17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:43

Kaja schreef:
Electra63 schreef:
6% in Nederland is moslim.

Verder valt wel op, dat rechts-populistisch gelul, wel zoden aan de dijk zet.

Heb jij nooit geleerd dat wanneer je niets zinnigs te zeggen hebt, je beter je mond kunt houden?

Dat geldt dubbel voor jou, Kaja.
Electra maakt een prima punt.
Angst zaaien door domrechts blijkt perfect te werken. Mensen stemmen dolgraag op Wilders die ze wijs maakt dat alle problemen in Nederland worden veroorzaakt door asielzoekers, en maakt ze ook nog eens wijs dat hij het kan oplossen.. en ze trappen er nog in ook :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:43

Electra63 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar het trauma en psychische gedeelte kunnen we ondervangen door meer in ze te investeren. En als ze meer mee mogen draaien in “onze cultuur” dan los je dat ook deels op. De asielzoekers zijn er nu eenmaal dat stoppen we niet. Grenzen dicht is een onhaalbaar doel. En sowieso is het egoïstisch om het delen van onze welvaart te beperken tot onze grenzen en eventuele witte mensen die ons aanstaan.

Hoewel je veel dingen er bij sommige mannen er echt niet uit krijgt. Ik heb vaak van moslim mannen gehoord (hoog opgeleid en wonen hier 10+ jaar) dat homoseksualiteit slecht is en dat een vrouw zich niet te uitdagend mag kleden. De vrouw ziet men vanuit veel islamitische stromingen / opvattingen echt heel anders dan dat wij vrouwen (willen) zien.

Ik vind dat toch lastig want ik wil niet op die manier door een man behandeld worden. Ik wil dat homo en trans mensen gelijke rechten hebben. En ook veilig zichzelf kunnen zijn.

Ik ben wel bang dat als de groep conservatieve moslims groeit dat dit ten koste gaat van eerder verworven vrijheden. Ik vind religie gewoon niet een heel fijn iets. Het veroorzaakt vroeg of laat gezeik. En dat geldt voor elke religie.

Niemand maakt er een geheim van dat over 2 generaties de moslims in de meerderheid zullen zijn. Ze krijgen gemiddeld 3-4 kinderen en beginnen op hele jonge leeftijd (hier in het dorp is 7 of 8 echt doodnormaal bij niet westerse autochtonen) en autochtonen bewoners 1.7 en dat aantal daalt snel.

Als je dat nog niet bedacht hebt, vind ik met dit soort nietszeggende cijfers gooien altijd een beetje bijzonder. De laatste berekeningen hebben het over 40 jaar, dan zijn we (ruim) in de minderheid. Iets minder optimistische cijfers zeggen 30 jaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:44

Kaja schreef:
Electra63 schreef:

Heb jij nooit geleerd dat wanneer je niets zinnigs te zeggen hebt, je beter je mond kunt houden?

Nou nou... Gaat het met je?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:46

Annemiek
domrechts... Zo'n term en vervolgens denken dat men niet discrimineert en zo netjes in de maatschappij staat zonder vooroordelen.

Precies...

Ik ga nu maar even wat anders doen. :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:49

Ik vind het juist zo fijn om te leven in een land waar de meeste mensen niet religieus zijn. En ik zit niet te wachten op welke religie dan ook.

Echter wil ik gewoon vrij kunnen zijn als vrouw. Ik wil abortus doen en als ik zou willen dan wil ik met een vrouw kunnen trouwen. Ik wil dat queer mensen openlijk queer kunnen zijn.

Als de conservatief christelijke tak enorm zou groeien zou ik dat ook heel naar vinden. Die mensen mogen er zijn. Ik woon nota bene in de Bible Belt. Ik hou rekening met ze. Ik doe niks buiten qua klusjes op zondag. Oh en in mijn complex (14 woningen) zijn er drie bewoond door “Nederlanders”. Een staat leeg. Die was te uitgewoond dus die wordt opgeknapt.

