Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Voor wie wil, stichting Wijs met Wolven, vraagt iedereen die het belangrijk vindt dat het wolvendebat eindelijk wel eens plaats gaat vinden in de Tweede Kamer, een mail te sturen naar alle leden van de PVV-fractie omdat dat deze partij telkens de motie voor een wolvendebat niet aan neemt.
Meer info bij Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/19mqhVeW ... tid=wwXIfr
Citaat:Geachte meneer Wilders,
En in cc iedereen die voor ons het verschil kan maken – en eigenlijk zou móéten maken.
Ik blijf mij keer op keer verbazen over het standpunt van de PVV omtrent de wolf en ben teleurgesteld dat uw partij kennelijk niet inziet wat dit doet met de bewoners van de gebieden waar de wolf zich vestigt.
Kunt u mij uitleggen waarom onze veiligheid niet wordt gewaarborgd door de PVV en waarom zelfs onze vrijheid wordt beperkt?
Vrijheid, omdat wij niet eens meer veilig op ons eigen erf kunnen zijn. Niet op weg naar school, niet met recreëren in de natuur.
Kunt u mij uitleggen waarom ik als eigenaar van weidedieren en honden zo enorm niet gehoord wordt?
En waar staat de ‘V’ nog voor in uw partijnaam? Niet voor vrijheid en ook niet voor veiligheid – dat is duidelijk.
Is de heer Graus niet beter op zijn plaats bij de Partij voor de Dieren?
Ik neem aan dat hij degene is die steeds opnieuw voor deze moties stemt. Het is overduidelijk dat hij de problematiek rond de wolf niet begrijpt en slechts de extreem linkse lobbygroepen napraat.
Ik dacht altijd dat de PVV zich hier juist tegen afzette? Misschien wordt het tijd om eens informatie in te winnen bij mevrouw Van der Plas, die wél weet wat er speelt in het buitengebied.
Als voorbeeld deel ik een podcast waarin een eigenaar vertelt hoe zijn hond slechts vijf passen van de deur werd gegrepen:
Podcast
Daarnaast is Bij12, de instantie die zich met dit beleid bezighoudt, een bureaucratische puinhoop.
Dit is inmiddels al de tweede bekende aanval op een hond op eigen erf – een plek waar ook kinderen spelen.
Het is toch te gek voor woorden dat dit allemaal kan blijven gebeuren, met dank aan uw partij?
Ondoeltreffende maatregelen en torenhoge kosten
Er is niets wat ik kan doen om mijn paarden en honden te beschermen. Ik heb een stevige gaas omheining geplaatst, zodat mijn dieren niet het erf af kunnen en niemand tot last zijn. Deze omheining heeft mij €25.000 gekost – ja, u leest het goed.
In het verleden bood dit hek voldoende bescherming. Er kwamen nooit andere honden in mijn wei, ondanks het feit dat er hier veel mensen wandelen.
Maar zelfs deze hoogwaardige omheining houdt de wolf niet tegen.
We hebben op de Veluwe al gezien hoe wolven zich aan hekken ophijsen of er zelfs overheen springen. Hier een bron die dit aantoont:
Markus Sümpelmann levert nieuw bewijs voor wolvensprong: wolf springt over 1,45 meter (Schermbeck Online)
Stroomdraden spannen?
Dat zou wellicht klimmen tegengaan, maar niet het overspringen. Bovendien grens ik aan buren met tuinen en (klein)kinderen. Mijn omheining dient ook als erfafscheiding voor hen, en zij zitten er echt niet op te wachten als ik zware stroomdraden plaats.
En als dat nog niet erg genoeg is, mag ik deze "natte wolvendroom" ook nog eens zelf betalen.
De subsidies zijn een lachertje in vergelijking met de werkelijke kosten en het extra werk.
Het probleem is groter dan alleen hekken
Het gaat allang niet meer alleen om hekken plaatsen. Het is bewezen dat dit niet afdoende is.
Ondanks al deze maatregelen vinden er vrijwel dagelijks aanvallen plaats. Vaak vinden we nog levende, verscheurde dieren die ondraaglijk lijden.
[Artikel: 47 schapen dood na aanval van wolf in Ede](https://www.edestad.nl/lokaal/dieren/10 ... olf-in-ede)
Waarom haalt de PVV haar informatie bij natuurclubs die eraan verdienen, in plaats van bij dierenartsen?
dierenleed.jpg
Zelfs op stal in de nacht is geen garantie – wolven vallen ook overdag aan:
[GLD-artikel](https://www.gld.nl/nieuws/7400649/wolve ... lichte-dag)
Dit gaat niet alleen over vee, maar ook over ónze vrijheid en veiligheid.
Er lopen wolven op klaarlichte dag door tuinen en erven. Ik had verwacht dat de Partij voor de Vrijheid hier iets aan zou doen.
