Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:38

Ja klopt.
Ook in veenweidegebieden kun je veel verschillende gewassen verbouwen.
(Er valt nog veel te ontdekken en ontwikkelen, maar het kan.)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:46

Loretta schreef:
Babootje schreef:
Misschien hoeven er minder boeren te worden uitgekocht? Dan heb je ook geen 25 miljard nodig.

Klopt. Maar of de boeren daar blij mee moeten zijn is nog maar de vraag. Als Brussel NEE zegt en gaat handhaven dan dreigt er een koude sanering voor veel boeren.

En de kans dat Brussel NEE zegt is vrij groot. Was vd week nog bij BNR, NL is al jaren het slechtste ( vieste) jongetje van de klas. Keer op keer werden er uitzonderingen gemaakt en de maat is nu vol. Als ze willen dat Brussel wat makkelijker wordt, zullen ze op andere punten moeten toegeven, maar zoals het er nu voor staat, wil NL op allerlei punten ophalen, maar niets brengen. En volgens mij wordt er vergeten dat er ook een rechtelijke uitspraak is.

Vd Plas deed vrijdag bij Renze trouwens ook van die soortgelijke vreemde uitspraken als Mona Keijzer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:01

Johan Remkes spreekt zich ook uit tegen Plasterk als MP-kandidaat, en hij heeft toch nog altijd veel invloed. Tegenvaller voor Wilders, die zou dan weer op zoek moeten naar een andere kandidaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:11

prompter schreef:
Johan Remkes spreekt zich ook uit tegen Plasterk als MP-kandidaat, en hij heeft toch nog altijd veel invloed. Tegenvaller voor Wilders, die zou dan weer op zoek moeten naar een andere kandidaat.

Ik moet eerlijk zeggen dat er niemand bij mij binnenschiet die de kennis en kunde heeft, maar belangrijker nog: Die voor dit clubje wil staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:13

Remkes gaf aan het verstandiger te vinden in deze situatie om geen minister president te worden. En dat hij zelf in die situatie niet zou doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:17

...de nos veroorzaakte enig gegiechel hier in huis, door fijntjes op te schrijven 'dat het er naar uitziet dat Wilders geen alternatief voor Plasterk in zijn eigen gelederen heeft'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:18

Er zal echt wel een minister president gevonden worden door Wilders. Maak ik me totaal geen zorgen over.

Op NPO 3 de kwis over Europa begint nu.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:38

Dacht dat de naam van Kim Putters ook rondzong. Maar die is van de PvdA.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:57

BigOne schreef:
En woningtekort ligt niet alleen aan de “ asielinstroom “ maar ook dat er nu 3,5 miljoen alleenstaande huishoudens zijn. Dat was jaren geleden nog 1,5 miljoen.
Wat mij betreft geven ze bvb stoppende boeren allemaal 4 bouwkavels. Dan krijg je tenminste wat doorstroming.

Het nadeel is dat de huidige ruimte/ruimte regeling 1000m2 is voor 1 bouwtitel. Dat is ongeveer 150.000 euro. Daar kan slechts een enkeling mee uit de voeten helaas. Het zou interessanter zijn om de gebouwen naar een industriebestemming te zetten en kleine verbouwing te doen qua vloeren. Maar ook daar wordt zelden aan mee gewerkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:01

pien_2010 schreef:
Er zal echt wel een minister president gevonden worden door Wilders. Maak ik me totaal geen zorgen over.

Op NPO 3 de kwis over Europa begint nu.

Dan ben jij optimistischer dan ik.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:02

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:04

mysa schreef:
Dacht dat de naam van Kim Putters ook rondzong. Maar die is van de PvdA.

Ben voor!!

Minister president staat boven alle partijen. Kim Putters is al gevraagd door Wilders als informateur en dat is goed gegaan. Dus hopelijk wordt hij het.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:08

Maar wil Kim Putters dat? Ik ben voor hoor! Maar ik zou echt mijn vingers niet willen branden aan dit groepje.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:16

Benzz schreef:
Maar wil Kim Putters dat? Ik ben voor hoor! Maar ik zou echt mijn vingers niet willen branden aan dit groepje.

Ik ook niet. Dat is waarom ik ook niet zo optimistisch ben over het vinden van een MP.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:25

Caesar schreef:
BigOne schreef:
En woningtekort (...) dat er nu 3,5 miljoen alleenstaande huishoudens zijn. Dat was jaren geleden nog 1,5 miljoen.
Wat mij betreft geven ze bvb stoppende boeren allemaal 4 bouwkavels. Dan krijg je tenminste wat doorstroming.

Het nadeel is dat de huidige ruimte/ruimte regeling 1000m2 is voor 1 bouwtitel. Dat is ongeveer 150.000 euro. Daar kan slechts een enkeling mee uit de voeten helaas. Het zou interessanter zijn om de gebouwen naar een industriebestemming te zetten en kleine verbouwing te doen qua vloeren. Maar ook daar wordt zelden aan mee gewerkt.

@ Ceasar,mag ik enige vertaling/toelichting?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:57

@janneke; ga ik proberen. Je krijgt niet zomaar een bouwtitel. Daarvoor dien je eerst 1000m2 aan bedrijfsgebouwen(stallen) te slopen. Zo'n bouwtitel is ongeveer 150.000 waard (exclusief btw).

