Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dinopino schreef:Dat van die gevangene die in Oekraïne werden vrijgelaten, heb ik van dezelfde bron waar jullie je informatie vandaan halen, namelijk Twitter. Wie lijd het meest onder de sancties, volgens mij zijn dat de burgers.
Oomens wat is jouw mening dan. Vind jij het idee raar dat de USA belang heeft in een instabiel Europa?
https://twitter.com/Youblacksoul/status ... 4648098817 dat is de bron. Gewoon Twitter. Die bron zag ik hier vaker voorbij komen.
Dinopino schreef:Lijkt je een interessante ontwikkeling wanneer deze naar Europa vluchten?Het zou op zich wel logisch zijn, vanuit zijn kant om dit te doen. Sancties hebben in het verleden er nooit toegeleid dat daar door een oorlog beëindigd werden. In sommige gebieden zijn het nog steeds de bevolking die hieronder lijd.
Een paar jaar geleden heeft Putin Duitsland nog een vredesverdrag aangeboden, maar die, de Amerikanen, wilden het niet. Ook Obama heeft in zijn speeches tegen de Duitsers gezegd, dat zij altijd bezet zullen blijven. Welke bronnen hier op internet het tegenovergestelde beweren, daar kan ik niet tegenspreken. Een minister van Buitenlandse Zaken en meerdere politici hebben dit gezegd. Voor echte feiten en een onpartijdige mening raad ik de Duitssprekers toch echt Daniel Ganzer aan.
Een verklaring zou kunnen zijn dat de Britten en de Amerikanen de oorlog in de Oekraïne willen. Wanneer Europa en Rusland niet een zijn, maar elkaar juist bevechten hebben die er voordeel bij. Dus dat zou best een reden kunnen zijn, dat de Amerikanen deze oorlog zo pushen.
De Duitse regering stuurt dan ook geen wapens, dat doen hier de firma's die ze produceren. Onlangs zijn er tanks gearriveerd die niet echt duurzaam zijn. Na 20 minuten schieten zijn ze leeg en kunnen ze naar de schroothoop. Het eerste wat Duitsland stuurt waren helmen. Officieel is al verklaard dat Duitsland helemaal de capaciteiten niet heeft om tegen Rusland te gaan vechten. En ook wanneer ze de olie boycotten, zullen ze nog verplicht zijnde komende jaren miljarden ervoor te betalen.
Zwitserland is dit jaar voor het eerst niet meer neutraal, wat ook apart is. Je mag geen andere landen binnenvallen, die aangesloten zijn bij de UN. Maar dat dit al jaren gebeurd werd hier niet erg gevonden. Nu de Russen het doen is het opeens heel crimineel.
De president heeft uit pure wanhoop, zware criminele vrijgelaten. Daaronder zit een bende die kinderen verkrachten onder de ogen van de ouders. Lijkt me een interessante ontwikkeling wanneer deze naar Europa-vluchten.
Dinopino schreef:Wie bepaalt dan welke twitteraar wel gelijk heeft en welke niet? Wanneer ik google,had ik eigenlijk niet verwacht, kom ik de naam van Tornado Batallion in Oekraïne tegen en niet in Rusland.
Dinopino schreef:Wie bepaalt dan welke twitteraar wel gelijk heeft en welke niet? Wanneer ik google,had ik eigenlijk niet verwacht, kom ik de naam van Tornado Batallion in Oekraïne tegen en niet in Rusland.
én die zich zeer goed laten informeren via allerlei bronnen die te checken zijn.Citaat:Hier zul je geen twijfel zaaien, er zitten hier namelijk nog altijd mensen met een zelfdenkend vermogen....
Movement schreef:Sizzle schreef:Er zijn blijkbaar toch nog wat experts bang dat Poetin op 9 mei officieel de oorlog gast verklaren.
Ik ben er ook niet gerust op.
Heb je een bron van waar experts dit zeggen?
irmaz schreef:Dinopino schreef:Vertrek wel weer. Hier is maar een mening gewenst. En er over praten wordt al als een aanval gezien. Het woord zelfdenkend vermogen vond ik interessant . Google even en kwam gelijk op cafe Weltschmerz uit.
Mooi om te zien hoe het google algoritme werkt
Citaat:⚡️Oorlogsnieuws: sluiting OVSE-missie in Oekraïne vanwege Russisch protest, het aantal slachtoffers van beschietingen in Kiev en gevechten om de regio Loehansk
▪️Als gevolg van de raketaanval op een woongebouw in het district Shevchenkivskyi raakten 10 mensen gewond, van wie 4 in het ziekenhuis.
▪️De OVSE beëindigt de speciale waarnemingsmissie in Oekraïne, omdat Rusland zijn werk heeft geblokkeerd. Dit besluit is genomen vanwege het gebrek aan consensus in de Permanente Raad van de OVSE op 31 maart van dit jaar om het mandaat van de missie te verlengen.
▪️In de ochtend schoten de indringers op Velyka Kostromka en Maryanske in de regio Dnipropetrovsk vanuit "BM-21 Grads". Het had gevolgen voor bijgebouwen. Details worden opgehelderd.
▪️In de regio van Loehansk kwamen Siverodonetsk, Lysychansk, Horske, Privillya en Popasna onder vijandelijk vuur en de gevechten om Orikhove gingen door.
▪️Een oliedepot brandt in het bezette Donetsk.
Sizzle schreef:Movement schreef:
Heb je een bron van waar experts dit zeggen?
https://www.srf.ch/news/international/k ... skau-beben