Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:32

Myfairytale schreef:

Voor beide: Afgod

Ik wil mezelf helemaal niet op de borst kloppen hoor. Maar ook ik krijg het op mijn brood als ik iets verkeerd doe. Maar kritiek leveren mag dus zeker niet.
Flauw trouwens, zulke reacties. Ik verwachtte eigenlijk goed onderbouwde argumenten, dit is toch een discussie?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:37

Ik ben enthousiast over de uitkomst die er nu is er mogen geen asielzoekers meer uitgezet worden die voor 2001 asiel hebben aangevraagd.
Balkenende heeft de crisis goed bezworen en verdonk mag geen vreemdelingenzaken meer doen.
Waar gaat het over ...........w.s 26.000 mensen die hier toch al lang zitten.Daar gaat de economie echt niet slechter van worden.
Om het beeld te verkleinen zal ik een voorbeeld schetsen. Wij hadden een kind in de crisisopvang van 15 jr zijn ouders zaten al in een vertrekcentrum hij en zijn zusje in een pleeggezin. De ouders behoorlijk oorlogstrauma het oudste kind ook.Ouders uit de ouderlijke macht ontzet ,kinderen spreken alleen nederlands en hebben een nederlands paspoort.Ze zien hun ouders tijdens begeleid bezoek met een tolk.Stel je toch voor dat de ouders worden uitgezet en de kinderen mogen blijven dat wordt dat een dubbel trauma.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:54

faye schreef:
Ik vind het wel komisch, iedereen heeft altijd zo'n grote mond als iemand op tienerleeftijd zwanger wordt. Maar als je asielzoeker bent dan is het gewoon oke, terwijl je dan nog minder te bieden hebt als een tienermoeder in onze samenleving. Tsja sommogen kunnen de roze bril gewoon niet afzetten en willen het liefst elke asielzoeker doodknuffelen, echte vluchteling of gelukszoeker maakt niet uit.

Ik ben van mening dat als je een kind op de wereld zet er wel een basis moet zijn en als ik daarin de enige ben prima, het zijn nu eenmaal geen goudvisjes die je door de plee kunt spoelen als ze niet meer in je koffer passen als je op het vliegtuig gezet wordt.

Weer een typisch voorbeeld van langs elkaar heen 'praten' dit volgens mij. Faye doet asielzoekers voorkomen als fokkende konijnen in afwachting op hun uitzetting/verblijfsvergunning. Volgens mij is dat maar 0,01% van de mensen waar het hier over gaat. Ik zit zelf meer te denken aan, zoals al opgemerkt, de kinderen die er nou eenmaal zijn. Kan je lang en breed over l*llen of die er zouden moeten zijn, maar ze zijn er. Gisteren nog een stuk gezien over een Vietnamees jongetje die een jaar of 8 was, in Nederland geboren, nooit in Vietnam geweest, en waarbij zijn moeder (die net aar diploma bedrijfskunde gehaald had by the way) bijna uitgezet zou worden. Dat vind ik van de zotten, en dat heeft niks te maken met doodknuffelen van iemand. Zij was hier al 9 jaar, draagt bij aan de economie, kind spreekt prima NLs en is meer Nederlander dan menig allochtoon en die zouden dan gescheiden moeten worden?

Nee hoor, die mogen van mij blijven. Zijn een stuk waardevoller voor dit land dan de mensen die het vanzelfsprekend vinden hier in luxe geboren te zijn en niks uitvoeren en geen vinger naar een ander uitsteken die minder geluk heeft gehad!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:06

Citaat:
Faye doet asielzoekers voorkomen als fokkende konijnen in afwachting op hun uitzetting/verblijfsvergunning. Volgens mij is dat maar 0,01% van de mensen waar het hier over gaat. Ik zit zelf meer te denken aan, zoals al opgemerkt, de kinderen die er nou eenmaal zijn. Kan je lang en breed over l*llen of die er zouden moeten zijn, maar ze zijn er.

Wanneer je een regel gaat maken dat ouders met jonge kinderen beter behandeld zullen worden, denk ik dat je een heleboel meer kinderen kunt gaan verwachten.
Ik ben het met je eens dat de zorg nu beter kan, máár vind dat ook tevens de schuld van de ouders.
Die kiezen daarvoor. Ik geloof niet in ongelukjes, omdat je er zelf bij bent. Het is niet de ooievaar die ze brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:15

En waar staat precies dat faye asielzoekers doet voorkomen als fokkende konijnen? Clown

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:25

Diablo schreef:
Myfairytale schreef:

Voor beide: Afgod

Ik wil mezelf helemaal niet op de borst kloppen hoor. Maar ook ik krijg het op mijn brood als ik iets verkeerd doe. Maar kritiek leveren mag dus zeker niet.
Flauw trouwens, zulke reacties. Ik verwachtte eigenlijk goed onderbouwde argumenten, dit is toch een discussie?

