Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Toekie

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:25

klomp schreef:
Anoukie schreef:
NOOIT SP...

Wat een ramp als een extreem linkse partij een meerderheid zal krijgen...

Afgod

Een ramp? Waar baseren jullie dat op? SP heeft nog nooit de meerderheid gehad en dus ook nog nooit de kans gekregen zich te bewijzen.
En extreem links? Dat zijn jullie termen voor een partij die solidariteit erg hoog in het vaandel heeft en het belangrijk vindt dat er o.a. meer aandacht en hulp komt voor de minder bedeelden in deze samenleving. Dus NIET; de rijken rijker en de arme armer!! Zoals jullie mischien al gemerkt hebben, denken steeds meer Nederlanders daar hetzelfde over.

Noemen jullie het maar hoe jullie het willen noemen. Ik noem het vooral sociaal.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:25

Mbt de JSF (bron; www.rekenkamer.nl algemene rekenkamer 30 oktober 2006, betreft beantwoording vragen Tweede Kamer bij rapport Monitoring Verwerving Joint Strike Fighter Tweede Kamer)

In 2002 werd het plan voor de ontwikkelingsfase van de JSF goedgekeurd met verwachte inkomsten $800 miljoen. Eind 2003 bleek dat de Amerikaanse hoofdaannemer met die $800 miljoen ook de doorontwikelings en productiefase (LRIP-fase) bedoelde. Van de verwachte $800 miljoen aan orders bij aanname van het plan, is slechts $320 miljoen gerealiseerd. "Het Ministerie van Defensie acht de orders in de ontwikkelingsfase indicatief voor het aantal orders tijdens de productiefase. Het feit dat in de ontwikkelingsfase slechts 40% van de orders is gerealiseerd maakt daarom dat een navenante reductie is te voorzien van de $8 miljard aan orders in de productiefase."

De Amerikaanse rekenkamer (GAO) heeft in haar onderzoek van maart 2006 vastgesteld dat de ontwikkelingskosten van het gehele project zijn gestegen met 23% ten opzichte van de start van de SDD-fase (ontwikkelingsfase).
Nederland doet mee aan de ontwikkeling van de JSF vooreen vast bedrag van $800 miljoen.
Echter, gezien de tegenvallende opbrengsten zoals eerder vermeld is het zeer twijfelachtig of deze terugverdiend worden. Tevens is er nog altijd geen duidelijkheid over de uiteindelijke kosten, en er geen duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen SDD-fase en LRIP-fase en de daarbij behorende kosten, zal ook niet duidelijk zijn welke kosten toegekend moeten worden aan het plafond van $800 miljoen.
Dit heeft een groot risico voor Nederland tot gevolg en baart de Algemene Rekenkamer zorgen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:26

ik weet nog steeds niet of ik ga stemmen, maar als ik stem, stem ik ook op wilders en sluit me aan bij de volgende post:

Serada schreef:
Hieronder een aantal onderwerpen die mij ontzettend aanspreken...!

~Hypotheekrenteaftrek moet blijven
~Minder ministeries, minder ambtenaren
~Geen stijgingen gemeentelasten
~Afschaffen verjaring bij zeden-en geweldsmisdrijven
~Einde gedoogbeleid
~Straf met een derde verhogen
~Kleinere scholen.

en verder nog:
- een miljard extra voor AOW'ers
- belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
- werken voor een uitkering.
- levenslange gevangenisstraf na drie zware misdrijven
- wettelijk verbod op pedofielenpartij.
- vreemdelingen geen recht op uitkering bij de eerste tien jaar van hun verblijf
- verbod op hoofddoekjes in publieke functies.
- rechten van het dier opnemen in de Grondwet
- na veroordeling van dierenmishandeling levenslang verbod op het houden van dieren.
- lagere benzinekosten door het terugdraaien van het 'kwartje van kok'
- na veroordeling van dierenmishandeling levenslang verbod op het houden van dieren.
- geen vervroegde vrijkoming bij goed gedrag
- bij uitkeringsfraude, 10 jaar geen recht op uitkering
- hogere straffen bij geweld tegen politiefunctionarissen en andere hulpverlening
- wachtlijsten jeugdzorg wegwerken
- verplichting tot spreken nederlandse taal in gebedshuizen
- extra geld voor verpleegzorg en ouderenzorg
- geen tolheffing, rekeningrijden en trajectcontrole
- steun voor internationaal terrorisme
- meer hulp/steun voor thuisfront teruiggekeerde militairen
- internationaal alarmnummer voor dieren

