Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:22

Ik hoop dat je gelijk krijgt pmarena, maar ik vrees er voor.

In dat filmpje wordt gesproken over de aanhang van Trump, en de steun die er voor de aanval op het capitool is. Niet alleen vanuit burgers maar óók vanuit de politiek.

En het is Berdien ;)

@Karuna: hij mag inderdaad gewoon president worden, volgens het Amerikaanse rechtssysteem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:30

Trump heeft waarschijnlijk niet eens een mening over Israël. Dat soort dingen zullen hem aan zijn bips oxideren. Is een ver van zijn bed show. Een typisch onderwerp waarover hij gewoon gaat roepen wat hij denkt dat het hem persoonlijk het meest oplevert. Hij zou niet eens de moeite nemen om over zijn eigen kiezers heen te pissen om ze te blussen als ze in de fik staan :=

Hij is al schuldig bevonden aan een aantal dingen. Het zijn allerlei verschillende zaken en het ligt een beetje vreemd allemaal, waardoor hij in theorie in een oranje pakje achter tralies de frontman wordt van de GOP. Er zijn dingen gaande om te proberen hem te beletten om ooit nog in de regering te mogen. Maar dat ligt lastig.

Het zou natuurlijk niet meer dan normaal zijn wanneer je nooit meer in enige positie van landsbestuur gekozen kan worden nadat je het volk opgezweept hebt tot een situatie waarin ze je eigen vice-president wilden vermoorden :=

Trump schijt in zijn broek dat hij naar de gevangenis moet. Zijn enige hoop is eigenlijk dat hij toch op 1 of andere manier verkozen wordt en dan zichzelf hier en daar immuniteit kan verlenen. Vandaar dat hij en zijn handlangers zo volhouden en zich zo ingraven: die optie is hun laatste hoop om onder hun straffen uit te komen. Die Jan 6th gasten hopen daar ook op, die denken dat Trump hun ook een pardon gaat geven als hij weer de baas zou zijn.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:31

pmarena schreef:
Margreet: Dit linkt naar filmpje van Capitool agent...? En een groepje hardcore Maga's die de J6 gevangen als helden ziet? Die mensen bestaan natuurlijk gewoon :j En dat zijn er veel te veel -O-

Het stikt van de hardcore Maga's en evangelicals die wanhopig willen blijven geloven dat Trump hun "redder" is. Maar dat is de harde kern waar echt nog een dikke schil van iets meer realistische / bereikbare mensen onder zitten.

Het stikt ook van de mensen die in 2016 en zelfs in 2020 nog op Trump gestemd hebben maar nu absoluut niet meer op hem zullen stemmen omdat er teveel gebeurd is en ze de democratie in hun republiek uiteindelijk toch het belangrijkst vinden, ondanks dat ze altijd R gestemd hebben. Dan moet je gewoon andere interviews en kanalen bekijken waar dit soort mensen ook aan het woord komen.

Het is trouwens ook al heel simpel logisch nadenken: de extreme Maga's en wat normalere Republikeinen hebben in 2020 volop op Trump gestemd. Daarmee heeft hij verloren van Biden en nog ruim ook.

Denk je dat er na alles dat er gebeurd is, mensen die in 2020 op de Dems hebben gestemd, nu na het hele doorlopende Trump spektakel sinds 2020 ineens denken van Ja eigenlijk wel een goede keuze die Trump! Dáár ga ik op stemmen. En hem als haatdragende jankerd ineens geschikter vinden dan Biden? Die gewoon heel veel successen behaald heeft, en op het belangrijkste punt al wint: dat hij geen dictator wil zijn :=

Of is de kans groter dat er door J6, de nasleep daarvan, het haatdragende gejank van Trump, het duidelijk naar buitenkomende dictatoriale verlangen, de rechtszaken, zijn banden met Epstein, het zichzelf voor schut zetten van de Rep. die niet eens een speaker kunnen kiezen en behouden enzo.... juist nog wat minder mensen dan in 2020 op Trump zullen stemmen?

