8nnemiek schreef:Dat geldt dubbel voor jou, Kaja.
Electra maakt een prima punt.
Angst zaaien door domrechts blijkt perfect te werken. Mensen stemmen dolgraag op Wilders die ze wijs maakt dat alle problemen in Nederland worden veroorzaakt door asielzoekers, en maakt ze ook nog eens wijs dat hij het kan oplossen.. en ze trappen er nog in ook

Ik ben hier enkel met feiten gekomen van dagelijkse gebeurtenissen. Ik jaag niemand angst aan en jij bent hier niet degene die mij gaat vertellen waar ik wel of niet intrap. Dat kan jij namelijk helemaal niet bepalen vanachter je device. Daar komt bij dat wanneer mensen zoals jullie het telkens maar gooien op angst zaaien en rechts populistisch gelul, we geen stap verder komen. Ik heb nergens gezegd dat alle problemen veroorzaakt worden door asielzoekers. Ik heb gezegd dat het klaar moet zijn met iedereen maar binnen laten wandelen, met en zonder paspoort, terwijl we geen plek, geld en mankracht hebben om deze mensen op te vangen, van juiste zorg te voorzien waarvan sommige een wandelende tijdbom zijn in onze samenleving. In onze maatschappij, waar onze kinderen in opgroeien. We kunnen allemaal wel zeggen dat Lisa niet seksueel misbruikt is, maar daar was weinig tijd voor. Wie weet wat hij nog met haar gedaan zou hebben. Hij is immers ook aangehouden voor TWEE eerdere ernstig seksueel misbruik gevallen. Daarbij heeft hij haar gewoon vermoord, binnen een tijdsbestek van luttele minuten.
Citaat:
In de gemeente Maashorst hield Udenaar Seb van Lier een hartverscheurend betoog tijdens de ‘commissie Samenleving & Bestuur van de Oost-Brabantse gemeente.
Deze man, vader van vijf dochters, beer van een vent, kaal, met een grote grijze baard en een zwarte capuchontrui met verzetssymbolen tegen nieuwe azc’s, spreekt over de v*rkr*cht*ng van zijn 15-jarige dochter door een Syrische asielzoeker uit Veghel. Het is hartverscheurend.
Ook spreekt hij over hoe gemeente en bestuur het verhaal hebben geprobeerd weg te wuiven. Hoe de therapeut van het meisje - door de gemeente aangewezen - gebeld is door de gemeente om Van Lier te adviseren niet naar voren te treden om zijn zorgen en gevoel uit te spreken. Over hoe de gemeente aan zijn dochter het gevoel geeft dat zij niet geloofd wordt, omdat PvdA-burgemeester Hans van de Pas in de media uitspraken heeft gedaan die suggereren dat het verhaal niet waar is.
‘Wij hebben het idee dat de slachtofferrol bij de verkrachter is komen te liggen en de daderrol bij ons als gezin’, snikt Van Lier.
Is dit angst zaaien? Of gewoon de waarheid? Of was dit meisje ook simpelweg op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd?