Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:54

_San87_ schreef:
lies schreef:
Ik denk Dilan Yesilgoz, maar ik hoop Sophie Hermans.
Daar hoeven 'we' niet heel bang voor te zijn :+

Mijn vriend ziet haar wel als MP...

Schijnt dat de VVD de nieuwe lijsttrekker al gekozen heeft.

Maar weet je dan al wie? Of bedoel je intern bekend wie het wordt.

Wie ziet je vriend als MP, Sophie of Dilan? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 14:58

lies schreef:
_San87_ schreef:

Maar weet je dan al wie? Of bedoel je intern bekend wie het wordt.

Wie ziet je vriend als MP, Sophie of Dilan? :=

Ik bedoel intern, sorry.

En hij ziet Dilan dat wel doen. Ergens lijkt het me ook wel tof, een vrouwelijke premier, en ze is echt wel een goede minister, imo. Maar ik hoop gewoon niet dat VVD de grootste wordt :=.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:59

BigOne schreef:
Wat betreft tekort aan woningen, Blok heeft de huurmarkt verkwanseld maar er komt ook nog bij dat er tegenwoordig veel meer alleenstaanden zijn tov 20 jaar geleden. Ongeveer 3 miljoen en dat zijn er een miljoen meer dan in 2002 . Anders en beter bouwen , semi tiny houses, meer leegstaande kantoren ombouwen , mogelijkheden genoeg maar ja, stikstof!

Er is nu ook geen noodzaak meer om samen te wonen. Vroeger kon de man in zijn eentje voor het hele gezin verdienen en kon de vrouw daar lekker van profiteren. Dat gaat nu niet meer want dan kom je geld tekort. En als je dan toch allebei moet werken, dan hoef je ook niet meer per sé samen te wonen. Dus ja...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:00

Mijn eerste keuze zou van der
Wal of Aboutaleb zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 15:00

Dorine92 schreef:
BigOne schreef:
Wat betreft tekort aan woningen, Blok heeft de huurmarkt verkwanseld maar er komt ook nog bij dat er tegenwoordig veel meer alleenstaanden zijn tov 20 jaar geleden. Ongeveer 3 miljoen en dat zijn er een miljoen meer dan in 2002 . Anders en beter bouwen , semi tiny houses, meer leegstaande kantoren ombouwen , mogelijkheden genoeg maar ja, stikstof!

Er is nu ook geen noodzaak meer om samen te wonen. Vroeger kon de man in zijn eentje voor het hele gezin verdienen en kon de vrouw daar lekker van profiteren. Dat gaat nu niet meer want dan kom je geld tekort. En als je dan toch allebei moet werken, dan hoef je ook niet meer per sé samen te wonen. Dus ja...

Kon de vrouw daarvan lekker profiteren? Pardon?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 15:01

BigOne schreef:
Mijn eerste keuze zou van der
Wal of Aboutaleb zijn.

Die laatste wil dat niet, toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:02

Dorine92 schreef:
BigOne schreef:

Wat een onzin, veertig jaar geleden werkten vrouwen net zo goed, de tijd dat ze ontslagen werden omdat ze trouwden is voor vrouwen gelukkig allang voorbij . En profiteerden ? Rare kijk heb je op vrouwen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:02

Enige toffe aan Dilan als premier is idd eindelijk een keer een vrouw en ook nog met een migratie achtergrond. Maar ik kan wel betere opties bedenken. Vind haar als min. v justitie in ieder geval niet erg sterk..

Oh Dorine, haha, wat zeg je nu? :=

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:09

nps schreef:
Gek toch wel dat we weinig moeite hebben met Engels- of Pools sprekende mensen, maar wel met bijvoorbeeld Arabisch sprekende mensen. Waar zit dat verschil in?

Nou dat vind ik niet zo gek. Wij moeten van een groot deel de hoofddoeken tolereren, op het werk rekening houden met de ramadan, en een aanzienlijk deel van de mannen luistert niet naar vrouwen, en een deel tolereert bijvoorbeeld onze homo’s niet.. En het worden er zo ontzettend er zelfs mensen bang worden dat wij straks ook een hoofddoek op moeten als zij met meer zijn. En ik denk dat de aller grootste ergernis is, dat sommige mensen crimineel gedrag vertonen. Als nou gewoon degenen die het verpesten voor de rest, het land uitgetrapt worden, is er denk ik niet eens zo heel veel meer aan de hand
Polen worden ook trouwens wel vaak als vervelend ervaren hoor... omdat een deel teveel zuipt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:12

Dorine92 schreef:
nps schreef:
Gek toch wel dat we weinig moeite hebben met Engels- of Pools sprekende mensen, maar wel met bijvoorbeeld Arabisch sprekende mensen. Waar zit dat verschil in?