Kind door wolfgebeten! Honden gedood.
Overal lopen we risico achtervolgd te worden – of erger: ons huisdier te verliezen.
Er zijn inmiddels al DNA bewezen aanvallen op gewonde en zelfs dode honden
DNA-onderzoek bevestigt: twee aanvallen op honden door wolf
Er zijn inmiddels al incidenten bekend met kinderen die door wolven gebeten en omvergelopen zijn. Het is zelfs met DNA-onderzoek bevestigd dat een kind door een wolf is gebeten.
En in het WOO document dat Annemieke van Straaten naar boven heeft gehaald staat zelfs dat de wolf over het kind stond dat omver was gelopen, dus ook wel een stuk ernstiger dan beweerd werd.
Ook DNA bewezen.
Bekijk de afbeelding
Elke keer dat er een motie vóór de wolf wordt gesteund, is dat een klap in het gezicht van een grote groep Nederlanders – zowel burgers als boeren.
Mijn dringende verzoek aan u
Ik verzoek u dringend om uw standpunt te heroverwegen en de volgende keer vóór ons te stemmen.
Voor de te grote groep niet-gehoorde burgers van Nederland.
Niet voor de wolf.
Hij is niet meer bijna uitgestorven – integendeel.
Niet voor de stedeling, die vanuit een appartement op driehoog roept dat "de wolf goed is voor de biodiversiteit" – een bewering die overigens nooit bewezen is.
Wat wel is bewezen is dat deze hekken niet alleen een probleem zijn voor ons, maar ook voor andere wilde dieren.
Herten, reeën en andere dieren kunnen de hekken niet meer passeren en raken erin verstrikt. Dit leidt tot onnodig dierenleed, terwijl de wolf – waarvoor deze maatregelen bedoeld zijn – er simpelweg overheen springt of zich er doorheen weet te wurmen omdat zijn vacht zo goed isoleert dat deze geen stroom voelt.
De wolf in Nederland is niet bang voor de mens.
Overal waar hij loopt, ziet, hoort en ruikt hij ons. En toch weet hij: de mens mag niets doen.
Zo verliest de wolf alle schuwheid.
Het is wachten op een dodelijk ongeval.
En dan bent u medeverantwoordelijk.
Met vriendelijke groet,
xxx
Een bezorgde burger uit de gemeente Nederweert, waar wolf GW1625m veel sporen heeft achtergelaten.
Citaat:Zalk Overijssel
13-02-2025
10.20 uur
Loopt in oostelijke richting bij het Zalkerbos.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:
tienus63 schreef:Echt vette korting voor leden.Citaat:De grootste wolvenknuffelaar/ zelfbenoemde wolvenexpert van België heeft nog een paar plaatsen vrij voor de wolvenreis naar o.a. de Veluwe. Ik sla even over als u het niet erg vindt!
Wolvenreis BENELUX i.s.m. STARLING (LAATSTE PLAATSEN
Datum: vrijdag, 22 augustus 2025 tot vrijdag, 29 augustus 2025
Locatie: De Veluwe, Belgisch Limburg, Hoge Venen en Duitse Eifel
Van vrijdag 22 tot en met vrijdag 29 augustus 2025 organiseren Landschap vzw, Welkom Wolf en STARLING de eerste wolvenreis in de Benelux. Toen we in 2011 samen de campagne Welkom Wolf in de steigers zetten om de publieke opinie voor te bereiden op de terugkeer van de wolf naar de Lage Landen, had niemand durven voorspellen dat we in 2025 al zoveel wolventerritoria zouden hebben dat we niet noodzakelijk nog naar het buitenland moeten reizen om wolvensporen – en misschien zelfs wolven – te zien.
Lees verder⬇️
https://www.landschapvzw.be/activiteite ... e-plaatsen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1HJ9Dg ... tid=wwXIfr
DuoPenotti schreef:https://www.facebook.com/share/v/1A7w9s9J9D/
Wolf loopt in de tuin tegen de tuindeuren en bijt er ook nog naar de mensen binnen.
Heel schuw...
[ Afbeelding ]
Wolf loopt in de tuin tegen de tuindeuren en bijt er ook nog naar de mensen binnen.
Heel schuw...
[ Afbeelding ]
Heel schuw...
[ Afbeelding ]
DuoPenotti schreef:tamary schreef:Dat bijten hier, is dat spiegelbeeld agressie of kan wolf inderdaad naar binnen kijken?
Ik vermoed naar binnen kijken.
Want daar staan de mensen.
Maar al was het niet zo... In de tuin. Kinderschoenen buiten?
Laat ze er maar spelen.
Of als de deur open had gestaan?
Citaat:Putten Gelderland
13-02-2025
Aanval op schapen, 4 schapen gedood
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf