Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 19:31

Citaat:
Annemieke we hebben je vervloekt om je beloning gouden tip wolven uitzetten in Nederland en je advertentie wolf Telegraaf, maar je hebt wel degelijk gelijk, dus we gaan je helpen. Dankbaar voor het vertrouwen en steun!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1BAs51 ... tid=wwXIfr

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:38

Dat is 2022. Weet ze nu meer?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 20:13

Vast!
Anders zou ze dit niet publiceren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 20:31

tienus63 schreef:
Grote aanval koeien Marx, Ostfriesland (D), 50 km van de grens met Nederland.
Citaat:
19 augustus 2025/Marx/Nedersaksen/Duitsland
Oost-Friesland!

50 km van de nl-du grens.

Vandaag vond er in Marx een aanval plaats op een kudde runderen.
WOLVENANVALLEN NEMEN WEER TOE in Oost-Friesland en Nedersaksen.
ACTUEEL in Marx bij Friedeburg:
Twaalf runderen aangevallen,
1 ernstig gewond met een beet in de keel, veel bijtwonden en verminkt.
2 verdwenen
9 door de politie teruggevonden.
Deze video is gemaakt tijdens het onderzoek van het ernstig gewonde dier. De wolf bleef in de buurt!
Momenteel zijn er in Nedersaksen weer 3-5 wolvenaanvallen per dag.
‼️‼️OPVALLEND : er worden veel grote dieren aangevallen.‼️‼️

https://www.facebook.com/FriesischerVer ... urschutzeV

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/1Ewwo4 ... tid=wwXIfr

Een van de vermiste twee koeien is inmiddels dood teruggevonden.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Bron bürgeriniatieve wolfsfreies Ostfriesland
https://www.facebook.com/share/p/1Fznoe ... tid=wwXIfr

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:35

Och die koe, wat moet dat beesie geleden hebben.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:41

Ik ben wel heel benieuwd naar het bewijs maar ik geloof het al zonder ..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 20:44

Daarom heb de tekst bij de foto’s er maar even bij gezet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:03

Citaat:
Hier kunt u de praatjes van Staatsbosbeheer in 2018 lezen. Echt respectloos hoe Staatsbosbeheer over Laboratorium ForGen spreekt! Ps. En welke list hebben jullie inmiddels verzonnen Staatsbosbeheer?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/1GmS14 ... tid=wwXIfr

De accreditatie van het lab ForGen is overigens prima op orde.
Citaat:
ForGen nun auch sichtbar reakkreditiert!
Wir wussten es ja schon lange und alle hier haben viel dafür und daran gearbeitet (ohne unsere QM-Verantwortlichen bzw. -beauftragten würde es gar nicht gehen). Aber nun haben wir endlich die neue, offizielle Akkreditierungsurkunde bekommen, die für weitere fünf Jahre ihre Gültigkeit hat.
Man meint, nach über 15 Jahren hätte man sich dran gewöhnt, aber wir sind jedes Mal wieder unglaublich erleichtert, begeistert, wahnsinnig stolz auf das ganze Team und sehr dankbar allen, die uns unterstützt haben.
Hier ist sie also: unsere Urkunde mit den Anhängen und nun sind wir also auch weiterhin gut sichtbar ein ordentliches, geprüftes und vollumfängliches forensisches Prüflabor!
Euer heute zutiefst zufriedenes ForGen-Team

Euer ForGen-Team
#forensik
#forensics
#forensicinvestigation
#forensicscience
#forensicfiles
#praktikum
#mischlingesinddieschönsten
#mischlingshündin
#mischlingshund
#mischling
#tierschutzhund
#tierschutz
#tierrettung
#hundeadoption
#bachelorstudium
#bachelorofscience
#bachelorarbeit
#bachelor
#praktikantin
#nachwuchsförderung
#masterarbeit
#Masterstudium
#Qualitätsmanagement
#qualitätssicherung
#qualitätsprüfung
#akkreditierung
#Dakks
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron ForGen
https://www.facebook.com/share/p/1BsG8r ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:05

Zichtmelding Rhenen U
Citaat:
Rhenen Utrecht
20-08-2025
19.00 uur

Zichtmelding

Wolf tegen gekomen bij Kwintelooijen.
We waren in het bosgebied bij die grote trap, was niet ver van de trap vandaan. Rende het bos in richting het Oosten.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/1BLZJe ... tid=wwXIfr

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:17

Getver dat is net als Overberg ook vlakbij. Even bedenken waar ik nu met de hond ga wandelen. Dit wordt steeds vervelender op deze manier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:21

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:30

Sorry, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Het viel me namelijk op dat bijv al die wolven van het lijstje van DP een aantal pagina's terug mannetjes zijn, en de twee die afgeschoten zouden worden ook. Is dit toeval of toch geslachtsverschillen? En de ponydoders die Tienus noemden zijn allemaal vrouwtjes :o?

Sorry voor de misschien stomme vraag, is was gewoon benieuwd of iemand dit weet :o

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:35

Citaat:
Leest u even mee hoe Niko Koffeman in februari 2022 mij zonodig door het slijk moest halen met zijn kletspraatjes! Haha…

Het gegeven dat honden veel meer schapen verwonden dan wolven, is veelvuldig in het nieuws geweest. Honden zouden jaarlijks verantwoordelijk zijn voor 4000 tot zelfs 13.000 dode schapen. Journalisten hebben deze ‘bevinding’ kritiekloos als feit overgenomen. Hier kunt u in mijn WOB-documenten lezen hoeveel incidenten er geregistreerd stonden bij Landelijke Politie Nederland 2018- 05-02-2022 en Staatsbosbeheer. Bij Staatsbosbeheer bestaat geen registratiesysteem voor meldingen van aanvallen van honden op schapen. Veel teamleiders gaven aan dat er (mondeling) wel meldingen binnenkomen, maar dat deze niet (meer) beschikbaar zijn in documenten.

Politie heeft mij destijds uitleg gegeven bij laatste 2 documenten dat de cijfers trendmatig moeten worden bekeken en niet als exacte waarheid te beschouwen. Ook kennen de cijfers een na-ijleffect, waardoor de cijfers op een later peilmoment hoger of lager kunnen uitvallen. Deze tekst stond er in het vorige WOO- besluit van de Politie niet bij. Ook Natuurmonumenten houdt de aanvallen van honden op schapen niet bij. En ik snap ook best dat niet iedereen een aanval meldt. Maar overdrijven is ook een vak!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/1ESAe1 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:39

Gloriosa schreef:
Sorry, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Het viel me namelijk op dat bijv al die wolven van het lijstje van DP een aantal pagina's terug mannetjes zijn, en de twee die afgeschoten zouden worden ook. Is dit toeval of toch geslachtsverschillen? En de ponydoders die Tienus noemden zijn allemaal vrouwtjes :o?

Sorry voor de misschien stomme vraag, is was gewoon benieuwd of iemand dit weet :o

Goede vraag voor Jos de Bruin, Wolves Unlimited in Duitsland.

Ik denk dat het net als bij mensen vaak is, jochies zijn baldadiger dan meisjes en die durven vaak wat eerder en verder te gaan dan de vrouwelijke dieren/mensen zeg maar.

En als ze er steeds mee weg komen, de drempel om verder te gaan steeds lager wordt.
De teven en de jonge teefjes blijven wat dichterbij het nest en zijn drukker met voeren en opvoeden van de jongen.

Maar volgens mij was er in Drenthe een teef hondsbrutaal en leerde dat haar nakomelingen.

“Gloria” de beruchte wolvin in Schermbeck, Duitsland was ook niet bang.
Ik denk dat zij overigens van ouderdom overleden is of ten prooi is gevallen aan soortgenoten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:41

Gloriosa schreef:

Toeval denk ik.

Die van de pony's is meestal "Emma"
Die vind dat denk ik lekker, of heeft geleerd dat dat makkelijke prooi is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 22:10

Zichtmelding Ermelo Gld
Citaat:
Ermelo Gelderland
20-08-2025
21.00 uur

Zichtmelding

Wolf tegengekomen, ik was met 2 honden op de Ermelose hei en 15 meter voor ons stak een wolf over. Onmiddellijk omgedraaid en naar de parkeerplaats terug gejogd. De wolf daarna niet meer gezien.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1E4Lev ... tid=wwXIfr

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:13

DuoPenotti schreef:
Gloriosa schreef:

Toeval denk ik.

Die van de pony's is meestal "Emma"
Die vind dat denk ik lekker, of heeft geleerd dat dat makkelijke prooi is.

Volgens mij is het GW1479f de moeder van de ‘Emma’ en oorzaak dat de roedel van Hechtel-Eksel weer groeit. Zij schijnt weer jongen te hebben met een nieuw mannetje.
Ze noemen haar Noella. Zij heeft reeds ruim 30 pony’s vermoord.

Eigenlijk is het vorig jaar relatief rustig geweest. Het lijkt erop dat ze vooral op pony’s gaat jagen als ze jongen heeft.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 22:27

Opnieuw zichtmelding Rhenen U
Citaat:
Rhenen Utrecht
20-08-2025
21.30 uur

Zichtmelding

Wolf rende zojuist naast de Veenendaalse straatweg het bos in richting Elst thv residence Rhenen.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15BP6Y ... tid=wwXIfr

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 23:18

In Nederland zijn het helaas meerdere wolven die paarden pakken.

Veel is nog niet op individu bepaald.

Maar wat er op individu uitgezocht is laat wel zien dat het er echt wel meerdere zijn.

