Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:57

MarlindeRooz schreef:
Wat is dan het probleem? Ik zie vooral dat de hele groep aangekeken wordt op het gedrag van een paar mensen.

Dit ja.
A) de groep is allang weg (dus wie straf je hier precies mee?)
B) je weet niet wie de aanstichter was van de vechtpartij (wellicht zijn de jongeren begonnen en is de groep vanuit het AZC daarop ingegaan)
C) Ze willen ze op deze dag ergens heensturen om spanningen van beide kanten te voorkomen (zeker gezien vorig jaar zullen omwonenden wel meer spanning hebben en om ze dan bij elkaar te zetten is dus niet slim), dus laten we niet doen alsof het puur de asielzoekers zijn die hier de reden van zijn

Dus je voorbeeld van je buurjongen slaat nergens op. Het is meer:

Vorig jaar heeft je buurjongen iemand neergestoken op het dorpsfeest. Hij is naar de gevangenis gebracht, en dus dit jaar niet meer van de partij. Maar er zijn nog steeds spanningen (want: iemand was neergestoken), dus ze sturen jou en andere straatgenoten vandaag voor de zekerheid maar ergens anders heen, waar je kan genieten van een dagje uit.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:19

IMANDRA schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat is dan het probleem? Ik zie vooral dat de hele groep aangekeken wordt op het gedrag van een paar mensen.

Dit ja.
B) je weet niet wie de aanstichter was van de vechtpartij (wellicht zijn de jongeren begonnen en is de groep vanuit het AZC daarop ingegaan)
C) Ze willen ze op deze dag ergens heensturen om spanningen van beide kanten te voorkomen (zeker gezien vorig jaar zullen omwonenden wel meer spanning hebben en om ze dan bij elkaar te zetten is dus niet slim), dus laten we niet doen alsof het puur de asielzoekers zijn die hier de reden van zijn

Vorig jaar heeft je buurjongen iemand neergestoken op het dorpsfeest. Hij is naar de gevangenis gebracht, en dus dit jaar niet meer van de partij. Maar er zijn nog steeds spanningen (want: iemand was neergestoken), dus ze sturen jou en andere straatgenoten vandaag voor de zekerheid maar ergens anders heen, waar je kan genieten van een dagje uit.

Dat ene dagje weg om die reden is alleen onzin, omdat de kermis waar het vorige keer mis ging vier dagen duurt. Dan moet je dat niet als excuus gebruiken, maar gewoon zeggen we gaan fijn een dagje uit.
Zou het overigens ook niet juist verstandig zijn om op een andere manier de spanningen te proberen op te lossen, door bijvoorbeeld juist te zorgen dat mensen elkaar leren kennen?

En als er dan een vast budget is kun je dit in mijn optiek beter verdelen over 2 uitjes naar andere parken, dan in 1x op maken aan de efteling. Het is toch ook erg zonde dat andere parken verdwijnen omdat mensen ze blijkbaar te min vinden?

Juist het duurste uitje kiezen is ook gewoon moeilijk verdedigbaar bij een gebrek aan financiën. Hoewel dit laatste nu geen issue meer lijkt, er is via crowdfunding inmiddels €84.000 + €6000 opgehaald om het uitje door te laten gaan. Dus de efteling doet waarschijnlijk weer goede zaken.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5507218/inzamelingsactie-om-coa-uitje-naar-efteling-toch-mogelijk-te

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:38

IMANDRA schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit ja.

Dan zou ik zeggen: beetje gek dat ik een gratis weekendje weg mag op andermans centen omdat de buurjongen het verpest heeft. Ik ga niet mee.

A: Er wordt niemand gestraft als ze gewoon een leuk dagje uit plannen zonder in de media te flikkeren dat het is vanwege de heibel
vorig jaar.
B: Je weet wel wie er opgepakt zijn. Dat waren niet 3 friese jongens.
C: Is dat wegsturen naar de Efteling de oplossing?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:05

Ik vind het juist wel slim op die dag weg te gaan om de angel eruit te halen en confrontaties te voorkomen. Ik zie het uitje dan ook niet als beloning voor slecht gedrag, maar een uitje dat sowieso al plaats zou vinden en waarvoor een dag gekozen is die een win-win oplevert.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:10

Precies dat San. Maar Faber heeft haar zin weer, iedereen heeft het erover (net als met de lintjes) terwijl dit soort uitjes al jarenlang plaats vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 14:12

jildau schreef:
Dan zou ik zeggen: beetje gek dat ik een gratis weekendje weg mag op andermans centen omdat de buurjongen het verpest heeft. Ik ga niet mee.

A: Er wordt niemand gestraft als ze gewoon een leuk dagje uit plannen zonder in de media te flikkeren dat het is vanwege de heibel vorig jaar

Haha, ja, jij zou dat uitje afslaan :')

Wie zegt dat het COA dat bewust zo in de media gebracht heeft?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:13

prompter schreef:
Precies dat San. Maar Faber heeft haar zin weer, iedereen heeft het erover (net als met de lintjes) terwijl dit soort uitjes al jarenlang plaats vinden.

Tenzij naar hun thuisland, zou ongeacht waar ze naartoe zouden gaan, Faber er iets negatiefs over gezegd hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:34

Ik vind het heel gek dat er van alles bij verzonnen wordt om een aantal mensen hier woorden in de mond te leggen en weer te kunnen zeggen dat veel mensen tegen asielzoekers zijn terwijl er simpelweg in het artikel staat dat hoewel de vorige rellers overgeplaatst zijn, er nog steeds spanningen zijn. Dus dat die andere weg zijn, heeft niet ertoe geleid dat het nu rustig is. Dat is niet wat mensen hier verzinnen, dat staat in het bericht.
Dat kan toch gewoon erkent worden, zonder dat weer “iedereen is tegen asielzoekers behalve ik” - argument van stal gehaald wordt.

Blijkbaar ligt het azc daar moeilijk, dat iemand dan zelf tussen allemaal fijne vluchtelingen werkt is top, maar dat wil niet zeggen dat er ergens anders geen problemen zijn.

Als je problemen niet erkent kan je niks verbeteren. Deze hele situatie had heel anders aangepakt kunnen worden. Degene die dacht dat in de huidige tijdsgeest dit zomaar vloeiend uitgevoerd kon worden heeft niet op zitten letten.

Let op, dat is niet (!) terecht (!) want niemand hoeft er iets van te vinden (vind ik) maar het zat er (helaas) wel dik in. En nu is er weer een situatie waarin mensen lekker boos kunnen doen tegen elkaar, je ziet het in dit topic ook weer, fijn elkaar de les lezen. “Verdeel en heers”.

Daar heeft het coa al weer want anders bedacht en gaan ze verder (al dan niet met de donaties want er zijn gelukkig genoeg mensen die anderen wel wat gunnen) maar hier (op de socials) ruziën we nog een poosje verder

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:47

Dan lees je niet alles goed Cer. Ik zie genoeg nuance voorbij komen.
Maar er zijn een paar haatzaaiende drammers die hun gelijk willen halen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:50

journee schreef:
dems75 schreef:
Journey, wat zijn dit voor non-argumenten? Je haalt er vanalles bij.om maar niet hardop te hoeven zeggen wat je eigenlijk bedoelt: jij vindt gewoon dat de asielzoekers niet naar de eftrling mogen....

Is dat zo? Waar heb ik dat dan gezegd? Ik vind wel dat de overheid beter moet nadenken hoe geld besteed wordt. Als mensen voor een bepaald budget 2 X op pad kunnen inplaats van 1x en je daardoor de natuur minder belast en ondernemers die het echt nodig hebben ondersteund, is dat in mijn optiek een win-win-win situatie. Waarom zou een uitje per se naar de efteling moeten gaan? Of zijn al die andere parken te min naar jouw mening, dat het voortbestaan jou duidelijk niets interesseert?

Nogmaals....kul argumenten. Want nu gaat het je om de overlevingskans van andere parken en het milieu? Wat een ontzettende lariekoek.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:25

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom je kinderen dit misgunt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:29

Benzz schreef:

Hier kan ik ook niet bij :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:09

Getup schreef:
Benzz schreef:

Hier kan ik ook niet bij :n

Ik misgun dit kinderen niet. Ik misgun dit wel “kinderen” van 12-18 die voor gezeik zorgen, winkeliers lastig vallen, buschauffeurs bedreigen en messen op zak hebben. Of dat nu “kinderen” uit het AZC zijn of Nederlandse kinderen maakt daarin niet uit. En zo werd het de media ingegooid, dat die mensen nu een dagje Efteling kado krijgen omdat anders het drama van vorig jaar zich herhaalt. En dat dat niet goed valt, ja dat snap ik.

Uiteraard wordt de racisme kaart ook direct weer getrokken maar daar gaat het helemaal niet om.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:10

Citaat:
waarom zou een uitje per se naar de efteling moeten gaan? Of zijn al die andere parken te min naar jouw mening, dat het voortbestaan jou duidelijk niets interesseert?

Ik vind dit wel.zo'n bijzondere gevolgtrekking....nu interesseert mij het niet hoe het met de pretparken gaat? Een sterk staaltje omdraaien vd discussie....
Daar gaat het toch niet over??? Over whataboutisme gesproken.....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:15

Wie heeft het over racisme???
En wie trekt de racisme kaart? Zo'n dooddoener weer.
We hebben het hier over intolerantie, een ander niets gunnen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:41

Bedoelde discriminatie-kaart, excuses.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:44

Ik heb niemand hier de "discriminatie kaart" zien trekken....al zou dat mijns inziens niet onterecht zijn. Want laten we eerlijk zijn....dat is toch stiekem wel de olifant in de kamer nietwaar?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:53

Lees net op Linkedin dat het COA een ander uitje die dag gaat doen met de jongeren, maar dat niet bekend gemaakt wordt wat ivm de onrust rondom de berichten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:53

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:
Of etnische redenen. |(

Ik verbaas me nergens meer over.

Vroeger mochten bepaalde groepen ook niet in bepaalde parken komen. En werden bepaalde groepen ook gezien als de schuld van alle problemen. Ze werden gebruikt als zondebok door de media en politiek. Eenzijdige beeldvorming zorgde er voor dat ze vervolgd werden. Discriminatie puur om je herkomst en religie.

Maar dat zouden wij nu nooit meer doen. :n /sarcasme

Dit is die kaart trekken toch of niet? En nee dat is voor mij niet de olifant. Mensen die mij kennen weten dat ik de laatste ben met zulke gedachtegangen en volgens mij heb ik hier al een paar keer benoemd dat het mij niet uitmaakt of het nederlanders, asielzoekers of chinezen zouden zijn.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:56

Ok

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:04

dems75 schreef:
Citaat:
waarom zou een uitje per se naar de efteling moeten gaan? Of zijn al die andere parken te min naar jouw mening, dat het voortbestaan jou duidelijk niets interesseert?

Ik vind dit wel.zo'n bijzondere gevolgtrekking....nu interesseert mij het niet hoe het met de pretparken gaat? Een sterk staaltje omdraaien vd discussie....
Daar gaat het toch niet over??? Over whataboutisme gesproken.....

Echt? Want serieus antwoord geven doe jij zelf niet, terwijl je twee keer op dezelfde post reageert. Jij blijft alleen dezelfde dooddoener herhalen.

Omdat je duidelijk moeite hebt met mij begrijpen: Dat het AZC een budget heeft voor uitstapjes is alleen maar fijn. Maar als er overal geklaagd wordt over het tekort aan geld in de opvang waarom dan het duurste pretpark in Nederland uit kiezen? Dat vind ik persoonlijk geen verstandige manier van geld uitgeven. Dus ik vraag je nogmaals, zou het dan niet verstandiger zijn om een minder duur pretpark uit te kiezen zodat mensen 2x op stap kunnen? Want met zo'n duur uitje is de pot waarschijnlijk snel leeg en het jaar is nog lang niet voorbij. Het lijkt mij juist verstandig om meerdere dingen te kunnen ondernemen als je jongeren afleiding wilt kunnen geven. Ben jij het daar dan niet mee eens?

Omdat de efteling de inkomsten niet nodig heeft voor hun voortbestaan en andere parken juist wel, zou ik ook liever voor andere parken kiezen. Waarom zou dat niet net zo leuk kunnen zijn? Waarom ben jij er zo op tegen om eerder te kiezen voor 2x een uitje naar een ander park in plaats van 1x de efteling?

Grootste probleem met die jongeren van 12 tot 20 jaar daar, is blijkbaar ook het toezicht en de begeleiding. Dus het lijkt mij verstandig om daar meer in te inverteren zodat er geen ongeregeldheden meer plaatsvinden en ze in het vervolg wel gewoon naar de plaatselijke kermis kunnen. Het uitgangspunt is tenslotte toch dat ze deel gaan uitmaken van de maatschappij.

https://franekeractueel.nl/overlast-rondom-azc-sint-annaparochie-baart-zorgen/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:09

Even los van dat uitje, maar waarom wordt er niks gedaan aan het lastigvallen van die meiden?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:23

Pffff journee....waar zeg ik dat ik erop TEGEN ben dat ze naar een ander pretpark gaan? Ze wilden naar dd efteling. Lekker doen denk ik dan. Maar hoe het met pretparken gaat ineens de verantwoordelijkheid is geworden van het azc uitje is beyond me....

Voor wat betreft investeren in begeleiding moet je bij Faber zijn....die wil alles juist uithollen en "versoberen"

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:24

De efteling is toch voor kids het leukste park wat er is in NL? Kun je die kinderen toch gewoon gunnen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 18:55

Benzz schreef:
Lees net op Linkedin dat het COA een ander uitje die dag gaat doen met de jongeren, maar dat niet bekend gemaakt wordt wat ivm de onrust rondom de berichten.

Met al het opgehaalde geld kunnen ze nu een hele week naar de Efteling :=

Benzz schreef:
De efteling is toch voor kids het leukste park wat er is in NL? Kun je die kinderen toch gewoon gunnen?

Nou, ik vroeg pas mijn kinderen of ze op de studiedag naar de Efteling wilden… maar ze werden enthousiaster van avonturenpark Hellendoorn :+
Dat de helft goedkoper is, dus wij gaan maar daarheen :')