Dat de meeste Maga's er (nog) niet (genoeg) door beïnvloed worden is echt iets anders dan de rest van de Republikeinen / zwevende kiezers hoor. Elke dag zijn er meer mensen voor wie de grens bereikt is. En de in het openbaar langzaam afbrokkelende steun vanuit de eigen partij / Fox helpen daarbij, want mensen krijgen nu her en der wat informatie stukjes in hun bubbel +:)+

Daarbij heb je ook er inmiddels verschillende YouTube kanalen zijn (zoals o.a. de Meidas Touch bvb.) die ook veel informatie naar buiten brengen waar druppelsgewijs toch ook R kiezers informatie door ontvangen. Er is véél meer tegenbeweging en afkeer van Trump in de samenleving dan in 2020 :j

Ook ex-Maga's die hun verhaal doen enzo. Veel mensen die teleurgesteld zijn over Trump zijn egoïsme.

Alleen bij de hardcore Maga's zie je daar weinig van, die graven zich alleen maar dieper in dus als je alleen hun retoriek hoort/ziet dan lijkt het alsof heel de USA nog helemaal hoteldebotel van Trump is.

Maargoed, dat hoeft verder niemand met me eens te zijn natuurlijk :)

Trump is echt vele malen enger dan Wilders. Heeft totaal geen geweten. Is in 1 ding heel goed en dat is in liegen en bedriegen en mensen voor zijn karretje spannen. Maar op een gegeven moment valt het toch op dat niemand lang aan zijn zijde blijft, en al die mensen doen hun verhaal uiteindelijk en dat is niet fraai. Je kan je karma niet altijd ontlopen, dat houdt een keer op. Zelfs bij een beroeps oplichter.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat Republikein of Democraat zijn vaak (familie-)traditie is. Je stemt het een of het ander. Dat patroon ligt vast. Het overoverovergrote deel van de Amerikanen springt niet van R naar D of omgekeerd. Je hebt hoogstens kans dat mensen niet gaan stemmen omdat ze het vooral zichzelf moreel niet verantwoord krijgen. Maar gegeven de 'winner takes all' insteek van het kiessysteem in de VS heeft zelfs dat weinig effect.

Het zal praktisch gezien weer op een paar 'swing states' aankomen.

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:42

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:43

Onder normale omstandigheden verspringen ze niet nee. Maar nu geeft de R aan dat hij wraak wil nemen op zijn vijanden, de "Constitution" er niet zo toe doet, zijn eigen generaal eigenlijk de doodstraf verdient, en dat hij op de eerste dag een dictator wil zijn. Het is nu eigenlijk maar 1 vraag als het zou gaan tussen Trump en Biden:

Wil je dat je Republiek functioneert als een democratie of wil je een dictator aan de macht die de hele heilige Constitution aan zijn laars lapt vanaf dag 1? Er zijn toch aardig wat nog een beetje fatsoenlijke R-en en zwevende kiezers die om die reden zelfs voor het eerst in hun leven, tot hun eigen walging bijna, op de democraten willen gaan stemmen dit jaar.

Om te voorkomen dat een wannabe-dictator aan de macht gaat komen die wraakzuchtig eigen rechtertje gaat spelen. En om de GOP het signaal te geven dat ze echt verkeerd bezig zijn met het verkopen van hun ziel aan MAGA / Trump. Ze staan toch ook gewoon gigantisch voor lül dat Mike Johnson nu ook alweer zijn plekje niet zeker is. Na de tig keer stemmen voor McCarthy en hem uiteindelijk ousten..... toen veel gedoe om een vervanger te vinden. En nu na een half jaar weer die vervanger om zeep dreigen te helpen.... veel kiezers zien ook dat het een genant zooitje ongeregeld is en beseffen dat de partij flink op zijn donder moet krijgen voordat ze weer hun stem verdienen.

Heel veel ex-Trumpers doen hun woord hoor, blijkt als je tijdens je dagelijkse klussen veel nieuws, interviews en beschouwingen enzo open hebt staan :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:46

Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor pmarena. Trump heeft al een keer verloren van Biden en staat er nu minder goed voor dan de eerdere verkiezingen. Onder zn eigen achterban heeft hij toch veel aanhangers verloren. En niet iedereen in de US is idioot natuurlijk. Eerlijk.... dat messias filmpje is toch idioot. Eng gewoon. https://www.youtube.com/watch?v=lIYQfyA_1Hc

Zou het ook onverstandig vinden als ze Biden vervangen. Hij heeft het op zich niet slecht gedaan en heeft redelijke stabiliteit gebracht.

