Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Gezien het aantal uren dat ze maken krijgen ze inderdaad niet veel salaris vergeleken met het bedrijfsleven. En ik vind Omtzigt ook wat overschat, hij heeft inderdaad iets aan het licht gebracht en niet bepaald in zijn eentje, maar er geen oplossing bij geleverd.
Hij is net wat te veel eenling ook voor een eigen partij schat ik zo in.
BaileyMix schreef:Hij mag er heus mee pochen, maar meer om aan te geven dat het niet helemaal terecht is hoe hij hier soms wordt opgehemeld.
Hij blijft natuurlijk op veel punten gewoon een CDA'er, anders zit je niet jaren bij die partij. Hij heeft nu niet opeens heel andere standpunten. Dus het is redelijk komisch om nu het CDA massaal opeens te verafschuwen en vervolgens iemand aan te hangen die op enkele puntjes na exact de denkwijzen en maniertjes heeft van een CDA'er.
Jessix schreef:prompter schreef:Gezien het aantal uren dat ze maken krijgen ze inderdaad niet veel salaris vergeleken met het bedrijfsleven. En ik vind Omtzigt ook wat overschat, hij heeft inderdaad iets aan het licht gebracht en niet bepaald in zijn eentje, maar er geen oplossing bij geleverd.
Hij is net wat te veel eenling ook voor een eigen partij schat ik zo in.
Goed verwoord.Hij is een goede om erbij te hebben. Het houdt de rest scherp. Ik zie hem trouwens ook niet aansluiten bij BBB. Inderdaad te veel eenling en volgens mij hebben ze ook te weinig raakvlakken, maar dat laatste is misschien meer mijn aanname.
Ik vind het bepaald geen grootheid en zeker geen MP. (denk dat hij daar ook wat te gevoelig voor is)
juval schreef:Jessix schreef:Goed verwoord.Hij is een goede om erbij te hebben. Het houdt de rest scherp. Ik zie hem trouwens ook niet aansluiten bij BBB. Inderdaad te veel eenling en volgens mij hebben ze ook te weinig raakvlakken, maar dat laatste is misschien meer mijn aanname.
Ik vind het bepaald geen grootheid en zeker geen MP. (denk dat hij daar ook wat te gevoelig voor is)
volgens deze tabellen komen er toch aardig wat raakvlakken met Omtzigt en BBB naar boven.
https://www.montesquieu-instituut.nl/id ... erbeweging
BaileyMix schreef:Zeker, maar hij doet wel erg alsof hij dat allemaal in zijn eentje heeft aangepakt. Terwijl er een hele hoop anderen net zo hard aan gewerkt hebben en ervoor opgekomen zijn, maar die pochen er veel minder mee.
En hij corrigeert ook niet als er gedaan wordt alsof hij dat allemaal gedaan heeft. Echt niet integer is dat.
BaileyMix schreef:Omtzigt is als het aankomt op klimaat een behoorlijke jan boerenlul hoor. Hij is vooral erg goed in PR en zichzelf in de schijnwerpers zetten als een soort heilige, alsof hij in zijn eentje even alle problemen getackeld heeft. Zo zit het niet, hij is gewoon erg onbescheiden. Een rasechte CDA'er.
BaileyMix schreef:Zeker, maar hij doet wel erg alsof hij dat allemaal in zijn eentje heeft aangepakt. Terwijl er een hele hoop anderen net zo hard aan gewerkt hebben en ervoor opgekomen zijn, maar die pochen er veel minder mee.
En hij corrigeert ook niet als er gedaan wordt alsof hij dat allemaal gedaan heeft. Echt niet integer is dat.
naranja1 schreef:BBB die niks met het klimaat wil doen. Ik snap het niet.. Als boeren heb je juist het land en het klimaat nodig. Ben heel benieuwd wat alle boeren straks zeggen als het land droog is waardoor er geen oogst is en de dieren niet meer kunnen eten. Door ja, klimaatverandering.
Als het kabinet valt ga ik mij wel een beetje zorgen maken over de toekomst van Nederland. Niet dat die nu goed is. Maar het zal mij niet verbazen als we straks een extreem rechts populistische kamer hebben. Dat is nog slechter voor Nederland. Maarja ik hoop dat deze groep mensen dan ook snel ziet dat dit het niks perse beter maakt.
juval schreef:gaat dat niet meer over de manier waarop Nederland probeert de onmogelijke doelen te behalen?
BigOne schreef:juval schreef:gaat dat niet meer over de manier waarop Nederland probeert de onmogelijke doelen te behalen?
Dus dan alles maar als hoax wegzetten? Daar is Caroline een ster in. Zij is er voor de grote jongens, de intensieve veehouderij, er is ook een steeds grotere groep boeren die laat zien dat je wel in samenhang met goed natuurbeheer kunt boeren.
Daar hoor je haar niet over.