Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:02

Veronica2 schreef:
Ik heb even meegeschreven bij Kockelman: Mona Keizer, Eelco Heinen, Marjolein Faber, Chris Jansen, Jurgen Nobel hebben zich bediend van racistische uitspraken met de strekking dat antisemitisme hoort zit bij moslims van Marokkaanse afkomst.

Ten overvloede: ik hoor ze het zeggen, ik ben het er niet mee eens.

Had die Nobel ook gezegd dat het in het DNA zou zitten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:03

purny schreef:
Van je collega’s moet je het maar hebben. Ik hoop dat ze haar zetel meeneemt.

Zij is staatssecretaris, zij heeft geen zetel om mee te nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:05

irmaz schreef:
Veronica2 schreef:
Ik heb even meegeschreven bij Kockelman: Mona Keizer, Eelco Heinen, Marjolein Faber, Chris Jansen, Jurgen Nobel hebben zich bediend van racistische uitspraken met de strekking dat antisemitisme hoort zit bij moslims van Marokkaanse afkomst.

Nee, dat heeft Faber gezegd.

Nobel had van de week ook wel sterke uitspraken, want de TK had hem op het matje willen roepen, maar dat werd niet gehonoreerd.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:13

irmaz schreef:
Veronica2 schreef:

Niet letterlijk, maar wel dat islamitische jongeren de normen en waarden van onze samenleving niet onderschrijven.

irmaz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:35

Thx Electra & Veronica, ik wist het niet meer, wel dat hij best wel grof was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:39

Volgens Schoof en de regering is er geen sprake van racisme binnen dit kabinet en de fracties :D :D :D

Zou hij dit zelf ook geloven?
Hij kan zich sommige dingen ook niet herinneren.

Wat een lafaards bij NSC en wat een stel hypocrieten!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:44

Wat een trieste vertoning is die persconferentie zeg. Hemeltjelief zeg, wat een verschrikking is dit. Dit moeten we serieus nemen?

Ik vond het een jaar geleden niet voor te stellen dat ik Rute als premier zou gaan missen, maar wat is dit een aanfluiting. Beschamend om dit als leiding van ons land te hebben.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:47

Het antwoord op elke vraag is niet langer 42, maar: "er was en is geen sprake van racisme noch in het kabinet, noch in de fracties".
(aangevuld)
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 16-11-24 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:48

julius_juut schreef:
Wat een trieste vertoning is die persconferentie zeg. Hemeltjelief zeg, wat een verschrikking is dit. Dit moeten we serieus nemen?

Ik vond het een jaar geleden niet voor te stellen dat ik Rute als premier zou gaan missen, maar wat is dit een aanfluiting. Beschamend om dit als leiding van ons land te hebben.

Zeker, Schoof zegt helemaal niets !

Maar gelukkig is er geen sprake van racisme binnen dit kabinet:

https://x.com/mmeeuw/status/18574950477 ... LXLEw&s=09

Is maar een kleine samenvatting ;)

Geloven jullie dat de fractievoorzitters niet weten wat er besproken wordt in de ministervergaderingen ?

Mooi excuus: ministervergaderingen zijn geheim.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 01:28

irmaz schreef:
@Karl66, Pien gaat helemaal niet over de schreef, zij vindt de CV van de staatsecretaris indrukwekkend en verwacht dat zij een zeer goede persoon is op die plek. Jij beweert dat je niks van haar gezien hebt en impliceert dat ze wel eens niet zo goed zal zijn want anders had je wel van haar gehoord (na ong 100 dagen en via de huidige media :? ). Zou je bij een man hetzelfde snelle (voor)oordeel gehad hebben?

En je hoeft mij geen antwoord te geven, het gaat er om wat je jezelf antwoord. Hier roepen dat iemand anders over de schreef gaan is al een aardige aanwijzing :)*
Dit dilemma is net zo'n dilemma als dat van discriminatie op basis van afkomst. Het gaat zo onbewust dat je het niet in de gaten hebt.

Pien gaat wel over de schreef door mij in de mond te leggen dat ik dit alleen maar zeg omdat het een vrouw is. En dat is volslagen onzin, in het geval van een man had ik het ook gezegd. Ik zeg veel vaker iets over mannen dan over vrouwen, al was het alleen maar dat er veel meer mannen in vergelijkbare posities zitten.