Jij mag raden door wat voor mensen die woning uitgewoond was en wie voor de meeste overlast gezorgd hebben… juist: een wit stel “volkse” mensen met beiden een uitkering. Wiet, shag en drank.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:49

MarlindeRooz schreef:
Prachtig hoe dit topic weer een rechtse anti asieldraai krijgt. Ook heel boeiend dat jullie weten dat geen enkele asielzoeker wil werken. Honderdduizenden mensen allemaal spreken lijkt me super vermoeiend.

Ze zijn allemaal lui en willen een uitkering trekken. Oh en trauma’s hebben ze niet. Knap ook. Psychologie gestudeerd?

Het voelt alsof gedacht wordt dat alleen witte mensen hard willen werken. Terwijl de meeste bijstandsuitkeringen naar Nederlanders gaat. Zijn die dan niet lui?

Ongelofelijk wat een racistische opvattingen.

Dat wordt helemaal niet gezegd, het gaat hier niet over de echte vluchtelingen maar over de veilig landers. En ja, de meeste bijstandsuitkeringen gaan inderdaad naar asielzoekers. Dat zal voor een deel niet aan henzelf liggen maar aan de omstandigheden. Maar voor een deel wel, omdat NL bekend staat als gratis, gratis, gratis. (en ja, dat komt uit hun eigen mond)

Heb jij psychologie gestuurd dat je denkt dat ze allemaal een trauma hebben?

Want ik word een beetje moe van dat trauma verhaal als excuses gebruiken voor slecht gedrag. Ja, er zijn mensen met trauma,s, sommigen zullen daardoor gedragsveranderingen krijgen. Maar de meeste daders hebben toch echt andere stoornissen. Waarvan anti sociale persoonlijkheid bovenop staat. (en ik heb het over alle kleuren voordat er weer iets verkeerds ingevuld wordt)

Verder vind ik dit nog steeds een mannen probleem en geen asielzoekers probleem. Het enige wat gezegd wordt is dat het niet handig is om andere culturen binnen te halen waar ze vrouwen anders behandelen. Grappig dat je dan gelijk uitgemaakt wordt voor racist. Terwijl het kennelijk niet erg is dat vrouwen niet goed behandeld worden.. dus racisme is fout, sexisme is oke. Duidelijk weer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:50

Sunnda schreef:
Niemand maakt er een geheim van dat over 2 generaties de moslims in de meerderheid zullen zijn. Ze krijgen gemiddeld 3-4 kinderen en beginnen op hele jonge leeftijd (hier in het dorp is 7 of 8 echt doodnormaal bij niet westerse autochtonen) en autochtonen bewoners 1.7 en dat aantal daalt snel.

Als je dat nog niet bedacht hebt, vind ik met dit soort nietszeggende cijfers gooien altijd een beetje bijzonder. De laatste berekeningen hebben het over 40 jaar, dan zijn we (ruim) in de minderheid. Iets minder optimistische cijfers zeggen 30 jaar.

Om nietszeggend cijfers gooien te voorkomen: heb je hier een betrouwbare bron van?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:51

DuoPenotti schreef:
Annemiek
domrechts... Zo'n term en vervolgens denken dat men niet discrimineert en zo netjes in de maatschappij staat zonder vooroordelen.

Precies...

Als je puur naar de cijfers kijkt heeft groenlinks de meeste veroordeelde terroristen in hun partij of met direct link naar hun partij zag ik van de week toen ik een debat keek in de Tweede Kamer. Ik heb geen idee wie degene was die dhr Klaver dat hielp herrineren, maar het feit dat hij niet direct ontkende en vroeg wie dan (dat werd ook wel benoemd, maar ik heb geen namen onthouden) zei mij genoeg.
Als er interesse is wil ik het best opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 27-08-25 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:51

MarlindeRooz schreef:
Sunnda schreef:
Niemand maakt er een geheim van dat over 2 generaties de moslims in de meerderheid zullen zijn. Ze krijgen gemiddeld 3-4 kinderen en beginnen op hele jonge leeftijd (hier in het dorp is 7 of 8 echt doodnormaal bij niet westerse allochtonen) en autochtonen bewoners 1.7 en dat aantal daalt snel.

Om nietszeggend cijfers gooien te voorkomen: heb je hier een betrouwbare bron van?