Nou dat vind ik niet zo gek. Wij moeten van een groot deel de hoofddoeken tolereren, op het werk rekening houden met de ramadan, en een aanzienlijk deel van de mannen luistert niet naar vrouwen, en een deel tolereert bijvoorbeeld onze homo’s niet.. En het worden er zo ontzettend er zelfs mensen bang worden dat wij straks ook een hoofddoek op moeten als zij met meer zijn. En ik denk dat de aller grootste ergernis is, dat sommige mensen crimineel gedrag vertonen. Als nou gewoon degenen die het verpesten voor de rest, het land uitgetrapt worden, is er denk ik niet eens zo heel veel meer aan de hand
Polen worden ook trouwens wel vaak als vervelend ervaren hoor... omdat een deel teveel zuipt.

Over populisme en generaliseren gesproken!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:13

_San87_ schreef:
Dorine92 schreef:

Ja die zat thuis met de kinders en werkte niet. Dat wordt nu erg lastig hoor.. een koophuis op 1 baan en daarvan een heel gezin onderhouden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 15:13

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:

Ja die zat thuis met de kinders en werkte niet. Dat wordt nu erg lastig hoor.. een koophuis op 1 baan en daarvan een heel gezin onderhouden

Ik zie het profiteren deel er niet van?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:14

BigOne schreef:
Dorine92 schreef:

Over populisme en generaliseren gesproken!

Ik heb letterlijk overal “een deel”, “sommige”, etc bij staan. Dus misschien even beter lezen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:16

_San87_ schreef:
Dorine92 schreef:

Profiteren
1) Gebruik maken van 2) Gebruiken 3) Gebruikmaken 4) Goed gebruik maken van 5) Het ervan nemen 6) Klaplopen 7) Nuttigen 8) Parasiteren 9) Peezuigen 10) Uitbuiten 11) Voordeel trekken 12) Winst afwerpen 13) Zich verlustigen
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:22

Citaat:

En dit is dus de reden waarom er nog steeds racisme is.

Wist je trouwens dat in Nederland homo's ook niet altijd getolereerd worden door sommige Nederlanders. En dat de man/vrouw verhouding ook hier niet altijd gelijk is? Zeg je dan ook dat alle Nederlanders criminelen zijn?

Dit zijn mensen die bang zijn dat ze zelf een hoofddoek moeten dragen. Alleen maar omdat jij bang bent maak je racistische opmerkingen.
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 11-07-23 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:23

naranja1 schreef:
Nou bij dezen kan ik je vertellen. Hun zijn dus zeker niet de enige.

Ik hoop dat je hen beter Nederlands leert dan je zelf kunt schrijven. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 15:25

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:

Profiteren
1) Gebruik maken van 2) Gebruiken 3) Gebruikmaken 4) Goed gebruik maken van 5) Het ervan nemen 6) Klaplopen 7) Nuttigen 8) Parasiteren 9) Peezuigen 10) Uitbuiten 11) Voordeel trekken 12) Winst afwerpen 13) Zich verlustigen
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/

Ik ken de definitie. Ik zie alleen niet in waarom een vrouw die thuis blijft bij de kinderen en voor het huishouden zorgt, profiteert/uitbuit/klaploopt/zich verlustigt/parasiteert.

Normaal gezien maak je in een relatie afspraken op dat gebied.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:28

Citaat:
Ik hoop dat je hen beter Nederlands leert dan je zelf kunt schrijven. :=

Leuk dat je mij verbeterd, maar bij dezen klopt gewoon hoor. Google maar. :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:37

Vroeger mochten vrouwen niet meer werken als ze trouwden he..laten we ons even beseffen dat de emancipatie nog niet zo heel lang bestaat. Ze mochten ook niet stemmen nog..begin vorige eeuw. :o

Wij hebben trouwens ook gewoon hoger opgeleide moslimvrouwen in dienst, geen enkel probleem mee. Willen zelf ook graag werken en als ze hun werk goed doen zijn er doorgroei mogelijkheden genoeg.