Afbeelding

Zowel mannelijk als vrouwelijk

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:45

Sassy4barrel schreef:
mysa schreef:
Die prikkers zijn sinds 1 juli verboden, weet niet of ze nog te koop zijn?

In Duitsland zijn stroom prikkers nog vollop te koop

En anders met een vliegenzapper op de neus meppen...
Of spuitbus mee. Haarlak, deo, luchtverfrisser of wat dan ook. Desnoods verfspray.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:11

Wolf Emma zit in Kalmthout/Wuustwezel/Essen in België vlakbij Zundert. Die had even een partner maar die is doodgereden en gelukkig geen Welpen geboren. Toen ze echter partner had hebben die samen ook koeien gepakt. Emma zit daar nog steeds waarschijnlijk heeft ze geen partner op dit moment.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 08:28

Volledige verklaring Schaapskooi Epe-Heerde over afgelasten ochtendwandelingen met bezoekers.
Citaat:
21 augustus 2025/Gelderland
Welkom bij de Stichting Schaapskudde Epe-Heerde
Alle ochtendwandelingen afgelast

Met pijn in het hart hebben we moeten besluiten de drie ochtendwandelingen van dit jaar te moeten schrappen. We durven het niet aan in verband met de aanwezigheid van wolven die zich in het leefgebied van onze schapen hebben gemanifesteerd. Na het traumatische incident van 12 augustus vinden we het risico te groot dat onze bezoekers met een agressief roofdier geconfronteerd worden.

Op 12 augustus ging het goed mis in de directe omgeving van onze schaapskooi op de Renderklippen. Rond acht uur ’s morgens, toen mede in verband met de verwachte hitte die dag al veel wandelaars, al dan niet met hond, op de hei waren, vertoonde een wolf uit het niets agressief gedrag. Eerst belaagde hij een vrouw met een klein hondje, daarna greep hij onze border collie Tim. ,,De wolf rende weg met de piepende Tim (9) in zijn bek, alsof Tim een konijntje was’’, aldus onze dienstdoende herder. Dankzij zijn kordate optreden liet de wolf los, maar die zag in onze Lad (10) meteen een andere prooi. Gelukkig is onze kruising border collie/Australische herder een superatleet en kon hij tijdens de achtervolging over de heuvels voldoende afstand houden. Op de heuvels kwamen beide dieren mensen tegen, waarbij ze allebei een andere kant op gingen. De wolf richtte zich ook nog even op een moeder met een kind van anderhalf jaar, maar verlegde gelukkig zijn aandacht. Lad keerde tot grote vreugde van iedereen ongedeerd weer terug bij de kudde.

Een paar uur later achtervolgde een wolf een man met een hond in het nabijgelegen Norelbos en benaderde hij beiden tot op een paar meter, zonder overigens ogenschijnlijk aanstalten te maken aan te vallen.

Voor onze populaire vroege-vogelwandelingen verzamelden we een half uur voor zonsopkomst bij de schaapskooi. Het is een tijdstip waarop de wolven nog volop aan het jagen zijn. In de afgelopen jaren kwamen sommige deelnemers op de fiets, anderen met de auto. Wolven zitten al lang in ons leef- en werkgebied, maar de manier waarop deze diersoort zich deze maand (en afgelopen maanden herhaaldelijk ook elders) heeft gemanifesteerd, heeft ons doen besluiten dat een ochtendwandeling vanaf resp. 6.15, 7.00 en 7.45 uur niet verantwoord is. We durven het gewoon niet aan. Voor onze bezoekers niet, voor onze schapen niet. De charme van de ochtendwandelingen was altijd de beleving, van samen in het donker op pad gaan en vervolgens in alle rust te genieten van de opkomende zon, waarbij we deelnemers die wilden fotograferen, daarvoor altijd alle gelegenheid gaven en ook wel wat met de schapen in scène zetten, bijvoorbeeld door ze op plekken te zetten waar ze met de opkomende zon op de achtergrond in beeld te krijgen waren. Zouden we om pakweg tien uur vertrekken, dan is de charme eraf.

Wie met de kudde wil meewandelen, krijgt woensdag 27 augustus nog de kans; dan start de laatste middagwandeling van dit jaar om 13.30 uur bij de schaapskooi. We gaan er vanuit dat de kans dat wolven dan het plezier bederven, vele malen minder zal zijn.

https://www.schaapskudde-epe-heerde.nl/ ... Doe-t-egMg

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1AQve8 ... tid=wwXIfr

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:31

Weer bij Rhenen. Ik vind het wel fijn dat er nu gemeld wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:37

Verstandig van ze. :j

En vervolgens eten de schapen minder gewassen tussen de heide uit.
En kan men weer de boeren uit gaan schelden om de stikstof. Kijk maar want de heide groeit dicht :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 08:58