'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:50

Cowgirl schreef:
Er zullen wellicht beelden vrij komen van die film maar ik hoop toch echt niet het allerlaatste beeld...daar zit ik nu echt niet op te wachten.

Verder werd er gezegd dat ie niet goed voor de beesten zou zijn.
Nou ik heb zijn dierentuin met eigen ogen bekeken en kan niks anders zeggen dat het er zo netjes en schoon uitzag.
Daar kunnen nog heel wat dierentuinen een voorbeeld aan nemen. Beesten hadden genoeg ruimte en de olifanten gingen een paar x per dag flink aan de wandel.

Wat betreft de risico's die hij nam...tuurlijk iedereen neemt in het dagelijks leven bepaalde risisco's de een meer als de ander.
Maar wat ik kan zeggen van zijn 2 shows die ik gezien heb is dat ie echt wel wist wat ie deed en uiterst geconcentreed bezig was.
Dat zelfde geld voor al zijn medewerkers!

.
Kan me best wel voorstellen dat sommige mensen zich er druk maakten om de baby scene, ik vond het zelf ook niet zo'n slimme zet. Maar hoe vaak zie ik wel niet dat ouder hun kind 'even' op het paard zetten zonder cap o.i.d.
Ik zie kleine kinderen langs paarden rennen, onder paarden door etc etc. Wel eens op de zuidlaardermarkt geweest? Waar al die moeder met kinder wagens door de mensen massa heen vlak achte de paarden langs lopen.
In feite zijn we dan net zo bezig als Steve allen in mijn ogen zelfs erger omdat veel mensen de ballen verstand hebben van paarden en paarden vaak onderschatten.

Overigens heeft ie later wel zijn excuses ervoor aangeboden!

Ik ga hem echt wel missen op TV .

OK dan!

Verder... jammer dat sommige mensen na iemands dood geen respect voor iemand op kunnen brengen, hoe erg je ook tegen zijn ideeen of werkwijze was...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:03

Ja, sommige mensen kennen het gezegde, niets dan goeds over de doden, zeker niet. Dat betekent dus eigenlijk, dat je respect moet hebben voor de overledene en de nabestaanden. Over zijn fouten en dergelijke spreek je niet. Uit respect! En dat missen sommige mensen, zullen wel geen normen en waarden mee gekregen hebben ofzo.

En dat filmpje dateert van 3 jaar geleden. Die discussie is al geweest! Hij heeft zijn oprechte excuses aangeboden en gezegd dat het inderdaad onverstandig van hem was. Moeten sommige mensen dan met modder blijven gooien?!

De media wil natuurlijk sensatie en zend daarom het filmpje weer uit. Maar het is al 3 jaar geleden, hij heeft zijn excuses aangeboden en hij zal vast wel geweten hebben waar die mee bezig was. Zijn zoontje is immers niks overkomen, toen niet en nu nog niet en dat geld ook voor zijn dochter!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:09

Faas schreef:
Die interactie is van mij niet nodig. Ik heb liever dat dieren gerespecteerd worden.

Hoe dan ook, het is inderdaad mijn mening. En ik denk dat als dieren konden praten, ze het roerend met me eens zouden zijn. Eindelijk eens rust in de bush Haha!.

Nogmaals, de dood is nooit iemands verdiende loon. Hij wist zijn risico's en die zocht hij ook bewust op. Maar om te spreken van verdiende loon vind ik behoorlijk ver gaan.

Mmmm hij heeft een boel krokodillen verplaatst omdat er steeds meer gebouwd werd in de leefomgeving van zo'n dier en ipv dat ze worden afgeschoten heeft hij toch veel van die beesten dieper in de bush gezet. Waardoor ze nu nog leven. (even reactie op rust in de bush... zonder hem hadden een boel van die crocs niet meer geleefd).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:12

ik heb net de uitzending bekeken,en vooral het laatste stuk zei zo vreselijk veel..

daar was hij rustig en liet hij zien te doen voor de natuur,en alle dieren...

indrukwekkend,hij steekt (stak) al het geld wat hij verdiende door de media,in aankoop van natuur,en heeft zo al een enorm koalabos gemaakt,waar de koala veilig kan leven,nu zijn ze bezig met opnieuw 200m2 kilometer bos aan te planten voor koala's.

hij heeft een heel voortplantings programma voor op uitsterven staande reptielen...

jammer dat mensen hem veroordelen op een uurtje tv per week,die man doet naast programma's maken,meer voor de natuur als wij met zijn allen bij elkaar...

er is maar 1 woord voor zo iemand en dat is RESPECT!!

heel veel respect,erg jammer dat hij zo jong heeft moeten sterven...

ik_jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:20

Ik zie dit topic nu pas. Tragisch dat ie dood is, en ik vond het toch best onverwacht. Bij zulke mensen verwacht je eigenlijk dat ze onsterfelijk zijn. Hij had ook nog wel wat ouder mogen worden als het aan mij lag, 44 is wel erg jong. De manier waarop is wel weer heel toepasselijk, en ook wel een beetje voorspelbaar. Hij was denk ik het type niet om op zn 80e dood te gaan aan een ziekte of in zijn slaap.
Maar goed, ik zal iig zijn programma's missen. Ik vond de manier waarop hij de dieren benaderde wel vaak roekeloos en soms respectloos, maar zijn enthousiasme was toch wel heel groot. En hij hield echt van die dieren, dat was gewoon overduidelijk te zien en daarin is hij imo toch anders dan bijv Rex Hunt of Brady Barr.
Ik hoop iig dat hij weinig tot geen pijn heeft gehad en dat hij niet rust in vrede, want dat zou niks voor hem zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door ik_jolanda op 05-09-06 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:21

Mooi gesproken Kimmie261 Lachen

Al was ik niet helemaal weg van hem (hoewel ik zijn aussie accent heerlijk vond en dat hij zich echt inzette voor de natuur), schrok ik toch echt hevig van het nieuws, het raakte me echt. Niemand verdient het om op die manier te sterven op die leeftijd, terwijl hij ook van die goede dingen doet (deed..) voor de natuur. Eigelijk zouden we gewoon veel meer van dat soort mensen in de wereld moeten hebben..!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:36

Hij is zeker te vroeg dood gegaan..
maar wel in de top van zijn leven, zijn passie!

Als hij 80 was geworden had hij misschien iets minder gelukkig geweest aangezien het dan fysiek best zwaar is om nog krokodillen te vangen.. Al heb je dan natuurlijk wel een fantastisch leven om op terug te kijken..

Ik schrok echt van de dood van Steve Irwin..
Maar ben aan de ene kant dat wel blij voor hem dat hij op een heel gelukkig moment is gestorven..
Niet zo heel veel mensen kunnen dat zeggen natuurlijk..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 00:51

kimmie261 schreef:
ik heb net de uitzending bekeken,en vooral het laatste stuk zei zo vreselijk veel..

daar was hij rustig en liet hij zien te doen voor de natuur,en alle dieren...

indrukwekkend,hij steekt (stak) al het geld wat hij verdiende door de media,in aankoop van natuur,en heeft zo al een enorm koalabos gemaakt,waar de koala veilig kan leven,nu zijn ze bezig met opnieuw 200m2 kilometer bos aan te planten voor koala's.

hij heeft een heel voortplantings programma voor op uitsterven staande reptielen...

jammer dat mensen hem veroordelen op een uurtje tv per week,die man doet naast programma's maken,meer voor de natuur als wij met zijn allen bij elkaar...

er is maar 1 woord voor zo iemand en dat is RESPECT!!

heel veel respect,erg jammer dat hij zo jong heeft moeten sterven...

Helemaal mee eens! OK dan!

Mensen beoordelen hem inderdaad alleen op datgene wat ze denken te weten van de TV.
Deze man heeft veel gedaan voor de natuur!!!
Ok hij was vaak weleens te overenthousiast Haha! Dat accent heerlijk!!!!
Ik denk dat de wereld een goed man verloren heeft in de strijd om het behoud van de natuur en de wereld Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 01:14

Ja vreselijk blijft.

Ik vond hem persoonlijk soms wel erg riskant ter werk gaan.
Ook al heeft hij onwijs veel verstand van die krokodillen.

Ik en mijn moeder hebben altijd al gezegd die sterft nog een keer in het harnas..
(dat was ook z'n wens geloof ik)
WEl erg naar dat het al zo vroeg is.
Hij had nog lang van zijn kinderen kunnen genieten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 01:32

Hij is NU op Animal Planet!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 01:59

daantjuhhh schreef:

Ik heb het ook zitten kijken. Ik vind het heel onwerkelijk dat hij zo ineens niet meer is.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 02:06

als je niet kunt slapen is er gelukkig altijd nog animal planet!!
voor straks weltruste

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 02:12

Anne_GTI schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik heb het ook zitten kijken. Ik vind het heel onwerkelijk dat hij zo ineens niet meer is.

Ik vind hem soms heel irritant.. en soms ook wel weer erg grappig.
Ook hoe hij de ontmoeting tussen zijn vrouw en hem omschreef, of de geboorte van hun dochtertje.
Het is dan net z'n klein kind die alles tergelijk wil vertellen!
Heel mooi om te zien, hij verteld dan echt in geuren en kleuren.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 06:29

Zeggen dat het een verdiend loon is getuigt in mijn beleving van pure kortzichtigheid. Je hoeft de man niet aardig gevonden te hebben maar zoiets zeg je niet tenzij je nooit normen en waarden hebt geleerd. Let wel: dat is mijn mening. Ik vind het een zeer kortzichtige en domme uitspraak. Zoiets zeg je alleen als je niet weet waar je over praat.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 06:32

Faas schreef:
Zeggen dat het een verdiend loon is getuigt in mijn beleving van pure kortzichtigheid. Je hoeft de man niet aardig gevonden te hebben maar zoiets zeg je niet tenzij je nooit normen en waarden hebt geleerd. Let wel: dat is mijn mening. Ik vind het een zeer kortzichtige en domme uitspraak. Zoiets zeg je alleen als je niet weet waar je over praat.