We gaan het zien; het blijft spannend.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:48

Ligt Kennedy er helemaal uit eigenlijk, is het nu weer tussen Trump en Biden? (ik heb het gegoogled, en daar stond Kennedy nog als 'running' volgens mij)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:52

Cer schreef:
Voor welke zaken is Trump al veroordeeld eigenlijk?
Ik vind namelijk alleen maar indictments

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-61084161

Ik volg het helemaal niet, maar zijdelings begreep ik wel dat het 'veroordelen' van iemand voordat deze schuldig bevonden is, bij een groep amerikanen toch ook niet goed valt.
https://time.com/6301112/trump-criminal-cases-status/

Cer: hij is veroordeeld in de verkrachtings zaak van E Jean Carroll. Daar begint geloof ik vandaag de deel 2 van: nadat hij vorige keer schuldig bevonden werd en haar een flink bedrag moest betalen omdat hij haar zwart maakte in zijn vele uitingen her en der....ging hij meteen weer verder. Waarna ze hem opnieuw aangeklaagd heeft +:)+

Ook in New York is hij / zijn bedrijf schuldig bevonden aan oplichten van o.a. de belastingen.
Belachelijk lage waardes van vastgoed opgeven als dat hem uitkwam, en op andere momenten juist weer belachelijk hoge waardes opgeven als dat hem beter uitkwam. Hij is schuldig bevonden en het is nu alleen nog de vraag hoeveel hij New York schuldig is aan onbetaalde belastingen in al die jaren. Dat schijnt al snel in de 100-den miljoenen te kunnen gaan lopen. Ook is / was er twijfel over of hij überhaupt nog zaken mag doen in New York, ik dacht dat ze hem daarvan uit wilden sluiten.

En zijn zoons ook voor een aantal jaren.

Dan heb je nog de Documents case die ook wel vrij waterdicht lijkt.
Dat hij bewust topgeheime documenten heeft achtergehouden en heeft verstopt omdat hij ze niet terug wilde geven. Dat is op zich al strafbaar. En de vraag wie die documenten allemaal hebben gezien....

En natuurlijk het J6 verhaal en ontkennen van de verkiezingsuitslag. Dat wordt ook wel een hele lelijke voor hem verwacht ik. Want zoals het linkt hebben ze gruwelijk veel bewijs en verklaringen van mensen die heel dicht om hem heen stonden in die tijd, dat het echt geen foutje was allemaal zeg maar maar dat hij heel bewust de mensen zo opgezweept heeft en niks heeft gedaan om het geweld te laten stoppen.

Maar deze zaken moeten nog aan de beurt komen en zoals ik het begrijp zal een veroordeling voor de verkiezingen daarvoor niet in de lijn der verwachting liggen.

Echt in de gevangenis zal hij sowieso niet snel komen denk ik, veel te gevaarlijk. Als je hem tussen andere criminelen zet dan zal hij elk staatsgeheim delen voor een extra puddinkje bij het eten.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:54

Cer schreef:

Een overzichtje met stand van zaken. 4 zaken lopen nog. In twee zaken is hij veroordeeld maar in hoger beroep gegaan.
https://www.bnr.nl/nieuws/juridisch/105 ... nald-trump

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:55

Cer schreef:
Ligt Kennedy er helemaal uit eigenlijk, is het nu weer tussen Trump en Biden? (ik heb het gegoogled, en daar stond Kennedy nog als 'running' volgens mij)

Kennedy...? Bedoel je RFK?
Zoals ik het begrijp zien de experts het zo dat DeSantis zijn kansen enorm klein zijn geworden nu na Iowa.
Dat Haley de komende staten veel betere kansen heeft. En dat de rest er niet zo toe doet.

Maarja hoeveel kans Haley heeft....? Geen idee. Een groot deel van de R. wil toch Trump.
En het deel dat liever iemand anders heeft....ik vraag me af in hoeverre die "klaar" zijn voor een vrouw als leider eigenlijk....?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:07

Babootje schreef:
Cer schreef:

Een overzichtje met stand van zaken. 4 zaken lopen nog. In twee zaken is hij veroordeeld maar in hoger beroep gegaan.
https://www.bnr.nl/nieuws/juridisch/105 ... nald-trump

Die Carroll zaak vind ik lastig want heel erg oud en eigenlijk niet superveel bewijs toch?
De zaak tegen zn bedrijf is.. tegen zn bedrijf waarvan hij zegt niet te weten wie wat uitgevroten heeft (zou ik ook zeggen 8-) )

Ik weet niet welke Kennedy, er doet er maar 1 mee als independent toch? Volgens mij die RFK idd :j
Ze zijn ook allemaal niet meer de jongste zeg..
Oh ja die vrouw, daar hoorde ik idd ook wat over .. je zou denken dat zij toch ook wel wat pro's heeft (vrouw, immigrant, jong :) )

Je moet het ook maar willen, president.. brrrr

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:10

Een independent heeft natuurlijk niks te maken met het binnen de GOP verkiezen wie hun frontrunner gaat worden :)
Dit Iowa gebeuren is puur intern voor de GOP.

