Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:14

Straks kunnen de Poolse arbeiders gewoon in Polen voor een Nederlandse landbouwer Haha!

Overigens: m.i. hoeft de ene prioriteit de andere niet in de weg te staan.. We hebben genoeg politici en adviseurs en in nood kan men nog een hoop werkzoekenden inzetten Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:15

runningkawa schreef:
[
Ik zou zeggen, ga je er eens in verdiepen in die mensen, want het is duidelijk dat je dat nu niet hebt gedaan en er ook geen respect voor hebt...

En dit is dus precies waarom ik eigenlijk deze discussie niet meer aan wil gaan op bokt....over respectloos gesproken. Ik spreek jou nergens persoonlijk aan, kijk naar het grotere geheel. En dan zet je mij even te kakken.....dat zegt meer over jou dan over mijzelf.

Fijn dat jij weet hoe mijn leven is ingericht, want ik ben er zelf nog niet uit........Ik geloof niet dat jij mij kent.
Leg me geen woorden in mijn mond, dat ik van mezelf vind dat ik een goed stel hersens heb, dat zegt niks over wat ik van anderen vind. Hoe jij er op reageert, blijkbaar wel door wat voor zaken jij je aangesproken voelt. Maar ja, daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken. Jammer dat je jezelf zo laat kennen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:16

Nikka schreef:
Elke communicatie bestaat uit 20% verbale (het gesproken woord) en 80% non-verbale communicatie. Vaak registreren we leugens, onzekerheid, pesterigheid e.d door het nonverbale gedrag (houding, toon e.d.) de nuancering is dan wat beter aan te brengen.

Dat snap ik ja, maar ik snapte niet zo goed wat je er mee wilde zeggen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:17

tamorka schreef:
Jeskoo schreef:
Kijk ook eens op http://www.geertwilders.nl ,staat veel nuttige info op en zo krijg je een beter beeld van de PVV.

allemaal mooie praat. Ik hoor hem alleen maar over moslims. Al die andere dingen hoor ik hem nooit over.

Ik vind het erg knap dat ik om 12:55 deze website heb geplaatst en dat jij (en nog iemand na jou) binnen ca. 6 minuten alles hebt gelezen. Dat is mij niet gelukt Bloos Uit je opmerking blijkt ook wel dat je echt niet goed gelezen hebt want wanneer je het verkiezingspamflet zou openen zie je heel wat meer dan alleen maar opmerkingen over Moslims. Hij spreekt o.a. ook over dierenrechten, verlaging lasten en verbetering pleegzorg. Naar mijn mening niet alleen maar mooie praat, maar een gedegen en goed onderbouwd verkiezingspamflet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:20

@Jeskoo: ik had het pamflet al eens eerder gelezen, maar ik vind hem daarin nou niet zo onderscheidend. Het verhaal over moslims is één van de weinige zaken waardoor hij afwijkt van de andere partijen, dus lijkt me vrij logisch dat daar veel aandacht naar toe gezogen wordt.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:23

erleyne schreef:
@Jeskoo: ik had het pamflet al eens eerder gelezen, maar ik vind hem daarin nou niet zo onderscheidend. Het verhaal over moslims is één van de weinige zaken waardoor hij afwijkt van de andere partijen, dus lijkt me vrij logisch dat daar veel aandacht naar toe gezogen wordt.

Ok, we verschillen dus duidelijk van mening, ben het hier niet mee eens, geeft niet, zo houden we het spannend, deze discussie Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:24

Polen vormen tegenwoordig ook een probleem, zeker in noorwegen.
Maar albaniers zijn hier nog het grootste probleem (belgie) maar die worden vaak als marokaans gezien. Dat vormt ook problemen.
Heb geen probleem met mensen die hier goed kunnen integreren, maar er zijn er genoeg die het ook niet doen. Zeker in de chinese gemeenschap. Maar die hoor je niet, dus is ook niet opvallend. Maar hier al zes jaar zijn, en geen woord nederlands kunnen spreken is geen uitzondering, het is ook omdat ze niet naar buitengericht zijn. Alles wat ze doen kunnen ze gewoon chinees spreken

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:26

Jeskoo schreef:
Hij spreekt o.a. ook over dierenrechten, verlaging lasten en verbetering pleegzorg.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik heb altijd het gevoel dat hij hierin voor het gemak de meest populaire posities inneemt om zo meer zieltjes te winnen, terwijl het hem stiekem geen bal interesseert. Wilders geeft mij het idee dat hij niets zo belangrijk vindt als de Islam in Nederland. Wat ook niet gek is, want zonder zijn gezemel over de Islam en integratie was hij nooit op de plaats gekomen waar hij nu is.... erg genoeg.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:26

