Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:09

Dirkjohannes schreef:
KoudbloedKim schreef:

Ik snap niet dat die Timmermans niet buiten spel/ ontslagen is. Een volslagen niet capabele minister. In tegenstelling tot andere berichten kunnen wij, op dit moment, in de russisch talige berichten nog geen speculaties vinden m.b.t. de uitspraken van Timmermans.

Pardon??

pmarena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:19

Ach, Timmermans kwam ook al makkelijk weg met o.a. zijn stemmingmakende opmerkingen over plunderende e.d. rebellen n.a.v. die foto van iemand die een ring in handen leek te hebben.
Op filmpje deed die het toen keurig in een doosje met voor nabestaanden veilig te stellen spullen meen ik.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:29

Timmermans vind ik persoonlijk een toneelspeler eerste klas!
Inderdaad dat sentimentele gezever over plunderende rebellen (laten we eerlijk zijn dankzij hen is het over grote deel van de slachtoffers terug....)
Nee laat die man maar snel naar de Brusselse achterkamertjes vertrekken.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:48

Ik ben van mening dat ons niet alles word verteld.
Ergens is dat wel goed want dat voorkomt verkeerde informatie en voor de nabestaanden is het nog altijd verschrikkelijk.
Als er dan iets komt en waarom hij dit gezegd heeft weet ik niet, dan merk je aan de reacties hoe gevoelig en pijnlijk het allemaal nog is.
Ik vind het heel normaal dat allereerst de nabestaanden op de hoogte worden gebracht van nieuwe ontwikkelingen en vind het jammer dat dat nu niet zo is gegaan.
Sensatie verhalen daar zit nu niemand op te wachten denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:49

De ene rebel is de andere niet... Dus zo krachtig stellen dat "dankzij hen enz" en "laten we eerlijk stellen" gaat wel erg ver.

Ze hebben wrs veel gedaan ja, maar goed...

Dankzij hen ligt wellicht dat vliegtuig daar.. :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:53

Sammie schreef:
De ene rebel is de andere niet... Dus zo krachtig stellen dat "dankzij hen enz" en "laten we eerlijk stellen" gaat wel erg ver.

Dat dankzij hen is zo zeker nog niet!

En NL heeft zich daar nauwelijks vertoont, dus als de berging door NL gedaan had moeten worden, dan haddendaar nog steeds +200 lijken gelegen.
Dat zijn gewoon feiten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:07

tuurlijk... en dat nederland zich daar 'nauwelijks vertoond' heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat die idioten daar ze niet toelieten/het absoluut niet veilig was -O-

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:12

manie schreef:
Sammie schreef:

En NL heeft zich daar nauwelijks vertoont, dus als de berging door NL gedaan had moeten worden, dan haddendaar nog steeds +200 lijken gelegen.
Dat zijn gewoon feiten

Bij mijn weten is er 'gewoon' een groep nederlanders die kan op gegaan. Wanneer het veilig was, hadden er waarschijnlijk meer mensen gevolgd...

En daarnaast, stel dat er hier in Nederland een vliegtuig neerstort met allemaal Oekraïners, wil/verwacht jij dan ook dat zij de berging doen?
Het lijkt mij een beetje vanzelfsprekend dat het land waar het vliegtuig ligt daar ook een rol in speelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:13

manie schreef:

Dat zijn gewoon feiten

Je weet wat wellicht betekent?

Dat zijn (halve) feiten ja.. maar wat je wel even gemakshalve vergeet is dat Nederland zich daar amper kon vertonen, omdat ze anders voor hun ballen werden geschoten.. door... juist ja...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:52

Komt omdat NL met de verkeerde partij babbelt (Oekraïne).... Op zn mist wel bijzonder dat Maleisië wél die zwarte dozen heeft weten los te praten.
Dan maar ff geen geopolitieke spelletjes en het slachtoffer belang voorop stellen, maar dat durfden ze niet!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:53

Sammie schreef:
manie schreef:

Dat zijn gewoon feiten

Je weet wat wellicht betekent?

Dat zijn (halve) feiten ja.. maar wat je wel even gemakshalve vergeet is dat Nederland zich daar amper kon vertonen, omdat ze anders voor hun ballen werden geschoten.. door... juist ja...

Door Oekraïne....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:01

Het was een Maleisisch toestel, dus zo gek is het niet dat de dozen daarheen zijn gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:07

manie schreef:
Door Oekraïne....

Door beide partijen.. Kogels, bommen en granaten zijn geen eenrichtingsverkeer, hoor. Beide partijen hebben met elkaar gevochten. Beide partijen wisten dat Aus en Ned naar dat gebied wilden of er reeds waren. Nederland is vooral door de rebellen tegengehouden, ze mochten het gebied niet in.

Diverse rebellen hebben goede dingen gedaan, maar was allemaal niet nodig geweest als dat vliegtuig niet uit de lucht was gehaald in de eerste plaats.. Maar dat lijkt hier vergeten te worden.. Vliegtuig wordt neergehaald, maar wat goed van die rebellen (het woord zegt 't al?) dat ze het e.e.a. hebben geborgen. Jeuh..

Dat men kritisch is en kijkt op de berichtgeving prima, maar het verheerlijken van de rebellen gaat mij iets te ver. En om in oorlogstermen te blijven een brug te ver :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:08

Zou Oekraïne erg balen, dat de wereld geen massale aanval op Rusland is gestart na mh17? :-)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:09

Kentaro schreef:
Het was een Maleisisch toestel, dus zo gek is het niet dat de dozen daarheen zijn gegaan.