Je grond (+ bouwtitel wordt bouwkavel) neemt dan wel in waarde toe, maar die ben je dan ook wel kwijt natuurlijk. Daar moet je dan ook nog je hypotheek, belasting en slopen van betalen.

Maar stel je kunt van agrarische bestemming naar industrie kun je bijvoorbeeld opslag van je gebouwen maken en heb je al waarde vermeerdering vanwege de gewijzigde bestemming en een verdienmodel op je gebouwen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:26

Dank voor de toelichting, Ceasar.

(Maar ik wil liever niet te veel woningen op het platteland.
En ik vind dat de woningcorporaties "gewoon" in ere moeten worden hersteld: verenigingen die goede, betaalbare woningen bouwen en beheren voor mensen met een smalle beurs.)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:53

Eens, en ik vind het vaak ook niet veel toevoegen ruimtelijk gezien. Strakke huizen onder architectuur naast schattige boerderijwoningen. Of te dicht op elkaar/geen mooie zichtlijnen.

Ik kan nieuwbouw best waarderen maar dan wel een beetje kloppend in de omgeving.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:08

_San87_ schreef:
Electra63 schreef:

Met dank aan de emancipatie.
Vroeger bleven vrouwen bij hun man = kostwinner.

Met dank aan emancipatie? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan dat het overkomt :=.

Ja, was een beetje kort.

Tijd geleden eens een artikel gelezen, dat er zoveel eenpersoonshuishoudens zijn, omdat tegenwoordig een groot deel van de vrouwen werkt en daardoor niet of minder afhankelijk is van een partner.
Vroeger bleef je daarom vaak als vrouw zitten in een ongelukkig huwelijk en nu kunnen zij scheiden en voor zichzelf zorgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:36

Laat Wilders maar gewoon mp worden, geen probleem mee, hij wel want dan kan hij alleen zichzelf de schuld geven wanneer de boel ploft.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:52

Janneke2 schreef:
Dank voor de toelichting, Ceasar.

(Maar ik wil liever niet te veel woningen op het platteland.
En ik vind dat de woningcorporaties "gewoon" in ere moeten worden hersteld: verenigingen die goede, betaalbare woningen bouwen en beheren voor mensen met een smalle beurs.)

Hernieuwen van de woningcorporaties zou inderdaad kunnen helpen, maar deze zouden flink moeten worden gesubsidieerd om de woningmarkt te herstellen. En juist deze hoge subsidies waren jaren geleden de reden waarom de corporaties door de overheid zijn afgestoten: omdat ze het grootste deel van het overheidsbudget opslokte en het onbetaalbaar werd.

https://decorrespondent.nl/14726/wat-er-misging-in-het-woonbeleid-volgens-de-man-die-er-de-basis-voor-legde/bebf7ef8-e0b4-0f06-02d3-2441d4aa0067

De huidige woningcorporaties kunnen door stijgende kosten ook geen nieuwbouw meer opbrengen:

https://www.eur.nl/eebee/nieuws/waarom-woningcorporaties-geld-tekortkomen#:~:text=%E2%80%9CEen%20belangrijke%20oorzaak%20van%20het,dan%20voorheen%20ge%C3%AFnvesteerd%20moet%20worden.%E2%80%9D&text=Ook%20het%20rapport%20%27Opgaven%20en,de%20huuropbrengsten%20of%20hun%20leencapaciteit.

Naar mijn idee is de vraag vooral waar de benodigde miljarden vandaan kunnen worden getoverd en/of hoe verhuur weer winstgevend kan worden gemaakt zodat er weer in de bouw van nieuwe woningen zal worden geïnvesteerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:12

De NOS heeft ook een artikel gewijd aan Plasterk met achtergrond van waar hij nu beschuldig zou worden.
Het is ook nog mogelijk dat in New York zijn patent aanvraag wordt afgewezen valt te lezen in het artikel.
Vervolgens schrijft de NRC over een app contact tussen de benadeelde en Plasterk waarin de benadeelde al een opzetje zou geven voor een excuse brief. Daar is bijgekomen dat de cijfers niet zouden kloppen.

Laat de rechter zich maar hierover buigen. Ruk voor Plasterk dat dit nu speelt nu hij wellicht minister president kan worden.
https://nos.nl/collectie/13962/artikel/ ... gde-staten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 07:41

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:

Met dank aan emancipatie? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan dat het overkomt :=.

Ja, was een beetje kort.

Tijd geleden eens een artikel gelezen, dat er zoveel eenpersoonshuishoudens zijn, omdat tegenwoordig een groot deel van de vrouwen werkt en daardoor niet of minder afhankelijk is van een partner.
Vroeger bleef je daarom vaak als vrouw zitten in een ongelukkig huwelijk en nu kunnen zij scheiden en voor zichzelf zorgen.

Dat lijkt me een positieve ontwikkeling. Deze vrouwen kunnen er niks aan doen dat de overheid niet uitblinkt in voortschrijdend inzicht.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:09

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:15

En hij had ook kunnen weten dat het hem parten zou gaan spelen.