300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:55

nee volgend jaar ga ik ook echt niet meer tellen hoor, vind dat leuk voor nu Lachen
Maar je weet niet, misschien hadden hun dat nog wel gedaan Lachen
Bedankt voor de navraag

Ik hoop echt dat we het volgend jaar gaan merken in een daling...want ik heb ze net helaas toch weer binnen moeten zetten...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:57

Perrokai schreef:
Ik heb zojuist een skippybal, een hoepel en muskietengaas gekocht, nu nog even naar de supermarkt voor een grotere fles.
Hoe het lukt laat ik nog wel weten indien iemand geinteresseerd is.

Tuurlijk is het geen knutseltopic maar aangezien de LOER zo duur is en aan materiaalkosten nog geen 50 euro kost en niet iedereen dat kan betalen vind ik dat je als echte paardenliefhebber het een ander ook moet gunnen om zoiets voor elkaar te krijgen. En ik begrijp ook dat de uitvinder niet wil dat we hem zelf namaken want dat scheelt hem inkomen.
Maar zeg nou eerlijk, hij had hem best wat bereikbaarder kunnen maken voor de wat kleinere portemonnee. Ook die hebben last van dazen.

En anders start ik of iemand anders toch een Topic over het knutselen van en de werking van een zelfgemaakte LOER ??
Vind je dat een beter idee T@nj@ ?? Knipoog

Helemaal mee eens 250 euro is natuurlijk een heel bedrag. Voor wat minder waren er minder mensen op het idee gekomen hem na te maken. Uiteindelijk maken creatievelingen dingen altijd na, kijk maar anders waren er bijvoorbeeld nooit meerdere merken autos gekomen of zadels of rijkleding.

Ik vind het een geweldige uitvinding en als er patent op zit ofcopyright dan mag je hem geloof ik niet eens namaken maar in dit geval kan ik de creatieveling wel begrijpen. Wij gaan het denk ik ook proberen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:58

Het is nu wel mega interessant om te lezen en zo kunnen andere mensen ook beleven hoe goed de LOER werkt. Dus in ieder geval bedankt dat je nog de moeite neemt om ze te tellen Ja Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:59

Nogmaals het bedrag is helemaal niet duur als je kijkt wat voor een materialen er gebruikt zijn. Als je kijkt naar de kwaliteit van het geheel, de duurzaamheid en de afwerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:59

er zit patent op

en ik heb ook geen grote portomonee, heb er zelfs voor in het rood gestaan...maar je moet wat voor je beestjes...

@charlotte mmm, dat van de prijs kan ik het niet mee eens zijn....
Hij is zeker deugelijk gemaakt, mar denk niet dat het zo duur is

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:05

Op mn werk is ie besteld, en hier is het helaas niet mn verjaardagskado maar omdat een stal hier vlakbij er ook een heeft willen ze er wel over nadenken, dus ik denk dat we thuis ieder de helft betalen Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:13

Dazenseizoen is hier van start Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Wou ze net op de wei zetten en er zat letterlijk een zwerm rond de pony's van volgens mij wel 100 stuks. En ze bleven ze maar achtervolgen, in volle galop de wei door! Als ik ze allemaal had doodgeklopt kwam er een nieuwe zwerm aan... Boos!
Heb ze dus allemaal op stal moeten zetten en ik ben het kotsbeu! Als ze nu al zoveel zitten wil ik niet weten wat het volgende maand gaat zijn, het is hier echt ABNORMAAL!
Ik ga dus voor zo een loer, ben binnekort jarig en de rest leg ik zelf wel op.
Misschien dat er over een paar jaar nog maar 1/3 van het aantal dazen van nu zit en dan ben ik al héél erg blij!

Ik meen dat er hier een Loer-Boktambassatrice zat?
Verzenden ze ook naar het buitenland? (België)
En is er een wachtlijst?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:55

Hier stikt het ook van de dazen, ik heb het weekend een dazenval bestelt en hoop hem snel te ontvangen en dan maar hopen dat het gaat schelen en dat de paardjes buiten kunnen blijven overdag.
Nu ga ik ze maar s`nachts buiten zetten en tegen dat de dazen echt vervelend worden maar weer binnen zetten.
Dus hoop echt dat de Loer zijn werk gaat doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:58

Loolapelooza schreef:
Wou ze net op de wei zetten en er zat letterlijk een zwerm rond de pony's van volgens mij wel 100 stuks. En ze bleven ze maar achtervolgen, in volle galop de wei door! Als ik ze allemaal had doodgeklopt kwam er een nieuwe zwerm aan... Boos!
Heb ze dus allemaal op stal moeten zetten en ik ben het kotsbeu! Als ze nu al zoveel zitten wil ik niet weten wat het volgende maand gaat zijn, het is hier echt ABNORMAAL!
Misschien dat er over een paar jaar nog maar 1/3 van het aantal dazen van nu zit en dan ben ik al héél erg blij!

En is er een wachtlijst?

Pb naar Lcharlotte zij is de bokt loer ambassatrice

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:29

Loolapelooza schreef:

En is er een wachtlijst?

Oui, ce moi Haha! ik zal het voor je navragen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:49

Namaken voor eigen gebruik mag volgens mij over het algemeen wel, maar verkopen niet Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:05

LCharlotte schreef:
Loolapelooza schreef:

En is er een wachtlijst?

Oui, ce moi Haha! ik zal het voor je navragen!

Als je dat wil Haha! Ik zit nét over de grens met Roosendaal (Wouw, Roosendaal, Nispen, Achtmaal is vlakbij... Noord Brabant dus, ik woon in Essen om precies te zijn) dus het is niet ver in België het is hier half Hollands. Tong uitsteken Weet niet of dat uitmaakt qua verzendkosten maar het is in ieder geval niet zo dat ze dus helemaal naar Henegouwen moeten rijden Knipoog

Wat is anders de dichtstbijzijnde plek om af te halen moesten de verzendkosten echt duur uitsvallen?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:28

Tarieven
Zone 1 Zone 2 Zone 3
0 - 2 kg € 11,45 € 12,45 € 17,45
2 - 5 kg € 16,45 € 18,45 € 22,45
5 - 10 kg € 20,95 € 23,95 € 28,45
10 - 20 kg € 27,95 € 32,45 € 36,95
20 - 30 kg* € 33,26 € 38,62 € 43,97
Retourenservice gratis gratis gratis
Uitklaringsservice € 5,- € 5,- € 5,-

Belgie is zone een, nu moet je alleen nog even uitzoeken hoe zwaar het pakket is.

Ik ben net zelf gebeten door een daaz in de tuin notabene bah in de brandende zon en in 500 meter geen paarden te bekennen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:39

Ieder zn eigen ding hoor. De 1 koopt hem de tweede spaart de derde knutselt en de vierde kan er alleen van dromen. Ik gun hem iedereen dus iedereen moet zelf maar uitmaken wat hij doet ik ga daar niet over in discussie, ben allang blij dat er iemand nagedacht heeft over het dazenprobleem.
Nu nog een tekenval, dat zijn ook van die nutteloze beestjes die erg veel schade kunnen aanrichten denk maar aan lyme etc. Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:16

Trouwens deze dazenval is afgekeken van de al veel langer bestaande Manning Trap en de daaruit voortgekomen Horse Pal uit Amerika die overigens ook 245 dollar kost. Even gegoogled Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:18

@ Perrokai en anderen die denken dat ik tegen het namaken van de LOER ben.
Lees eens terug in het topic, ik ga hem met de tijd zelf waarschijnlijk ook zelf maken, ik heb geen 250.- voor een echte maar ik wacht even de ervaringen van de mensen af die hem al zelfgemaakt hebben staan.
Het is gewoon niet de bedoeling dat dit topic een knutseltopic gaat worden, het gaat hier over de werking van de LOER en over niets anders. Als je een knutseltopic wil starten prima maar doe dat dan op het juiste forum en niet in een topic op Nieuws en Maatschappij, dat is enkel wat ik bedoel.
Ik heb ook een zelfbouwer gevraagd om foto's en heb die ook gekregen, zo kan het dus ook Knipoog

Ik kan mij trouwens herinneren dat de makers van de LOER ook in den beginne een skippybal hebben gebruikt maar die ontplofte (niet zo'n fijn idee bij je paarden denk ik?) ze hebben dus niet voor niets een stootding van boten gebruikt, die ploffen niet naar het schijnt.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:42

Ik heb gisteravond een zelfmaakding opgehangen op stal, ben vanavond benieuwd hoeveel dazen er gevangen zijn... alhoewel... het waait hier en de zon schijnt niet... dus voor de dazen niet zo'n uitnodigend weer om rond te vliegen...

Ik heb ook een skippybal gebruikt, maar deze gewoon niet hard opgepompd, zijn ronde vorm is er wel alleen staat de bal niet strak... die zal dus niet ontploffen denk ik, ruimte genoeg om uit te zetten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:48

Nou als een skippybal ook werkt dan scheelt dat alweer een berg in de kosten, ik wacht de ervaringen weer af Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:48

Ydnic schreef:
Ik heb gisteravond een zelfmaakding opgehangen op stal,....

Kan je 'm niet beter buiten zetten?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:52

hij hangt buiten. Haha!
Maar het zit standaard in mijn systeem: "Ik ga even naar stal'.
Terwijl mijn paarden daar geen stal hebben maar een inloopcontainer, hihi!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:52

ah Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:14

Vanmorgen gereden, geen 1 insekt, was nog 15 graden, een beetje motregen gehad. Heerlijk. Gisterenavond was het echt too much, nu al!!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:15

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als mijn vraag al eerder gesteld is.
De reacties die ik hier zo lees komen volgens mij voornamelijk van bij/onder de rivieren. Daar zijn vééél meer dazen dan in Drenthe. Zijn er ook mensen met een Loer die hem gebruiken in gebieden die vergelijkbaar zijn met dat van ons? Mijn stalgenoten willen een Loer aanschaffen maar ik heb een beetje mijn twijfels of dat ding wel werkt bij relatief weinig dazen. De aantallen dazen die RK op een dag vangt bijvoorbeeld, kom ik in een week nog niet tegen... Zou zo'n val wel verschil maken op zo'n klein aantal dazen, wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:18

Ik heb zelf de instelling van elke daas die je vang maakt geen jonkies meer, en die jonkies maken ook geen jonkies enz enz enz

Hier merk je dat het gewoon elk jaar erger is geworden.
Ook hoor je dat er door het hele land steeds meer komen.
Misschien dat als je nu al een loer aanschaft je de plaag zo erg als bij ons zo kunt voorkomen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:36

Wisten jullie al dat eenzelfde apparaat al lang in Amerika verkocht wordt. Ongeveer dezelfde prijs, maar dan in dollars (gedkoper dus door de wisselkoers). Ik begrijp dus ook niet echt goed dat men hier patent op heeft kunnen aanvragen.
Afbeelding
http://www.bitingflies.com/

Wel fijn om te lezen dat hij werkt toch eens met mijn stalgenoten overleggen. Overigens zou ik het slimmer vinden als men een prijs had gekozen die haalbaarder is voor een grotere groep mensen. Als ik nu lees hoeveel mensen hem zouden willen hebben, maar het geld er niet voor hebben. Volgens mij zouden ze absoluut meer winst maken door de prijs lager te doen en daardoor de verkochtte aantallen omhoog.