Edit: oeps quote verkloot, sorry. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:52

Sunnda schreef:
DuoPenotti schreef:
Annemiek

Precies...

Als je puur naar de cijfers kijkt heeft groenlinks de meeste veroordeelde terroristen in de hun partij of met direct link naar hun partij zag ik van de week toen ik een debat keek in de Tweede Kamer. Ik heb geen idee wie degene was die dhr Klaver dat hielp herrineren, maar het feit dat hij niet direct ontkende en vroeg wie dan (dat werd ook wel benoemd, maar ik heb geen namen onthouden) zei mij genoeg.

Graag.

Dan zoek ik even de lijst op over alle PVV-ers die daadwerkelijk veroordeeld zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:52

DuoPenotti schreef:
Annemiek

Precies...

Maar je hebt er geen enkel probleem mee dat asielzoekers allemaal over één kam worden geschoren en worden uitgemaakt voor luie profiteurs en criminelen? Typisch :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:55

Kaja schreef:
Electra63 schreef:

En dat geldt dus ook voor jou. Draait dit topic niet om respect voor elkaar? Bah, zo op de man spelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:55

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:58

MarlindeRooz schreef:
Sunnda schreef:

Als je puur naar de cijfers kijkt heeft groenlinks de meeste veroordeelde terroristen in de hun partij of met direct link naar hun partij zag ik van de week toen ik een debat keek in de Tweede Kamer. Ik heb geen idee wie degene was die dhr Klaver dat hielp herrineren, maar het feit dat hij niet direct ontkende en vroeg wie dan (dat werd ook wel benoemd, maar ik heb geen namen onthouden) zei mij genoeg.

Graag.

Dan zoek ik even de lijst op over alle PVV-ers die daadwerkelijk veroordeeld zijn.

Prima, ik moet wel even zoeken hoor want dit was live tijdens een debat. :D

Edit; de discussie was in ieder geval tussen Marcuszower van pvv en Jesse Klaver.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 27-08-25 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:59

8nnemiek schreef:
Dat geldt dubbel voor jou, Kaja.
Electra maakt een prima punt.
Angst zaaien door domrechts blijkt perfect te werken. Mensen stemmen dolgraag op Wilders die ze wijs maakt dat alle problemen in Nederland worden veroorzaakt door asielzoekers, en maakt ze ook nog eens wijs dat hij het kan oplossen.. en ze trappen er nog in ook :')

Ik ben hier enkel met feiten gekomen van dagelijkse gebeurtenissen. Ik jaag niemand angst aan en jij bent hier niet degene die mij gaat vertellen waar ik wel of niet intrap. Dat kan jij namelijk helemaal niet bepalen vanachter je device. Daar komt bij dat wanneer mensen zoals jullie het telkens maar gooien op angst zaaien en rechts populistisch gelul, we geen stap verder komen. Ik heb nergens gezegd dat alle problemen veroorzaakt worden door asielzoekers. Ik heb gezegd dat het klaar moet zijn met iedereen maar binnen laten wandelen, met en zonder paspoort, terwijl we geen plek, geld en mankracht hebben om deze mensen op te vangen, van juiste zorg te voorzien waarvan sommige een wandelende tijdbom zijn in onze samenleving. In onze maatschappij, waar onze kinderen in opgroeien. We kunnen allemaal wel zeggen dat Lisa niet seksueel misbruikt is, maar daar was weinig tijd voor. Wie weet wat hij nog met haar gedaan zou hebben. Hij is immers ook aangehouden voor TWEE eerdere ernstig seksueel misbruik gevallen. Daarbij heeft hij haar gewoon vermoord, binnen een tijdsbestek van luttele minuten.

Citaat:
In de gemeente Maashorst hield Udenaar Seb van Lier een hartverscheurend betoog tijdens de ‘commissie Samenleving & Bestuur van de Oost-Brabantse gemeente.

Deze man, vader van vijf dochters, beer van een vent, kaal, met een grote grijze baard en een zwarte capuchontrui met verzetssymbolen tegen nieuwe azc’s, spreekt over de v*rkr*cht*ng van zijn 15-jarige dochter door een Syrische asielzoeker uit Veghel. Het is hartverscheurend.