Dan vind je dat maar flauw, maar zij hebben de argumenten al benoemd, dus ik kan alleen nog maar aangeven dat ik het er mee eens ben...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:42

superwoman schreef:
Ik geloof niet in ongelukjes, omdat je er zelf bij bent. Het is niet de ooievaar die ze brengt.

Haha, vertel dat ook eens aan al die (nederlandse) vrouwen die beweren dwars door de pil heen zwanger te zijn geworden. Wel 1 lijn trekken he?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:49

faye schreef:
En waar staat precies dat faye asielzoekers doet voorkomen als fokkende konijnen? Clown

Need I say more?
Dat lees ik net zo tussen de regels door als dat jij vindt dat mensen asielzoekers doodknuffelen

Pling

@ Superwoman:
superwoman schreef:
Wanneer je een regel gaat maken dat ouders met jonge kinderen beter behandeld zullen worden, denk ik dat je een heleboel meer kinderen kunt gaan verwachten.
Ik ben het met je eens dat de zorg nu beter kan, máár vind dat ook tevens de schuld van de ouders.
Die kiezen daarvoor. Ik geloof niet in ongelukjes, omdat je er zelf bij bent. Het is niet de ooievaar die ze brengt.

Die ouders moeten inderdaad mee laten wegen hoe de situatie is. Maar als je daar dat soort grenzen moet gaan trekken kan ik ook wel vraagtekens zetten bij de eerdergenoemde vriendin van Faye die met kids in de caravan moet nu. 'Had je maar moeten zorgen dat je een fatsoenlijk inkomen en huis had'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:14

Ach zo Laura, nou misschien moet je dan wat beter lezen Haha!

En mijn vriendin had een fatsoenlijk inkomen en huis. Tot ze ziek werd en in de WAO kwam . Ja als manlief er dan vandoor gaat heb je weinig keuzes meer niet? Domme vergelijking Laura, zij liep niet het risico het land uitgezet te worden. Een onvoorzien ongeluk is toch moeilijk vergelijkbaar met zwanger worden in een situatie waar je het risico loopt het land uitgezet te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:25

Volgens mij ging dit topic over Rita en hoe je het nu wendt of keert Rita mag blijven zitten (omdat Rutte als de dood is dat de achterban echt kwaad wordt als ze haar laten vallen en hij dan zijn baantje kwijt is)
Maar zitten is alles wat ze nog mag Knipoog Haha! .
Ben benieuwd wanneer ze eindelijk een elegante oplossing zullen vinden om van haar af te komen.
Ze is welkom bij Wilders zei die, dat lijkt me helemaal spannend Tong uitsteken

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:25

Onvoorziene omstandigheden, net als de redenen waarom veel van deze asielzoekers in Nederland terecht zijn gekomen.

Als jij in Nederland zou komen en je 24 oid was, je wil graag een kindje. Je verblijft al negen jaar in Nederland. Moet het dan jouw verantwoordelijkheid zijn om rekening te houden met een overheidsinstantie die log, traag is en oogkleppenmentaliteit heeft?

Laten we wel wezen, wiens schuld is het nou eigenlijk dat die asielzoekers nog geen verblijfsvergunning maar ook geen afwijzing hebben gekregen? Dat dat in sommige gevallen jaren duurt is een bureaucratische, politieke fout. Dan kan je allerlei verwijten naar de mensen zelf maken ('hadden ze maar niet zwanger moeten worden, hadden ze maar naar een ander land moeten gaan, hadden ze maar...' ) maar ik vind het niet gek dat mensen een leven opgebouwd hebben terwijl ze nog in onzekerheid zaten. Je moet toch íets op een bepaald moment? Alles maar on hold zetten totdat de overheid over de brug komt? Kom nou zeg. Dan kunnen we in Nederland lang wachten....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:27

En dat is precies wat de overheid nu doet. Alles weer on hold zetten, nog langer in onzekerheid. Maar nu is het in eens allemaal wel goed? Verward

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:28

Laura schreef:
Onvoorziene omstandigheden, net als de redenen waarom veel van deze asielzoekers in Nederland terecht zijn gekomen.

Als jij in Nederland zou komen en je 24 oid was, je wil graag een kindje. Je verblijft al negen jaar in Nederland. Moet het dan jouw verantwoordelijkheid zijn om rekening te houden met een overheidsinstantie die log, traag is en oogkleppenmentaliteit heeft?

Laten we wel wezen, wiens schuld is het nou eigenlijk dat die asielzoekers nog geen verblijfsvergunning maar ook geen afwijzing hebben gekregen? Dat dat in sommige gevallen jaren duurt is een bureaucratische, politieke fout. Dan kan je allerlei verwijten naar de mensen zelf maken ('hadden ze maar niet zwanger moeten worden, hadden ze maar naar een ander land moeten gaan, hadden ze maar...' ) maar ik vind het niet gek dat mensen een leven opgebouwd hebben terwijl ze nog in onzekerheid zaten. Je moet toch íets op een bepaald moment? Alles maar on hold zetten totdat de overheid over de brug komt? Kom nou zeg. Dan kunnen we in Nederland lang wachten....

Mee eens, en hoeveel zekerheid heb je ooit?
Kijk maar naar die vriendin van Faye, je kunt ineens zomaar aan de grond komen te zitten. Dat kan altijd gebeuren, hoeveel zekerheden je ook lijkt te hebben.
Je hele leven stil zetten omdat ze er 9 jaar over doen om eindelijk eens een beslissing te maken lijkt me ook niet goed. 9 jaar in onzekerheid, dat is sowieso al onmenselijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:31

Ja LAura daar moet je rekening mee houden, want zolang je die felbegeerde vergunning niet hebt, kun je gewoon uitgezet worden. Hoe rot het ook is, je hebt wel je verantwoordelijkheid naar je kind, en die draag je echt zelf en niet de overheid!

En nogmaals, het blijft een zeer domme vergelijking. Misschien denk je daar anders over als je zelf overhoop gereden wordt en in de wao terecht komt en er alleen voor komt te staan van een schijtuitkerinkje. Onvorrzien in Nederland gekomen, ja dat kan, maar hier dan zwanger worden terwijl je niet weet of je blijven mag, daar is niks onvoorzien aan. Dat blijft superstom en onverantwoordelijk waar in het slechtste geval de kinderen de dupe van worden. Triest is het. En nee, daar zijn wij niet verantwoordleijk voor, maar oh oh als men dan terug moet zijn ze zielig of de kinderen zielig. Tsja...........beter nadenken!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:39

Yvonnelind schreef:
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik heb het gezien op TV. Zoals ik ook niet anders verwacht had, is het een leuk Hollands jongetje met een heel erg geïntegreerde moeder. Ik zou zeggen, een aanwinst voor de samenleving.

Maar hier ga ik eens iets hypothetisch opstellen om aan te geven dat we het niet over gemakkelijke juridische zaken hebben. Een alleenstaande moeder, die een moord pleegt, hoort de gevangenis in te gaan (daar zijn we het hopelijk over eens). In dat geval worden de rechten van het kind ook aangetast, aangezien hij niet bij zijn ouders of familie kan opgroeien. Zijn de rechten van het kind absoluut? Wie tast hier welke rechten aan? Mag de overheid dit zomaar? Of moet het kind dan maar mee opgroeien in de gevangenis?

Nogmaals, ik neem aan dat die moeder geen wetsovertredingen heeft begaan dan waarschijnlijk een oneigenlijke asielaanvraag, dus ik ben hier niemand aan het betichten van zware criminaliteit. Ik probeer alleen uit te vinden hoe we om moeten gaan met dit soort heel moeilijke vraagstukken.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:57

faye schreef:
Ja LAura daar moet je rekening mee houden, want zolang je die felbegeerde vergunning niet hebt, kun je gewoon uitgezet worden. Hoe rot het ook is, je hebt wel je verantwoordelijkheid naar je kind, en die draag je echt zelf en niet de overheid!

En nogmaals, het blijft een zeer domme vergelijking. Misschien denk je daar anders over als je zelf overhoop gereden wordt en in de wao terecht komt en er alleen voor komt te staan van een schijtuitkerinkje. Onvorrzien in Nederland gekomen, ja dat kan, maar hier dan zwanger worden terwijl je niet weet of je blijven mag, daar is niks onvoorzien aan. Dat blijft superstom en onverantwoordelijk waar in het slechtste geval de kinderen de dupe van worden. Triest is het. En nee, daar zijn wij niet verantwoordleijk voor, maar oh oh als men dan terug moet zijn ze zielig of de kinderen zielig. Tsja...........beter nadenken!

Misschien dat jij er anders over na zou denken als er in Nederland ineens een massale afslachting van vrouwen plaatsvindt. Jij vlucht naar Engeland, waar je wel een fatsoenlijk leven met je kinders kan beginnen. Daar blijven ze maar aan het bekijken of jij wel blijven mag....

