Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:56

Dank je, Pallatin Lachen . Nou, het was inderdaad een hel, kan het niet anders omschrijven. Mijn hele leven draaide om wel of niet eten en zowel, hoe het er zo snel mogelijk weer uit te krijgen, zonder aan te komen. Je gaat er kapot aan. Dus ik denk niet dat iemand mij kan vertellen dat er geen wilskracht voor nodig is om met technieken te gaan werken, laat staan om er uit jezelf uit te komen...... Echt wel dat je daar een enorme kracht voor nodig hebt.

Ben ook dolblij dat ik er vanaf ben nu. Alweer 4 jaar inmiddels. Nou ja, beter laat dan nooit. Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:43

Nadya schreef:
Dank je, Pallatin Lachen . Nou, het was inderdaad een hel, kan het niet anders omschrijven. Mijn hele leven draaide om wel of niet eten en zowel, hoe het er zo snel mogelijk weer uit te krijgen, zonder aan te komen. Je gaat er kapot aan. Dus ik denk niet dat iemand mij kan vertellen dat er geen wilskracht voor nodig is om met technieken te gaan werken, laat staan om er uit jezelf uit te komen...... Echt wel dat je daar een enorme kracht voor nodig hebt.

Ben ook dolblij dat ik er vanaf ben nu. Alweer 4 jaar inmiddels. Nou ja, beter laat dan nooit. Knipoog

Dát, dat is zo ontzettend vermoeiend. Het laat je de hele dag niet los, bij alles wat je doet. Doodvermoeiend.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:52

Chiqa schreef:
Nee hoor scheer ze niet allemaal over een kam, maar wat ik heb gezien kan ik heb gezien vertoont dit gedrag, sja kan je mij het dan kwalijk nemen dat ik mn pet dr niet meer zo hoog voor op hen staan?
Pas als ik zie dat mensen écht hun best doen, of hebben gedaan wil ik dr wel een goed woord over en mee doen, niet eerder.

En dat kan je aan hun neus zien ????????
Sorry, ben sinds gister aan t bijlezen, maar deze opmerkingen gingen me echt even te ver.
Ook ik heb een flink gewicht, maar vind eten gewoon veel te lekker om te laten staan, dieeten doe ik uit principe niet aan, net zo goed als dat ik me niet laat opereren omdat ik vind dat ik een lelijke neus heb of....of....of....!!!!!!!!!!!
Ach ja tuurlijk heb ik zo me zwakke momenten dat ik mooi slank en strak wil zijn, maar meestal zijn die zo weer over. Anders valt er wel wat anders te klagen.
Geen hoge pet van iemand ophebben puur op uiterlijk gebasseerd vind ik nogal wat(jij kan immers nooit of te nimmer weten wat er achter gesloten deuren gebeurt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:13

KingMarco;

KingMarco schreef:
Geen hoge pet van iemand ophebben puur op uiterlijk gebasseerd vind ik nogal wat(jij kan immers nooit of te nimmer weten wat er achter gesloten deuren gebeurt).

Nou de mensen waar ik het over heb zijn net als jou te gek op eten, en ja daar heb ik een oordeel over deze mensen hebben namelijk ontzettende gezondheidsklachten.
En dit houd je toch niet tegen hoor er zal altidj een menign over zijn, en terecht het is slecht voor je gezondheid. Ik doe het recht in iemands gezicht een anders smoest het achter je rug om, daar kan ik weinig aan doen.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:01

Dus omdat iemand graag wat lekkers eet, deugt diegene niet, vind ik nogal wat om te zeggen. En niet iedereen die wat zwaarder is mankeerd gelijk van alles hoor, weet niet waar je dat vandaan haalt. Moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal gewoon flink rasicitist over vind komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:07

KingMarco schreef:
Dus omdat iemand graag wat lekkers eet, deugt diegene niet, vind ik nogal wat om te zeggen.

Woorden verdraaien is ook een vak hoor KnipoogHeb weinig zin om dan nog verder te discussieren
dat is hóren wat jeil horen, gaat Uw gang.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:08

Dat is geen woorden verdraaien, dat is wat ik ervan versta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:33

Nou quote dan maar even waar ik letterlijk heb gezegt dat dikke mensen niet deugen, mss dat ik dan even verder met je rond tafel wil gaan zitten Lachen

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:25

Jij zegt dat je geen hoge pet van zwaardere mensen op hebt.
Daarbij zeg je doodleuk ook dat ALLE mensen die zwaarder zijn wat mankeren(hiermee doelende op andere mankementen dan zwaarder zijn). Vind ik ook nogal een overtuiging.

En zoals ik zei, niet mijn bedoeling om woorden te verdraaien, maar is zoals ik het versta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:53

KingMarco schreef:
Daarbij zeg je doodleuk ook dat ALLE mensen die zwaarder zijn wat mankeren(hiermee doelende op andere mankementen dan zwaarder zijn). Vind ik ook nogal een overtuiging.

Ziejewel je verdaaid het even beter lezen Lachen

Chiqa schreef:
Nee hoor scheer ze niet allemaal over een kam, maar wat ik heb gezien kan ik heb gezien vertoont dit gedrag, sja kan je mij het dan kwalijk nemen dat ik mn pet dr niet meer zo hoog voor op hen staan?

Chiqa schreef:
vidn alleen dat ze wel eens wat meer naar hunzelf kunnen kijken ipv heel boos naar de buitenwereld die ze zo veroordeeld.

Lachen

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:55

Maar goed, dan praat je dus maar over een enkeling, neem tenminste aan dat je niet omgeven wordt door mensen met ernstig overgewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:23

Presies...dan heb je me nu goed begrepen heb het idd over maar een handje vol mensen Lachen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:52

KingMarco schreef:

En zoals ik zei, niet mijn bedoeling om woorden te verdraaien, maar is zoals ik het versta.

Niet alle mensen die te zwaar zijn hebben nu gezondheidsproblemen, maar je mag ondertussen toch wel aannemen (na al het wetenschappelijk onderzoek dat er geweest is) dat te zwaar zijn enorm slecht is voor je gezondheid. Misschien niet direct, maar wel op latere leeftijd. Ook niet alle rokers hebben nu gezondheidsklachten, maar de kansen dat ze die krijgen als gevolg van hun roken zijn nou eenmaal erg groot...Je pleegt roofbouw op je eigen lijf. Een paar kilo overgewicht begrijp ik wel, maar echte obese mensen die geen hulp zoeken vind ik te beklagen...

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:08

Geen idee of het al gezegd is.
Maar bij mij speelt ook een rol de emoties mee.
In plaats van naar mijn vader of moeder tegaan ga ik juist eten.
Dit is op de lagere school al begonnen en ging ongeveer door tot de derde klas van het VMBO.
Nu ben ik op dieet maar het is echt niet makkelijk heb dagen/weeken dat het super gaat, maar dat ik een terug val van 2 weken heb.
Ben nu op de goeie weg en ben al een aantal kilo's kwijt, hoop ook dat er snel meer vanaf is.

Edit: dit wou ik even kwijt, sorry als het hier niet hoort. Bloos

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:45

nee hoor mememe, volgens mij stoor je hier niemand mee. Heel veel vrouwen eten uit emotie, ik ook! En om daar vanaf te komen is heel moeilijk, dat blijft een gevecht. Knap dat je het volhoudt... Knipoog Ik heb ook dagen dat ik alles eet wat los en vast zit, door bijv. stress... Ik probeer dat dan te compenseren met een balansdag... Haha! Gelukkig is mn gewicht nu behoorlijk constant, met die vreetdagen zo nu en dan heb ik wel vrede...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:08

Ik weet een hele hoop over obesitas mede door mijn vriend die hierop is afgestudeerd.
Je hebt altijd twee kanten, sowieso de mensen die er minder aan kunnen doen/mensen die echt ervoor gaan om te strijden.

Aan de andere kant heb je ook mensen die klagen dat zij obees zijn maar vervolgens wel alles naar binnen proppen, amper bewegen en niet openstaan voor oplossingen. Tsja sorry dan doe je het toch echt zelf.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:09

