Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zwiggelte Drenthe
14-02-2025
8.00 uur
Vanochtend meerdere zichtmeldingen van wolf achter de Halerweg in Zwiggelte. Liep door naar het bos in de richting van Hooghalen.
Zekerheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Heino Overijssel
14-02-2025
Vanochtend zichtmeldingen van wolf aan de Molenweg in Heino. Looprichting helaas niet bekend.
Zekerheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Er zit een losloopverbod voor honden aan te komen in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dit is een besluit van de Provincie Utrecht. Op particuliere landgoederen moeten honden overigens altijd al aan de lijn. Ik heb er een Woo-verzoek over ingediend vanavond.
Popstra schreef:Ik heb die gruwelijke beelden op mijn fb gedeeld. Doe ik nooit maar men mag dit wel eens gaan zien. Lammeren die er uit gerukt zijn. Lijkt mij best heftig om te zien als je dat nieuws nooit mee krijgt of je er gewoonweg niet in interesseerd omdat het ver van je bed is. Delen dus!!
Citaat:Harskamp Gelderland
14-02-2025
9.25 uur
Vanochtend zichtmeldingen van wolf aan de Broekweg in Harskamp.
Zekerheid hoog
#geenwolf
Citaat:De Wilgen Friesland
14-02-2025
10.15
Vanochtend zichtmeldingen van wolf in weiland aan de Drachtster Heawei in De Wilgen. Hij liep richting het Krite Bos.
Zekerheid hoog
#geenwolf
josien_m_ schreef:Mogen dierenartsen, mensen dus, geen andere mening hebben dan tegen de wolf te zijn? Worden die direct hier gediskwalificeerd? Ook zij mogen toch zeker rekenen op respect, net als iedereen dat mag opbrengen om te geven. Ook aan mensen met een andere mening, die zijn niet direct gestoord of kwaadaardig maar hebben gewoon een andere visie die ook telt. Je kunt wel vragen welke argumenten hen hebben overtuigd.
juval schreef:rien10 schreef:Ik zou die veeartsen meteen bij een dier wat aangevallen door een wolf is, willen hebben. Laat het ze maar zien met eigen ogen. De wonden repareren of euthanasie plegen.
Dan stop dat Oetsiekoetsie lief diertje gedrag vanzelf wel.
of ze zien er een verdienmodel in? lucratief om aangevallen dieren op te lappen.
anjali schreef:Ik snap het ook niet. Maar de argumenten die ze gebruiken zijn dat er door mensen zo veel dieren geslacht worden en nu de wolf het doet dat die het niet mag. En dat de boeren hun dieren maar moeten beschermen . Eigenlijk dezelfde argumenten als de PvdD gebruikt, dezelfde voorgekauwde teksten die heel ver van de realiteit staan.
tienus63 schreef:Citaat:Er zit een losloopverbod voor honden aan te komen in natuurgebieden op de Utrechtse Heuvelrug. Dit is een besluit van de Provincie Utrecht. Op particuliere landgoederen moeten honden overigens altijd al aan de lijn. Ik heb er een Woo-verzoek over ingediend vanavond.
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1Bt4KC ... tid=wwXIfr
NB: mensen die een HUS in de regio hebben, waarschuwen hun klanten hier al voor.
DuoPenotti schreef:Ik deel ook af en toe wat op mijn tijdlijn.
En het bijzondere, deel ik wat over zeg maar mijn paarden krijg ik reacties. Op de wolf zelden tot niks.
Ik snap dat niet.
De meeste hebben geen weidedieren.
Hond gaat blokje bebouwde kom.
Ik denk echt dat het zo niet leeft nu mensen.
En toch nog steeds die zelfbenoemde experts in de media geloven.
Maar ik denk maar zo. Hopelijk blijft er ergens iets hangen...Popstra schreef:Ik heb die gruwelijke beelden op mijn fb gedeeld. Doe ik nooit maar men mag dit wel eens gaan zien. Lammeren die er uit gerukt zijn. Lijkt mij best heftig om te zien als je dat nieuws nooit mee krijgt of je er gewoonweg niet in interesseerd omdat het ver van je bed is. Delen dus!!
anjali schreef:Ik snap het ook niet. Maar de argumenten die ze gebruiken zijn dat er door mensen zo veel dieren geslacht worden en nu de wolf het doet dat die het niet mag. En dat de boeren hun dieren maar moeten beschermen . Eigenlijk dezelfde argumenten als de PvdD gebruikt, dezelfde voorgekauwde teksten die heel ver van de realiteit staan.
Nyaleti schreef:Captain schreef:Bijzonder, dat zijn dan vast geen dierenartsen die elke dag aangevreten schapen uit hun lijden mogen verlossen.
Nou dit.. Vast een gezelschapsdierenarts![]()
Of zit je nog niet in wolvengebied Anjali?
Citaat:Dalfsen Overijssel
14-02-2025
11.30 uur
Vanochtend zichtmelding van wolf op akker aan de Vlierhoekweg in Dalfsen.
Zekerheid hoog
#geenwolf
SusanH schreef:Mijn hond heeft het zo nodig om een paar keer per week lekker los te kunnen rennen. Waar kan dat straks nog wel veilig?
Citaat:Asperen Gelderland
14-02-2025
16.00 uur
Zichtmelding. Bij een fietstochtje heeft een wolf een heel stuk evenwijdig aan de Meerdijk door het veld mee gerend. Dit was ong. 100 na de sluis aan de rechter kant.
Zekerheid hoog
#geenwolf
Citaat:Ommen Overijssel
14-02-2025
15:45 uur
Zichtmelding wolf in Ommen. Hij kwamrechts uit de Schapenallee en rende het weiland in richting de kinderboerderij
Zekerheid hoog
#geenwolf
vilheide schreef:SusanH schreef:Mijn hond heeft het zo nodig om een paar keer per week lekker los te kunnen rennen. Waar kan dat straks nog wel veilig?
Ik ga hier rondom Kwintelooijen Veenendaal nog gewoon met de honden naar het bos. Ook het losloopgebied naast ouwehand zou ik rustig gaan lopen en daar zelfs mijn honden nog gewoon los laten lopen. Het is dat mijn reu het daar al niets vindt en alleen maar zo snel mogelijk weer weg wilt, anders was ik vaker daarheen gegaan. Het losloopgebied rondom de Slaperdijk zou ik dan weer wel mijden.