Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:57

manie schreef:
Geeft helemaal aan hoe incapabel de NL overheid werkt....

Even een stuk voor jou uit het artikel gehaald:
"Oehlers begrijpt nu ook waarom het Nederlandse onderzoek is opgeschort. "Dat is common sense. Zo'n agent uit Nederland die hier spullen komt halen van overleden mensen - dat is een missie - maar die heeft natuurlijk ook kinderen en een familie en die is ook in gevaar. Dus ik begrijp het heel goed." Hij voegt daaraan toe: "Het is triest om te zeggen, maar er kan gewoon geen onderzoek gedaan worden nu."

Zelfs die beste man die daar fysiek stond om te zoeken naar iets van zijn dierbare, begrijpt het. Waarom is de overheid incapabel als ze nog meer slachtoffers willen voorkomen? Hoe triest ook; er valt nu meer te verliezen dan te winnen door toch eigenwijs Nederlandse agenten erheen te sturen. De mensen van het vliegtuig zijn al dood en geen gezin wordt er nu beter van als hun kind, vader, moeder, broer, zus, oom, tante, vriend erheengaat in een vreselijke oorlog met kans om daar ook het leven te laten. Het is het nu niet waard :n genoeg onschuldige slachtoffers zijn er gevallen, dan ga je de goden niet verzoeken :n

Kamy

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:29

Staat die man volgens de pers, op de foto met de mogelijke koffer van zijn nichtje.
alsof der nog koffers op die plek liggen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:31

Kamy schreef:
Staat die man volgens de pers, op de foto met de mogelijke koffer van zijn nichtje.
alsof der nog koffers op die plek liggen.

Er ligt nog veel meer.

Jemig ene beetje positief over het hele gebeuren hoe NL ermee omgaat mag wel.
Ze doen hun uiterste best maar als de kogels letterlijk je zowat om de oren vliegen snap ik dat je daar niet even lekker ontspannen gaat zoeken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:21

Mijn reactie heeft niets met de NL overheid of het functioneren daarvan mbt MH17 te maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:26

Reactie was ook niet enkel voor jou.

Er word iedere keer zo negatief gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:28

Iedere keer? Ook ik ben niet negatief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:24

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:29

Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden..... een nutteloos bericht zonder waarde.... sensatie? Ik weet het niet.
het duurt de familie allemaal te lang. Dus gaat die gek daarheen. Staat ineens met een koffer op de foto en schuilt achter een paal ivm bom inslag. Onze held....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:41

Titel is wat relatief :D

Schuilen achter of bij een paal.. Logisch.. Wat had hij dan moeten doen. Grote witte hoed met een rood kruis erop op z'n hoofd. Bombadeer mij?

Heeft imo niks met heldendom te maken. Ik zou 't af hebben geraden, maar er zijn nu eenmaal wel mensen die wel de behoefte hebben om die rampplek te bezoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:58

Er komt geen hoorzitting in de kamer over de satelliet beelden. Ben ik nu de enigste die dit belachelijk vind.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:25

Het gaat weer om de berichtgeving. Als die man behoefte had omdat er voor hem nog iets mistte in zijn verdriet. Dan zou ik zeggen : beetje risico volle operatie maar als je denkt dat je dat moet doen?
Nu staat er: het duurt de familie allemaal te lang. Als de experts er al niet doorkomen wat denkt hij dan te bereiken?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:41

Echt he. Er zullen wel meer families zijn waarvan de nabestaanden nog niet zijn geidentificeerd. Natuurlijk na een week zul je dan al denken van schiet op ik wil hem/haar terug, als je me snapt. Maarja dan ga je nog niet speciaal daarvoor naar oekraine vind ik. Als ook al de experts er niet heen kunnen. Sta je daar in je uppie te zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:05

Ik vind dat je niet kan oordelen over iemands gevoel.
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden wanhopig zijn en op een gegeven moment denken ' ik doe het zelf wel' en er dan achter komen dat het er echt gevaarlijk is en er niet voor niets gestopt is met zoeken.
Zeker als er niets gevonden is kan ik me voorstellen dat je zelf wil kijken of je iets terug kan vinden om duidelijkheid te krijgen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:35

dees_daan schreef:
Ik vind dat je niet kan oordelen over iemands gevoel.
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden wanhopig zijn en op een gegeven moment denken ' ik doe het zelf wel' en er dan achter komen dat het er echt gevaarlijk is en er niet voor niets gestopt is met zoeken.
Zeker als er niets gevonden is kan ik me voorstellen dat je zelf wil kijken of je iets terug kan vinden om duidelijkheid te krijgen.