AMSTERDAM - Dikke moeders hebben meer kans op een kind met overgewicht.
In Amsterdam is er een grootschalig onderzoek gedaan bij 8000 kinderen in de hoofdstad. Er werd onderzocht wat voor invloed de levensstijl tijdens een zwangerschap heeft op de gezondheid van een kind. Het onderzoek ging vijf jaar gelden van start.
Dubbel de klos
Uit de studie kwam naar voren dat ”kinderen met een dikke moeder dubbel de klos zijn”. Volgens onderzoekster Tanja Vrijkotte zijn ze zwaarder bij de geboorte, maar groeien daarna ook sneller. In de Spits zegt ze: ”hun moeders hebben een andere vetverbranding, waardoor ze in de buik op een bepaalde manier worden geprogrammeerd. Stevige vrouwen moeten daarom voor de zwangerschap de overtollige kilo’s zien kwijt te raken, en kunnen ze als ze in verwachting zijn worden ondersteund met voedingsadviezen.”
Grote verschillen
Wat de onderzoekers vooral verbaasden dat er al grote etnische verschillen zijn in overgewicht op de leeftijd van twee jaar. Bij Nederlandse kinderen heeft 8 procent last van overgewicht, bij kinderen van Turkse of Marokkaanse komaf is het percentage veel hoger, namelijk 20 procent. Volgens het onderzoek is dit deels te verklaren door het overgewicht van de moeders

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:35

Dat je als volwassene overgewicht hebt ok, dat heb je (meestal/grotendeels) zelf in de hand, maar ouders die hun kinderen geen gezond etensprobleem aanleren... Boos! Onbegrijpelijk....zat ook vaak met verbazing en medelijden naar die kinderen in het programma de afvallers te kijken. En al die huilende moeders die het zielig voor hun kinderen vonden dat ze zo dik waren...Dan denk ik dat is jouw schuld mama!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:10

Wat ik zelf merk is dat ik geen gezonde levensstijl heb, en als ik een koekje eet, en mijn kind wil er ook een... Zeg ik dan nee?

Denk dat daar het overgewicht bij kinderen met dikkere ouders eerder vandaan komt!

Ik probeer er overigens op te letten, en mijn kindjes zijn netjes in proportie gelukkig Lachen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:31

Rock schreef:
Wat ik zelf merk is dat ik geen gezonde levensstijl heb, en als ik een koekje eet, en mijn kind wil er ook een... Zeg ik dan nee
Denk dat daar het overgewicht bij kinderen met dikkere ouders eerder vandaan komt!

Ik probeer er overigens op te letten, en mijn kindjes zijn netjes in proportie gelukkig Lachen

Van een koekje is nog nooit iemand te dik geworden....
Maar als jezelf geen enkele maat kunt houden, dan kun je dat idd ook niet van je kinderen verwachten. Maar als ouder ben je wel verantwoordelijk. Je zult dus moeten kiezen voor de gezondheid van je kind.
En als jouw kinderen een gezond gewicht hebben en je op hun voeding let, dan leer je ze toch een gezond voedingspatroon aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:12

Nou ja, ik heb zelf érg veel moeite met maat houden, uit een soort verveling of frustratie en zo, en ben dus ook een stiekeme eter geworden Bloos

Mijn dames geef ik voornamelijk rozijntjes en rijstwafels, maar mijn oudste bijvoorbeeld, daar moet ik echt een rem op gooien. Die heeft d'r boterhammen nog niet op of wil rozijntjes, en als die dan op zijn wil ze rijstwafel, en wat drinken, en een koekje, en en en en en...

Ik probeer haar duidelijk te maken dat het niet goed is om te blijven eten, zonder haar meteen een slecht beeld te laten hebben over mensen met overgewicht, of te zeggen dat ze niet dik mag zijn (want helaas hoor je ook vaak genoeg dat kinderen daar zo'n angst voor krijgen dat ze de andere kant op gaan).

Mijn moeder zei steeds tegen haar: Als je teveel eet krijg je buikpijn! Met als gevolg dat ze héél moeilijk at 's avonds, want na twee happen zei ze al: Ik heb genoeg gehad, anders krijg ik buikpijn (ze is 3,5).

Daar wil ik dus echt voor oppassen. Eten is goed, maar niet altijd maar door, en vanalles door elkaar...

Nu het zelf nog leren... Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:26

Maat houden is zeker moeilijk Ja

Heb ik nu na die -21 kilo ook nog wel denk ik, althans als ik het boek weg leg!

Ik ben nog niet ver genoeg met lijnen maar ook nog niet ver genoeg om zelfstandig mijn dieet aan te houden.
Als ik dadelijk op mijn streef zit hou ik het boek nog een tijd aan mijn zij totdat ik wekenlang op mijn streef blijf en dan kan ik het denk ik wel alleen.

Al blijf ik ook bang dat ik op den duur geen maat meer kan houden!