DuoPenotti schreef:En dat is niet alleen VVD zijn schuld, want wat deed D66 er aan? CDA, PVDA, Christen Unie?
Gros hiervan is niet links en had sowieso een minderheid in het kabinet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Ik denk dat bejaardenhuizen niet de oplossing zijn maar wel wooncomplexen met betaalbare woningen met goede voorzieningen dichtbij en, gecentraliseerde, zorg op afroep
MyWishMax schreef:fransje23 schreef:Ik denk dat bejaardenhuizen niet de oplossing zijn maar wel wooncomplexen met betaalbare woningen met goede voorzieningen dichtbij en, gecentraliseerde, zorg op afroep
Dat hadden wij vroeger hier in de buurt naast het bejaardenhuis(wat ook verzorgingshuis was). Allemaal appartementen voor bejaarden, maar het viel ook onder het bejaardenhuis. Voor degene die nog iets minder hulp / zorg nodig hadden en redelijk zelfstandig konden wonen nog. Kwam wel schoonmaakster, ze konden naar de gemeenschappelijke zaal voor koffie of spelletjes en zorg afspraken. Maar konden ook gewoon in hun appartementen eten enzo. Vlakbij de supermarkt, maar die bezorgde daar ook nog.
Jildau schreef:Suliko: ik werk als planner in de zorg en ben er wel achter dat als je 5 keer per dag je personeel naar tig huizen in een wijk moet sturen - dat je dan veel meer personeel nodig bent dan dat je 10 cliënten in een woonkamer hebt met 1 of 2 man personeel. Het is onzin om te zeggen dat er geen personeel is voor bejaardenhuizen. Dat zou juist echt onwijs veel schelen. Er komen huizen vrij en minder druk op de zorg.
Is gewoon echt een hele grote misser geweest van vorig beleid om te stellen dat mensen maar zo lang mogelijk thuis moeten wonen.
MyWishMax schreef:fransje23 schreef:Ik denk dat bejaardenhuizen niet de oplossing zijn maar wel wooncomplexen met betaalbare woningen met goede voorzieningen dichtbij en, gecentraliseerde, zorg op afroep
Dat hadden wij vroeger hier in de buurt naast het bejaardenhuis(wat ook verzorgingshuis was). Allemaal appartementen voor bejaarden, maar het viel ook onder het bejaardenhuis. Voor degene die nog iets minder hulp / zorg nodig hadden en redelijk zelfstandig konden wonen nog. Kwam wel schoonmaakster, ze konden naar de gemeenschappelijke zaal voor koffie of spelletjes en zorg afspraken. Maar konden ook gewoon in hun appartementen eten enzo. Vlakbij de supermarkt, maar die bezorgde daar ook nog.
Maar die moesten leeg en stonden op de planning om gesloopt te worden.
Wintu schreef:Met alle gevolgen vandien, want mantelzorgers hebben het pittig.
Cer schreef:Wintu schreef:Met alle gevolgen vandien, want mantelzorgers hebben het pittig.
Ik snap dat echt inderdaad helemaal niet, dat er best veel van mantelzorgers wordt verwacht..
ja prima als je daar tijd voor hebt, maar voor veel mensen die 40 uur werken / in een andere stad wonen, gaat dat helemaal niet...
Fitzroy schreef:Ik heb geen PVV gestemd maar ben ook blij met de uitslag. Alles beter dan links. Als we het over polariseren hebben, kan links er ook wat van. Ik stel idd voor dat iedereen die niet wil dat Wilders premier wordt emigreert. Dat scheelt weer een heel stuk polarisatie.
Ik vind het gewoon een aanfluiting zoals er hier in dit topic ook weer gereageerd wordt door links.
Neem je verlies, de democratie heeft gesproken.
fransje23 schreef:Heb altijd het idee dat iedereen die kritisch is over FVD of PVV automatisch links is.
Daarbij vraag ik mij ook af wat er mis is met links zijn?
Een hoop zaken die mensen nu erg belangrijk vinden en terug willen zijn van oorsprong links.
Wintu schreef:Iemand op tv (WNL)zegt net dat het best triest is dat mensen amper durven te zeggen dat ze PVV hebben gestemd, vanwege de reacties die ze dan van mensen krijgen. En dat dat best triest is in een democratisch land, dat je bijna moet bukken als je zegt als je PVV hebt gestemd. En dat dat ook de mensen bevestigd, dat ze zich niet gehoord voelen, dat hun mening er niet mag zijn. Best triest eigenlijk.
Laux schreef:Ik vraag me af hoeveel PVV-stemmers het verkiezingsprogramma daadwerkelijk goed gelezen hebben. Een greep uit een behoorlijk aantal opmerkelijke standpunten: 'Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin en diversiteitsgeneuzel.'
'De Klimaatwet, het Klimaat- akkoord en alle andere klimaatmaatregelen gaan direct door de shredder. Geen miljardenverspilling aan zinloze klimaathobby’s, maar meer geld voor onze mensen.'
Los van het kinderlijke taalgebruik, vraag ik me serieus af waarom dit het beste zou zijn voor ons.
Suzanne F. schreef:Laux schreef:Ik vraag me af hoeveel PVV-stemmers het verkiezingsprogramma daadwerkelijk goed gelezen hebben. Een greep uit een behoorlijk aantal opmerkelijke standpunten: 'Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin en diversiteitsgeneuzel.'
'De Klimaatwet, het Klimaat- akkoord en alle andere klimaatmaatregelen gaan direct door de shredder. Geen miljardenverspilling aan zinloze klimaathobby’s, maar meer geld voor onze mensen.'
Los van het kinderlijke taalgebruik, vraag ik me serieus af waarom dit het beste zou zijn voor ons.
Omdat mensen zich druk maken over hun boodschappen niet meer kunnen betalen. Over dat ze niet naar de tandarts kunnen of naar het ziekenhuis. Want dat kunnen ze niet betalen.
En dan miljarden naar het klimaat om 0,0000003 procent minder uitstoot te krijgen?