Dat doe ik ook niet. Ik oordeel alleen over hoe de berichtgeving op mij over komt. ...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:42

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:26

Het is misschien hard maar ik vind gewoon dat dat niet hoort. Natuurlijk als je ze in hun verplaatst snap ik het wel maar ik vind nog steeds niet echt dat je dat dan zomaar moet doen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:32

Ik vind dat de Nederlandse regering te laks is geweest. Rutte mag van mij oprotten. Loze beloftes doen die hij niet waar kan maken. Dus ik kan me voorstellen dat iemand er nu heen gaat om zelf te zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:46

Als je het gevoel hebt dat een dierbare aan zijn lot over wordt gelaten / in de steek wordt gelaten en je kan dat niet verkroppen, kan ik me voorstellen dat je uit een soort respect / eerbetoon jegens diegene besluit er zelf achteraan te gaan.

Ook niet in de laatste plaats voor je eigen gemoedsrust dat je het gevoel hebt dat je er iets aan GEDAAN hebt en dat je het toch beter een plekje kan geven als je ter plekke geweest bent en 1 en ander in je op kan nemen en beter begrijpt. Kan me voorstellen dat je het dan beter een plekje kan geven.

Hoeveel mensen geeft het niet een "beter" gevoel als ze op de plaats van overlijden van een dierbare zijn geweest of een dingetje op de plaats van een ongeluk achterlaten :(:)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:24

http://nos.nl/artikel/712264-oekraine-g ... nitie.html

Ik kan me echt wel voorstellen, dat je in zo'n situatie op de een of andere manier "berusting" zoekt. Maar om nou op eigen houtje daar naar toe te gaan? Moeten er nog meer zinloze slachtoffers vallen?

en komt iedereen die op eigen houtje gaat, nu als "held" in het nieuws? Zo brengt de media het voor mijn gevoel....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:29

Wat betreft zinloze slachtoffers:
Ik denk dat de vrijheid om dit voor jezelf te mogen bepalen een groot goed is :)

Voelt iemand de sterke behoefte om iets te DOEN en te gaan: vooral doen :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:07

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:09

Ik weet het toch niet

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:19

De lichamen die daar vandaan zijn gehaald zijn wel degelijk de resten van de mensen die in die vlucht zaten, aangenomen dat het identificatieproces goed verloopt. Dit vind ik dan ook een beetje een vreemde zin:

En toch? Talloze getuigen hebben een passagierstoestel gezien. De Russische radar heeft MH17 waargenomen. Maar, welk vliegtuig hebben ze gezien? We mogen dan getuigen hebben die het vliegtuig in de lucht hebben gezien, maar wat we niet hebben en wat voor zover ons bekend ook niet bestaat, zijn beelden van het neerstorten van MH17 of getuigen die het hebben zien neervallen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:29

Daarom ik snap dat niet. Dan zouden in 2011 en 2012 en 2013 toch ook dezelfde satelietbeelden zijn?? Of ligt dat dan aan mij??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:37

Wel dorpelingen die de inslag gehoord / gezien hebben en lijken, spullen en brokstukken uit de lucht hebben zien vallen midden in hun dorp, en allerlei "rotzooi" opgeruimd hebben in de dagen en weken erna, en mensen die op die vlucht zijn gegaan en in zakken zijn teruggekomen.

Elk verhaal dat je hoort kan gelogen en verdraaid zijn, geen enkel "bewijs" is echt bewijs helaas.

Of deze beelden echt al van voor de crash zijn? Geen enkel idee. Fouten worden overal gemaakt en ook verhalen worden overal verdraaid....