Er wordt over een politicus die nog niks heeft laten zien gezegd dat het een goede politicus was. En als je dan om een onderbouwing vraagt, dan wordt een CV aangehaald uit de tijd voordat ze politicus was. En misschien was ze wel een hele goede politicus en heeft ze het niet kunnen laten zien, maar dat weten we niet omdat ze het nog niet heeft laten zien. Pien maakt in dit geval gewoon een onzin opmerking en in plaats van te zeggen dat ze eigenlijk geen argumenten heeft om die bewering te onderbouwen, zet ze mij weg als vrouwonvriendelijk en sorry dan gaat ze dus gewoon over de schreef. Ze speelt het namelijk op mijn persoon in de plaats van dat ze haar bewering met goede argumenten onderbouwt.

Ik vind Pien nog steeds een aardig mens, die vaak veel zinnigs te zeggen heeft en ik heb dus ook geen enkele reden om haar onder de foei te zetten, maar hier ging ze gewoon over de schreef.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 01:39

Kan de persoonlijke discussie misschien via PB?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 03:37

Karl66 schreef:
irmaz schreef:
@Karl66, Pien gaat helemaal niet over de schreef, zij vindt de CV van de staatsecretaris indrukwekkend en verwacht dat zij een zeer goede persoon is op die plek. Jij beweert dat je niks van haar gezien hebt en impliceert dat ze wel eens niet zo goed zal zijn want anders had je wel van haar gehoord (na ong 100 dagen en via de huidige media :? ). Zou je bij een man hetzelfde snelle (voor)oordeel gehad hebben?

En je hoeft mij geen antwoord te geven, het gaat er om wat je jezelf antwoord. Hier roepen dat iemand anders over de schreef gaan is al een aardige aanwijzing :)*
Dit dilemma is net zo'n dilemma als dat van discriminatie op basis van afkomst. Het gaat zo onbewust dat je het niet in de gaten hebt.

Pien gaat wel over de schreef door mij in de mond te leggen dat ik dit alleen maar zeg omdat het een vrouw is. En dat is volslagen onzin, in het geval van een man had ik het ook gezegd. Ik zeg veel vaker iets over mannen dan over vrouwen, al was het alleen maar dat er veel meer mannen in vergelijkbare posities zitten.

Er wordt over een politicus die nog niks heeft laten zien gezegd dat het een goede politicus was. En als je dan om een onderbouwing vraagt, dan wordt een CV aangehaald uit de tijd voordat ze politicus was. En misschien was ze wel een hele goede politicus en heeft ze het niet kunnen laten zien, maar dat weten we niet omdat ze het nog niet heeft laten zien. Pien maakt in dit geval gewoon een onzin opmerking en in plaats van te zeggen dat ze eigenlijk geen argumenten heeft om die bewering te onderbouwen, zet ze mij weg als vrouwonvriendelijk en sorry dan gaat ze dus gewoon over de schreef. Ze speelt het namelijk op mijn persoon in de plaats van dat ze haar bewering met goede argumenten onderbouwt.

Ik vind Pien nog steeds een aardig mens, die vaak veel zinnigs te zeggen heeft en ik heb dus ook geen enkele reden om haar onder de foei te zetten, maar hier ging ze gewoon over de schreef.

Eigenlijk is dan geen enkele minister of staatssecretaris een goed politicus, volgens bovenstaande.
Immers niemand van dit kabinet heeft nog iets bereikt toch ?
Behalve chaos :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:20

Karl66 schreef:
irmaz schreef:

Pien gaat wel over de schreef door mij in de mond te leggen dat ik dit alleen maar zeg omdat het een vrouw is. En dat is volslagen onzin,

Je hebt blijkbaar niet mijn hele bericht gelezen....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:24

Veronica2 schreef:
Kan de persoonlijke discussie misschien via PB?

Sorry, was niet mijn bedoeling iets op te starten. Dacht dat dat duidelijk was met de opmerking dat ik geen antwoord hoefde ...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:48

waarom naar de pb? dit is toch een discussietopic. Lijkt mij een prima discussie over het wel of niet functioneren van een bewindspersoon op basis van een CV.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:51

Naar mijn mening heeft Karl66 niets verkeerd gezegd. Zoals Electra63 al opmerkte zijn goede politici momenteel ver te zoeken. Mede afhankelijk natuurlijk wat je verwachting is van een 'goed'
politicus.

Persoonlijk vind ik het wel fijn als mensen verstand van zaken hebben, de dingen goed onderzoeken en pas conclusies trekken of beloftes doen nadat alle gegevens binnen zijn.

Daarnaast stel ik het op prijs als mensen elkaar op gelijk niveau behandelen en bejegenen. Elkaar op persoon of uitspraken afkraken vind ik erg kinderachtig. Zeg dan gewoon: "je ziet dat verkeerd, want:..." En Kom dan gewoon met de cijfers, dat is in een discussie veel zinvoller.

Ook vind ik dat je als politicus een dikke huid moet hebben. Je vertegenwoordigd de bevolking en dat betekent dat je tegen kritiek moet kunnen. Opstappen is de makkelijkste weg en juist de manier om er voor te zorgen dat alleen de grootste bullebakken overblijven helaas.

Overigens werd eerder verteld dat er cijfers waren dat de criminaliteit onder mensen met migratie achtergrond inmiddels gelijk was met Nederlanders zonder migratie achtergrond. Heeft iemand daar onderbouwing/ cijfers van? Ik kan er vooralsnog niets over vinden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:00

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:03

Veronica2 schreef:
Niet letterlijk, maar wel dat islamitische jongeren de normen en waarden van onze samenleving niet onderschrijven.

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener, en ik heb al in verschillende reacties op FB gevraagd wat dan die o zo heilige en bewonderenswaardige normen en waarden zijn in onze samenleving. Niemand heeft me ooit een antwoord gegeven. }>

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:09

juval schreef:

Dankje Juval, deze tabel laat helaas ook zien dat criminaliteit onder mensen zonder migratie achtergrond (=75% Nederlanders? ) circa 20 duizend personen betreft, terwijl criminaliteit onder mensen met migratie achtergrond (=25% Nederlanders? ) circa 60 duizend personen betreft, in het recentste jaar. Dit soort cijfers kom ik dus overal tegen. Eerder werd beweerd dat dit verschil er niet was, dus ik vroeg me af waar die conclusie op gebaseerd was.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:17

hwn schreef:
Veronica2 schreef:

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener, en ik heb al in verschillende reacties op FB gevraagd wat dan die o zo heilige en bewonderenswaardige normen en waarden zijn in onze samenleving. Niemand heeft me ooit een antwoord gegeven. }>

Irmaz deelde in een ander topic deze link: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf

Ik denk dat dit wel aardig antwoord op je vraag geeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:20

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:59

BigOne schreef:
Deze vraag van een journalist was helemaal terecht en zeker raak, Schoof is een leugenaar die mooie praatjes verkondigt en alle kanten opdraait;
https://x.com/merelmorre/status/1857557 ... EopP3zUX6Q

Of hij begint de waarde van een politiek correct antwoord in te zien... Hij was voorheen geen politicus toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:19

Politiek correct is iets anders dan zo’n 100 % tegenstelling te zeggen. Eerder dom dan politiek correct.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:28

journee schreef:
juval schreef:

Dankje Juval, deze tabel laat helaas ook zien dat criminaliteit onder mensen zonder migratie achtergrond (=75% Nederlanders? ) circa 20 duizend personen betreft, terwijl criminaliteit onder mensen met migratie achtergrond (=25% Nederlanders? ) circa 60 duizend personen betreft, in het recentste jaar. Dit soort cijfers kom ik dus overal tegen. Eerder werd beweerd dat dit verschil er niet was, dus ik vroeg me af waar die conclusie op gebaseerd was.

De cijfers die eerder zijn gemeld, daarvan was de sociale/economische achtergrond gelijk getrokken en dan is er bijna geen verschil tussen mensen met een migratie achtergrond en autochtonen.
Criminaliteit komt nu eenmaal meer voor onder mensen aan de onderkant van de maatschappij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:35

juval schreef:
hwn schreef:

Irmaz deelde in een ander topic deze link: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf

Ik denk dat dit wel aardig antwoord op je vraag geeft.

Maar ook autochtonen of allochtonen, die geen moslim zijn, houden zich niet allemaal en altijd aan de normen en waarden in dit document.

Er is hier al verschil tussen Noordelingen en zuiderlingen, tussen stedelingen en plattelanders, tussen gelovigen en atheïsten, tussen hoog- en laagopgeleiden en tussen arm en rijk.

Ik vraag mij af, wanneer je als "echte' Nederlander wordt beschouwd?
De 4e generatie Marokkanen/moslim willen we immers deporteren, als zij een bepaalde misdrijf begaan.
Maar ook de gekleurde medemens die protesteert tegen Zwarte Piet moet oprotten.
Als zij niet werken zijn het opvreters en als zij werken pikken ze onze banen in.
Onze huizen hebben ze sowieso al ingepikt.
Eigenlijk willen we vooral dat ze ons vuile werk doen en verder vooral stil moeten zijn en zeker geen overlast mogen ervaren.
Ook al zijn ze 4e generatie.