Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:01

Sammie schreef:
PowerReiner schreef:
Uit jouw reacties lijkt het heel erg alsof je alles aanneemt wat je in de media hoort. Dat ze daar allemaal goudeerlijk over zijn.
Interessant dat jij dat denkt :D Maakt mij verder niet uit, ook. Wat jij wil. ;)

Ik kan alleen zeer slecht tegen mensen die allerlei complottheorieen verzinnen met gaten zo groot dat de zon er doorheen past.

Dit is geen aanval hoor. Alleen zo klinken je reacties wel in mijn oren.

Die volledige complottheorieën snap ik, die gaan ook veel tever. Hoewel er in veel theorieen vast een waarheid schuilt, worden die waarheden omgebouwd tot een volledig rampscenario met samenzweringen ed. Nee, ik ga daar ook niet echt voor

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:03

Ik voel mij ook niet aangevallen. Men leest maar wat men wil. :D Ik lig er niet wakker van. Dat stadium ben ik ruimschoots voorbij :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:52

Voor mij is het gewoon een kwestie van Timmermans die echt heus wel een hele geschikte kerel lijkt, maar bij mijn zijn krediet / geloofwaardigheid verspeeld heeft door zo heel stellig die rebellen weg te zetten als een stel hele, hele foute onmensen die eerst dat vliegtuig naar beneden geschoten hebben en vervolgens zeer oneerbiedig met lichamen omgegaan zijn en deze bovendien geplunderd zouden hebben.

Ik vind het ZEER ongepast dat zo iemand als Timmermans zulke uitspraken als een soort waarheid naar buiten brengt terwijl er totaal geen zekerheid is dat de rebellen het vliegtuig neergehaald hebben, en het ook niet duidelijk was hoe ze met de lichamen omgingen.

Was dus puur stemmingmakerij dat hij daar deed en dat vind ik zwaar onfatsoenlijk van iemand in zijn positie.

Met het vertellen van een verhaaltje over laatste momenten en een zuurstofmasker op de mond en daar wederom conclusies aan verbinden als zijnde de waarheid, doet hij het gewoon nog een keer :=

Ik zie het hier in het topic ook: de rebellen hebben de onderzoekers tegengehouden.
De rebellen zorgden voor onveiligheid in het gebied.

Allemaal leuk en aardig, maar mijns inziens is de kans erg groot dat dergelijke opmerkingen maar een deel van de waarheid zijn. Ukraïne was net zo goed aan het vechten en gooide er nog een schepje bovenop, is minstens zo schuldig aan de gevechten / onveiligheid in het gebied.

En dat de rebellen de onderzoekers tegenhielden, waarom zou dat een slecht iets zijn?
Als zij daar de macht hebben op dat moment, en zij weten dat het niet veilig is, hebben ze toch groot gelijk dat ze die onderzoekers niet door laten? Hadden ze het niet gedaan en hadden de onderzoekers onder vuur komen te liggen dan was het vast ook weer de schuld van de rebellen geweest :roll:

Bovendien heeft jan en alleman daar rondgelopen op de crash-site, alleen "wij" kregen het niet voor elkaar, dat geeft toch ook te denken :o

Een beetje neutraal proberen te kijken naar de beweegredenen van beide partijen die heus niet allemaal voortkomen uit "slechtheid" kan echt geen kwaad hoor, dingen kunnen soms heel anders zijn dan ze lijken, en al helemaal anders dan tegenstanders ze willen doen lijken :=

De manier waarop de Nederlandse regering & media direct enorm beschuldigend richting rebellen en Rusland begon te praten alsof het over feiten ging i.p.v. vermoedens....daar lusten de honden echt geen brood van in mijn beleving. ZEER teleurstellend wanneer je vermoedens als feiten gevoerd krijgt...en gevaarlijk ook -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:00

pmarena schreef:
En dat de rebellen de onderzoekers tegenhielden, waarom zou dat een slecht iets zijn?
Die conclusie trek je zelf. Er werd hier Nederland verweten te weinig/ te laat of amper op de rampplek gekomen te zijn. Vervolgens is gezegd dat ze zijn tegengehouden door de rebellen. Dat is wat anders dan mwah.. vandaag geen zin laat ik mij lekker mn bedje weer inkruipen.