mijn motivatie lijkt mij hiermee duidelijk...nu lees is veel reacties : goh wilders, waarom toch? maar daar ben ik ook wel benieuwd naar bij de mensen die op bijv. de sp stemmen...is dat 'normaler' dan, omdat daar geen beweegredenen bij gevraagd worden?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:28

Toekie schreef:
Anoukie schreef:
NOOIT SP...

Wat een ramp als een extreem linkse partij een meerderheid zal krijgen...

Een ramp? Waar baseren jullie dat op? SP heeft nog nooit de meerderheid gehad en dus ook nog nooit de kans gekregen zich te bewijzen.
En extreem links? Dat zijn jullie termen voor een partij die solidariteit erg hoog in het vaandel heeft en het belangrijk vindt dat er o.a. meer aandacht en hulp komt voor de minder bedeelden in deze samenleving. Dus NIET; de rijken rijker en de arme armer!! Zoals jullie mischien al gemerkt hebben, denken steeds meer Nederlanders daar hetzelfde over.

Noemen jullie het maar hoe jullie het willen noemen. Ik noem het vooral sociaal.

dan ben ik maar minder sociaal in jouw beleving Knipoog
zoals jij misschien gemerkt hebt, stemmen er ook steeds meer op wilders, naar mijn idee niet geheel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:28

Wat armoede betreft: je zult altijd een bepaalde minimumgrens houden. Die is relatief, omdat door subsidies en regelingen iemand met een bepaald bruto inkomen, netto meer over houdt dan iemand met een bruto inkomen dat nét boven de grens voor die regelingen valt. Aanpassen van die regelingen heeft daar geen invloed op, daar verschuift de grens alleen maar een beetje mee.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:30

Maar gelukkig (voor mij dan, maar lang leve de democratie!!!) is het percentage PvdV ten opzichte van gisteren alweer met 0.2% gedaald, de SP daarentegen met 0.8% gestegen.... (www.politiekebarometer.nl)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:36

Even een paar nuanceringen:

In zoverre is armoede een "keuze", dat een groot deel van mensen die gebruik maken van de voedselbank, dit doen omdat ze vanwege schulden en de daarbijbehorende aflossingen geen geld overhouden voor de dagelijkse basisbehoeften. Als je op de top van je leenvermogen zit in een groeiende economie dan red je het wel, maar op het moment dat de economie omlaag gaat en iedereen het moeilijker krijgt dan heeft deze groep een groot probleem en dat is de reden van de groei van de voedselbanken in de afgelopen jaren en dat is ook de reden dat in de huidige aantrekkende economie de hulp van de voedselbanken zal dalen. Wil je hier richting de toekomst iets aan doen, dan kan je beter investeren in afspraken over maximale leencapaciteit en deze mensen tegen zichzelf beschermen.

Wat de JSF betreft, er is nog helemaal geen sprake van aanschaffen van deze toestellen maar doorgaan met investeren in de ontwikkeling van deze vliegtuigen. Daardoor kunnen nederlandse bedrijven in participeren in de ontwikkeling en bouw van dit vliegtuig wat goed is voor onze kenniseconomie en het behouden van technologisch hoogwaardige bedrijven voor Nederland. Nu stoppen met investeren betekent simpelweg dat je al het geld dat er tot nu toe ingestoken is weggegooid wordt en de afspraak dat Nederland in de JSF ging investeren staat echt al uit de tijd van paars.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:39

roossie22 schreef:
ik weet nog steeds niet of ik ga stemmen, maar als ik stem, stem ik ook op wilders en sluit me aan bij de volgende post:

Serada schreef:

~Einde gedoogbeleid
~Kleinere scholen.

en verder nog:
- vreemdelingen geen recht op uitkering bij de eerste tien jaar van hun verblijf
- hogere straffen bij geweld tegen politiefunctionarissen en andere hulpverlening
- meer hulp/steun voor thuisfront teruiggekeerde militairen

mijn motivatie lijkt mij hiermee duidelijk...nu lees is veel reacties : goh wilders, waarom toch? maar daar ben ik ook wel benieuwd naar bij de mensen die op bijv. de sp stemmen...is dat 'normaler' dan, omdat daar geen beweegredenen bij gevraagd worden?

