Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:40

Hij mag er heus mee pochen, maar meer om aan te geven dat het niet helemaal terecht is hoe hij hier soms wordt opgehemeld.

Hij blijft natuurlijk op veel punten gewoon een CDA'er, anders zit je niet jaren bij die partij. Hij heeft nu niet opeens heel andere standpunten. Dus het is redelijk komisch om nu het CDA massaal opeens te verafschuwen en vervolgens iemand aan te hangen die op enkele puntjes na exact de denkwijzen en maniertjes heeft van een CDA'er.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:40

prompter schreef:
Gezien het aantal uren dat ze maken krijgen ze inderdaad niet veel salaris vergeleken met het bedrijfsleven. En ik vind Omtzigt ook wat overschat, hij heeft inderdaad iets aan het licht gebracht en niet bepaald in zijn eentje, maar er geen oplossing bij geleverd.
Hij is net wat te veel eenling ook voor een eigen partij schat ik zo in.

maar dat neemt niet weg dat hij best populair is en waarschijnlijk veel stemmen zal trekken als hij meedoet met de eventuele volgende verkiezingen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:42

BaileyMix schreef:
Hij mag er heus mee pochen, maar meer om aan te geven dat het niet helemaal terecht is hoe hij hier soms wordt opgehemeld.

Hij blijft natuurlijk op veel punten gewoon een CDA'er, anders zit je niet jaren bij die partij. Hij heeft nu niet opeens heel andere standpunten. Dus het is redelijk komisch om nu het CDA massaal opeens te verafschuwen en vervolgens iemand aan te hangen die op enkele puntjes na exact de denkwijzen en maniertjes heeft van een CDA'er.

de reden dat er veel 'aanhangers' zijn is de manier waarop hij eruit is gewerkt lijkt me 'functie elders' heeft hem veel stemmen opgeleverd, (en het cda heel veel stemmen gekost)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:46

Jessix schreef:
prompter schreef:
Gezien het aantal uren dat ze maken krijgen ze inderdaad niet veel salaris vergeleken met het bedrijfsleven. En ik vind Omtzigt ook wat overschat, hij heeft inderdaad iets aan het licht gebracht en niet bepaald in zijn eentje, maar er geen oplossing bij geleverd.
Hij is net wat te veel eenling ook voor een eigen partij schat ik zo in.

Goed verwoord. :j Hij is een goede om erbij te hebben. Het houdt de rest scherp. Ik zie hem trouwens ook niet aansluiten bij BBB. Inderdaad te veel eenling en volgens mij hebben ze ook te weinig raakvlakken, maar dat laatste is misschien meer mijn aanname.

Ik vind het bepaald geen grootheid en zeker geen MP. (denk dat hij daar ook wat te gevoelig voor is)

volgens deze tabellen komen er toch aardig wat raakvlakken met Omtzigt en BBB naar boven.
https://www.montesquieu-instituut.nl/id ... erbeweging

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:49

juval schreef:
Jessix schreef:
Goed verwoord. :j Hij is een goede om erbij te hebben. Het houdt de rest scherp. Ik zie hem trouwens ook niet aansluiten bij BBB. Inderdaad te veel eenling en volgens mij hebben ze ook te weinig raakvlakken, maar dat laatste is misschien meer mijn aanname.

Ik vind het bepaald geen grootheid en zeker geen MP. (denk dat hij daar ook wat te gevoelig voor is)

volgens deze tabellen komen er toch aardig wat raakvlakken met Omtzigt en BBB naar boven.
https://www.montesquieu-instituut.nl/id ... erbeweging

Dat kan, maar ik vermoed toch niet dat hij zich onder de BBB zal gaan scharen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:17

BaileyMix schreef:
Zeker, maar hij doet wel erg alsof hij dat allemaal in zijn eentje heeft aangepakt. Terwijl er een hele hoop anderen net zo hard aan gewerkt hebben en ervoor opgekomen zijn, maar die pochen er veel minder mee.

En hij corrigeert ook niet als er gedaan wordt alsof hij dat allemaal gedaan heeft. Echt niet integer is dat.

Welke hele hoop anderen? Zijn naam en die van Renske Leijten zijn me bekend via de media.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:19

BaileyMix schreef:
Omtzigt is als het aankomt op klimaat een behoorlijke jan boerenlul hoor. Hij is vooral erg goed in PR en zichzelf in de schijnwerpers zetten als een soort heilige, alsof hij in zijn eentje even alle problemen getackeld heeft. Zo zit het niet, hij is gewoon erg onbescheiden. Een rasechte CDA'er.

Nou nou, een boerenlul? Persoonlijke aversie tegen Omtzigt?

BigOne

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:36

Ze mogen dan voor de uren die ze werken niet zo geweldig beloond worden maar wanneer je het red tot de Haagse politiek ligt meestal de baantjes carrousel voor je open. Lobbyist, burgemeester, directeur van groot bedrijf enzenz.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:51

Niet voor allemaal denk ik? Een aantal FvD'ers en PVV'ers zal niet iedereen in dienst willen nemen?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:00

BaileyMix schreef:
Zeker, maar hij doet wel erg alsof hij dat allemaal in zijn eentje heeft aangepakt. Terwijl er een hele hoop anderen net zo hard aan gewerkt hebben en ervoor opgekomen zijn, maar die pochen er veel minder mee.

