Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:45

Nou dat deed hij natuurlijk al dermate lang geleden dat ze hem daarna alsnog als president gekozen hebben. Je zou denken dat ze afhaken bij het afkraken van McCain. Bij de losers en suckers. Bij het grab 'm by the pussy. Bij nog tig andere dingen. Maar zelfs zaken als die Jan 6th, documenten en al zijn fratsen maken niet veel uit voor de meest taaie Maga's. Ze vinden het alleen maar mooi dat hij zo anders is dan de gemiddelde politicus. Dus tja....

Hopelijk gaan de rechtszaken wèl verschil maken. Als ze zo min mogelijk gelegenheid krijgen om dat te spinnen. De wat minder verwerpelijke Republikeinen zullen het gewoon moeten doen: de (extreme) Maga's er uit knikkeren / onschadelijker maken.

Misschien is McCarthy zijn dealtje met de Democraten het begin van een ommekeer, ze worden die Maga's En Trump invloeden zelf ook steeds meer zat.

nikkel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:51

Pmarena, die rechtszaken gaan het verschil niet maken, alleen als dat Trump achter de trallies brengt. In alle andere gevallen spint Trump er garen bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:53

Ik denk dat het best wat zou kunnen gaan doen. Mits het geheel live uitgezonden wordt :)

Bij de groep niet extreme Maga's of die-hard Republikeinen die gewoon altijd op hen stemmen uit een automatisme, valt er best nog wat te winnen qua wijzer worden en de grens eindelijk bereiken. Maar dan moet het nieuws er wel bol van staan zodat ze er vrijwel niet aan kunnen ontkomen om Republikeinen en Trump zelf verklaringen onder ede af te zien leggen :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:28

Pmarena, jij hebt de rationaliteit van het Amerikaanse volk en de republikeinen iets te hoog zitten denk ik ;). Het maakt echt geen ene reet uit wat voor belachelijke oliebol Trump doet, Trumpers will Trump. Zélfs nu heeft hij nog steun van meer dan de helft van de Republikeinen en staat hij eenzaam aan top van de nominaties: https://www.demorgen.be/nieuws/opnieuw- ... oogle.com/

Het nieuws bol staan? Amerikaanse media is vrij gekleurd en de meeste conservatieven / republikeinen volgen alleen Fox news. Trump zijn hetze tegen de MSM / andersdenkende media heeft ook bepaald niet geholpen met het niet scheppen van een gekleurd beeld rondom media. Ik vind het érg goed dat Trump strafrechtelijk wordt aangepakt om zijn criminele handelingen en denk dat twijfelaars en zwevers over de streep zullen worden getrokken, maar niet dat die mensen een heel groot percentage uitmaken van de totale bevolking.

Het is in- en in triest. Ik hoop dat we hier en in de rest van de wereld eens leren dat het niet zo verstandig is om zulke koekwauzen in de volksvertegenwoordiging en dat "een nieuw geluid" niet altijd beter is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:34

Ik denk dat je mijn berichten niet goed opgeslagen hebt als dat je idee is, want ik besef me dat maar al te goed :j

Maar overal is een grens aan. Fox doet inmiddels steeds minder mee met 100% Hallelujah roepen over Trump en de Maga's, er komt iets meer kritische noot in hun berichtgeving hier en daar. Naarmate hij meer en meer met de billen bloot moet wordt de kans groter dat het stapel-effect op gaat treden bij de Republikeinen en ze steeds meer in gaan zien dat Trump het verleden is en niet de toekomst.

Hij kan nooit meer president worden in landelijke verkiezingen en dat besef zal ook wel indalen, dat ze hun pijlen beter op een andere kandidaat kunnen richten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:36

Pmarena, jij vertrouwt te veel op common sense, alleen dat missen de Trumpers volledig. Trump is hun afgod, om het maar zo te zeggen. Alleen een veroordeling incl. gevangenisstraf, kan misschien iets veranderen, maar zelfs dat waarschijnlijk niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:43

nps schreef:
Pmarena, jij hebt de rationaliteit van het Amerikaanse volk en de republikeinen iets te hoog zitten denk ik ;). Het maakt echt geen ene reet uit wat voor belachelijke oliebol Trump doet, Trumpers will Trump. Zélfs nu heeft hij nog steun van meer dan de helft van de Republikeinen en staat hij eenzaam aan top van de nominaties: https://www.demorgen.be/nieuws/opnieuw- ... oogle.com/

Het nieuws bol staan? Amerikaanse media is vrij gekleurd en de meeste conservatieven / republikeinen volgen alleen Fox news. Trump zijn hetze tegen de MSM / andersdenkende media heeft ook bepaald niet geholpen met het niet scheppen van een gekleurd beeld rondom media. Ik vind het érg goed dat Trump strafrechtelijk wordt aangepakt om zijn criminele handelingen en denk dat twijfelaars en zwevers over de streep zullen worden getrokken, maar niet dat die mensen een heel groot percentage uitmaken van de totale bevolking.

<KNIP>

Er is 1 groep die wellicht wel (steeds meer) gaat twijfelen: soldaten. Mensen in de krijgsmacht stemmen als regel Republikeins. De strijd tussen Hillary en Trump in 2016 plaatste velen van hen voor een onmogelijk dilemma. Het was voor hen kiezen tussen 2 kwaden.

Ik weet (voor zover ze de waarheid spraken) van een aantal militairen dat ze voor het eerst in hun leven NIET gestemd hebben omdat ze niet voor Trump wilden stemmen en niet voor Hillary konden stemmen.

Het afzeiken van veteranen door Trump gaat hem in die groep zeker geen stemmen opleveren, of ze nou alleen maar Fox kijken of niet. Dat hoeft niet te betekenen dat ze niet voor Trump stemmen, maar de keuze wordt er niet makkelijker op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:49

Nikkel: Jij hebt het over de extreme Maga's. Die zijn gewoon niet of nauwelijks te bereiken. Maar dat is een relatief kleine groep vergeleken met het geheel van stemmers die in 2016 of 2020 op Trump gestemd hebben. En sindsdien is er best wel heel wat gebeurd waar enigszins bereikbare mensen op afknappen := En er staat nog zat te gebeuren.

Ik duim dat zoveel mogelijk live wordt uitgezonden en dat Fox en dergelijke media er ook niet meer echt onderuit kunnen om hun viewers toch wat mee te laten krijgen van wat er gebeurt. Gokken op een verliezend paard in de race is natuurlijk ook niet handig als je kans wilt maken op het Republikeins presidentsschap.

Je kan veel zeggen over de Republikeinen, maar het willen hebben van macht gaat boven alles en zodra ze beseffen dat dat met Trump toch echt niet meer gaat lukken, worden ze rijp om zich van hem af te keren. In de media en in de top van de partij. Ze zijn mondjesmaat die kant op aan het bewegen :j

Ellende is dat ze net zoals altijd, hopen dat anderen de door hun veroorzaakte problemen voor hen oplossen. Dus in dit geval dat de rechtszaken ervoor zorgen dat Trump zich niet meer verkiesbaar mag stellen...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:29

Voorlopig legt het hele gebeuren Trump GEEN windeieren. Een hoop gratis publiciteit, dat dan weer wel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:47

Nou, de republikeinen kunnen zo te zien op zoek naar een nieuwe speaker of the house..

Voor het eerst in de geschiedenis van de USA dat de speaker is weggestemd, niet best..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:33

Ik heb me niet in de details verdiept maar op CNN las ik net dat deze situatie sinds 1910 niet meer is voorgekomen. Dus wellicht toch niet de eerste keer....?

Ik ben benieuwd welk poppetje de hamer dan vast mag gaan houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:19

pmarena schreef:
Ik heb me niet in de details verdiept maar op CNN las ik net dat deze situatie sinds 1910 niet meer is voorgekomen. Dus wellicht toch niet de eerste keer....?

Ik ben benieuwd welk poppetje de hamer dan vast mag gaan houden.

In 1910 overleefde Joseph Cannon (R) de stemming. Klaarblijkelijk. Dus deze is wel nieuw ja.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:36

Dit zat er gewoonweg in. ( het wegstemmen van McCarthy). Of het een goede zet is geweest durf ik te betwijfelen. Dit ligt er aan vanuit welk perspectief je het bekijkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:41

Ik denk dat er ontzettend veel perspectieven zijn in deze situatie. Ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren want die extreme Maga's blijven gewoon kloothommels die de boel willen ondermijnen natuurlijk.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:54

Maar ze hebben wel behoorlijke invloed, dat blijkt maar weer. Heel triest dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:05

Ze hebben eigenlijk alleen maar zoveel invloed als de rest van de Republikeinen ze wil geven natuurlijk.

Ze hebben veel invloed omdat figuren als McCarthy niet publiekelijk tegen ze in durven te gaan, omdat ze dan de MAGA basis tegen zich krijgen. Op het moment dat ze van die angst af durven te stappen en kiezen voor het willen hebben van een "normale" conservatieve partij, en er werk van maken om die extreme MAGA'S aan te pakken in plaats van met ze mee te praten, is die invloed ineens een héél stuk minder.

Voor McCarthy was de grens nu bereikt. Weer een klein stapje in de goede richting +:)+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:33

Met democratisch idealisme kom je niet ver in Amerika.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:40

Ik ben echt benieuwd wie de opvolger gaat worden. Jim Jordan lijkt het wel een fijn baantje. Nou dat is niet bepaald een verbetering t.o.v. van McCarthy.... wat een creep is dat zeg.