Jeskoo schreef:
erleyne schreef:

Ok, we verschillen dus duidelijk van mening, ben het hier niet mee eens, geeft niet, zo houden we het spannend, deze discussie Knipoog

Ik zou wel eens willen weten wat je dan we zo onderscheidend vind. Ik zie wel een paar puntjes die anders zijn dan anders, maar die lijken mij geliëerd aan het moslim/buitenlandersdebat. Ik zou wel eens willen weten in hoeverre hij de plannen voor belastingverlaging heeft laten doorrekenen, want ik zie nergens ideeën over hoe we dat geld weer ergens terug gaan verdienen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:27

katiavl schreef:
Heb geen probleem met mensen die hier goed kunnen integreren, maar er zijn er genoeg die het ook niet doen. Zeker in de chinese gemeenschap. Maar die hoor je niet, dus is ook niet opvallend. Maar hier al zes jaar zijn, en geen woord nederlands kunnen spreken is geen uitzondering, het is ook omdat ze niet naar buitengericht zijn. Alles wat ze doen kunnen ze gewoon chinees spreken

Dat klopt inderdaad, er zijn heel veel grote en geïsoleerde Chinese gemeenschappen. Alleen hebben die meestal economische onafhankelijkheid en daarom vallen ze niet zo op. Door de populariteit van chinese restaurantjes in de tijd dat zij zich hier vestigden Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:29

Ronja schreef:
katiavl schreef:

Dat klopt inderdaad, er zijn heel veel grote en geïsoleerde Chinese gemeenschappen. Alleen hebben die meestal economische onafhankelijkheid en daarom vallen ze niet zo op. Door de populariteit van chinese restaurantjes in de tijd dat zij zich hier vestigden Lachen

Inderdaad, maar wou even aanhalen dat de taalproblematiek ook bij vele andere zit, ook al valt die niet op

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:31

De chinese gemeenschap veroorzaakt ook stukken minder problemen dan een aantal andere. En wat een aantal mensen hier al meldden: wanneer een bepaalde groep géén problemen veroorzaakt heb ik ook geen problemen met die groepering binnen de nederlandse samenleving.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:34

Chinese maffia is anders ook geen grapje hoor...

Dat is een behoorlijk probleem, alleen minder gekend.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:39

RTL Nieuws schreef:
De Chinese bendes houden zich bezig met mensensmokkel via Rotterdam naar de VS, Engeland en Scandinavië, afpersing van Chinese middenstanders in Nederland en drugssmokkel.

Dit heeft ook niet zo'n rechtstreekse invloed als andere problemen waar de maatschappij mee te maken krijgt.

Zamiro_2004

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:41

Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Hier ben ik het ook zeker mee eens!!
En ook niet zozeer omdat ik wil discrimineren
Maar als ik naar me werk ging op me scooter lachte ze me gewoon uit
ze zeiden ook gewoon van weer zo stomme nederlander die gaat werken
Niet werken mag van mij eruit!
En wat die moskeen betreft ook goed op hun grond mogen wij ook geen kerk.
En wat betreft de nederlandse werklozen die gewoon kunnen werken zwaar irritant misschien geen uitkering geven als ze niks mankeren!

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:47

Daarom is het goed dat wel in nederland gelukkig nog steeds de vrijheid hebben om ons eigen geloof te kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:48

erleyne schreef:
runningkawa schreef:
[
Ik zou zeggen, ga je er eens in verdiepen in die mensen, want het is duidelijk dat je dat nu niet hebt gedaan en er ook geen respect voor hebt...

En dit is dus precies waarom ik eigenlijk deze discussie niet meer aan wil gaan op bokt....over respectloos gesproken. Ik spreek jou nergens persoonlijk aan, kijk naar het grotere geheel. En dan zet je mij even te kakken.....dat zegt meer over jou dan over mijzelf.

Fijn dat jij weet hoe mijn leven is ingericht, want ik ben er zelf nog niet uit........Ik geloof niet dat jij mij kent.
Leg me geen woorden in mijn mond, dat ik van mezelf vind dat ik een goed stel hersens heb, dat zegt niks over wat ik van anderen vind. Hoe jij er op reageert, blijkbaar wel door wat voor zaken jij je aangesproken voelt. Maar ja, daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken. Jammer dat je jezelf zo laat kennen.

Je hebt hierover een pb...want dat laten kennen zie ik net in andere berichten Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:02

Wil even off-topic reageren.....

al 30 pagina voeren we deze heftige discussie waarbij de gemoederen soms heel hoog oplopen maar we weten het m.i. steeds keurig te houden.
Dat vindt ik knap en fijn.

