Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Maar ben je dan je koers kwijt, of ben je dan jezelf opnieuw aan het uitvinden? Je kan zoiets negatief zien, of juist positief?
pien_2010 schreef:Het is fijn om te zien in dit topic dat mensen toekomst zien in dit kabinet.
Zelfs veel VVD ers op dit moment vragen zich met argumenten onderbouwd af, wat er stand kan houden van al die plannen.
Als de VVD en GL/ PvdA het met elkaar eens zijn dan is er wel wat aan de hand in mijn ogen.![]()
Die conclusie durf ik toch wel te trekken.
nps schreef:ruitje schreef:Maar ben je dan je koers kwijt, of ben je dan jezelf opnieuw aan het uitvinden? Je kan zoiets negatief zien, of juist positief?
Op het moment dat je een land moet besturen doe je jezelf uitvinden maar in je eigen tijd. Van iemand die serieus wat te zeggen heeft verwacht ik in ieder geval toch minstens een hele duidelijke visie en een gedegen plan.
ruitje schreef:Er is toch een visie en een plan? Ik zie wel dat veel partijen op dit moment reflecteren en bezig zijn met 'hoe moeten wij als partij verder' . Dat vind ik geen verkeerd ding en ik snap eigenlijk niet dat je daar tegen kan zijn...
Of je moet gewoon dezelfde partij visie als altijd vast houden en hopen dat de kiezer ooit weer naar je terug komt
Janneke2 schreef:Oneens.
Weten wat je belangrijke punten zijn, zoals tolerantie, vrijheid en democratie (de naam van je partij tenslotte),
en hoe je dit vorm wil geven "kan nooit kwaad", en zeker voor een regeringspartij niet.
pien_2010 schreef:Maanon het IS ook heel ingewikkeld. De prijzen zijn te laag.
En Herenboeren vind ik erg leuk. Je weet waar je eten vandaan komt. Wij hebben onze eigen groente. Hier stelt grasland niets voor. Iedereen bijna heeft lappen grond. Dus wij hebben ook een lapje gras omgewerkt tot permacultuur groente tuin. Een interessante zoektocht.
Kijk wij eten groente die er zelfs (dan zijn we zo trots als een pauw) fantastisch uitzien. Maar zoals nu slakkentijd, haal ik de bladeren weg waar de slakken zitten voordat ik de binnenkrop schoon was om te eten.
Zo'n sla kun je niet verkopen.
Dus het IS ook heel ingewikkeld allemaal voor de boer.
Kijk als bij ons iets mislukt maakt niet zoveel uit. We zijn maar met zijn tweeën en dan eten we wat meer prei bv of sla. We zaaien met zaad van afgelopen jaar. Het is grond (zeer vruchtbaar) waar nooit iets mee gedaan werd. Maar zo kan de boer niet denken dat alles dat lukt is meegenomen en dan lukt er volgens ons buuf erg veel bij ons (wij zijn de beginners in de buurt).
Dus het is een hele puzzel! Zeker en vooral als je er van moet leven!
nps schreef:Janneke2 schreef:Oneens.
Weten wat je belangrijke punten zijn, zoals tolerantie, vrijheid en democratie (de naam van je partij tenslotte),
en hoe je dit vorm wil geven "kan nooit kwaad", en zeker voor een regeringspartij niet.
Dit waren basiswaarden in onze democratie, hier hoefde niet over gepraat te worden. Ik verwacht van onze politiekers dat ze wéten hoe ze dit vorm moeten geven. Waarom moet er een hele nieuwe vorm uitgevonden worden? Voor mij voelt het als gemodder, onkunde, niet weten wat je mee bezig bent... geklooi.
juval schreef:de boer is in loondienst bij herenboeren.
De opbrengst per hectare zal een stuk minder zijn dan in de reguliere landbouw. Als lokaal initiatief heel goed hoor. Maar in het grotere geheel is het maar heel klein (nog).
Maanon_ schreef:Janneke, hoe moet ik dat dan voor mij zien? Als wij meer gaan vragen voor ons product, waarom zou de supermarkt dat dan nog bij ons kopen als het ergens anders goedkoper inkopen is? Ik zie het gewoon niet zo voor me, hoe ik dat in de praktijk moet zien.
Maanon_ schreef:Janneke, hoe moet ik dat dan voor mij zien? Als wij meer gaan vragen voor ons product, waarom zou de supermarkt dat dan nog bij ons kopen als het ergens anders goedkoper inkopen is? Ik zie het gewoon niet zo voor me, hoe ik dat in de praktijk moet zien.