Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Janneke2 schreef:Neemt niet weg dat in het hypothetische geval dat iemand van een minderheid dit gezegd zou hebben, de discussie anders zou zijn verlopen.
En waar baseer je dat op? Je vooroordelen?
CharleyT schreef:Nog een hypothetisch geval: stel dat de dame in kwestie naar voren stapt en zegt dat ze het Johan echt niet kwalijk neemt, wat dan?
Alle Inquisitie leden in diepe rouw?
Jis_ schreef:CharleyT schreef:Nog een hypothetisch geval: stel dat de dame in kwestie naar voren stapt en zegt dat ze het Johan echt niet kwalijk neemt, wat dan?
Flauw maar ik reageer toch, als zij het niet erg vond ben ik daar blij om, maar dat geldt dan nog steeds niet voor elke vrouw
Jis_ schreef:CharleyT schreef:Nog een hypothetisch geval: stel dat de dame in kwestie naar voren stapt en zegt dat ze het Johan echt niet kwalijk neemt, wat dan?
Flauw maar ik reageer toch, als zij het niet erg vond ben ik daar blij om, maar dat geldt dan nog steeds niet voor elke vrouw
We hebben het over een bejaarde man, de vrouw zal niet heel veel jonger zijn geweest, misschien leeft ze helemaal niet meer en kan ze niks meer zeggen, misschien schaamde ze zich zo dat ze het niemand verteld heeft en dat er ook geen broer of zus is die kan zeggen dat was mijn zus. Misschien vond ze het haar eigen schuld, misschien...
CharleyT schreef:MyWishMax schreef:Nee, want ik vind alsnog de reactie van hem erna niet oké. Het lacherig en vervolgens geen enkele zelfreflectie nog steeds niet oké.
Grappig dat jij reageerde : ik schaar je juist niet onder de Inquisite leden
oomens schreef:Jis_ schreef:
Maar het gaat hier toch helemaal niet om elke vrouw? Dat mocht hij willen, de ouwe snoeperd
Het gaat om 1 (één), of mogelijk zelfs 0 (geen) vrouw(en).
Als het waar is wat er gebeurd zou zijn, dan is juist het enige wat ertoe doet, wat het slachtoffer in kwestie ervan vindt.
Al die andere vrouwen, die nooit als dronken juffrouw met de kaars van Johan Derksen uit zijn geweest, die zijn toch helemaal geen partij hierin?
CharleyT schreef:Tuurlijk, dit is dan weer flauw, maar een andere hypothese niet, hoeveel maten meet jij., en het gaat niet om elke vrouw in dit hypothetische geval
MyWishMax schreef:CharleyT schreef:
Nee, want ik vind alsnog de reactie van hem erna niet oké. Het lacherig en vervolgens geen enkele zelfreflectie nog steeds niet oké.
Grappig dat jij reageerde : ik schaar je juist niet onder de Inquisite leden
Oh sorryLekker handig van mij. Ik vind sommige hypothetische dingen ook te ver gaan hoor en niet relevant hier. Dat ben ik juist met jullie eens
Oomens.
Hoe die vrouw zich er over voelt en wat ze er tegen zou willen doen of niet is volledig aan haar.
De manier waarop er bijna opgeschept wordt en het afgedaan als jeugdzonde en grappig niet. Dat gaat over juist het grote geheel waar extreem veel vrouwen te maken krijgen met seksueel geweld en daar niks mee durven te doen of nog ernstigere problemen krijgen door de reacties van de maatschappij. Eigen schuld, uitgelokt, normaal voor die tijd, je vroeg erom.
Dat is geen normale reactie net als dat het niet normaal is om dingen te doen zonder consent. En dat moet blijkbaar nog veel duidelijker gemaakt worden. Als hij echt berouw had getoond en het geen grappig ding gevonden had waar ze allemaal om konden lachen was het al heel anders geweest. Zelfs als die het argument had gebruikt dat het een andere tijd was. Want die tijd is het nu niet meer en er is juist heel veel aandacht geweest voor dit onderwerp de laatste tijd. Dus de manier waarop het verteld wordt en daarna gereageerd op mensen die het niet oké vinden had anders gemoeten en dan was hij zelf ook anders behandeld.
Ibbel schreef:Ik vind het eigenlijk ontzettend schokkend te merken hoeveel mensen vinden 'dat het moet kunnen' - want het is humor, 'kantinepraat', opschepperij, 'en vast wel verzonnen'.
Ibbel schreef:Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. En een verkrachting weglachen heeft sowieso niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
Het verhaal opbiechten wél. Dat mag-ie 100x doen van me. Maar het bagatelliseren níet.
Citaat:Nog een hypothetisch geval: stel dat de dame in kwestie naar voren stapt en zegt dat ze het Johan echt niet kwalijk neemt, wat dan?
oomens schreef:Als hij had verteld dat ze vroeger na de kermis altijd op de vuist gingen met jongens uit de buurdorpen, en dat hij daarbij ook wel eens iemand te hard met een bierflesje had geslagen (dat is dus op televisie zware mishandeling bekennen, mogelijk zelfs uit te leggen als poging tot doodslag), dan hadden mensen hun schouders opgehaald en gedacht, "tja, zo ging dat nu eenmaal, en bovendien is het 50 jaar geleden".
enzino schreef:Ibbel schreef:Ik vind het eigenlijk ontzettend schokkend te merken hoeveel mensen vinden 'dat het moet kunnen' - want het is humor, 'kantinepraat', opschepperij, 'en vast wel verzonnen'.
Schokkend dat mensen de vrijheid van meningsuiting steunen?
Ik vind het schokkender dat sommige mensen dat niet steunen.