Je staart je maar blind op asielzoekers die zwanger worden. Daar gaat het toch niet per definitie om? Het gaat over het opbouwen van een leven. Dat kan je net zo goed zeggen over het maken van vrienden, het vinden van een baan, etc. Abortus, kinderen en zwanger worden lijkt wel de boventoon te voeren in elk topic waar je reageert, Faye. En volgens mij maakte je die vergelijking met je vriendin zelf....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:03

Jij vergelijkt haar situatie met die van een asielzoeker die hier zwanger wordt zonder verblijfsstatus.

We verschillen duidelijk van mening, ik ben niet zo lichtzinnig als jij Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:06

joostvangestel schreef:
Yvonnelind schreef:
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik heb het gezien op TV. Zoals ik ook niet anders verwacht had, is het een leuk Hollands jongetje met een heel erg geïntegreerde moeder. Ik zou zeggen, een aanwinst voor de samenleving.

Maar hier ga ik eens iets hypothetisch opstellen om aan te geven dat we het niet over gemakkelijke juridische zaken hebben. Een alleenstaande moeder, die een moord pleegt, hoort de gevangenis in te gaan (daar zijn we het hopelijk over eens). In dat geval worden de rechten van het kind ook aangetast, aangezien hij niet bij zijn ouders of familie kan opgroeien. Zijn de rechten van het kind absoluut? Wie tast hier welke rechten aan? Mag de overheid dit zomaar? Of moet het kind dan maar mee opgroeien in de gevangenis?

Nogmaals, ik neem aan dat die moeder geen wetsovertredingen heeft begaan dan waarschijnlijk een oneigenlijke asielaanvraag, dus ik ben hier niemand aan het betichten van zware criminaliteit. Ik probeer alleen uit te vinden hoe we om moeten gaan met dit soort heel moeilijke vraagstukken.

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat met te zeggen dat het erg moeilijke vraagstukken zijn. Je ziet dat er niet één vaste regel is te handhaven.
Wat betreft je voorbeeld dat je aanhaalde ivm de moeder die in de gevangenis terecht. Het kind valt dan vervolgens onder de hoede van jeugdzorg (of je daar nu zo blij mee moet zijn, is weer een andere vraagstuk). Dus het is wél geregeld, waardoor je kan stellen dat in Nederland het recht van het (Nederlandse) kind absoluut is. Maar het zijn en blijven gewoon erg moeilijke dingen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:07

Asielzoekers zonder status die een vaste baan vinden is nieuw voor mij, bij vrienden draag je geen verantwoordelijkheid voor hun geluk, bij kinderen wel. Nogal logisch dat het daar dan over gaat in dit geval lijkt me...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:12

Ik ga weer eens een bekende vraag stellen: waar hebben jullie (degeen die dus tegen een generaal pardon zin) nu precies zo'n last van? En niet de voorbeelden in de zin van "ja, als ze naar hier komen, krijgen ze gelijk een ingericht huis met een wasmachine en bergen geld", maar écht zaken in je dagelijks leven waardoor jij vindt dat jouw kwaliteit van leven (om het maar even zwaar te stellen) afneemt. Dus geen "hear say", maar je eigen, dagelijkse ervaringen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:26

Dan kan je niet meer zwart een werkster of behanger krijgen Clown Clown

DIT IS EEN GRAPJE (leg het maar even uit gezien de reacties hier) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:28

Omdat na deze groep het gezeik voor de volgende groep komt en ik vind dat het beleid er niet voor niets is.De ECHT schrijnende gevallen kun je bekijken, maar dat is maatwerk. Niet al die mensen die nu voor het pardon in aanmerking komen kunnen niet terug.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:29

zo sarabande...dus dat is de rede dat je wil dat ze hier blijven?? om onze vuile klusjes op te knappen? Clown

(ook grapje voordat mensen er weer wat op verzinnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:30

klomp schreef:
zo sarabande...dus dat is de rede dat je wil dat ze hier blijven?? om onze vuile klusjes op te knappen? Clown

(ook grapje voordat mensen er weer wat op verzinnen)

Ja dat is meestal met de linkse liefhebbers. publiekelijk zo sociaal maar in werkelijkheid! Clown

(ook een grapje!)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:33

faye schreef:
Omdat na deze groep het gezeik voor de volgende groep komt en ik vind dat het beleid er niet voor niets is.De ECHT schrijnende gevallen kun je bekijken, maar dat is maatwerk. Niet al die mensen die nu voor het pardon in aanmerking komen kunnen niet terug.

Maar dat is niet wat ik vroeg. Je geeft nu een hele algemeen antwoord. Wat ik vraag is waaruit blijkt dat jouw kwaliteit van leven achteruitgaat.