Ook spreekt hij over hoe gemeente en bestuur het verhaal hebben geprobeerd weg te wuiven. Hoe de therapeut van het meisje - door de gemeente aangewezen - gebeld is door de gemeente om Van Lier te adviseren niet naar voren te treden om zijn zorgen en gevoel uit te spreken. Over hoe de gemeente aan zijn dochter het gevoel geeft dat zij niet geloofd wordt, omdat PvdA-burgemeester Hans van de Pas in de media uitspraken heeft gedaan die suggereren dat het verhaal niet waar is.

‘Wij hebben het idee dat de slachtofferrol bij de verkrachter is komen te liggen en de daderrol bij ons als gezin’, snikt Van Lier.

Is dit angst zaaien? Of gewoon de waarheid? Of was dit meisje ook simpelweg op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:59

Nou als GroenLinks veroordeelde terroristen in de partij heeft dan moet dat super makkelijk te vinden zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:05

Kaja schreef:
Citaat:
In de gemeente Maashorst hield Udenaar Seb van Lier een hartverscheurend betoog tijdens de ‘commissie Samenleving & Bestuur van de Oost-Brabantse gemeente.

Deze man, vader van vijf dochters, beer van een vent, kaal, met een grote grijze baard en een zwarte capuchontrui met verzetssymbolen tegen nieuwe azc’s, spreekt over de v*rkr*cht*ng van zijn 15-jarige dochter door een Syrische asielzoeker uit Veghel. Het is hartverscheurend.

Ook spreekt hij over hoe gemeente en bestuur het verhaal hebben geprobeerd weg te wuiven. Hoe de therapeut van het meisje - door de gemeente aangewezen - gebeld is door de gemeente om Van Lier te adviseren niet naar voren te treden om zijn zorgen en gevoel uit te spreken. Over hoe de gemeente aan zijn dochter het gevoel geeft dat zij niet geloofd wordt, omdat PvdA-burgemeester Hans van de Pas in de media uitspraken heeft gedaan die suggereren dat het verhaal niet waar is.

‘Wij hebben het idee dat de slachtofferrol bij de verkrachter is komen te liggen en de daderrol bij ons als gezin’, snikt Van Lier.

Is dit angst zaaien? Of gewoon de waarheid? Of was dit meisje ook simpelweg op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd?

Als je zelf onderzoek had gedaan naar dit bericht dan had je dit denk ik niet zo op zichzelf staande gedeeld. Daarom is bronvermelding belangrijk.

Maar halve waarheid delen en zo sensatie zoeken is een zeer veel voorkomende strategie van populistisch rechtse partijen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:11

Waarom moeten links, rechts en politieke partijen bij deze discussie gehaald worden?

Waarom zo polariseren terwijl het gewoon een probleem is ongeacht de afkomst van de dader?

Die slachtofferrol die bij de dader(s) komt te liggen is ook wat mij zo tegen de borst stuit, en dan maakt de afkomst me echt geen reet uit. Ik zie dit steeds gebeuren in sexueel misbruik zaken. Laat de verantwoordelijkheid bij de daders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:15

Elisa2 schreef:
Waarom moeten links, rechts en politieke partijen bij deze discussie gehaald worden?

Waarom zo polariseren terwijl het gewoon een probleem is ongeacht de afkomst van de dader?

Die slachtofferrol die bij de dader(s) komt te liggen is ook wat mij zo tegen de borst stuit, en dan maakt de afkomst me echt geen reet uit. Ik zie dit steeds gebeuren in sexueel misbruik zaken. Laat de verantwoordelijkheid bij de daders.

Omdat in dit topic asielzoekers de schuld krijgen. Wat een resultaat is van racisme en rechts populisme. Dat is niks nieuws. Kijk maar naar Trump en de Mexicanen.

Edit: bron met feiten. Asielcrisis is onzin.
https://www.oneworld.nl/mensenrechten/z ... eemrechts/

En het is inderdaad een dader probleem. En als je niet goed kijkt naar waarom mensen dat doen en de patronen dan kom je nergens. Om het te voorkomen moet je het voor zijn. En daarvoor moet je de “waarom” vraag goed in beeld hebben. Strenger straffen helpt niet.

