Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:51

Dus klopt dat Twitter bericht niet, en is het niet Zelenski die ze heeft vrijgelaten? Het is ook alweer een tijd geleden gebeurd. Het beruchte Tornado-Batailon zat dus in Rusland vast en vechten nu voor de russen?
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 29-04-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:55

Dinopino schreef:
Dus klopt dat Twitter bericht niet, en is het niet Zelenski die ze heeft vrijgelaten?

Ik durf inderdaad te zeggen dat dat niet klopt.

Dinopino

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:59

Daks dan is Twitter dus geen betrouwbare bron?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:59

Dinopino schreef:

Dat is afhankelijk wie en wat je volgt op Twitter.

Kijk overigens even bij de nachtupdate van mij op 19 april. Daar staat iets meer over de "vrijgelaten" gevangenen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:05

Dinopino schreef:

Dat weet je best.
Geen domme vragen stellen naar de bekende weg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:30

Dinopino schreef:
Dat van die gevangene die in Oekraïne werden vrijgelaten, heb ik van dezelfde bron waar jullie je informatie vandaan halen, namelijk Twitter. Wie lijd het meest onder de sancties, volgens mij zijn dat de burgers.

Oomens wat is jouw mening dan. Vind jij het idee raar dat de USA belang heeft in een instabiel Europa?
https://twitter.com/Youblacksoul/status ... 4648098817 dat is de bron. Gewoon Twitter. Die bron zag ik hier vaker voorbij komen.

De bron is niet Twitter, maar een gebruiker op Twitter die zich 'Youblacksoul' ofwel 'Juan Sinmiedo' noemt, waarvan de 2e een fictief personage uit een stripboek is. Kortom, iemand die niet zijn/haar eigen naam wil geven, de ervaring, opleiding, kennis en geloofwaardigheid van deze persoon is daardoor niet na te trekken, en daardoor is deze bron in mijn ogen onbetrouwbaar.
Zijn posts kan ik overigens niet lezen omdat twitter zijn berichten geflagged en afgeschermd heeft vanwege de inhoud.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:03

Wie bepaalt dan welke twitteraar wel gelijk heeft en welke niet? Wanneer ik google,had ik eigenlijk niet verwacht, kom ik de naam van Tornado Batallion in Oekraïne tegen en niet in Rusland.

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:12

Dinopino schreef:
Het zou op zich wel logisch zijn, vanuit zijn kant om dit te doen. Sancties hebben in het verleden er nooit toegeleid dat daar door een oorlog beëindigd werden. In sommige gebieden zijn het nog steeds de bevolking die hieronder lijd.

Een paar jaar geleden heeft Putin Duitsland nog een vredesverdrag aangeboden, maar die, de Amerikanen, wilden het niet. Ook Obama heeft in zijn speeches tegen de Duitsers gezegd, dat zij altijd bezet zullen blijven. Welke bronnen hier op internet het tegenovergestelde beweren, daar kan ik niet tegenspreken. Een minister van Buitenlandse Zaken en meerdere politici hebben dit gezegd. Voor echte feiten en een onpartijdige mening raad ik de Duitssprekers toch echt Daniel Ganzer aan.

Een verklaring zou kunnen zijn dat de Britten en de Amerikanen de oorlog in de Oekraïne willen. Wanneer Europa en Rusland niet een zijn, maar elkaar juist bevechten hebben die er voordeel bij. Dus dat zou best een reden kunnen zijn, dat de Amerikanen deze oorlog zo pushen.

De Duitse regering stuurt dan ook geen wapens, dat doen hier de firma's die ze produceren. Onlangs zijn er tanks gearriveerd die niet echt duurzaam zijn. Na 20 minuten schieten zijn ze leeg en kunnen ze naar de schroothoop. Het eerste wat Duitsland stuurt waren helmen. Officieel is al verklaard dat Duitsland helemaal de capaciteiten niet heeft om tegen Rusland te gaan vechten. En ook wanneer ze de olie boycotten, zullen ze nog verplicht zijnde komende jaren miljarden ervoor te betalen.

Zwitserland is dit jaar voor het eerst niet meer neutraal, wat ook apart is. Je mag geen andere landen binnenvallen, die aangesloten zijn bij de UN. Maar dat dit al jaren gebeurd werd hier niet erg gevonden. Nu de Russen het doen is het opeens heel crimineel.

De president heeft uit pure wanhoop, zware criminele vrijgelaten. Daaronder zit een bende die kinderen verkrachten onder de ogen van de ouders. Lijkt me een interessante ontwikkeling wanneer deze naar Europa-vluchten.
Lijkt je een interessante ontwikkeling wanneer deze naar Europa vluchten?

Verder gaat het goed met je?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:15

Dinopino schreef:
Wie bepaalt dan welke twitteraar wel gelijk heeft en welke niet? Wanneer ik google,had ik eigenlijk niet verwacht, kom ik de naam van Tornado Batallion in Oekraïne tegen en niet in Rusland.

Kap ermee!
Niemand hoeft jou uit te leggen hoe je de betrouwbaarheid van je bronnen kunt checken, want:
1) dat is in andere topics al vaak genoeg uitgelegd.
2) ook toen was het al duidelijk dat je niet van plan bent daar iets mee te doen.

Stop er gewoon mee, want niemand heeft hier zin in.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:19

Het is al vaker gezegd: misschien gewoon niet op reageren?
Is lastig, ik vind de uitspraken vaak ook hemeltergend maar als wij steeds reageren, blijft het doorgaan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:22

Dinopino schreef:

Op twitter zitten net zoveel leugenaars als dat er in de werkelijke wereld rondlopen. Aan jou de keuze of of ontmaskerde leugenaars blijft volgen of niet. Maar mij er niet mee lastig vallen of Bokt er mee blijven vervuilen. Hier zul je geen twijfel zaaien, er zitten hier namelijk nog altijd mensen met een zelfdenkend vermogen....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:57

Vertrek wel weer. Hier is maar een mening gewenst. En er over praten wordt al als een aanval gezien. Het woord zelfdenkend vermogen vond ik interessant . Google even en kwam gelijk op cafe Weltschmerz uit.
Inhoudelijk gaat er niemand op in. Ongeacht welke mening je hebt zien jullie dan de oplossing in het leveren van wapens en sancties?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:58

:wave:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:00

Citaat:
Hier zul je geen twijfel zaaien, er zitten hier namelijk nog altijd mensen met een zelfdenkend vermogen....
én die zich zeer goed laten informeren via allerlei bronnen die te checken zijn.

Blijkbaar is vragen naar de bekende weg een sport voor sommige mensen geworden. Zonde vd tijd. Zonde om dan "als slachtoffer dat niet gehoord wordt " gebelgd te vertrekken. Tja......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:07

bigone schreef:

En :)F

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:35

Dinopino schreef:
Vertrek wel weer. Hier is maar een mening gewenst. En er over praten wordt al als een aanval gezien. Het woord zelfdenkend vermogen vond ik interessant . Google even en kwam gelijk op cafe Weltschmerz uit.

Mooi om te zien hoe het google algoritme werkt :7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:49

Dinopino schreef:
Vertrek wel weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 15:24

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:07

irmaz schreef:
Dinopino schreef:

Mooi om te zien hoe het google algoritme werkt :7

Algoritmes zijn met name zeer succesvol bij mensen die niet begrijpen hoe ze werken of waar ze aanwezig zijn. Deze mensen geen flauw benul hebben hoe ze steeds dieper in de algoritmes mee worden gezogen. Hun gezichtsveld steeds nauwer door diezelfde algoritmen wordt ingezoomd tot dat je nog 10% van de eigenlijke wereld gepresenteerd krijgt. Je steeds meer bevestiging krijgt door de algoritmen waardoor je de eigenlijke “ fysieke en zonder bots “ wereld niet meer begrijpt en denkt dat iedereen behalve jij gek is geworden.

Het broertje van Ruslands propaganda..

Misschien moeten we medelijden hebben met Dinopino. Het zoveelste slachtoffer van socialmedia, algoritmes en komplotdenkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:11

Ik heb vooral ook medelijden met de mensen om dinopino heen :x

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:12

Hahahahahaha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:21

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:27

Citaat:
⚡️Oorlogsnieuws: sluiting OVSE-missie in Oekraïne vanwege Russisch protest, het aantal slachtoffers van beschietingen in Kiev en gevechten om de regio Loehansk

▪️Als gevolg van de raketaanval op een woongebouw in het district Shevchenkivskyi raakten 10 mensen gewond, van wie 4 in het ziekenhuis.

▪️De OVSE beëindigt de speciale waarnemingsmissie in Oekraïne, omdat Rusland zijn werk heeft geblokkeerd. Dit besluit is genomen vanwege het gebrek aan consensus in de Permanente Raad van de OVSE op 31 maart van dit jaar om het mandaat van de missie te verlengen.

▪️In de ochtend schoten de indringers op Velyka Kostromka en Maryanske in de regio Dnipropetrovsk vanuit "BM-21 Grads". Het had gevolgen voor bijgebouwen. Details worden opgehelderd.

▪️In de regio van Loehansk kwamen Siverodonetsk, Lysychansk, Horske, Privillya en Popasna onder vijandelijk vuur en de gevechten om Orikhove gingen door.

▪️Een oliedepot brandt in het bezette Donetsk.

❗️NATO fighter jets stationed in the Baltic and Black Sea region have taken off "many times" over the past four days to intercept Russian aircraft near member countries' airspace.

This was reported by the press service of the Alliance Air Force Command.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:39

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:46

Citaat:
NATO fighter jets stationed in the Baltic and Black Sea region have taken off "many times" over the past four days to intercept Russian aircraft near member countries' airspace.

This was reported by the press service of the Alliance Air Force Command.

Eikels, ze blijven maar provoceren. Bah.