Dat vind ik ook, bovendien weten verder weinig mensen wat er echt is gebeurd. Alleen hier op Bokt zitten alle experts.... Iemand beoordelen op dat uurtje televisie en wat je daarin ziet lijkt me toch ook niet echt een correcte weergeving van de werkelijkheid. Maar goed dat denk ik.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 06:36

Ja, ik denk dat ik het ook wel met je eens kan zijn Nathalie02, maar je moet wel toegeven dat hij altijd tot het uiterste ging, en dat deed hij wel zelf. Natuurlijk gun je het nooit - niemand om te overlijden. En daarna moet je ook niet zeggen dat het zijn eigen schuld was. Het was zijn werk, en toevallig wat gevaarlijker dan een kantoorbaantje, maar hij wist wel wat hij deed.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:36

R_ChiChi schreef:
Ja, ik denk dat ik het ook wel met je eens kan zijn Nathalie02, maar je moet wel toegeven dat hij altijd tot het uiterste ging, en dat deed hij wel zelf. Natuurlijk gun je het nooit - niemand om te overlijden. En daarna moet je ook niet zeggen dat het zijn eigen schuld was. Het was zijn werk, en toevallig wat gevaarlijker dan een kantoorbaantje, maar hij wist wel wat hij deed.

Hier kan ik me ook wel in vinden hoor. Maar sommige mensen hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt. Daar stoor ik me dan echt behoorlijk aan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:58

betreft geen respect voor dieren. Slangen bij de staart pakken is een stuk diervriendelijker dan ze achter de kop bij de kaken pakken (wel veiliger) en die kop half fijn knijpen, wat je bij de meste mensen die met slangen werken ziet.
Ik zeg niet dat steve dit nooit deed, maar alleen als ie niet anders kon.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:24

Ach ja, en wie zijn wij om te oordelen daarover. Moet je kijken wat hij allemaal heeft gedaan. Elke cent die, die verdiende/verdient stak die in zijn dierentuin, hij kocht grond op voor dieren, hij had fokprogamma's om dieren in stand te houden. Hij maakte grote natuurreservaten redde dieren uit de dood. En de manier waarop lijkt soms heel onvriendelijk maar soms moet het gewoon zo. Ik doe zelf dierverzorging dus ik snap ook wat beter hoe sommige dingen in elkaar zitten, maar sommige mensen gaan dan direct zeggen. O, ik zie iets wat me niet aanstaat, dus hij heeft geen respect voor dieren. Nou volgens mij heeft die HEEL VEEL respect voor dieren. Ik ben het wel met je ééns Nathalie002

Nou ja en vanaf vandaag heb ik even geen internet meer...

doei

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:34

Ik vind dat cowgirl goed gesproken heeft Ja. Ze heeft helemaal gelijk!!
Alleen ik vind wel dat hij de grenzen bij dieren opzocht. Hij wist ontzettend veel van dieren en kon alles over ze vertellen, ook kon hij goed ermee omgaan, alleen zocht hij dus de grenzen op. Hij is al vaker grensoverschrijdend geweest bij dieren (hij heeft wel vaker wat gehad) en dit keer is het hem fataal geworden. Pijlstaartroggen zijn van nature niet aggressief, alleen als ze in t nauw gedreven worden..

Ik vind het verschrikkelijk voor zijn vrouw en zijn arme kleine kindertjes. Ook zo zonde van zijn onwijs mooie dierentuin, ik ben benieuwd wie het over gaat nemen.

Ik ga zijn programma's missen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:35

sammie, de rog in kwestie werd niet (bewust) in het nauw gedreven

[edit] suffe typo [/edit]
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 06-09-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:38

nee, maar he feit dat je op het terretorium van z'n dier komt ben je eigenlijk al een dier aan het in het nauw aan het drijven.

Maar daar hield hij vast rekening mee.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:38

niet bewust waarschijnlijk..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:39

Geen enkele behoefte om mij in de discussie te werpen; dit is mijn mening.

Ik vind het erg jammer dat hij is overleden, keek graag naar zijn programma's. Hij had echt liefde voor zijn vak, denk dat als hij door iets dood had willen gaan het wel door een beest zou zijn, terwijl hij bezig was met zijn passie zegmaar. Maar zo vroeg had hij nooit gewild, al was het maar voor zn dochtertje..
Gisteren nog een documentaire over zijn leven gezien, wat een geweldige vent was het toch, heb nog steeds respect voor hem.
Erg jammer dat hij zo vroeg al moest overlijden.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:43

Heb die documantaire ook gezien gisterenavond laat...
Was erg leuk om hem voor de verandering eens rustig te zien zitten en praten, hij was meer dan dat drukke mannetje dat wij altijd te zien kregen natuurlijk.
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven....