Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Er mag best een moskee zijn toch? Alleen ze schieten nu als paddestoelen uit de grond en dat vind ik wel verontrustend.
Tomaatje schreef:MissBenthe85 schreef:okey..
was het laatst ook niet zo dat ze nederland 1 feestdag wilden ontnemen en in plaats daarvoor 1 islamitische feestdag wilden aanstellen (geheugen werkt even niet volledig mee)
Ik vind al die feestdagen eigenlijk nutteloos. Vind 't alleen leuk dat ik vrij ben.
MISTRAL94 schreef:Ik vind het verontrustend dat er straks meer moskeeen zijn dan bijvoorbeeld kerken. We zitten in nederland, wij passen ons aan aan mensen met andere normen en waarden maar andersom gebeurd dit niet. Overigens is het ook een gevoel waarom ik het verontrustend vind wat ik eigenlijk niet goed kan beschrijven wat nu precies voor dat gevoel zorgt.
Sientje schreef:MISTRAL94 schreef:Ik vind het verontrustend dat er straks meer moskeeen zijn dan bijvoorbeeld kerken. We zitten in nederland, wij passen ons aan aan mensen met andere normen en waarden maar andersom gebeurd dit niet. Overigens is het ook een gevoel waarom ik het verontrustend vind wat ik eigenlijk niet goed kan beschrijven wat nu precies voor dat gevoel zorgt.
Maar ben je wel eens in een moskee geweest?
MISTRAL94 schreef:Tomaatje schreef:Ik vind al die feestdagen eigenlijk nutteloos. Vind 't alleen leuk dat ik vrij ben.
Maar daar gaat het niet om, het zijn "onze" feestdagen (overigens geloof gebonden) dan willen ze dus van een feest wat betrekking heeft op het geloof afpakken en in plaats daarvan een islamitische feestdag invoeren dat vind ik persoonlijk gewoon krom. Ze kunnen hun eigen feestdag toch gewoon introduceren als ze dat zo nodig hebben willen hier? Dat hoeft toch niet tenkoste te gaan van een nederlandse feestdag?
MISTRAL94 schreef:Maar daar gaat het niet om, het zijn "onze" feestdagen (overigens geloof gebonden) dan willen ze dus van een feest wat betrekking heeft op het geloof afpakken en in plaats daarvan een islamitische feestdag invoeren dat vind ik persoonlijk gewoon krom. Ze kunnen hun eigen feestdag toch gewoon introduceren als ze dat zo nodig hebben willen hier? Dat hoeft toch niet tenkoste te gaan van een nederlandse feestdag?
Karl66 schreef:MISTRAL94 schreef:Ik vind het verontrustend dat er straks meer moskeeen zijn dan bijvoorbeeld kerken. We zitten in nederland, wij passen ons aan aan mensen met andere normen en waarden maar andersom gebeurd dit niet. Overigens is het ook een gevoel waarom ik het verontrustend vind wat ik eigenlijk niet goed kan beschrijven wat nu precies voor dat gevoel zorgt.
Heb jij enig idee hoeveel kerken en hoeveel moskeeën er in Nederland zijn? Over het algemeen zie ik toch veel meer kerktorens dan minaretten. Ik vraag me trouwens af of dat ergens bekend is (gaat eens zoeken)
Karl66 schreef:MISTRAL94 schreef:Ik vind het verontrustend dat er straks meer moskeeen zijn dan bijvoorbeeld kerken. We zitten in nederland, wij passen ons aan aan mensen met andere normen en waarden maar andersom gebeurd dit niet. Overigens is het ook een gevoel waarom ik het verontrustend vind wat ik eigenlijk niet goed kan beschrijven wat nu precies voor dat gevoel zorgt.
Heb jij enig idee hoeveel kerken en hoeveel moskeeën er in Nederland zijn? Over het algemeen zie ik toch veel meer kerktorens dan minaretten. Ik vraag me trouwens af of dat ergens bekend is (gaat eens zoeken)
Mystica schreef:Kerst en pasen hebben de christenen ook maar gejat om meer aanhangers te krijgen
MISTRAL94 schreef:Karl66 schreef:
Maar dat mag ik ook hopen, we zitten in nederland. Ooit een kerk in een islamitisch land gezien?
Tomaatje schreef:Mystica schreef:Kerst en pasen hebben de christenen ook maar gejat om meer aanhangers te krijgen
Het is wel een goed voorbeeld van aanpassing.
liberty22 schreef:hitler was maar alleen
Mystica schreef:Zekers wel, in turkije staan genoeg kerken
MISTRAL94 schreef:Maar dat mag ik ook hopen, we zitten in nederland. Ooit een kerk in een islamitisch land gezien?
Citaat:Azerbeidzjan heeft een seculiere overheid en heeft dus geen staatsreligie. Het grootste deel van de bevolking is islamitisch.
In Azerbeidzjan bevindt zich de oudste christelijke kerk van de Kaukasus, de Sheki-kerk. Deze werd in de eerste eeuw na Christus gebouwd en behoort tot de oudste kerken op aarde. Ook zijn er ongeveer 9.000 Udi-christenen, van wie er zich 8.500 in Azerbeidzjan bevinden. Udi-christenen waren de eerste christenen van de Kaukasus in de eerste eeuw na Christus.
MISTRAL94 schreef:Je kunt gaan lopen zaniken dat feestdagen gejat zijn, nogmaals en daar komt gewoon geen antwoord op. Waarom moeten wij feestdagen inleveren voor ene islamitische feestdag, een dag die ze ook op een ander moment kunnen hebben. Enne 1040 norm is dikke bullshit ze hebben zoveel regels waar ze zich niet aan houden dus die ene feestdag maakt ook niet meer uit
MISTRAL94 schreef:Nee en ik heb ook geen behoefte om een moskee te bezoeken, ik ga namelijk ook niet naar een kerk dus zou het hypocriet vinden als ik dan wel een moskee ga bezoeken
MISTRAL94 schreef:Maar die kerken daar staan niet in verhouding tot het aantal moskeeen hier
Mystica schreef:MISTRAL94 schreef:Je kunt gaan lopen zaniken dat feestdagen gejat zijn, nogmaals en daar komt gewoon geen antwoord op. Waarom moeten wij feestdagen inleveren voor ene islamitische feestdag, een dag die ze ook op een ander moment kunnen hebben. Enne 1040 norm is dikke bullshit ze hebben zoveel regels waar ze zich niet aan houden dus die ene feestdag maakt ook niet meer uit
Rustig maar, ook ik zou op een islamitisch feestdag desnoods de hele dag voor de gesloten deuren van mijn werk gaan zitten, en nog niet dood gevonden willen worden in een moskee.Maar dat kerst en pasen gejat zijn van de germanen is nou 1 keer een feit.
smokey17 schreef:liberty22 schreef:hitler was maar alleen
Serieus? Weet je dat wel zeker?
Hitler was de aanstichter, de stem van het volk. Maar hitler praate alleen. Er is volgens mij niet eens bekent of hitler eigenhandig iemand vermoord heeft. Laten we het maar over zijn lieve vriendjes maar niet hebben....
Wilders heeft ook wilde ideeen... Maar ik moet nog zien of hij net zulke vieze vriendjes als hitler heeft die het werk voor hem gaan doen...
Waarom mogen er geen moskeeen komen? Er zijn toch ook synagogen en weet ik veel wat voor gebedshuizen nog meer..... van mij mogen ze... als ze maar van mijn huis afblijven.
Maar ik blijf er bij. schaf al dat geloof af... niks dan ellende