Wilde ik graag even gemeld hebben omdat ik bij de opening dacht: "3 pagina's en dan zit er een slotje op" Maar gelukkig niet!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:05

Ronja schreef:
Chinese maffia is anders ook geen grapje hoor...

Dat is een behoorlijk probleem, alleen minder gekend.

Omdat die het minst problemen opleveren, omdat zij binnen hun terrein houden en buiten het oog van de maatschapij, in tegenstelling tot albanese of wat dan ook, daar zijn ze niet zuinig op kogels, en importeren van meisjes van plezier. Wat ook weer indirect een effect heeft op de samenleving. Of dat merk ik toch, vroeger was bv de schipperstraat een keurige plaats waar zelfs veel kinderen voorbij kwamen, merendeels van meisjes zat daar ook onder vrije wil.
Nu, verlaten (behalve bezoekers) en kraakpanden in aantallen die je niet kunt tellen, dat speelt ook een rol in gedraging en opvatting van mensen

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:10

Heb niet alle pagina's doorgelezen maar ik wil het volgende kwijt. Waarom wordt er niet gesproken over de turken, chinezen, indonesische mensen etc? Het gaat altijd over marokanen etc. (en voorheen surinamers)... zou dit misschien komen omdat deze mensen gewoonweg meer de aandacht trekken? Omdat enkele groepen het nodig vinden om mensen te provoceren en te treiteren en vervolgens te roepen dat ze gediscrimineerd worden? Of omdat ze een uitkering genieten omdat ze geen werk 'kunnen' krijgen maar wel 5 krantenwijken kunnen lopen op naam van hun kinderen zodat ze geen belasting hoeven te betalen? Ik heb persoonlijk niets tegen moslims/buitenlanders mits ze bereid zijn om bij te dragen aan de maatschappij. Door te werken en de taal te spreken. Ik werk zelf met marokaanse dames en dat zijn zeer plezierige vrouwen. Zij hebben zich aangepast en varen daar wel bij en dat ze dan een hoofddoek dragen, so be it! Maar als je je niet kunt of wilt aanpassen.. dan ben je gewoon niet op je plek. Er is nu al vaak geroepen dat wij (nederlanders) multicultureel willen zijn en iedereen moeten kunnen respecteren maar als je als allochtoon hier woont dan geldt dit toch ook voor jou? Als je niet bereid bent om je aan te passen dan pas je helaas niet in deze samenleving.

V.w.b. de moskeeën, tja van mij mogen ze er zijn maar ze hoeven qua hoeveelheid/grootte niet de overhand te krijgen.

En de mensen die niet willen werken en toch een uitkering krijgen (ongeacht afkomst) mogen ze wat mij betreft aan het werk zetten. Laat ze maar in de zorg werken of vuil prikken langs de weg... Doen ze in ieder geval nog íets voor hun centen. Als je je laat betalen door de samenleving mag je ook werk verrichten voor de samenleving! En als je dit niet wilt... dan ook geen geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:11

Nouja, persoonlijk vind ik dit niet eens een heel slecht plan... En zo anti-allochtoon vind ik het niet eens, want een allochtoon persoon weet dan toch waar hij aan toe is? Ik geloof er niet zo in dat ze 'echt geen werk kunnen vinden. Ja mss als ze amper-nederlands-sprekend in een boerka op een sollicitatie gesprek verschijnen. Maar dat is je eigen keus, en je weet de consequenties daarvan, en ook dat je op zo'n manier niet zo makkelijk aangenomen wordt, en dus geen verblijfsvergunning krijgt. Als ze nog naar een school zouden gaan, zouden ze wat mij betreft ook nog wel in ned mogen blijven, want dat beteknd dan toch wel dat ze niet van plan zijn op hun edele derriere het dagprogramma op de TV te bestuderen Koe (of wellicht van die geweldige inburgeringscurssusen op TVWest Haha!).

Sowieso heb ik niet echt respect voor mensen die er geen enkele moeite voor doen een baan te vinden, en alleen maar hun handje ophouden... Of het nou een nederlander is of een chinees, of een moslim.

Over moslims in het algemeen (want die discussie is nogal vervlochten geraakt met het oorspronkelijke bericht..) Ik heb er geen last van als ze een boerka dragen, van mij mogen ze die boerka dragen als hun daar gelukkig van worden. Als ik morgen ineens zin krijg om een boerka te dragen (bij wijze van spreke) zou niemand me wsl tegenhouden. Maar ik denk dat je behoorlijk geisoleerd raakt van de rest van de sociale samenleving (en dan vooral niet-moslims) , en dat is niet zo praktisch lijkt mij. Want daardoor leer je ook de taal etc. niet. Dat vind ik zorgelijker dan die boerka zelf! Het zelfde geldt voor moskee"en ed. Het boeit mij echt niet of er ergens nou een kerk of een moskee staat. Nou ben ik zelf nog nooit in een moskee geweest... Maar ik vraag mij toch af wat daar de mensen verteld wordt als je ziet hoe sommige moslims tegen de wereld/nederland aankijken. Of dat nou de verschillende opvattingen zijn, of dat het mensen letterlijk verteld wordt... Een verrijking voor het land lijkt het me niet. Nou heb je dat bij alle religies wel, maar ik krijg toch het idee dat moslims het wat vaker praktiseren als je die verhalen hoord over homo's die in elkaar gemept worden, en een theo van gogh die neergestoken wordt... Achja dat zou ook wel mijn beeld kunnen zijn nav subjectieve media enzo Tong uitsteken. Nouja wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat ik niet zo zeer anti-islam ben... Maar meer anti-hoe-sommige-moslims-met-de-islam-omgaan ben (oftewel, dat mensen hun geloof uitdragen, dat boeit me niet. Maar het is wat anders als ze er andere mensen mee storen).

Verder denk ik niet dat dat anti-nederland idee onder sommige allochtonen (en dan heb ik het over alle allochtonen en niet over moslims specifiek) met de Islam in verbinding staat. Imo hebben dat soort mensen niets in Nederland te zoeken! Om maar even een hele simpele vergelijking te maken Tong uitsteken Als ik bij iemand thuis eet, ga ik ook niet zeuren dat ze omdat ik het wil, geen zuurkool mogen eten oid. De mensen die denken dat 'ze' over een paar jaar in Nederland aan de macht zijn, die zijn imo echt geschift hoor!

Nou krijg ik vast wel heel wat kritiek over me heen Sigaar En ik ben niet goed in discussies voeren maar ok!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:14

@ katiavl: toch blijf ik me afvragen of die situaties cultuurafhankelijk zijn, of veroorzaakt worden door andere factoren. ik verhuis trouwens binnenkort zelf naar antwerpen dus tips over "slechte buurten" zijn meer dan welkom, dan weet ik waar ik wel of niet zoeken moet Haha!

@ Bacannie: ik denk persoonlijk dat het een vreemd soort hype is, waarbij inderdaad de nadruk ligt op Marokkaanse Moslims, en waarbij één en ander behoorlijk overtrokken wordt. En waardoor andere problemen in het niets lijken te verdwijnen...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:16

Menino schreef:
Nou krijg ik vast wel heel wat kritiek over me heen Sigaar En ik ben niet goed in discussies voeren maar ok!

Van mij niet hoor Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:17

Jeskoo schreef:
Ik vind het erg knap dat ik om 12:55 deze website heb geplaatst en dat jij (en nog iemand na jou) binnen ca. 6 minuten alles hebt gelezen. Dat is mij niet gelukt Bloos Uit je opmerking blijkt ook wel dat je echt niet goed gelezen hebt want wanneer je het verkiezingspamflet zou openen zie je heel wat meer dan alleen maar opmerkingen over Moslims. Hij spreekt o.a. ook over dierenrechten, verlaging lasten en verbetering pleegzorg. Naar mijn mening niet alleen maar mooie praat, maar een gedegen en goed onderbouwd verkiezingspamflet.

Lieve kind, ik heb n.a.v. dat programma destijds op hem gestemd! Knipoog Heb ik nu spijt van.

Ronja schreef:
@ Bacannie: ik denk persoonlijk dat het een vreemd soort hype is, waarbij inderdaad de nadruk ligt op Marokkaanse Moslims, en waarbij één en ander behoorlijk overtrokken wordt. En waardoor andere problemen in het niets lijken te verdwijnen...

viewtopic.php?f=135&t=834732
dan zal dit ook wel overtrokken zijn. Ik denk dat er toch wel een waarheid in schuilt.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:57

Hij heeft bovendien een van de meest heldere, overzichtelijke en haalbare punten op zijn programma. Deze zijn overigens ook te zien op zijn site.

En ik weet niet wie van jullie hyves heeft, maar hij heeft toch redelijk wat hyves-vrienden, en ook altijd wat vertellen!
Ik heb alle politici op dezelfde wijze uitgenodigt, dat was nogal sarcastisch en humoristisch.
JP heeft me geweigert
Wouter Bos en Geert Wilders hebben me geaccepteerd Haha!

En dan lees je nog eens wat, want Wilders is wel fanatiek in het bijhouden van zijn hyves. (Of zijn PR medewerker)