Dat heeft niks met slachtofferrol te maken. Maar met het zoeken naar een oplossing.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 27-08-25 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:17

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het juist zo fijn om te leven in een land waar de meeste mensen niet religieus zijn. En ik zit niet te wachten op welke religie dan ook.

Echter wil ik gewoon vrij kunnen zijn als vrouw. Ik wil abortus doen en als ik zou willen dan wil ik met een vrouw kunnen trouwen. Ik wil dat queer mensen openlijk queer kunnen zijn.

Als de conservatief christelijke tak enorm zou groeien zou ik dat ook heel naar vinden. Die mensen mogen er zijn. Ik woon nota bene in de Bible Belt. Ik hou rekening met ze. Ik doe niks buiten qua klusjes op zondag. Oh en in mijn complex (14 woningen) zijn er drie bewoond door “Nederlanders”. Een staat leeg. Die was te uitgewoond dus die wordt opgeknapt.

Jij mag raden door wat voor mensen die woning uitgewoond was en wie voor de meeste overlast gezorgd hebben… juist: een wit stel “volkse” mensen met beiden een uitkering. Wiet, shag en drank.

Overal waar een bepaalde religie de overhand krijgt gaan ze anderen hun religieuze wetten opleggen. Je ziet het in Iran en Saoedie arabie met de Islam. En je ziet het nu in de VS ook met het Christendom gebeuren.

8nnemiek

Kaja schreef:
Ik ben hier enkel met feiten gekomen van dagelijkse gebeurtenissen. Ik jaag niemand angst aan en jij bent hier niet degene die mij gaat vertellen waar ik wel of niet intrap. Dat kan jij namelijk helemaal niet bepalen vanachter je device.

Ik heb helemaal geen namen genoemd. Dat jij je aangesproken voelt als het over domrechts gaat dat ligt toch echt aan jou zelf ;)

Sunnda

MarlindeRooz schreef:
Nou als GroenLinks veroordeelde terroristen in de partij heeft dan moet dat super makkelijk te vinden zijn.

Ik heb het al gevonden hoor, maar ik wist niet dat Maarten van Rossum een youtube account heeft en ben niet zo'n fan van de man :+

Maar enfin, het filmpje heet 'pvv beschuldigt Klaver van iets ernstigs.'
(die titels! Sorry :P )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:18

Elisa2 schreef:

Hier ben ik het mee eens, de afkomst doet er in het geheel genomen niet toe. Van de week is er nog een vrouw vermoord in Tynaarlo, haar man is verdachte.

Het is goed dat er een verklaring is voor waar het grensoverschrijdende gedrag vandaan komt, maar dat is nog geen excuus. Maar ik heb ook niet het idee dat men zegt dat het een excuus is.

Wel een handvat voor de overheid om aan de slag te gaan en voor veiligheid te gaan zorgen. Oók voor vrouwelijke asielzoekers.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:21

Als daders de hand boven het hoofd wordt gehouden vanwege "trauma's" dan heeft dat wel degelijk met de slachtofferrol te maken. Zoeken naar de oplossing zou niet zo moeilijk moeten zijn, een dader moet een straf krijgen en psychische hulp en gedragstoornissen niet meer los moeten komen in de maatschappij. Als de dader hier illegaal is, dan mag die best berecht worden in het land van herkomst en daar naar terug gestuurd worden. Dat is de consequentie van zulke daden.

Want er is geen 1 patroon waarom mensen doen wat ze doen, er is een deel wat zit in de samenleving en cultuur (gebrek aan respect voor vrouwen), er zijn gedragstoornissen (de anti sociale persoonlijkheid), en zo zullen er nog meer dingen zijn.

In dit geval was de asielzoeker de dader, betekent niet dat alle daders altijd asielzoekers zijn. Wel dat er eens goed naar het asielbeleid gekeken moet worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:22

MarlindeRooz schreef:

Oprechte vraag van iemand die is grootgebracht met het christendom en zeker de negatieve kanten ervan; hoe denk je over Islam? En dan bedoel ik, in de landen waar ik geweest ben voor werk was het christendom een verademing vergeleken bij de (overheersende) Islamcultuur daar.