardig. En we hebben tegenwoordig best wel een paar koekerds in de kamer.

Ik ben ook benieuwd wie Kaag gaat vervangen. Jetten? Dan mag die ook alvast zijn huis gaan bepantseren, de rolluiken installeren, zijn glas kogelwerend maken en zijn Twitter account de prullenbak in gooien. Je moet het maar durven (en, hoe diep, intens triest en treurig is dat).

De manier waarop en hoe er over gewoon nette mensen in hun privéleven wordt gesproken, is om naar van te worden.

Niet eens zijn oké maar laat mensen wl in hun waarde, bedreig ze niet en maak ook niet van die misselijke plaatjes.

Voor mij zou Dilan een waardige vervanging zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:19

Oh ik had nog geen nieuws gecheckt vandaag. Poe wat dan?

Het samengaan van gl en pvda ben ik niet echt blij mee. Gl is inderdaad wat eerder al is gezegd meer voor de rijkere groenmens en de pvda was ooit voor de minderverdienende arbeider. Die samenvoegen geen idee. Dan zou sp en pvda samen en d66 en gl samen een voor mij logischere keuze zijn.

Maar cda raakt de meeste mensen kwijt aan de top. Vvd ook nu Rutte.

Maar ik vrees dat de volgende regening nog rechtser wordt met nog meer duurmakende maatregelen voor de minder verdieners die wel afhankelijk zijn van hun auto op brandstof omdat de rest is wegbezuinigd. En die niet een wartmepomp en zonnepanelen kunnen betalen-O-

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:41

Exitium schreef:
Winged schreef:

In dit geval is misschien de publieke opinie ook een meewegende factor geweest. Want, hoe vaak laat je je aanleunen dat je een leugenaar bent en het alleen maar slecht voor hebt met het land en dat je een egocentrische graaier bent die de gewone man te grazen wil nemen? Hoe vaak moet je willen horen dat mensen genoeg van je hebben? Hoe vaak laat je je bedreigen, hoeveel impact mag je baan op je persoonlijke leven hebben? De gewone man laat zich horen en doet dat niet op een respectvolle manier en dat is een understatement.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:59

karuna schreef:
Het samengaan van gl en pvda ben ik niet echt blij mee. Gl is inderdaad wat eerder al is gezegd meer voor de rijkere groenmens en de pvda was ooit voor de minderverdienende arbeider. Die samenvoegen geen idee. Dan zou sp en pvda samen en d66 en gl samen een voor mij logischere keuze zijn.

Één van de vier partijen die ooit Groen Links vormden, was de CPN.
Het gestaalde kader.
Een echte arbeiderspartij die de PvdA veel te soft vond.
.. en ik denk dat 'de rijke groenmens' wellicht een frame is,
en sowieso NIET waar de partij naartoe wil.

De mensen die het hardste worden getroffen door de milieucrisis,
wereldwijd,
maar ook in Nederland,
zijn de armen.

Dat weet Groen Links en maakt er beleid op.
(In tegenstelling tot de kabinetten R 1t/m4 - subsidie voor de rijken, kunnen ze een stekkerauto kopen.)

Wat mij betreft mogen de SP en de PvdDieren zo aansluiten.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-07-23 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:00

Veronica2 schreef:
Exitium schreef:

In dit geval is misschien de publieke opinie ook een meewegende factor geweest. Want, hoe vaak laat je je aanleunen dat je een leugenaar bent en het alleen maar slecht voor hebt met het land en dat je een egocentrische graaier bent die de gewone man te grazen wil nemen? Hoe vaak moet je willen horen dat mensen genoeg van je hebben? Hoe vaak laat je je bedreigen, hoeveel impact mag je baan op je persoonlijke leven hebben? De gewone man laat zich horen en doet dat niet op een respectvolle manier en dat is een understatement.

Amen. Ga er maar is aanstaan, politicus zijn in deze tijd. Het publieke debat is enorm verhard. Zie je hier ook al.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:11

germie schreef:
Ik vind het wel mooi om te lezen dat Rutte eindelijk opstapt. Maar hij heeft vast al weer een leuk baantje elders.
En dan hoop ik dat er een frisse wind komt, die eens weer voor onze eigen economie is en de rest naar achteren wil schuiven.

Rutte was in ieder geval een grote leugenaar en dementeerde ook nog met zijn niet actieve herinneringen. Hij heeft echt alleen maar voor crisissen gezorgd en niet 1 opgelost.

Duidelijk, jij moet Rutte gewoon helemaal niet. Net als elke andere PM in dit kikkerlandje had hij zijn goede en verkeerde kanten. Helemaal afbranden vin ik niet correct.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:13

Ik snap het volkomen als mw. Kaag niet terugkeert.