Ik weet niet of vrouw en immigrant nu per-sé aansprekend zijn voor veel Republikeinse kiezers eerlijk gezegd :=

RFK als president zie ik echt niet zitten hoor. Om het even simpel te houden alleen al niet vanwege zijn stem. Kan hij niks aan doen maar daar is echt niet naar te luisteren.... dan hoor ik toch echt veel liever die ouwe mannen slur van Biden := Maar eigenlijk moet iets van de charme en allure van Obama gewoon terug.....

Ik hoop nog steeds dat iemand als Pete Buttigieg ooit kans gaat maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:15

Ah oke, ik trek me weer terug, ik heb hier zo geen verstand van :')
Wat ik al zei, ik hoor er af en toe wat over, en ik vroeg me af hoe het zat met die 'veroordelingen' (maar dat hoor ik vnl van kanalen die erg voor freedom of speech zijn, en onschuldig tot het tegendeel bewezen en schuldig zonder twijfel, die zeggen er af en toe iets over, verder weet ik er gelukkig niks van)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:24

Ja dat is natuurlijk ook goed, dat onschuldig zolang je niet veroordeeld bent. Die verkrachtingszaak vind ik ook dunnetjes. Ik twijfel er niet aan dat Trump tot zoiets in staat is, het is gewoon een smeerlap natuurlijk. Die echt wel women bij de P. grijpt zoals hij zelf ook zegt. Hij had ook miss-verkiezingen gekocht vroeger zodat hij als eigenaar lekker tussen de jonge half naakte meiden door kon lopen, die dan aangemoedigd werden om een beetje tegen hem aan te flemen....

Maar die documenten en vooral Jan 6th zijn zó overduidelijk....

Gunden die hypocriete republikeinen die "presumption of innocence" ook maar aan Joe Biden....met dat gezeik over Hunter waarbij ze nog steeds niks van bewijs hebben laten zien dat zijn vader ook maar ergens iets mee te maken had.

En bovendien: wat heeft Hunter zèlf dan verkeerd gedaan precies, waar zij zich druk over moeten maken....? Dat ze eerst eens naar Trump en zijn kinderen kijken, die het pas echt bont hebben gemaakt doordat Trump ze zelfs in het Witte Huis op hoge functies baantjes heeft gegeven waar ze financieel voordeel uit hebben kunnen halen.

Dat is van een totaal andere orde dan een Hunter die misschien vanwege zijn achternaam profijt heeft gehad maar nooit bij regeringszaken betrokken is geweest :(:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:46

Berdien schreef:
Bizar hè. Ik vrees echt voor de uitslag in november. De democraten schuiven niemand anders dan Biden naar voren toch? Die man is nu toch gewoon écht te oud? -O-

Laten we eerlijk zijn: ze zijn allebei stokoud. Het scheelt maar 4 jaar, dus ik vind het een beetje hypocriet om Biden alleen op leeftijd af te serveren en daar bij Trump niet over te reppen. Er zijn wel grotere issues dan de leeftijd van Biden imo…

@Pmarena: de vraag is echter niet of ze op Trump zijn afgeknapt. Maar of ze (nog een keer) een democratische president minder erg vinden dan een nogal twijfelachtige Republikein als Trump. Want dat gaat de afweging zijn: verkiezen ze liever een democraat die niet in lijn ligt met hun gedachtegoed of een republikein met een nogal shady achtergrond (zacht gezegd)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:50

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:33

Berdien schreef:
Ik ben wel benieuwd naar onderbouwing van jouw stelling pmarena, de hoeveelheid mensen die zou zijn afgeknapt.

Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... gewond-bij
Ik vrees dat er meer mensen zijn die Trump én zijn acties steunen dan jij denkt.

Vorige week werd een poll besproken op CNN en daarin gaven 43% van de kiezers op Nikki Haley in de voorverkiezing in Iowa aan dat ze op waarschijnlijk op Biden gingen stemmen tegen 6% op Trump. En dan praat je dus over de Republikeinse voorverkiezingen. Nou zijn dat niet allemaal Republikeinen die daar kiezen, maar in overgrote meerderheid wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:35

Karl fijn je weer te zien in de eerste plaats..

