Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:prompter schreef:Ik denk weleens "hoe zouden de boeren over 50 jaar op dit beleid terug kijken". Nog net zo enthousiast, of "haden ze maar andere keuzes gemaakt?"
Je weet het niet, en ik ben er dan niet meer om het mee te maken
Over vijftig jaar hebben we geen boeren meer in Nederland. Het aantal boeren halveert elke vijfentwintig jaar en over vijftig jaar zijn ze verdwenen en hebben we alleen nog maar agro-industriëlen over.
BigOne schreef:Caroline van de Plas vindt het een heksenjacht op
Plasterk, de journalistiek moet z’n bek houden. Daarentegen had ze geen enkele moeite met de “ heksenjacht” op Timmermans nav een verspreking, namelijk niets ipv niet! Volledig in lijn met afgod Wilders .
mysa schreef:Dat denk ik ook. En heel misschien denken ze ook, als ze over deze tijd horen: hoe is het mogelijk dat mensen toen zoveel dieren fokten omdat ze zoveel vlees aten.
Ik hoop op termijn veel en goed kweekvlees voor de ras-vleeseters.
(ik eet zelden of nooit vlees maar ben geen diehard vegetariër, voordat jullie denken: daar heb je weer zo'n activist).
pien_2010 schreef:[knip]
Mijn man voorspelde gisteren dat als dat milieu, migratie plannen en anderen gaat mislukken dat links het weer gedaan zal hebben. We leven in een bizarre wereld..... helaas ook in Nederland.
Roodvos schreef:pien_2010 schreef:[knip]
Mijn man voorspelde gisteren dat als dat milieu, migratie plannen en anderen gaat mislukken dat links het weer gedaan zal hebben. We leven in een bizarre wereld..... helaas ook in Nederland.
Ik sprak laatst met een jonge vent, jaar of 21-22, had op PVV/Wilders gestemd. Gaf ook af op links/gaf links de schuld.
Ik vroeg toen hoe dat kon, na 13 jaar en 4 kabinetten Rutte. Met dus de VVD/rechts.
Het voor mij verbijsterende antwoord luidde dat Rutte4 een links kabinet was.
Met andere woorden, de perceptie van wat politiek links en rechts is, is totaal uit zijn verband getrokken.
En als je zo extreem rechts bent is alles links van je kennelijk links.
Volgens deze logica zullen waarschijnlijk VVD en NSC ook wel het stempel links krijgen, en daarmee de zwarte piet, als het mislukt.
Ik sprak laatst met een jonge vent, jaar of 21-22, had op PVV/Wilders gestemd. Gaf ook af op links/gaf links de schuld.
Ik vroeg toen hoe dat kon, na 13 jaar en 4 kabinetten Rutte. Met dus de VVD/rechts.
Met andere woorden, de perceptie van wat politiek links en rechts is, is totaal uit zijn verband getrokken.
Volgens deze logica zullen waarschijnlijk VVD en NSC ook wel het stempel links krijgen, en daarmee de zwarte piet, als het mislukt.
Raineri schreef:https://amp.cnn.com/cnn/2024/05/20/midd ... rimes-intl
ICC heeft een arrestatiebevel uitgegeven voor Netanyahu, een andere persoon uit de Israëlische overheid en de leiders van de Hamas. Dit ondanks de dreiging van 12 senatoren 2 weken terug vanuit de VS. (Link staat in een oud bericht eerder geplaatst).
Poeh, ben benieuwd waar dit toe gaat leiden met de VS en ook wat voor rare sprongen en uitspraken er weer zullen komen van “onze politieke leiders”.
Wel gerechtvaardigd lijkt me! Hopelijk stopt het leed snel van de onschuldige burgers
Raineri schreef:996981 schreef:Zullen we mensen met een andere politieke voorkeur niet ziek noemen? Lijkt me totaal onnodig.
Ik zei dat populisme ziek is. Goed lezen.
BigOne schreef:Ik hoop dat mensen over het algemeen niet de populistische denkwijze van Geert Wilders overnemen.
Raineri schreef:Ik weet niet zo goed waar ik moet starten met uitleggen. Ten eerste staat er niet eens wat je zegt. Dus als je mij quote, neem de moeit m’n bericht te lezen. Ten tweede kan “je” gebruikt worden in algemene zin. Niet “je” als kiezer. Ik heb het duidelijk over het afstralen van populisme op andere politieke partijen.
En als laatste: ik zeg populisten in algemene zin. Ik noem geen enkele partij.
Je bent duidelijk opzoek om mij woorden in de mond te leggen. Dit is m’n laatste bericht erover. Doe ermee wat je wilt.