Ik schreef eerder: haar dochters zijn vast blij met de val van het kabinet.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o

... dat is toch niet het land waar je wil wonen.
Zo deden we vroeger niet in Nederland. |(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:15

Janneke ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Te triest hoe men publiek mensen op deze manier behandelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:16

Mijns inziens zouden de mensen die afhankelijk zijn van een vorm van een uitkering (bijstand, arbeidsongeschikt, pensioen), minimumloon en ook de middenklasse eens goed het programma van GL moeten lezen. Zij zijn allen echt beter af dan met rechtse ideeën.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:17

germie schreef:

Er zijn wel een aantal dingen wat hij goed heeft gedaan. en dat is de corona crisis. Juist doordat er in het verleden zoveel bezuinigd was konden er veel steunpakketten uitgegeven worden.

En de tegemoetkoming voor de minima in de energie. Dat heeft hij samen met andere partijen besloten. Ook weer uit een potje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:20

Echwel schreef:

En dat komt dus uit de politiek, Wilders was een van eersten om Kaag voor heks uit te maken. En kijk je naar FvD dan is het helemaal dieptriest, een voordeel van nieuwe verkiezingen kan zijn dat we bijna van FvD afzijn, nu staan ze op 1 zetel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:59

Ik heb net een stukje van het debat gezien, maar ik vind sowieso dat ze daar als kleuters met elkaar omgaan. Sneue sneren over en weer, slaan op de tafels en dan een voorzitter die de boel niet in het gareel kan houden. Als je als politici al zo met elkaar omgaat, dan begrijp ik ergens ook wel dat er vanuit het volk onnozele opmerkingen komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:02

het is logisch dat Rutte opstapt. Ik ben heel benieuwd wie de volgende mp zal worden.. het zijn sowieso geen benijdenswaardige posities om in het kabinet te gaan denk ik. Je kan het nooit voor iedereen goed doen. Een heel dikke huid is nodig.

Ik zit nu het debat met Sophie Hermans te kijken, maar zij is denk ik ook niet de juiste persoon voor de functie. Ze reageert vaak zo boos op vragen en reacties, dat komt niet goed over.
Misschien dat we de optimist Rutte nog wel gaan missen :)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:23

BigOne schreef:
Echwel schreef:

En dat komt dus uit de politiek, Wilders was een van eersten om Kaag voor heks uit te maken. En kijk je naar FvD dan is het helemaal dieptriest, een voordeel van nieuwe verkiezingen kan zijn dat we bijna van FvD afzijn, nu staan ze op 1 zetel.

De sterkste vorm van normvervaging gebeurde toen Fortuyn zo populair was, ik weet nog goed hoe dat aan tafel ging met Melkert en dat was niet best.

Janneke2, de ideologie van PPR en PSP was ook niet voor de poes en je had ook nog de EVP maar daar is me weinig van bij gebleven.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:51

Chubby schreef:
Mijns inziens zouden de mensen die afhankelijk zijn van een vorm van een uitkering (bijstand, arbeidsongeschikt, pensioen), minimumloon en ook de middenklasse eens goed het programma van GL moeten lezen. Zij zijn allen echt beter af dan met rechtse ideeën.

Mee eens, middeninkomens en modaal lijken altijd zo bang voor GL maar hoeven echt niet bang te zijn. De echt vermogende (boven een miljoen bijvoorbeeld) en de grote bedrijven, die willen ze juist zwaarder belasten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:54

Ja, het idee dat GL voor elitaire of vermogende mensen is, geen idee waar dat vandaan komt. Dan lezen mensen het programma echt niet denk ik. En ook de achtergrond van Klaver niet.

GL en Klaver zijn echt niet elitair. Dat is alleen iets dat weer lekker na gepapegaaid wordt zonder ooit ook maar het programma te lezen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:46

juval schreef:
het is logisch dat Rutte opstapt. Ik ben heel benieuwd wie de volgende mp zal worden.. het zijn sowieso geen benijdenswaardige posities om in het kabinet te gaan denk ik. Je kan het nooit voor iedereen goed doen. Een heel dikke huid is nodig.

Ik zit nu het debat met Sophie Hermans te kijken, maar zij is denk ik ook niet de juiste persoon voor de functie. Ze reageert vaak zo boos op vragen en reacties, dat komt niet goed over.
Misschien dat we de optimist Rutte nog wel gaan missen :)

Ik denk dat je wel redelijk "teflon Mark" moet zijn in de functie als MP. Helemaal om het zoveel jaren vol te kunnen houden. Natuurlijk hoort het bij politiek, maar ik zou het toch heel moeilijk vinden. En ik denk dat ook vele andere politici al lang waren omgevallen.

Ik ben benieuwd naar het vervolg. En natuurlijk naar de nieuwe lijststrekker van de VVD.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:11

Sophie Hermans zie ik ook niet als lijsttrekker van de VVD, dan liever een Dilan Yesilgöz.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:12

of een oude bekende: Klaas Dijkhof