Gaat er niet om of ze daar zijn heen gegaan, maar Maleisië had wél de ballen om met de seperstisten te 'onderhandelen'.
NL wil alles via Kiev regelen en dat werkt in dat gebied momenteel niet (wat je daar ook van moet vinden in niet van belang)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:12

Sammie schreef:
manie schreef:
Door Oekraïne....

Door beide partijen.. Kogels, bommen en granaten zijn geen eenrichtingsverkeer, hoor. Beide partijen hebben met elkaar gevochten. Beide partijen wisten dat Aus en Ned naar dat gebied wilden of er reeds waren. Nederland is vooral door de rebellen tegengehouden, ze mochten het gebied niet in.

Diverse rebellen hebben goede dingen gedaan, maar was allemaal niet nodig geweest als dat vliegtuig niet uit de lucht was gehaald in de eerste plaats.. Maar dat lijkt hier vergeten te worden.. Vliegtuig wordt neergehaald, maar wat goed van die rebellen (het woord zegt 't al?) dat ze het e.e.a. hebben geborgen. Jeuh..

Dat men kritisch is en kijkt op de berichtgeving prima, maar het verheerlijken van de rebellen gaat mij iets te ver. En om in oorlogstermen te blijven een brug te ver :)

Men was welkom.....maar ze durfden niet.
En nogmaals het is nog steeds niet duidelijk wie dat toestel neer heeft gehaald.
Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo boeiend, mijn (kritische) houding gaat vooral over de opstelling van onze overheid....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:16

Men was helemaal niet welkom. Althans.. dat is dubbelzinnig op te vatten. Het tegenhouden van de onderzoekers is meerdere malen gewoon gebeurd. Men mocht er niet langs of moest vroegtijdig weg, omdat het niet veilig was. Volgens mij hebben ze één dag nog een keer een andere route genomen om er wel te komen. Ik weet alleen niet meer zo zeker of dat de onderzoekers waren of een groep journalisten. Iig 't staat gewoon meerdere malen op (onbewerkte) band dat de rebellen de onderzoekers en journalisten tegenhielden.

Ik vind het wel boeiend om te weten wie dat vliegtuig heeft neergehaald. Als 't Oekraine is komt de boel nl. in een heel ander daglicht te staan.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:29

Nederland gewoon heeft geen ballen wij zijn alleen maar bezig om niemand voor het hoofd te stoten.
Met zo'n afwachtende instelling bereik je niet veel.
Het is weer een kwestie van veel woorden maar weinig daden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:34

Wat had je willen doen dan? De verantwoordelijke plat bombareren? Moet je teneerste wel weten wie dat is..

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:50

Oekraïne heeft zich ook niet aan afspraken gehouden voor zover ik weet.
Hadden ze daar dan niet iets mee kunnen doen.
Ik hoor nog zeggen wij rusten niet tot de onderste steen boven is.
Nou hoor jij er nog wat van dan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:53

lady62 schreef:
Oekraïne heeft zich ook niet aan afspraken gehouden voor zover ik weet.
Hadden ze daar dan niet iets mee kunnen doen.
Ik hoor nog zeggen wij rusten niet tot de onderste steen boven is.
Nou hoor jij er nog wat van dan.

Weet jij daadwerkelijk of uit betrouwbare bron dat er niks gebeurd? Nee

Geloof mij ze zijn nog steeds bezig maar niet alles word naar buiten gebracht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:53

Ja, toevallig was er gisteren/ deze week nog wat in het nieuws. Dat iets niet in het nieuws is wil trouwens niet zeggen dat men in Den Haag (of waar dan ook) er niet mee bezig is. Achter de schermen gebeurd genoeg.

Je kan niemand 'aanpakken' als je niet 100% zeker weet bij wie je moet zijn. Jij zou het toch ook niet waarderen om 10 jaar te moeten brommen voor een moord die je niet gepleegd hebt. Maar de buurman vermoedt dat jij het hebt gedaan, dus ga toch maar zitten.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:55

Sammie schreef:
Ja, toevallig was er gisteren/ deze week nog wat in het nieuws. Dat iets niet in het nieuws is wil trouwens niet zeggen dat men in Den Haag (of waar dan ook) er niet mee bezig is. Achter de schermen gebeurd genoeg.

Je kan niemand 'aanpakken' als je niet 100% zeker weet bij wie je moet zijn. Jij zou het toch ook niet waarderen om 10 jaar te moeten brommen voor een moord die je niet gepleegd hebt. Maar de buurman vermoedt dat jij het hebt gedaan, dus ga toch maar zitten.

Uit jouw reacties lijkt het heel erg alsof je alles aanneemt wat je in de media hoort. Dat ze daar allemaal goudeerlijk over zijn.

Achter de schermen gebeurd inderdaad genoeg. Ik vermoed dat ze allang weten wat er (ongeveer) gebeurd is en wie er verantwoorlijk voor is. Ik denk ook dat ze onderling politiek gezien vuile spelletjes spelen.

Als ze maar lang genoeg doen alsof hun neus bloed, vergeet men de hele zaak en is er geen haan meer die kraait naar de waarheid.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:57

Of ze willen het 99% zeker weten voordat ze iets naar buiten brengen met weet ik het wat voor 'n gevolgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:58

PowerReiner schreef:
Uit jouw reacties lijkt het heel erg alsof je alles aanneemt wat je in de media hoort. Dat ze daar allemaal goudeerlijk over zijn.
Interessant dat jij dat denkt :D Maakt mij verder niet uit, ook. Wat jij wil. ;)

Ik kan alleen zeer slecht tegen mensen die allerlei complottheorieen verzinnen met gaten zo groot dat de zon er doorheen past.