Verward Frusty

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:40

mawaikee schreef:
....... maar ik denk (..............) dat je nu iets te veel waarde geeft aan het aantal mensen dat in armoede leeft als gevolg van een scheiding.

Even lezen a.u.b.
De bron mag dan wel enigszins politiek gekleurd zijn, maar de cijfers liegen niet........

En dan wil ik gaarne nog even extra wijzen op de volgende zinsnede hieruit:
"Zonder de eenoudergezinnen zou het aantal arme gezinnen onwaarschijnlijk laag zijn."

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:41

Sander, je was me net voor Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:42

Toekie schreef:

Ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat de SP de meerderheid krijgt... Ik geloof ook niet dat er nog partijen zijn die linkser dan de SP zijn. Noem jij ze anders eens?

Als ik dan links zou stemmen, dan nog eerder Groen Links of PvdA. Marijnissen is een geschikte vent en een hele goede lijsttrekker, maar ik vindt sommige standpunten van de partij echt niet getuigen van verder kijken dan de neus lang is...

Als zijn ideeën uitgevoerd gaan worden, worden de armen echt niet rijker. Eerder kans op meer werkelozen/bijstandmoeders/uitkeringtrekkers.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:43

mawaikee schreef:
Mbt de JSF (bron; www.rekenkamer.nl algemene rekenkamer 30 oktober 2006, betreft beantwoording vragen Tweede Kamer bij rapport Monitoring Verwerving Joint Strike Fighter Tweede Kamer)

In 2002 werd het plan voor de ontwikkelingsfase van de JSF goedgekeurd
[.......]
[.......]
Dit heeft een groot risico voor Nederland tot gevolg en baart de Algemene Rekenkamer zorgen.

En jij snapt dit verhaal helemaal?
Ik geloof er geen barst van.
Leg dat dan maar eens in EIGEN woorden uit ipv cut-and-paste werk......... Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:46

Het causale verband tussen inkomsten uit de JSF en armoededaling ontbreekt volledig.
Ja, als de JSF wordt doorgezet levert dat inkomsten op. Maar die inkomsten komen echt niet direct terecht bij de mensen die onder de armoedegrens leven. Indirect ook niet... dan zouden de inkomsten uit de JSF gebruikt moeten worden voor armoedebestrijding en iedereen kan zo slim zijn om te weten dat dat niet zal gebeuren.

Dan de groep Nederlanders die onder de armoedegrens leven. Waar bestaat die groep uit? Voor een deel uit alleenstaande bijstandsmoeders, maar niet voor het overgrote deel. De voedselbanken worden veelal bezocht door 65plussers en volledige gezinnen.
Het is dus onzin te beweren dat armoede veroorzaakt wordt door scheidingen.... is ook makkelijk terug te beredeneren: dan had in de eerste helft van de 20ste eeuw (en daarvoor) er nauwelijks armoede moeten zijn Clown
Natuurlijk is het wèl een demografisch gegeven dat scheidingen een behoorlijke inkomensdaling veroorzaken.... breek me de bek niet open Knipoog maarrrrr... de allimentatieregeling is dan ook wel echt bar en boos slecht geregeld en extreem makkelijk onderuit te komen, eigenlijk moet het zo zijn dat scheidende vrouwen er niet in levensstandaard op achteruit gaan.

Dat 65plussers naar de voedselbanken moeten is natuurlijk schandalig.... waar zijn hun kinderen die de ouders op z'n minst van eten voorzien? Dát vind ik nou een probleem van de hedendaagse samenleving. Of hebben al die 65plussers geen kinderen? Lijkt me stug.
Dan de gezinnen die onder de armoedegrens leven.... die worden niet beter van een laag gehouden huur dat betekent dat ze elke maand een (in verhouding tot hun maandelijkse budget) flink bedrag naar andermans portemonnee brengen.