Denk eerder dat een groot probleem zit in mensen vanuit Afrika die lager opgeleid zijn en daarom ook meer moeite hebben met de taal te leren en een baan vinden. En ze zijn het vaak ook niet gewend hoe wij hier gewend zijn om te leren/ werken. Zitten echt wel grote cultuurverschillen in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:39

ruitje schreef:
verootjoo schreef:
En anders wat dan nog? Hoeveel Nederlanders wonend in het buitenland spreken de taal van dat land vloeiend?

Ga eens naar de overwinteraars in Benidorm kijken hoeveel er Spaans spreken. Of in Turkije, half Alanya is opgekocht door Nederlanders die 5 woorden Turks spreken.

Opgekocht ja, die komen daar geld brengen in plaats van een uitkering halen :+ .

Denk dat iedereen het dan ineens een stuk minder erg vind als je geen moeite doet om de taal te leren :+

Dat denk ik ook, en vergeet niet dat dit veel gepensioneerden zijn die zich dus ook niet onder de werkenden bevinden of een baan hoeven zoeken. Anders kwamen ze hier ook niet mee weg.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:40

Iedereen prijst soms echt Rutte over wat hij allemaal wel niet moest doen.

Maar hij heeft toch ook wel echt dingen niet netjes gedaan alsof sommige dat zijn vergeten.

Ben heel benieuwd straks wie MP word

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:40

_San87_ schreef:
lies schreef:
Ik denk Dilan Yesilgoz, maar ik hoop Sophie Hermans.
Daar hoeven 'we' niet heel bang voor te zijn :+

Al gekozen?
Voor zover ik weet is alleen bekend gemaakt dat het VVD-bestuur deze week met hun voorkeurskandidaat komt. En dat, op dit moment, één andere kandidaat zichzelf verkiesbaar heeft gesteld.
De leden van de VVD zullen uiteindelijk de keuze maken en dat is op dit moment nog niet aan de orde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:49

Janinevv schreef:
Iedereen prijst soms echt Rutte over wat hij allemaal wel niet moest doen.

Maar hij heeft toch ook wel echt dingen niet netjes gedaan alsof sommige dat zijn vergeten.

Ben heel benieuwd straks wie MP word

Wie precies?

Ik lees en hoor nergens iets positiefs over hem :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 15:50

Sjaco schreef:
_San87_ schreef:

Al gekozen?
Voor zover ik weet is alleen bekend gemaakt dat het VVD-bestuur deze week met hun voorkeurskandidaat komt. En dat, op dit moment, één andere kandidaat zichzelf verkiesbaar heeft gesteld.
De leden van de VVD zullen uiteindelijk de keuze maken en dat is op dit moment nog niet aan de orde.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/v ... jsttrekker

Dit las ik. Maar ik heb niet heel veel verder gezocht.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:58

Tiggs schreef:
BeFunny schreef:
Heb je dat WNL nieuws bericht gelezen Tiggs? Daar wordt daar wel uitleg over gegeven en ik denk idd dat asielzoekers uit die hoek idd lager opgeleid zijn. Uit Ukraine vaak juist weer niet.

Oekraïne, maar ook Syrië zijn (dacht ik) vrij hoog opgeleide landen.

En in plaats van ze verplichten om te werken, zouden we eens kunnen beginnen met toestaan dát ze moeten werken. Sommige berichten insinueren dat ze niet willen (want waarom begin je anders meteen over verplichten), maar ze mogen dus niet eens.

Ja klopt.

Maar in het artikel ging het o.a over Zuid Afrikaanse landen o.a en die zijn "vaak en zeker vrouwen" echt minder opgeleid. Niet omdat ze dat niet zouden kunnen maar omdat ze de kans niet hebben gekregen. Het maakt ze dus niet minder intelligent. Ze hebben de pech gehad daar te zijn opgegroeid :j

En ben het met jou eens ook verder. En vind ook dat ze de mogelijkheid zouden moeten hebben ook al hebben ze nog geen officiële verblijfsstatus om iets van studie mogelijkheden te hebben.