slimmerik schreef:
Achteraf gezien had die hond inderdaad achter slot en grendel gemoeten....maar zeg eens eerlijk: hoeveel hondenbezitters doen dat?? Je verwacht dit niet en het komt zelden voor....gelukkig.
De mijne zaten toch echt opgesloten in de bijkeuken en zijn nooit, maar dan ook nooit alleen met de kinderen geweest. Ze beschermden de kinderwagen trouwens met hun leven; niemand kreeg haast de kans om in dat bakkie te kijken zonder dat er een grijnzende hond voor ze stond.
Citaat:
Misschien mankeerde deze hond ook wel wat..... De hond van mijn buren (jaren geleden) begon ook zo maar te bijten. Na sectie bleek dat hij een hersentumor had. Kijk zulke dingen zijn niet altijd te voorkomen.
Heel herkenbaar, dat heeft mijn ene hond ook gehad. Ik heb hem toen ook gelijk laten afmaken. Heb het er moeilijk genoeg mee gehad maar een onbetrouwbare hond is een veel te groot risico, zeker met kleine kinderen.
Citaat:
Nog een voorbeeld: Toen het oudere zusje van mijn vriendin 4 jaar oud was werd ze 's avonds wakker van het onweer. Ze wist dat ze dan naar beneden mocht komen. Het kind dacht niet verder na en haalde haar 4 dagen oude zusje uit de wieg en nam dat natuurlijk mee. Liet het daarop van de trap vallen met de dood tot gevolg.
Zijn die ouders schuldig.....In mijn ogen niet maar ze kunnen het nu nog steeds geen plaats geven......
Vreselijk, het zal je maar overkomen als ouder zijnde.....