Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:45

ik lees hier veel over verkrachting,maar er bestaat ook nog een morning afther pil Ja
daar lees ik niets over!
waarom neem je,na de verkrachting ,als je dan bij de arts bent die keuze niet en wacht je totdat het al zover gegroeit is en je alleen nog een abortus kan doen?
toen ik jonger was en je was `onvoorzichtig` geweest dan ging je de morning aftherpil halen
en dat was in die tijd al een schande,nu word er over een abortus gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is Gestoord

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:47

Ik kanme voorstellen dat je na de tijd zo van slag bent dat je niet gelijk aangifte gaat doen en een map halen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:50

@mirigino daar staat al wat over hoor paar blz terug;)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:51

volgens mij is dit wel gebruikelijk bij verkrachtings slachtoffers
tegenwoordig kun je de morning afterpil zonder recept bij de apotheker krijgen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:52

avanti4ever schreef:
@mirigino daar staat al wat over hoor paar blz terug;)

ok, ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen[is een beetje veel]
maar ik zal het nalezen.
dan heb ik niets gezegd!
-----------------------

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:53

terorita schreef:
volgens mij is dit wel gebruikelijk bij verkrachtings slachtoffers
tegenwoordig kun je de morning afterpil zonder recept bij de apotheker krijgen

tegenwordig wel ja maar vroeger niet.. en ik denk dat vele het vooral euhm moeilijk vonden of zich schaamde wet ik niet maar dat kan ik me goed voorstellen..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:17

Citaat:
pretletter17 schreef:

@Ladylay: hoewel ik vind dat de plannen van god in een andere discussie thuishoren, wil ik wel even kwijt, dat toen het ongeboren kindje van mijn broer en zijn vrouw op 8 en halve maand overleed, er naderhand ook iemand was die zei: ja het is de wil van god... Mag diegene blij zijn dat mijn broer op dat moment geen bijl in zijn hand had anders had hij 'bij de poort' verantwoording af moeten leggen voor een moord!!!!!!!!

o

daar ben ik het ook volkomen mee eens, dat zeg je ook niet zomaar.....
ik zeg het nu zo in een discussie, ik ga niet iemand ergens op wijzen, van ja bla bla bla......
nee, daar ben ik het volkomen mee eens..

[/quote]
nee deed je ook zeker niet hoor, ik moest er gewoon gelijk aan denken omdat het hier ook om leven of niet leven gaat en jij toevallig over plan van god begon Lachen
[/quote]

aaah vandaar, ja dat klopt Knipoog

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 22:22

Zo, dit topic gaat erg hard. Ik had geen idee dat er zo verschillend over gedacht wordt. Ik zelf blijf voor abortus maar ik vind het ook onmenselijk zoals dat in spanje gebeurd. Dit is gewoon moord. Ook 24 weken vind ik erg laat. Ik ben zelf na 29 weken geboren, dat scheelt slechts 5 weken. Nu denk ik mij dus in dat als mijn moeder niet mij gewild zou hebben dat ze bijvoorbeeld eendag voordat ik geboren zou worden nog zou hebben kunnen laten aborteren. Dat is gewoon een verschrikkelijke gedachte.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:05

Ik ben voor abortus. Tot een x aantal weken. Zolang het niet levensvatbaar is, vind ik dat het zou moeten kunnen.

* Morning after pil is nu ook gewoon bij de drogisterij te verkrijgen.. ( werk er, en we hebben ze ook.. )

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:20

mirgino schreef:
ik lees hier veel over verkrachting,maar er bestaat ook nog een morning afther pil Ja
daar lees ik niets over!
waarom neem je,na de verkrachting ,als je dan bij de arts bent die keuze niet en wacht je totdat het al zover gegroeit is en je alleen nog een abortus kan doen?
toen ik jonger was en je was `onvoorzichtig` geweest dan ging je de morning aftherpil halen
en dat was in die tijd al een schande,nu word er over een abortus gepraat alsof het de normaalste zaak van de wereld is Gestoord

Die meiden die verkracht zijn, zullen op dat moment wel even andere dingen aan hun hoofd hebben, denk je ook niet? Ik zou daar niet 1,2,3 aan denken, dat komt pas later als je beseft wat er is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:41

Dat denk ik ook wel.
Op dat moment heb je idd wel wat anders aan je hoofd.
Om dan aan de MAP te denken komt denk ik echt niet bij je op.
Dat komt eerder op bij onvoorzichtige mensen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:45

ik zal wel achterlopen, maar is de morning after pil echt bij de drogisterij te koop?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:50

chevax schreef:
ik zal wel achterlopen, maar is de morning after pil echt bij de drogisterij te koop?

Tegenwoordig wel ja Ja Iig zonder recept bij de apotheek, en ik hoorde laatst iets over benzinestations? Maar dat kan ook iets anders zijn geweest dat er wat mee te maken had, zwangerschapstesten ofzo.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:00

en is er dan, net als bij drank, een minimumleeftijd waarnaa gevraagd zou moeten worden? Of kan iedereen die dat wil de MAP kopen?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:02

Het zal in mijn ogen heel raar zijn als ze aan de MAP een minimum leeftijd verbinden, zo schieten de cijfers over abortus vanzelf weer omhoog.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:02

Nee, iedereen kan het kopen, net als iedereen condooms en zwangerschapdstesten kan kopen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:05

dat vind ik nogal een negatieve ontwikkeling.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:07

Hoezo negatief? ik denk dat er veel meer abortussen gepleegd zullen worden als meisjes van 12 geen MAP kunnen halen mocht er toch wat mis zijn gegaan. Het is raar om te weten dat het bij wijze van spreken overal vrij gehaald kan worden.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:09

Ik ben aboluut voor abortus. Ook vind ik dat de bedenktijd van 5 dagen afgeschaft moet worden. Want als jij zit met een ongewenst kind in je buik dan wil je toch niet NOG 5 dagen verplicht erover nadenken? Niet dat ik vind dat je niet moet nadenken over grote beslissingen in je leven maar ik vind wel dat als je voor jezelf al besloten hebt wat je wilt je dat ook moet kunnen doorzetten. Je kunt natuurlijk zelf die tijd wel nemen als je dat nodig lijkt maar ik vind niet dat het verplicht moet zijn.

Daarnaast vind ik het goed dat de mogelijkheid er is om op het laatste moment nog abortus te laten plegen. Ik vind ook hierbij niet dat het wenselijk is, maar dat de mogelijkheid er is vind ik al heel wat. Kom op, we gaan elkaar toch geen beperkingen opleggen van wat kan en wat niet kan? De mogelijkheid is er, het is niet verplicht om er gebruik van te maken! Stel je komt er achter, op een echo, dat je een zwaar gehandicapt (dus niet een vergroeiing aan 1 armpje of een iets korter been maar echt, zonder armen of helemaal zonder benen, of met een misvormd hoofdje) kindje gaat krijgen. Ik persoonlijk zou het laten aborteren, ik vind het ook geen menswaardig bestaan voor zo'n kindje. Vaak worden zwaar gehandicapte kinderen ook nog eens in een instelling gestopt en mogen andere mensen ze "Opvoeden". Echt zwaar gehandicapte kindertjes zullen nooit zelfstandig worden, nooit zelf kunnen beslissen over hun eigen leven, doen en laten. Dan hadden ze net zo goed nooit kunnen bestaan.

Ik vind het, het belangrijst dat kinderen die geboren worden een mooie toekomst krijgen, met alles wat ze nodig hebben en gelukkig zijn en natuurlijk een moeder die blij met ze is en er geen moment aan getwijfeld heeft om het kindje te ontvangen. Hiervoor moet de moeder plaats hebben gemaakt in haar leven, genoeg financiele middelen hebben, gezondheid, opleiding, etc.

Om ruimte te creeeren voor die kinderen die wij alles kunnen bieden vind ik dat mensen die dat niet kunnen abortus kunnen/mogen plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:09

Ene kant vind ik het positief.
Elke abortus minder is oke

De andere kant krijg ik een negatief gevoel van
Nu heb je helemaal vrijspel, want je gaat de map wel halen

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:11

Ohwja, ik ben vrouwelijk en 18 jaar. *vergeetachtig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:15

Nu al?
Dat word wat als dat getalletje omgedraaid word Tong uitsteken Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:19

runningkawa schreef:
De andere kant krijg ik een negatief gevoel van
Nu heb je helemaal vrijspel, want je gaat de map wel halen

Het beperken van anti-conceptie heeft nog nauwelijks geleid tot voorzichtiger omgaan met sex. Dat was te zien in de jaren van verzuiling en streng geloof, maar ook nu zie je dat nog in gebieden van Amerika waar de taboes over anti-conceptie, sex en voorlichting erg groot zijn.
Mensen blijven sex hebben, verstandig of niet. Er blijven vrouwen ongewenst zwanger worden.

Omgekeerd leidde het verruimen van de abortuswetgeving, beschikbaar maken van anti-conceptie en condooms etc helemaal niet tot een enorme toename van onverstandig gedrag. (Dat dat uiteindelijk wel is gebeurd heeft m.i. dan ook te maken met de veranderde houding ten opzichte van sex en relaties in het algemeen. Die je dus ook in het algemeen moet aanpakken, en niet door alleen maar een paar mogelijkheden uit het pakket te schrappen.)

De MAP is trouwens - heb ik begrepen - iets waar je je behoorlijk beroerd door kunt voelen, ik vraag me af of mensen dit dan stelselmatig gaan gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:24

SDKuiper schreef:
Ik ben tegen abortus vanwege religieuze overtuiging.
ik ben ook tegen seks voor het huwelijk, dus dan komen er ook geen 'ongewilde' kinderen meestal.

ik wil uberhaupt geen kinderen dus een kind binnen het huwelijk is in zo;n geval ook ongewenst. Ik neem dan ook maatregelen om dat te voorkomen, maar als ik daar doorheen toch zwanger raak (en dat komt dus echt veel vaker voor dan je denkt!!!) moet ik dan maar tegen mijn zin moeder worden omdat het zo heeft moeten zijn??

en niks meer toe te voegen aan de post van Shadow hierboven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:25

Jammer dat je alleen maar een stukje van me quote

Zo lijkt het of ik alleen maar negatief ben over de MAP