tienus63 schreef:Aast zeker op zijn kindsdeel.
Daar ging mn koffie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Jos de Bruin kan je mij uitleggen waarom je in artikel 1 zei “ vanuit Duitsland zullen meer en meer wilde wolven de grens met Nederland oversteken” en in artikel 2 zei je “het kan zeker, maar gebeurt niet vaak, af en toe is er een wolf die de grens overtrekt.”?

Citaat:Leest u even mee? En kijkt u alstublieft even goed naar de datums!

Citaat:Lemele Overijssel
14-12-2025
19.39 uur
Zichtmelding, wolf gezien aan de Öldersweg en ging richting Lemelerberg.
meldingen graag z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp.
#geenwolf

tienus63 schreef:
Citaat:14 december 2025
Ingezonden
Vanmorgen een enorme hoeveelheid werk. Dankzij de wolven die gisteren bij Oudleusen 2 schapen vermoord hebben. Alle pony's stonden noodgedwongen op stal sinds 5 uur gisteren. Frodo is weer aan het hoesten na een nacht in de stal. Hij kan gewoon niet opgesloten staan! Dus mensen die zeggen dat je je dieren moet beschermen: houd op met die onzin! Mijn pony moet buiten. We hebben zijn stal al voorzien van een tralies bovendeur waar frisse lucht in kan, maar dit is toch niet fris genoeg.
In het stalletje achter hebben we vanmorgen ook een tralies bovendeur geplaatst (foto). Die hadden we in de zomer al gemaakt. We hebben nu maar 2 pony's bij het stalletje lopen, ….. en …... Omdat ik daar maar 2 binnen kan opsluiten als het moet. De rest moet gedwongen thuis in een kale wei lopen. Heb je gras zat, is het onveilig door die klotebeesten. Bah.

Citaat:Putten/Koudhoorn Gelderland
15-12-2025
09.20 uur
2 wolven kruisde mijn pad op 20 meter afstand. Ze waren aan het hout zagen, daardoor had ik mijn herder goed vast want zij heeft een angst stoornis. Toen ze de wolf zag rennen begon ze hevig te blaffen en toen rende de 2e wolf voorbij.
meldingen graag z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp.
#geenwolf

Citaat:Leersum Utrecht
14-12-2025
20.25 uur
Zichtmelding
Wolf gezien op wild camera op de Bremweg.
#geenwolf

Citaat:Onafhankelijk onderzoeker Annemieke van Straaten ageert tegen wat zij noemt “een groot, leugenachtig verhaal”: dat de wolf in 2015 vanuit Duitsland naar Nederland is gelopen en zich na 150 jaar weggeweest te zijn op natuurlijke wijze weer heeft gevestigd. Van Straaten is ervan overtuigd dat sommige wolven hybride gefokt zijn en daarna uitgezet, en heeft veel bewijs in die richting. Wolvenclubs en -deskundigen verwijzen de theorie van menselijke manipulatie naar het rijk der fabelen. Kamerlid Gideon van Meijeren gaat er opnieuw Kamervragen over stellen, in een poging de waarheid boven tafel te krijgen.
Lees verder: https://deanderekrant.nl/spontaan-aan-k ... -uitgezet/
Citaat:Klijndijk Drenthe
15-12-2025
09.30 uur
Wolf gezien in Valtherbos, ter hoogte van perceel 135, stak fietspad over vanaf het stuk onder de hoog spanning (achter camping Capfun) richting het stuk bos bij onderduikershol/ hunebed D35.
#geenwolf

Citaat:13 december 2025/Hijken/Drenthe
Aanval op schapen
2 schapen gedood
3 schapen zo ernstig gewond, moesten geëuthanaseerd worden
2 schapen zijn nog onder behandeling van de veearts.
Eigenaar heel veel sterkte
Originele foto's in de reacties

Citaat:15-12-2025, 2:25 uur
Wolf op wildcamera Beilervaart Dr

Hoe dan??Citaat:BIJ12 vertelt dat hybridisatie in andere Europese landen incidenteel wel voorkomt, maar in Nederland nauwlettend in de gaten te houden dat deze soort hier niet opduikt.
.
Zo wordt er opgeroepen om artikel 28 ruimschoots toe te passen ( het mogen schieten van wolven in je eigen weide) Tot het stoppen van alle jacht op wilde zwijnen (zeer onwenselijk aangezien zich vaak op snelwegen lopen in het donker). Zwijnen zijn een echte plaag hier, kan er over meepraten
.
althans in. De groepen waar ik in zit Citaat:15 december 2025/BIJ12 update aanvallen
1 december t/m 11 december
79 schapen gedood
1 pony gedood
1 Alpaca gedood

Citaat:15 december 2025/Informatie over de situatie Hijken eo/Drenthe
Ingezonden
Van zaterdag op zondag is nog 1 Km verderop nog een schaap gedood en deels opgegeten dit allemaal z’n 15 meter naast een stacaravan waar ook iemand in slaapt.
Zondag op maandag zijn hier in het dorp nog een aantal schapen gedood hoeveel weet ik niet precies.
Deze wolf is dus niet bang voor mensen en wij denken dus dat hij zich ergens in de bossen rond Hijken schuilhoud.

DubbelFun schreef:Hoe dan??Citaat:BIJ12 vertelt dat hybridisatie in andere Europese landen incidenteel wel voorkomt, maar in Nederland nauwlettend in de gaten te houden dat deze soort hier niet opduikt.
Ze testen er niet op want dat 'kunnen ze niet' en het lab wat het in Duitsland wél kan wordt voor de zekerheid maar even niet erkent.
Citaat:15 december 2025/Oranje/Drenthe
Vanmorgen, vlak voor Oranje