Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Laat Wilders maar gewoon mp worden, geen probleem mee, hij wel want dan kan hij alleen zichzelf de schuld geven wanneer de boel ploft.
bnr schreef:'Het is duidelijk dat Nederland onder dit toekomstige kabinet het smerigste land van Europa blijft, qua lucht-, water- en bodemkwaliteit. En ook qua kwaliteit van de natuur. Dat is kennelijk een ferm voornemen van deze coalitie', aldus Vollenbroek. 'Ik vind het een hele droevige situatie', zegt hij verder. 'Er is een coalitieakkoord van een stelletje dilettanten. Ze hebben geen idee van de de politieke realiteit buiten Nederland. En ook van de juridische realiteit heeft men geen idee. Ik vind het te triest voor woorden, dit is een aanfluiting voor Nederland.'
_San87_ schreef:Electra63 schreef:
Ja, was een beetje kort.
Tijd geleden eens een artikel gelezen, dat er zoveel eenpersoonshuishoudens zijn, omdat tegenwoordig een groot deel van de vrouwen werkt en daardoor niet of minder afhankelijk is van een partner.
Vroeger bleef je daarom vaak als vrouw zitten in een ongelukkig huwelijk en nu kunnen zij scheiden en voor zichzelf zorgen.
Dat lijkt me een positieve ontwikkeling. Deze vrouwen kunnen er niks aan doen dat de overheid niet uitblinkt in voortschrijdend inzicht.
juval schreef:Er moeten nu een MP en een heleboel ministers worden gevonden. Die door de samenstelling van deze formatie extra onder het vergrootglas zullen liggen. Ik verwacht erger dan bij voorgaande kabinetten, die minder 'omstreden' waren.
Mijn mening/verwachting.
Citaat:Er moeten nu een MP en een heleboel ministers worden gevonden. Die door de samenstelling van deze formatie extra onder het vergrootglas zullen liggen. Ik verwacht erger dan bij voorgaande kabinetten, die minder 'omstreden' waren.
juval schreef:Er moeten nu een MP en een heleboel ministers worden gevonden. Die door de samenstelling van deze formatie extra onder het vergrootglas zullen liggen. Ik verwacht erger dan bij voorgaande kabinetten, die minder 'omstreden' waren.
Mijn mening/verwachting.
Janneke2 schreef:Citaat:Er moeten nu een MP en een heleboel ministers worden gevonden. Die door de samenstelling van deze formatie extra onder het vergrootglas zullen liggen. Ik verwacht erger dan bij voorgaande kabinetten, die minder 'omstreden' waren.
Hangt af van welk vergrootglas.
De gewone screening die altijd al wordt gedaan is denk ik hetzelfde.
Toe willen treden tot een kabinet waar de pvv als extreem rechtse partij een duidelijke vinger in de pap heeft, betekent voor mij persoonlijk al snel een smet op het blazoen.
irmaz schreef:juval schreef:Er moeten nu een MP en een heleboel ministers worden gevonden. Die door de samenstelling van deze formatie extra onder het vergrootglas zullen liggen. Ik verwacht erger dan bij voorgaande kabinetten, die minder 'omstreden' waren.
Mijn mening/verwachting.
Ook niet zo vreemd dat men extra waakzaam is, de huidige coalitie laat iedere dag op X.com zien dat ze beslist niet alle Nederlanders willen beschermen.
Grappig dat je je nu druk maakt over de ministers maar dat je geen enkele problemen had met de hetze die tegen minister Sigrid Kaag en ander D66-ministers op is getuigd door meneer Wilders, of de idioterie van dezelfde Wilders tegen Timmermans. Of het geen kans voorbij laten gaan van Wilders om allochtonen in het verdomhoekje te plaatsen, het negatief framen van onze rechterlijke macht en het als ongeloofwaardige sukkels wegzetten door mevrouw vd Plas van wetenschappers. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Daarnaast hebben ze het over zichzelf uitgeroepen dat de elite zoveel mogelijk gediskwalificeerd moet worden, zij zijn nu zelf de elite dus dat moet je niet raar opkijken dat men het geleerde in de praktijk gaat brengen.