Denk je dat we ongerust moeten zijn over Trump
Ik vind juist zijn handelen naar het buitenland echt abominabel.
Waar hij Biden van beschuldigd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:44

IMANDRA schreef:
Berdien schreef:
Bizar hè. Ik vrees echt voor de uitslag in november. De democraten schuiven niemand anders dan Biden naar voren toch? Die man is nu toch gewoon écht te oud? -O-

Laten we eerlijk zijn: ze zijn allebei stokoud. Het scheelt maar 4 jaar, dus ik vind het een beetje hypocriet om Biden alleen op leeftijd af te serveren en daar bij Trump niet over te reppen. Er zijn wel grotere issues dan de leeftijd van Biden imo…

@Pmarena: de vraag is echter niet of ze op Trump zijn afgeknapt. Maar of ze (nog een keer) een democratische president minder erg vinden dan een nogal twijfelachtige Republikein als Trump. Want dat gaat de afweging zijn: verkiezen ze liever een democraat die niet in lijn ligt met hun gedachtegoed of een republikein met een nogal shady achtergrond (zacht gezegd)?

Wat je ziet is dat Biden het volgens de polls van elke Republikein gaat verliezen, met uitzondering van Trump. Bij de verhouding Biden vs Trump zie je een wisselend beeld, waarbij Trump volgens sommige polls kans maakt, maar Biden toch wel een grotere kans heeft. Daar moet je wel bij aantekenen dat Trump sympathiestemmen krijgt omdat hij is aangeklaagd. Maar dat die stemmen net zo hard weer verdwijnen als hij veroordeeld wordt, want dan wordt hij van underdog opeens crimineel in de ogen van de kiezers.

Waar het vooral op neerkomt is de vraag in hoe grote getale de kiezers op komen dagen. Als het de Democraten lukt om de kiezers te mobiliseren om te gaan stemmen, dan heeft Trump geen kans. Lukt ze dat om wat voor reden minder goed, dan heeft hij opeens wel kansen.

Maar zoals het er nu elf maanden voor de verkiezingen uitziet, wordt Trump de Republikeinse uitdager en is zijn kans op winst niet zo heel groot

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:02

Karl66 schreef:
Wat je ziet is dat Biden het volgens de polls van elke Republikein gaat verliezen, met uitzondering van Trump. Bij de verhouding Biden vs Trump zie je een wisselend beeld, waarbij Trump volgens sommige polls kans maakt, maar Biden toch wel een grotere kans heeft. Daar moet je wel bij aantekenen dat Trump sympathiestemmen krijgt omdat hij is aangeklaagd. Maar dat die stemmen net zo hard weer verdwijnen als hij veroordeeld wordt, want dan wordt hij van underdog opeens crimineel in de ogen van de kiezers.

Waar het vooral op neerkomt is de vraag in hoe grote getale de kiezers op komen dagen. Als het de Democraten lukt om de kiezers te mobiliseren om te gaan stemmen, dan heeft Trump geen kans. Lukt ze dat om wat voor reden minder goed, dan heeft hij opeens wel kansen.

Maar zoals het er nu elf maanden voor de verkiezingen uitziet, wordt Trump de Republikeinse uitdager en is zijn kans op winst niet zo heel groot

Wow. Heb je een link naar een (1) poll? Want je schrijft eigenlijk dat Biden moet hopen op Trump als minst moeilijke tegenstander?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:43

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:08

De Santis is out en steunt Trump.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:48

Ik las het -O- De horror,

En dat hij pas twee vrouwen door elkaar heeft gehaald om aan te vallen. En als dat bekend wordt het luchtig af laat doen door zijn perschef dat de ene of andere vrouwennaam met een N niet van belang is dat het verkeerd is gezegd 8)7

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:05

Ik vrees alleen dat de Republikeinen nog niet zo 123 gaan stemmen op een vrouw (en iemand die Trump durft aan te pakken), dus vraag me af of dit zal betekenen dat Trump de kandidaat wordt. Bizar eigenlijk met alle rechtzaken die lopen. Maar goed, er moeten nog een hoop voorverkieziningen eerst afgewerkt worden, dus wie weet.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:13

Het is met een aan zekerheid grenzende aanname, dat Trump de kandidaat van de republikeinen wordt,volgens mij. Ik hoop het niet, trouwens.