Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:45

996981 schreef:
Loretta schreef:

De EU heeft zich aan alle kanten afhankelijk gemaakt. Zonder de Amerikanen kunnen we alvast beginnen met Russisch leren.

Hoezo gemaakt? Denk je echt dat een klein landje als NL iets alleen kan bewerkstelligen?

Ik heb het over de EU. Niet over Nederland.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:49

Loretta schreef:
996981 schreef:

De EU heeft zich aan alle kanten afhankelijk gemaakt. Zonder de Amerikanen kunnen we alvast beginnen met Russisch leren.

Hoezo gemaakt? Denk je echt dat een klein landje als NL iets alleen kan bewerkstelligen?

Ik heb het over de EU. Niet over Nederland.

Nou ook EU kan niets bewerkstelligen zonder VS. Helaas.

Loretta

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:52

Dat zei ik toch ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:53

Loretta schreef:
Dat zei ik toch ook.

Jij stelt dat de EU (en dus NL) zich te afhankelijk heeft gemaakt, terwijl ze dat in beginsel gewoon al zijn. Dat is nogal een verschil.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:54

_San87_ schreef:
Canon schreef:
Is het een goed idee (niet persoonlijk bedoelt, gewoon vanuit interesse) om als mensen dingen lezen en benoemen de link mee te delen? Ik lees graag mee. :o

Oh, ja daar denk ik niet eens bij na :o.

Hier de bron over Oekraïnse mannen.

https://mobile.twitter.com/BNR/status/1 ... K_lcYpAAAA

Dat dacht ik al, vandaar onder andere de niet persoonlijk bedoelt :D ik zie het vaker en mis de linkjes dan. (en het topic is dan al pagina's te ver om te vragen "wat was het linkje?" :P) Maar zo kunnen we elkaar op de hoogte houden. Dankjewel voor je linkje! :o

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:02

996981 schreef:
Loretta schreef:
Dat zei ik toch ook.

Jij stelt dat de EU (en dus NL) zich te afhankelijk heeft gemaakt, terwijl ze dat in beginsel gewoon al zijn. Dat is nogal een verschil.

We zijn allemaal met elkaar verbonden, voor better or for worse.. In beide gevallen. De vraag is denk ik voornamelijk "wat nu?" met deze (achter)stand van zaken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:06

996981 schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat de aantallen daar te groot voor zijn.

Inderdaad. Fantastisch om te zien! Hoe meer mensen zich mobiliseren hoe beter en ook relatief veiliger

Er zijn er in ieder geval zo'n 1500 opgepakt

https://www.nu.nl/buitenland/6186147/ho ... esten.html

Sunnda schreef:
Ik denk niet dat Poetin daar op uit is.

Of het moet hem een topidee lijken om zelfs China tegen zich in het harnas te jagen.

Edit: ik zou zeker niet teveel naar de Amerikanen kijken. Putin mag dan ellende zijn, vergis je niet in Biden. Dat hij westers is, wil niet zeggen dat hij direct schone handen heeft.

Biden is geen Poetin, Erdogan of Trump, daar zit een wereld van verschil tussen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:07

Pffff ook hier iemand die zich serieus druk maakt om het hoe en wat momenteel....

Die Poetin is echt een mafklapper...
Voornamelijk al die kernwapens die ze overal hebben vindt ik doodeng!

Zo erg voor al die onschuldige burgers enzo... Kan er echt heel angstig en verdrietig van worden...

Van de ene crisis naar de andere...

Straks weer stijgende benzine prijzen en gasprijzen zullen ook nog verder de pan uit gaan reizen...

Waar en wanneer wordt de wereld weer normaal?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:07

996981 schreef:
Loretta schreef:
Dat zei ik toch ook.

Alle EU lidstaten hebben defensie behoorlijk verslonsd. Daar ging het volgens mij over.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:08

Goede vraag Canon wat we kunnen doen. Ik denk dat wij eenvoudige mensen kunnen beginnen met de gelederen te sluiten.
Zo ben ik opgevoed. Dus ongeacht wat nu beslist wordt er achter gaan staan. Elke vorm van verdeeldheid is koren op de molen van Poetin.
Dus Thierry heeft die wijze les van vroeger nog niet begrepen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:12

pien_2010 schreef:
Goede vraag Canon wat we kunnen doen. Ik denk dat wij eenvoudige mensen kunnen beginnen met de gelederen te sluiten.
Zo ben ik opgevoed. Dus ongeacht wat nu beslist wordt er achter gaan staan. Elke vorm van verdeeldheid is koren op de molen van Poetin.

Thierry vind het veel te leuk om verdeeldheid te zaaien. En vergeet het maar. De mensen gaan de gelederen niet sluiten. Daar zijn we te verdeeld voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:15

Klopt maar zou wel beter zijn denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:16

Ik vind het vooral heel sneu dat Oekraïne er alleen voor staat ;(.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:17

_San87_ schreef:

Ik ook.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:24

pien_2010 schreef:

Ik denk dat dat een héél goede eerste stap is. Daar had ik nog niet zo over nagedacht :j
Laten we hopen dat de verdeeldheid door corona niet blijft herhalen en de mafkezen als Thierry nu eens even normaal doen, dat we allemaal kunnen stellen dat we united moeten staan. Dat zou al zo veel doen.. Toch?

Zo langzamerhand kúnnen we toch niet anders meer?

BeFunny schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook.