Los van dat, vind jij het wel oké dat jouw land geleid wordt door iemand die ten koste van anderen op niet-legale wijze schat-hemeltje rijk is geworden? Ik zou toch graag weten of hij dat heeft gedaan voordat zo iemand mij vertegenwoordigt in de wereld. Ik vind het wel een fijn idee dat mijn leider in ieder geval integer is.
juval schreef:Er zal sowieso wel een heksenjacht worden gehouden op elke kandidaat MP. En vooral als de door Wilders wordt voorgesteld denk ik.
juval schreef:irmaz schreef:Ook niet zo vreemd dat men extra waakzaam is, de huidige coalitie laat iedere dag op X.com zien dat ze beslist niet alle Nederlanders willen beschermen.
Grappig dat je je nu druk maakt over de ministers maar dat je geen enkele problemen had met de hetze die tegen minister Sigrid Kaag en ander D66-ministers op is getuigd door meneer Wilders, of de idioterie van dezelfde Wilders tegen Timmermans. Of het geen kans voorbij laten gaan van Wilders om allochtonen in het verdomhoekje te plaatsen, het negatief framen van onze rechterlijke macht en het als ongeloofwaardige sukkels wegzetten door mevrouw vd Plas van wetenschappers. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Daarnaast hebben ze het over zichzelf uitgeroepen dat de elite zoveel mogelijk gediskwalificeerd moet worden, zij zijn nu zelf de elite dus dat moet je niet raar opkijken dat men het geleerde in de praktijk gaat brengen.
Los van dat, vind jij het wel oké dat jouw land geleid wordt door iemand die ten koste van anderen op niet-legale wijze schat-hemeltje rijk is geworden? Ik zou toch graag weten of hij dat heeft gedaan voordat zo iemand mij vertegenwoordigt in de wereld. Ik vind het wel een fijn idee dat mijn leider in ieder geval integer is.
oei, wat leg je me nou weer een boel onzin woorden in de mond. Wat ik wel of niet oké vind heb ik niet gezegd, of wel? Ik zeg alleen dat ik DENK dat de komende lichting MP en ministers extra onder het vergrootglas liggen. Meer dan in vorige kabinetten. Dat is alles wat ik zeg.
juval schreef:@Bigone, Lientje??
@Irmaz... vind je zelf ook niet dat je vraag enigszins suggestief is? zo komt het namelijk wel over.
Citaat:Ik kwam deze nog tegen in mijn zoektocht naar bronnen over de reactie van de EU op wat er in Nederland gebeurd, maar kon het niet vinden. Kwam toen deze tegen: https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... .bnr.nl%2F
bnr schreef:
'Het is duidelijk dat Nederland onder dit toekomstige kabinet het smerigste land van Europa blijft, qua lucht-, water- en bodemkwaliteit. En ook qua kwaliteit van de natuur. Dat is kennelijk een ferm voornemen van deze coalitie', aldus Vollenbroek. 'Ik vind het een hele droevige situatie', zegt hij verder. 'Er is een coalitieakkoord van een stelletje dilettanten. Ze hebben geen idee van de de politieke realiteit buiten Nederland. En ook van de juridische realiteit heeft men geen idee. Ik vind het te triest voor woorden, dit is een aanfluiting voor Nederland.'
Heftige woorden, maar wel met een kern van waarheid. We zijn niet het braafste jongetje van de klas, maar het smerigste jongetje.
prompter schreef:Ik denk weleens "hoe zouden de boeren over 50 jaar op dit beleid terug kijken". Nog net zo enthousiast, of "haden ze maar andere keuzes gemaakt?"
Je weet het niet, en ik ben er dan niet meer om het mee te maken