Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Babootje schreef:Misschien hoeven er minder boeren te worden uitgekocht? Dan heb je ook geen 25 miljard nodig.
Klopt. Maar of de boeren daar blij mee moeten zijn is nog maar de vraag. Als Brussel NEE zegt en gaat handhaven dan dreigt er een koude sanering voor veel boeren.
prompter schreef:Johan Remkes spreekt zich ook uit tegen Plasterk als MP-kandidaat, en hij heeft toch nog altijd veel invloed. Tegenvaller voor Wilders, die zou dan weer op zoek moeten naar een andere kandidaat.
BigOne schreef:En woningtekort ligt niet alleen aan de “ asielinstroom “ maar ook dat er nu 3,5 miljoen alleenstaande huishoudens zijn. Dat was jaren geleden nog 1,5 miljoen.
Wat mij betreft geven ze bvb stoppende boeren allemaal 4 bouwkavels. Dan krijg je tenminste wat doorstroming.
Caesar schreef:BigOne schreef:En woningtekort (...) dat er nu 3,5 miljoen alleenstaande huishoudens zijn. Dat was jaren geleden nog 1,5 miljoen.
Wat mij betreft geven ze bvb stoppende boeren allemaal 4 bouwkavels. Dan krijg je tenminste wat doorstroming.
Het nadeel is dat de huidige ruimte/ruimte regeling 1000m2 is voor 1 bouwtitel. Dat is ongeveer 150.000 euro. Daar kan slechts een enkeling mee uit de voeten helaas. Het zou interessanter zijn om de gebouwen naar een industriebestemming te zetten en kleine verbouwing te doen qua vloeren. Maar ook daar wordt zelden aan mee gewerkt.
_San87_ schreef:Electra63 schreef:
Met dank aan de emancipatie.
Vroeger bleven vrouwen bij hun man = kostwinner.
Met dank aan emancipatie? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan dat het overkomt.
Janneke2 schreef:Dank voor de toelichting, Ceasar.
(Maar ik wil liever niet te veel woningen op het platteland.
En ik vind dat de woningcorporaties "gewoon" in ere moeten worden hersteld: verenigingen die goede, betaalbare woningen bouwen en beheren voor mensen met een smalle beurs.)
Electra63 schreef:_San87_ schreef:
Met dank aan emancipatie? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan dat het overkomt.
Ja, was een beetje kort.
Tijd geleden eens een artikel gelezen, dat er zoveel eenpersoonshuishoudens zijn, omdat tegenwoordig een groot deel van de vrouwen werkt en daardoor niet of minder afhankelijk is van een partner.
Vroeger bleef je daarom vaak als vrouw zitten in een ongelukkig huwelijk en nu kunnen zij scheiden en voor zichzelf zorgen.
pien_2010 schreef:Ruk voor Plasterk dat dit nu speelt nu hij wellicht minister president kan worden.
https://nos.nl/collectie/13962/artikel/ ... gde-staten