Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:41

Ik snap het ook niet. Maar de argumenten die ze gebruiken zijn dat er door mensen zo veel dieren geslacht worden en nu de wolf het doet dat die het niet mag. En dat de boeren hun dieren maar moeten beschermen . Eigenlijk dezelfde argumenten als de PvdD gebruikt, dezelfde voorgekauwde teksten die heel ver van de realiteit staan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:59

Captain schreef:
Bijzonder, dat zijn dan vast geen dierenartsen die elke dag aangevreten schapen uit hun lijden mogen verlossen.

Nou dit.. Vast een gezelschapsdierenarts :=
Of zit je nog niet in wolvengebied Anjali?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 12:10

Zichtmeldingen Zwiggelte Dr
Citaat:
Zwiggelte Drenthe
14-02-2025
8.00 uur

Vanochtend meerdere zichtmeldingen van wolf achter de Halerweg in Zwiggelte. Liep door naar het bos in de richting van Hooghalen.

Zekerheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/197WDM ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 12:11

Zichtmelding Heino Ov
Citaat:
Heino Overijssel
14-02-2025

Vanochtend zichtmeldingen van wolf aan de Molenweg in Heino. Looprichting helaas niet bekend.

Zekerheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1XwvtZ ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 12:15

Citaat:
Er zit een losloopverbod voor honden aan te komen in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dit is een besluit van de Provincie Utrecht. Op particuliere landgoederen moeten honden overigens altijd al aan de lijn. Ik heb er een Woo-verzoek over ingediend vanavond.

Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Bt4KC ... tid=wwXIfr

NB: mensen die een HUS in de regio hebben, waarschuwen hun klanten hier al voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:33

Of iemand wel of niet pro wolf dat maakt voor mij niet uit, als het bijvoorbeeld mijn dierenarts zou zijn. Ik kan dat wel loskoppelen. Als diegene zijn of haar werk goed doet maakt wat voor mening je hebt voor mij niet uit.

Dat losloopverbod wat er aan zit te komen, ik was ook al bang dat het die kant op zou gaan en ben benieuwd hoe transparant men gaat zijn in de communicatie. Mijn hond heeft het zo nodig om een paar keer per week lekker los te kunnen rennen. Waar kan dat straks nog wel veilig?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:47

Ik heb die gruwelijke beelden op mijn fb gedeeld. Doe ik nooit maar men mag dit wel eens gaan zien. Lammeren die er uit gerukt zijn. Lijkt mij best heftig om te zien als je dat nieuws nooit mee krijgt of je er gewoonweg niet in interesseerd omdat het ver van je bed is. Delen dus!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:52

Over de dierenartsen: vanuit mijn eigen omgeving heb ik de indruk dat veel dierenartsen voor kleine huisdieren pro zijn en veel veeartsen anti. Dat is wat ik hier in de omgeving zie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:53

Ik deel ook af en toe wat op mijn tijdlijn.
En het bijzondere, deel ik wat over zeg maar mijn paarden krijg ik reacties. Op de wolf zelden tot niks.

Ik snap dat niet.
De meeste hebben geen weidedieren.
Hond gaat blokje bebouwde kom.

Ik denk echt dat het zo niet leeft nu mensen.
En toch nog steeds die zelfbenoemde experts in de media geloven.

Maar ik denk maar zo. Hopelijk blijft er ergens iets hangen...

Popstra schreef:
Ik heb die gruwelijke beelden op mijn fb gedeeld. Doe ik nooit maar men mag dit wel eens gaan zien. Lammeren die er uit gerukt zijn. Lijkt mij best heftig om te zien als je dat nieuws nooit mee krijgt of je er gewoonweg niet in interesseerd omdat het ver van je bed is. Delen dus!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 13:00

Zichtmelding Harskamp Gld
Citaat:
Harskamp Gelderland
14-02-2025
9.25 uur

Vanochtend zichtmeldingen van wolf aan de Broekweg in Harskamp.

Zekerheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/v/1Do4QN ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 13:02

Zichtmelding De Wilgen Frl
Citaat:
De Wilgen Friesland
14-02-2025
10.15

Vanochtend zichtmeldingen van wolf in weiland aan de Drachtster Heawei in De Wilgen. Hij liep richting het Krite Bos.

Zekerheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1B9km2 ... tid=wwXIfr

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:03

Als ik deel dat we 1 van onze paarden tijdelijk verhuisd hebben vanwege de wolf dan schrikken mensen wel. En ze zijn verbaasd, dat wolven ook zo ver uit de bossen komen. De meeste mensen die er niks mee te maken hebben, of er verder van af wonen hebben geen idee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 13:03

Verlate melding Wittelte Dr, afgelopen woensdag
Citaat:
Late melding Woensdagmorgen
12 februari (sporen in de sneeuw )wolf om huis heen Wittelte

Via app meldingen wolven in Westerveld

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:06

Mogen dierenartsen, mensen dus, geen andere mening hebben dan tegen de wolf te zijn? Worden die direct hier gediskwalificeerd? Ook zij mogen toch zeker rekenen op respect, net als iedereen dat mag opbrengen om te geven. Ook aan mensen met een andere mening, die zijn niet direct gestoord of kwaadaardig maar hebben gewoon een andere visie die ook telt. Je kunt wel vragen welke argumenten hen hebben overtuigd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:24

Zeker mag dat. En daarom zou ik zo'n arts graag bij mijn hond/schaap/pony hebben als die gewond of gedood is door een wolf. Zo kunnen ze zien wat de consequentie van de aanwezigheid van wolven in Nederland is. Dat is niet boosaardig, dat is geen kwade opzet, dat is inzicht geven.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:26

josien_m_ schreef:
Mogen dierenartsen, mensen dus, geen andere mening hebben dan tegen de wolf te zijn? Worden die direct hier gediskwalificeerd? Ook zij mogen toch zeker rekenen op respect, net als iedereen dat mag opbrengen om te geven. Ook aan mensen met een andere mening, die zijn niet direct gestoord of kwaadaardig maar hebben gewoon een andere visie die ook telt. Je kunt wel vragen welke argumenten hen hebben overtuigd.

Mensen worden veearts/ dierenarts om dierenlevens te redden. De veeartsen die met het wolvenleed geconfronteerd worden, die zien wat dit aanricht bij dieren en mensen, worden zelf ook enorm geraakt door dit leed. Een arts die pro-wolf napraat heeft of zelf geen ervaring (en kan dus geen gefundeerde mening geven) of een groot gebrek aan empathie en kan dan in mijn optiek beter een beroep kiezen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:31

juval schreef:
rien10 schreef:
Ik zou die veeartsen meteen bij een dier wat aangevallen door een wolf is, willen hebben. Laat het ze maar zien met eigen ogen. De wonden repareren of euthanasie plegen.
Dan stop dat Oetsiekoetsie lief diertje gedrag vanzelf wel.

of ze zien er een verdienmodel in? lucratief om aangevallen dieren op te lappen.

Tot nu toe lees ik vooral dat dierenartsen die ermee te maken krijgen het vreselijk vinden. Over het algemeen zij. De dieren niet meer op te lappen na een aanval. In het begin mochten ze ook niet het dna monster nemen, waardoor ze ook voor de keus stonden om of een dier te laten creperen of euthanaseren zonder dna af te nemen. Dus zonder vastte stellen of het een wolf was en dus zonder compensatie.

anjali schreef:
Ik snap het ook niet. Maar de argumenten die ze gebruiken zijn dat er door mensen zo veel dieren geslacht worden en nu de wolf het doet dat die het niet mag. En dat de boeren hun dieren maar moeten beschermen . Eigenlijk dezelfde argumenten als de PvdD gebruikt, dezelfde voorgekauwde teksten die heel ver van de realiteit staan.

Als dieren geslacht zouden worden op de m aier waarop een wolf dat doet zou Nederland te klein zijn denk ik.
Ik snap niet dat mensen het ene leed goed willen praten door er iets anders bij te halen.

tienus63 schreef:
Citaat:
Er zit een losloopverbod voor honden aan te komen in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dit is een besluit van de Provincie Utrecht. Op particuliere landgoederen moeten honden overigens altijd al aan de lijn. Ik heb er een Woo-verzoek over ingediend vanavond.

[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Bt4KC ... tid=wwXIfr

NB: mensen die een HUS in de regio hebben, waarschuwen hun klanten hier al voor.

Nog meer dieren die in hun bewegingsruimte en -vrijheid worden beperkt omdat er wordt geweigerd om beleid en beheer rondom wolven op te stellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:16

DuoPenotti schreef:
Ik deel ook af en toe wat op mijn tijdlijn.
En het bijzondere, deel ik wat over zeg maar mijn paarden krijg ik reacties. Op de wolf zelden tot niks.

Ik snap dat niet.
De meeste hebben geen weidedieren.
Hond gaat blokje bebouwde kom.

Ik denk echt dat het zo niet leeft nu mensen.
En toch nog steeds die zelfbenoemde experts in de media geloven.

Maar ik denk maar zo. Hopelijk blijft er ergens iets hangen...

Popstra schreef:

precies dat. krijg ook weining reacties maar als ze het maar zien denk ik dan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:19

anjali schreef:

en wolf vermoord vele malen meer dieren dan hij nodig heeft om te overleven, puur om het moorden totaal nutteloos dus, dieren hebben veel stress dan en worden vaak nog leven verschreurd ook nog eens waarna ze aan hun verwondingen overlijden.

dieren naar de slacht brengen heeft een doel: alles wordt gebruikt, dus heeft zeker een doel, dieren hebben weinig stress en worden in 99 van de 100 gevallen ook met respect behandeld (daar is toezicht voor of zou er aanwezig moeten zijn!!)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:10

Nyaleti schreef:
Captain schreef:
Bijzonder, dat zijn dan vast geen dierenartsen die elke dag aangevreten schapen uit hun lijden mogen verlossen.

Nou dit.. Vast een gezelschapsdierenarts :=
Of zit je nog niet in wolvengebied Anjali?

Hier geen wolven (meer) tot nu toe gelukkig. Zijn er wel geweest maar die zijn weg. Iemand ook in de krant opperde wel dat er een (?) wolf losgelaten zou kunnen worden (zie je nou wel!) omdat er overlast zou zijn van edelherten die uit de tuintjes van mensen zouden eten! Nou bij mij mogen ze komen eten want die vermoorden onze weidedieren tenminste niet!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 15:10

Zichtmelding Dalfsen Ov
Citaat:
Dalfsen Overijssel
14-02-2025
11.30 uur

Vanochtend zichtmelding van wolf op akker aan de Vlierhoekweg in Dalfsen.

Zekerheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1FV84S ... tid=wwXIfr

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:18

SusanH schreef:
Mijn hond heeft het zo nodig om een paar keer per week lekker los te kunnen rennen. Waar kan dat straks nog wel veilig?

Ik ga hier rondom Kwintelooijen Veenendaal nog gewoon met de honden naar het bos. Ook het losloopgebied naast ouwehand zou ik rustig gaan lopen en daar zelfs mijn honden nog gewoon los laten lopen. Het is dat mijn reu het daar al niets vindt en alleen maar zo snel mogelijk weer weg wilt, anders was ik vaker daarheen gegaan. Het losloopgebied rondom de Slaperdijk zou ik dan weer wel mijden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 18:25

Zichtmelding Asperen Gld
Citaat:
Asperen Gelderland
14-02-2025
16.00 uur

Zichtmelding. Bij een fietstochtje heeft een wolf een heel stuk evenwijdig aan de Meerdijk door het veld mee gerend. Dit was ong. 100 na de sluis aan de rechter kant.

Zekerheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19u4Zw ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 18:56

Zichtmelding Ommen Ov
Citaat:
Ommen Overijssel
14-02-2025
15:45 uur

Zichtmelding wolf in Ommen. Hij kwamrechts uit de Schapenallee en rende het weiland in richting de kinderboerderij

Zekerheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:05

vilheide schreef:
SusanH schreef:
Mijn hond heeft het zo nodig om een paar keer per week lekker los te kunnen rennen. Waar kan dat straks nog wel veilig?

Ik ga hier rondom Kwintelooijen Veenendaal nog gewoon met de honden naar het bos. Ook het losloopgebied naast ouwehand zou ik rustig gaan lopen en daar zelfs mijn honden nog gewoon los laten lopen. Het is dat mijn reu het daar al niets vindt en alleen maar zo snel mogelijk weer weg wilt, anders was ik vaker daarheen gegaan. Het losloopgebied rondom de Slaperdijk zou ik dan weer wel mijden.

Ik loop 1x per week achter Ouwehand (de Laarsenberg) en dat is nog de enige plek waar ik mijn hond met een gerust hart los laat lopen. Ik laat haar ook los op andere, overzichtelijke plekken op de Heuvelrug, maar scan dan wel steeds de hele omgeving af. Gelukkig heb ik thuis ook veel grond dus kan ze hier wel altijd lekker rondrennen. Maar ik vind het echt heel erg jammer dat we de bossen wel een beetje kwijt zijn. Ik genoot altijd enorm van uren dwalen door de bossen en dat is nu met een hond (los of vast) niet meer zo ontspannen.