Ik ook Y;( Bij RTL kwam een man in beeld die midden in zijn gesprek afbrak met in de leegte starend te mompelen "de klootzak, verdomme.." voordat hij terug in zijn auto zakte. Het is dat mijn ouders erbij zitten en "nuchter" doen, maar mijn hart brak. ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:52

Voor wie hoopte dat de demonstranten niet zouden worden opgepakt

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:07

Citaat:
De militaire vliegbasis Hostomel nabij de Oekraïense hoofdstad Kiev is door de Oekraïense strijdkrachten heroverd, meldt persbureau Reuters op basis van een adviseur van president Volodymyr Zelensky. The Guardian schrijft dat er meerdere explosies zijn gehoord in de buurt van het vliegveld.

Het vliegveld, dat op ongeveer 25 kilometer afstand van het centrum van Kiev ligt, was eerder in handen van de Russen. Daarmee leken de Russische strijdkrachten snel op te rukken naar de hoofdstad. Die opmars lijkt nu voor even afgeslagen door de Oekraïners.

Whoops, die had Poetin niet aan zien komen denk ik :) (ik ook niet overigens)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:08

pien_2010 schreef:
Sunnda schreef:
Ik denk niet dat Poetin daar op uit is.

Of het moet hem een topidee lijken om zelfs China tegen zich in het harnas te jagen.

Edit: ik zou zeker niet teveel naar de Amerikanen kijken. Putin mag dan ellende zijn, vergis je niet in Biden. Dat hij westers is, wil niet zeggen dat hij direct schone handen heeft.

Toch is West Europa en de Navo weinig waard zonder de Amerikanen. Dus met die toon zou ik echt dimmen.

Hoezo zou ik echt moeten dimmen?
Is hier soms ook een dictator aanwezig? :roll:

Maar blijf rustig geloven dat er ook maar één iemand president van een grootmacht wordt die schone handen heeft. De wereld is namelijk wel op zijn makkelijkst als alles zwart-wit is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:34

Sunnda schreef:
pien_2010 schreef:

Toch is West Europa en de Navo weinig waard zonder de Amerikanen. Dus met die toon zou ik echt dimmen.

Is hier soms ook een dictator aanwezig? :roll:

Maar blijf rustig geloven dat er ook maar één iemand president van een grootmacht wordt die schone handen heeft. De wereld is namelijk wel op zijn makkelijkst als alles zwart-wit is.

Het woord ‘Toch’ betekent: ‘ondanks het door jouw beweerde’ en is inhoudelijk juist. West Europa en de NAVO stellen inhoudelijk niks voor zonder de VS. Is al zo vanaf dag 1 van de NAVO.

En jouw beeld over presidenten en grootmachten en dictators doet daar niks aan af.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:36

Exitium schreef:
Citaat:
De militaire vliegbasis Hostomel nabij de Oekraïense hoofdstad Kiev is door de Oekraïense strijdkrachten heroverd, meldt persbureau Reuters op basis van een adviseur van president Volodymyr Zelensky. The Guardian schrijft dat er meerdere explosies zijn gehoord in de buurt van het vliegveld.

Het vliegveld, dat op ongeveer 25 kilometer afstand van het centrum van Kiev ligt, was eerder in handen van de Russen. Daarmee leken de Russische strijdkrachten snel op te rukken naar de hoofdstad. Die opmars lijkt nu voor even afgeslagen door de Oekraïners.

Whoops, die had Poetin niet aan zien komen denk ik :) (ik ook niet overigens)

Waarschijnlijk niet voor lang, maar ik deed echt even een vreugdedans je

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:37

Citaat:
Is hier soms ook een dictator aanwezig?

Dus met die toon ZOU IK echt dimmen ", schrijf ik. Maw ik vind je niet verstandig denken. Jij moet van mij helemaal niets, maar je ZOU wel beter kunnen lezen! Dus je vraag "is hier een dictator aanwezig" is volkomen ridicuul!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:43

7.000 Russische para’s onderweg naar Kiev. Klinkt spannend, maar in Kiev wonen 2,8 miljoen mensen. Als slechts 1% zegt: ‘Kom maar mannen, we matten een rondje’ dan komen die 7.000 para’s 28.000 Oekraïeners tegen. Kan militair gezien nog boeiend worden….en bloedig.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-02-22 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:43

pien_2010 schreef:
Citaat:
Is hier soms ook een dictator aanwezig?

Dus met die toon ZOU IK echt dimmen ", schrijf ik. Maw ik vind je niet verstandig denken. Jij moet van mij helemaal niets, maar je ZOU wel beter kunnen lezen! Dus je vraag "is hier een dictator aanwezig" is volkomen ridicuul!

'Met die toon zou ik even dimmen' wordt hier in NL voor zover ik weet alleen gebruikt als dreigement..weet niet of dat in Belgie anders is?

Daar viel ik dus over, maar in dat geval: no hard feelings. :D

Maar hoewel ik het met je eens was en ben dat de Amerikanen bij de NAVO de kartrekker zijn, ben ik nog steeds van mening dat Biden zijn hoed met meer belangen op heeft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:03

Loretta schreef:
996981 schreef:

Alle EU lidstaten hebben defensie behoorlijk verslonsd. Daar ging het volgens mij over.

Om een vergelijking te maken, in 2021 gaf Rusland ca. 61 miljard uit aan defensie. Duitsland 57 miljard, het VK 56 miljard en Frankrijk daar heb ik de cijfers zo niet van, maar die staat ook in de top 10 van sterkste krijgsmachten, dus die zal daar ook niet ver uit de buurt zitten.

Het klopt dat we in vergelijking met de VS niks voorstellen, maar die gaf in 2021 dan ook 750 miljard aan defensie uit.

Het idee dat Rusland wel even Europa binnen kan komen wandelen is echt ver bezijden de waarheid.

https://nos.nl/artikel/2395146-china-be ... l-meer-uit

https://www.trouw.nl/buitenland/militai ... ~be9eec7f/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:14

Poetin kijkt wel uit om een navo land binnen te vallen.