En hij corrigeert ook niet als er gedaan wordt alsof hij dat allemaal gedaan heeft. Echt niet integer is dat.

de enige die ook regelmatig genoemd word is mevrouw Leijten, wie heeft er dan nog meer hard aan gewerkt, dat hij ook "het oranje lint" wil snap ik heel goed, daarvoor doet hij niets onder voor de MP en dat accepteren we,

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:43

juval schreef:
het wordt tijd dat Rutte plaats maakt voor iemand anders. En ja, Caroline zou het goed kunnen doen. Wie anders?

Jesse

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:52

BBB die niks met het klimaat wil doen. Ik snap het niet.. Als boeren heb je juist het land en het klimaat nodig. Ben heel benieuwd wat alle boeren straks zeggen als het land droog is waardoor er geen oogst is en de dieren niet meer kunnen eten. Door ja, klimaatverandering.

Als het kabinet valt ga ik mij wel een beetje zorgen maken over de toekomst van Nederland. Niet dat die nu goed is. Maar het zal mij niet verbazen als we straks een extreem rechts populistische kamer hebben. Dat is nog slechter voor Nederland. Maarja ik hoop dat deze groep mensen dan ook snel ziet dat dit het niks perse beter maakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:15

https://nos.nl/collectie/13941/artikel/2481909-kabinet-praat-verder-over-asiel-stopknop-voor-gezinshereniging-op-tafel

De onderhandelingen over de aanpak van de asielcrisis zijn hervat. Asielstaatssecretaris Van der Burg heeft zijn huiswerk gedaan. Hij zal, volgens bronnen in Den Haag, voorstellen om een 'noodknop' in te stellen. Die kan worden gebruikt als het te druk wordt in de asielketen. Dan wordt het recht op gezinshereniging voor bepaalde groepen statushouders tijdelijk beperkt.

En dit is dus niet toegestaan is eerder bij de rechter geweest.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/rechter-verwerpt-verbod-op-gezinshereniging-voor-vluchtelingen

Kortom, ze komen er via deze voorwaarden uit en ze blijven lekker zitten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:20

naranja1 schreef:
BBB die niks met het klimaat wil doen. Ik snap het niet.. Als boeren heb je juist het land en het klimaat nodig. Ben heel benieuwd wat alle boeren straks zeggen als het land droog is waardoor er geen oogst is en de dieren niet meer kunnen eten. Door ja, klimaatverandering.

Als het kabinet valt ga ik mij wel een beetje zorgen maken over de toekomst van Nederland. Niet dat die nu goed is. Maar het zal mij niet verbazen als we straks een extreem rechts populistische kamer hebben. Dat is nog slechter voor Nederland. Maarja ik hoop dat deze groep mensen dan ook snel ziet dat dit het niks perse beter maakt.

hoe kom je er nu bij dat BBB niets met klimaat wil doen? Daar klopt niets van.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:38

Citaat:
hoe kom je er nu bij dat BBB niets met klimaat wil doen? Daar klopt niets van.

Uhm.. omdat ze letterlijk zelf zegt dat stikstof onzin is... 'klimaat doelen zijn nonsens. Kost miljarden en is onhaalbaar.' Haar woorden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:47

gaat dat niet meer over de manier waarop Nederland probeert de onmogelijke doelen te behalen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:53

prompter schreef:
Niet voor allemaal denk ik? Een aantal FvD'ers en PVV'ers zal niet iedereen in dienst willen nemen?

Sommige FvD ers harken nu zoveel bij elkaar dat ze het wel even uit kunnen zingen. En wachtgeld erbij natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:54

Tja - onhaalbaar....

Het mestoverschot is door de regering van 1987 tot 2022 genegeerd.

Ik kan beslist uit de voeten met het idee dat je dat niet allemaal in een vloek en een zucht weg hebt gepoetst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:56

juval schreef:
gaat dat niet meer over de manier waarop Nederland probeert de onmogelijke doelen te behalen?

Dus dan alles maar als hoax wegzetten? Daar is Caroline een ster in. Zij is er voor de grote jongens, de intensieve veehouderij, er is ook een steeds grotere groep boeren die laat zien dat je wel in samenhang met goed natuurbeheer kunt boeren.
Daar hoor je haar niet over.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:49

BigOne schreef:
juval schreef:

Dus dan alles maar als hoax wegzetten? Daar is Caroline een ster in. Zij is er voor de grote jongens, de intensieve veehouderij, er is ook een steeds grotere groep boeren die laat zien dat je wel in samenhang met goed natuurbeheer kunt boeren.
Daar hoor je haar niet over.

Amen. Intensieve veehouderij heeft gewoon nagatieve invloed op de natuur, en dan vooral de biodiversiteit, punt. Nog los van alle chemicalieen die worden gebruikt bij intensieve lansbdbouw. Doen alsof dat niet zo is is dikke onzin.

Ik ben echt huiverig voor wat een populistisch kabinet teweeg gaat brengen. Brexit was niet al te best voor de Britten, Trump heeft een meer verdeeld land vol polarisatie en wantrouwen achtergelaten… maar we gaan het zien

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:04

Laatst bijgewerkt door mce op 07-07-23 20:10, in het totaal 3 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:05

Op het nieuws net: kabinet gevallen zeer waarschijnlijk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:07

... ik heb toch even gejuicht.

(Het idee exit Rutte is te leuk.)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:09

In het journaal zegt men dat het kabinet echt gevallen is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:15

Ik juich niet, weer maandenlang geen nieuwe besluiten en straks weer een ellenlange formatie waarin er dus ook niks gebeurt, en dat terwijl er zoveel gedaan moet worden.