Ik ben wel benieuwd hoe groot de kans is dat er überhaupt een enigszins welwillend type het hamertje over zal nemen. Als die ook meteen dezelfde behandeling krijgt als McCarthy zodra die over de isle heen probeert om samen met de democraten spijkers met koppen te slaan...en je dan weer dat wegstemmen krijgt omdat die extreme Maga's het er niet mee eens zijn....dan blijf je bezig.

Ze moeten van die vervelende dwarsliggers af zien te komen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:13

Die dwarsliggers raak je niet meer kwijt, het is een volstrekte illusie om te denken dat, dat gaat lukken.
Het zal er alleen toe leiden, dat deze dwarsliggers, nog dwarser worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:41

Mwoah, er zijn wel manieren te bedenken om er minder last van te hebben. Als een McCarthy ze in de eerste plaats niet zoveel macht had gegeven dan was dit probleem er nu helemaal niet geweest.

En als de rest flink uitspreekt dat het lowlifes zijn ipv ze de hand boven het hoofd te houden door mee te gaan in hun belachelijke hearings enzo, dan kan het best nog wat worden. En ook dat zie je op gang komen, dat hun collega's en linkse media er genoeg van krijgen en negatieve uitspraken doen +:)+

Als elke keer een bepaald groepje de eigen partij traineert en ellende bezorgt, worden ze het toch wel een keer zat. Nu zijn ze McCarthy als speaker kwijt, moeten weer opnieuw iemand vinden, staan weer voor lül hiermee....net als toen met die 15 stemrondes. Er komt een punt dat "even" door de Maga ellende heen bijten en een beetje terug naar "wat meer gewoon" conservatief zijn, steeds aantrekkelijker wordt.

En ik denk dat er sowieso best een paar zijn waarbij het spannend wordt de volgende keer als hun districten weer naar de stembus gaan om hun afgevaardigde te kiezen. Bij sommigen was hun winst al nipt en niet al hun kiezers zijn erg onder de indruk van wat ze wel of niet gedaan hebben met hun tijd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:34

pmarena schreef:
Mwoah, er zijn wel manieren te bedenken om er minder last van te hebben. Als een McCarthy ze in de eerste plaats niet zoveel macht had gegeven dan was dit probleem er nu helemaal niet geweest.

En als de rest flink uitspreekt dat het lowlifes zijn ipv ze de hand boven het hoofd te houden door mee te gaan in hun belachelijke hearings enzo, dan kan het best nog wat worden. En ook dat zie je op gang komen, dat hun collega's en linkse media er genoeg van krijgen en negatieve uitspraken doen +:)+

Als elke keer een bepaald groepje de eigen partij traineert en ellende bezorgt, worden ze het toch wel een keer zat. Nu zijn ze McCarthy als speaker kwijt, moeten weer opnieuw iemand vinden, staan weer voor lül hiermee....net als toen met die 15 stemrondes. Er komt een punt dat "even" door de Maga ellende heen bijten en een beetje terug naar "wat meer gewoon" conservatief zijn, steeds aantrekkelijker wordt.

En ik denk dat er sowieso best een paar zijn waarbij het spannend wordt de volgende keer als hun districten weer naar de stembus gaan om hun afgevaardigde te kiezen. Bij sommigen was hun winst al nipt en niet al hun kiezers zijn erg onder de indruk van wat ze wel of niet gedaan hebben met hun tijd.

De verhoudingen binnen de GOP komen steeds meer op scherp te staan. 1 van de stemmers die tegen McCarthy heeft gestemd kreeg vooraf te horen dat e.e.a. wel eens vervelende gevolgen zou kunnen gaan hebben voor de financiering van haar herverkiezingscampagne door de partij.....

https://edition.cnn.com/2023/10/04/poli ... index.html

Edit: ben ik trouwens de enige die vind dat Matt Gaetz een beetje lijkt op Jack Nicolson als The Joker?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:21

Ja hij heeft er wel een beetje van weg inderdaad, met die wenkbrauwen enzo....

Ik las gisteren nog ergens dat er een paar Maga's zijn die Trump gepolst hebben of die McCarthy zijn baantje niet over wil nemen :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:53

pmarena schreef:
Ja hij heeft er wel een beetje van weg inderdaad, met die wenkbrauwen enzo....

Ik las gisteren nog ergens dat er een paar Maga's zijn die Trump gepolst hebben of die McCarthy zijn baantje niet over wil nemen :=

Ja, die wenkbrauwen met die haarspeldbocht erin. Dat vooral.

Trump polsen is MAGA-gel*l:
a. Voor Trump is dat een degradatie;
b. Ze krijgen hem nooit benoemd op de job. Stemronde #7.000: nog steeds dezelfde 8 idioten voor, de rest tegen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:03

President is gewoon interessanter (lees machtiger) voor Trump dan slechts speaker of the house.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:10

Het is gewoon weer wat voor die eikels om mee in het nieuws te komen. Lekker voor de donors: "kijk wij willen Trump maar hullie & zullie werken ons en de beste president ooit natuurlijk weer tegen, geef geld om dit onrecht aan te pakken!!"