Over Timmermans trek je ook rare conclusies. Sterker nog aardig wat Nederlandse overheidsfunctionarissen hebben niemand de schuld gegeven, omdat daar te weinig informatie over was. Juist daarom zijn er hier nu een aantal mensen die zeggen dat Nederland niet correct optreedt.

Dus al met al.. Goed doe je het nooit :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:21

Nu op Pauw, Olaf Koens over Oekraïne. Ze kunnen er gewoon heen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 01:31

Mijn broer moest paar weken geleden al naar oekraine maar komt steeds niks van in. Hij zei ook dat ze steeds zeiden dat het daar gewoon echt niet veilig is.

En mam las vanmorgen in de krant dat er nog 26 mensen niet geidentificeerd zijn. Gaat dus best snel. Of niet dan??

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:29

Snel, ja en nee! Uiteraard is het voor de nabestaande te langzaam, maar als je weet dat er spraken was van wel een jaar gaat het best snel.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:25

Ja dat was ik ook aan het denken. Het gaat inprincipe snel maarja voor de nabestaanden kan het denk ik maar niet al te snel gaan. Ik ben in ieder geval blij dat het zo snel gaat. Dan hebben we ietsje blijere gezichten. Al blijft het natuurlijk heel heftig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:26

Dacht ik dus ook. .

Is er bekend hoeveel mensen er 'geborgen' zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:27

Nee, volgens mij niet. Maar dat weten ze toch ook niet? Als er slechts lichaamsdelen geboren zijn weet je niet precies wat van wie was.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:25

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:49

Er zijn nu 278 mensen geïdentificeerd. Maar als ik dan hoorde van de moeder van Bryce dat alleen zijn voet geïdentificeerd is vraag ik me af van wat er van de andere mensen over is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:15

Ja er zijn hele lichamen geidentificeerd maar dus ook lichaamsdelen. Bahh moet er niet aan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:28

Brr krijg je alleen 1 stuk thuis , wil er niet aan denken. .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:32

Liever 1 voet dan helemaal niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:36

Opzich wel maar zou wel wat willen herkennen van mijn geliefde

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:43

takkie_muis schreef:
Opzich wel maar zou wel wat willen herkennen van mijn geliefde

Dat 'moet' je niet willen, ook niet als het lichaam intact is/zou zijn geweest. Het zal hoogstwaarschijnlijk mensen ook ten zeerste afgeraden worden.
Je/we/ze moeten niet vergeten helaas dat de lichamen lang buiten koeling hebben doorgebracht, naast de 'schade' van de ramp zelf al natuurlijk.

Maar ik kan me voorstellen dat ' zelfs 1 voet' al rust kan geven... het is toch iets tastbaars wat je kunt begraven/cremeren. En onherroepelijk, het stiekeme stemmetje van: ' Wie weet is hij toch op een andere vlucht gestapt, wandelt hij toch nog ergens rond', ontkenning dus (wat gewoon bij rouwen hoort hoor... niets vreemd) kun je daarmee toch wat bestrijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:44

De kisten waren dicht en bleven dicht. Het was niet mogelijk om "lijfelijk" afscheid te nemen. Ook niet bij lichamen die redelijk intact waren

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:43

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:19

Verschrikkelijk, ik zag het op het nieuws. Confronterend om de koffer van je nichtje te vinden...

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:34

inderdaad.. ook verschrikkelijk dat er nog niks van haar gevonden is.. die onzekerheid moet verschrikkelijk zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:32

Geeft helemaal aan hoe incapabel de NL overheid werkt....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:26

manie schreef:
Geeft helemaal aan hoe incapabel de NL overheid werkt....

Sorry hoor maar volgens mij snap jij het niet helemaal. Zo ver ik weet probeert de overheid alles wat in haar macht ligt, maar totdat rebellen etc besluiten te stoppen met elkaar aan te vliegen op dat gebied, ia het gewoon te gevaarlijk om mensen erheen te sturen. Of je moet willen dat er nog meer doden door dit grapje komen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:48

Die man die daar was gaf zelf aan dat hij begreep waarom de Nederlandse reddingswekkers waren gestaakt met zoeken.