Kortom: de armoede zal door terugdringen van het aantal éénoudergezinnen wellicht een klein beetje dalen, maar niet zo sterk als hier beweerd wordt. Daar zullen andere ingrepen voor gedaan moeten worden en die betreffen meer mensen dan alleen éénoudergezinnen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:47

Karl66 schreef:
.............. dan kan je beter investeren in afspraken over maximale leencapaciteit en deze mensen tegen zichzelf beschermen.

Helemaal mee eens.
TV-reclames van LENEN.NL zijn mij al tijden ee DOORN IN HET OOG.
Al helemaal als er gestimuleerd wordt om geld te lenen voor onzinnige dingen als VAKANTIES, KEUKENS of AUTO's.......... Nagelbijten / Gniffelen

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:48

Anoukie schreef:
Ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat de SP de meerderheid krijgt... Ik geloof ook niet dat er nog partijen zijn die linkser dan de SP zijn. Noem jij ze anders eens?

Als ik dan links zou stemmen, dan nog eerder Groen Links of PvdA. Marijnissen is een geschikte vent en een hele goede lijsttrekker, maar ik vindt sommige standpunten van de partij echt niet getuigen van verder kijken dan de neus lang is...

Als zijn ideeën uitgevoerd gaan worden, worden de armen echt niet rijker. Eerder kans op meer werkelozen/bijstandmoeders/uitkeringtrekkers.

Groenlinks....wat dacht je daarvan....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:49

Aimee schreef:
Het causale verband tussen inkomsten uit de JSF en armoededaling ontbreekt volledig.
Ja, als de JSF wordt doorgezet levert dat inkomsten op. Maar die inkomsten komen echt niet direct terecht bij de mensen die onder de armoedegrens leven.

Het levert WEL BANEN op.
En daardoor komen er mensen uit de bijstand, en zal het armoededeel dalen.

Het is dus Lange Termijn politiek........

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:50

klomp schreef:
dan ben ik maar minder sociaal in jouw beleving Knipoog
zoals jij misschien gemerkt hebt, stemmen er ook steeds meer op wilders, naar mijn idee niet geheel vreemd.

Ik denk niet dat je die aantallen met elkaar kan vergelijken, 30 zetels voor de SP tegenover 4 voor Wilders. www.politiekebarometer.nl Bij de verkiezingen in 2003 had de SP 9 zetels. Nu dus 21 erbij! Dat er 'steeds meer op Wilders stemmen', zou ik nog niet zo direct stellen. Dat moeten we nog zien bij de volgende verkiezingen (of bij de tussentijdse peilingen daar naartoe), als Wilders al wat langer meedraait.

Anoukie schreef:

Het kan (in jouw ogen) de meest linkse partij zijn (in mijn ogen is dat GroenLinks), maar dat is dus héél iets anders dan een partij 'extreem links' noemen!

Anoukie schreef:

*zucht* Laten we de SP eerst eens de KANS geven zich te bewijzen i.p.v. van tevoren al met allerlei verwijten te gaan gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:50

Citaat:

Verkleining van de werkgelegenheid, waar gaan die ambtenaren naartoe?

Prima, maar waar komt dan het budget voor de gemeente vandaan?

kan ik me, binnen grenzen van redelijkheid, in vinden

~Einde gedoogbeleid
Verbieden heeft geen enkele invloed op het gebruik. Wat mij betreft komt er juist een flinke accijns op gelegaliseerde softdrugs

De straffen zijn in Nederland niet eens zo aan de lage kant. Daarnaast weten we van voorbeelden uit andere landen dat zwaarder straffen de criminaliteit niet terugdringt

~Kleinere scholen.
Prima, maar wie gaat dat betalen?

en verder nog:
Leuk voor de AOW'ers, maar wederom: wie gaat dat betalen??

Wat denk je dat dit zal doen voor de arbeidskansen van laaggeschoolde jongeren?

Leuk bedacht, maar wat doe je met de mensen die niet kunnen werken al zouden ze het willen?

Waar haal je de instituten vandaan om mensen levenslang op te sluiten, en daarnaast al eerder gezegd: zwaarder straffen dringt de criminaliteit niet terug!

Grootste onzin, er is geen enkele juridische grondslag om een nieuwe partij te kunnen verbieden. Op de gronden waarop velen de pedopartij wilden verbieden kan de partij van Wilders zelf ook verboden worden... De pedopartij heeft de kiesdrempel niet gehaald, conclusie: het systeem werkt naar behoren. Dat heet nou democratie Knipoog

en wat dan met de politieke vluchtelingen? Niet elke vluchteling komt hier op economische gronden, al mag meneer Wilders ons dat graag doen geloven

in strijd met vrijheid van geloofsovertuiging

niet nodig, daar voldoet de lagere wetgeving prima voor. Wie is Wilders overigens om over de Grondwet te willen praten als de helft van de dingen die hij voor allochtonen voorstelt buiten de Grondwet vallen, zie het punt hierboven!!

is wat voor te zeggen

Wordt ik ook blij van, maar als dat inhoud dat ik dan meer wegenbelasting moet gaan betalen, laat dan maar zitten!

Leuk bedacht, maar dan moeten er nog wel wat gevangenissen bijkomen en wie gaat dat betalen?? Daarnaast is straffen gericht op terugkeer in de maatschappij en die factor verklein je dan sterk

is gewoon een vorm van straffen bij fraude

waarom hoger straffen dan bij "normale" geweldsdelicten? Ik vind er wel wat voor te zeggen om verhinderen van hulpverleners als op zichzelf staand artikel op te nemen in het WvSr

Leuke uitspraak, maar kom even concreet met een voorstel hoe

Maar dan voor alle godsdiensten! Dus ook in christelijke gebedshuizen en bij de komst van buitenlandse geestelijken zoals de paus

Wie gaat dat betalen??

En ook al het kwartje van Kok eraf, dan hebben we over 5 jaar dus verstopte wegen met de kwaliteit van het wegdek in België

Nooit ofte nimmer zonder een goed werkend internationaal rechts- en rechtshandhavingsmechanisme waardoor de Amerikaanse willekeur kan worden teruggedrongen

- meer hulp/steun voor thuisfront teruggekeerde militairen
Als de huidige zorg niet voldoet

112 werkt prima, ook voor dieren Ja

Zie hier mijn commentaar op meneer Wilders. Naast het algemene commentaar op een "one man partij" (nl bij sterke groei van een partij die door 1 persoon bepaald wordt en het in de regering komen van die partij, teveel bestuurlijke macht bij 1 enkele persoon, daardoor in strijd met het systeem van checks and balances en de weg open voor dictatuur (ken uw geschiedenis!!)

Citaat:

Denk eens iets verder na dan alleen een paar leuke populistische kreten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:52

CGJ12 schreef:
Karl66 schreef:
.............. dan kan je beter investeren in afspraken over maximale leencapaciteit en deze mensen tegen zichzelf beschermen.

Helemaal mee eens.
TV-reclames van LENEN.NL zijn mij al tijden ee DOORN IN HET OOG.
Al helemaal als er gestimuleerd wordt om geld te lenen voor onzinnige dingen als VAKANTIES, KEUKENS of AUTO's.......... Nagelbijten / Gniffelen

Of een chalét Nagelbijten / Gniffelen *LOL* Knipoog

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:54

Mbt de armoede enzo. Zoals ik al zei, was het mijn idee. De bron van elsevier heb ik even gelaten voor wat het is, de link naar CBS heb ik wel gebruikt en gelezen. En tja, het is moeilijk om fouten toe te geven, maar ik moet je gelijk geven....

Mbt het verhaal over de JSF van de rekenkamer. Euhm ja, dat snap ik helemaal ja. Dat jij dat niet gelooft is jouw probleem, maar kan twee dingen betekenen volgens mij, of je snapt het zelf niet (zeg dat dan gewoon), of je acht jezelf beter en slimmer dan anderen... Ik wil het best nog een keer voor je uitleggen in mijn eigen woorden, maar dan wel in een PB, gezien het dubbel posten van eenzelfde post in andere woorden mij niet geheel nuttig lijkt. Mocht je hier behoefte aan hebben, meld het ff, dan zorg ik dat je een makkelijk leesbaar verhaal krijgt, in mijn woorden, nav bovenstaand verhaal...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:54

SanderP schreef:
Anoukie schreef:

Groenlinks....wat dacht je daarvan....

Het is maar hoe je links definieert.......
Maar puur economisch gezien is de SP wel ultra links.
Politiek zelfs redelijk RECHTS, aangezien Jan Marijnissen ook weinig op heeft met de allochtone bevolking (Polen!) die hier het werk weg komen kapen......... Knipoog

Jan Marijnissen pakt op deze manier precies DIE GROEP waarvan ik al jaren het idee had dat er geen partij voor was: de groep ARBEIDERS die het eigenlijk niet zo op heeft met BUITENLANDERS, en niet zo van linkse softe maatregelen houdt in het openbare leven.... (de groep uitkerings-beroepers hoort al bij de 8 zetels die Jan al een tijd heeft)

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:55

CGJ12 schreef:
Aimee schreef:
Ja, als de JSF wordt doorgezet levert dat inkomsten op. Maar die inkomsten komen echt niet direct terecht bij de mensen die onder de armoedegrens leven.

Het levert WEL BANEN op.
En daardoor komen er mensen uit de bijstand, en zal het armoededeel dalen.

Het is dus Lange Termijn politiek........

Het levert idd wel banen op, maar helemaal niet voor laaggeschoolden...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:58

mawaikee schreef:
Mbt de armoede enzo. Zoals ik al zei, was het mijn idee. De bron van elsevier heb ik even gelaten voor wat het is,....

LEES dat nu gewoon eens even.
Daar krijg je geen ziekte van of zo..... !
Je hoeft niet gelijk sympathie te gaan voelen voor de mening van Leon, maar hooguit eens wat cijfers te lezen.

Als je je kop in het zand steekt en alleen propaganda leest van het eigen partijbureau kun je nooit een juiste mening vormen.

Ik lees artikelen in Trouw, het Parool, de Volkskrant, de Telegraaf én Elsevier.
Juist om tot een gewogen mening/opinie te komen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:01

CGJ12 schreef:
Het is maar hoe je links definieert.......
Maar puur economisch gezien is de SP wel ultra links.
Politiek zelfs redelijk RECHTS, aangezien Jan Marijnissen ook weinig op heeft met de allochtone bevolking (Polen!) die hier het werk weg komen kapen......... Knipoog

Jan Marijnissen pakt op deze manier precies DIE GROEP waarvan ik al jaren het idee had dat er geen partij voor was: de groep ARBEIDERS die het eigenlijk niet zo op heeft met BUITENLANDERS, en niet zo van linkse softe maatregelen houdt in het openbare leven.... (de groep uitkerings-beroepers hoort al bij de 8 zetels die Jan al een tijd heeft)

Die rechtsere ideeën van de SP (Jan) zorgen er dus voor dat het partijprogramma van de SP in totaal dus niet ultra-links is en dat is het van Groenlinks wel.

Wat betreft de Polen...Vooralsnog pikken ze niet de banen in van nederlanders, maar de nederlanders verdommen het om zulk laagbetaald werk te doen... Zo lang ze dat ook zo blijven doen, hoeven de Polen niet weg, het werk moet toch gedaan worden. Ze moeten eerder de nederlanders verplichten dat werk te doen, dan heb je die Polen ook niet nodig en hebben ze hier niets te zoeken...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:02

SanderP schreef:
Het levert idd wel banen op, maar helemaal niet voor laaggeschoolden...

Er zijn ook genoeg hoogeschoolden (bewust!) zonder baan.
Kijk maar eens op Indymedia.nl

Maar ook de lagergeschoolden profiteren.
Nu zitten er ook veel hooggeschoolden in banen die door laaggeschoolden vervuld zouden kunnen worden.

Aan laagopgeleiden is in Nederland juist een gebrek.
Dat gaat gaan de Polen straks opvullen. Let maar eens op.
Stukadoors uit Polen doen nu al een muurtje voor 0.50 euro per vierkante meter. Zijn Nederlandse collega is bijna 10 keer duurder.