Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:19

Popstra schreef:
Wel grappig dat het hier kijken naar fotos op ,geen stijl, veroordeeld word maar men wel constant aan de TV geplakt zit en bijna verontwaardigd reageren als er geen nieuws over Peter zijn toestand naar buiten komt en zo graag naar verdriet e.d van presentatoren van sensatie programmas te kijken dat men het terug zoekt om maar niks te missen! Weet nou niet wat ik erger vind!?

Geen beter vermaak dan leed vermaak! :roll:

Nutteloze reactie dit. Iedereen leeft mee, dat je dat zelf niet doet hoef je een ander niet te verwijten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:24

Popstra schreef:
Wel grappig dat het hier kijken naar fotos op ,geen stijl, veroordeeld word maar men wel constant aan de TV geplakt zit en bijna verontwaardigd reageren als er geen nieuws over Peter zijn toestand naar buiten komt en zo graag naar verdriet e.d van presentatoren van sensatie programmas te kijken dat men het terug zoekt om maar niks te missen! Weet nou niet wat ik erger vind!?

Rare reactie.

Er is een verschil tussen (bloederige) foto's kijken en een TV-programma wat aandacht besteed/een hommage brengt aan hun collega.

germie

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:49

Veel mensen mogen hem niet, maar hij heeft echt wel goede dingen gedaan. Ik vond het altijd wel een spontaan persoon. Ik hoop zeker dat hij het redt.
En natuurlijk ook omdat hij zich inzette voor een zoekhondenstichting waar ik ook bij help.
https://www.gids.tv/video/352020/de-dag ... rland-laat

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:52

Door de politie wordt als schutter Delano G uit Rotterdam gezien. Een 21 jarige Antilliaanse jongen. De Pool uit Tiel bestuurde de vluchtauto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:56

Popstra schreef:

Ik vind kijken of er een nieuws update is iets heel anders dan een filmpje maken van dichtbij hoe iemand net is neergeschoten. En dat filmpje delen….
Ik snap niet hoe je daarvan niet man zeggen wat je erger vind.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:16

Babootje schreef:
Door de politie wordt als schutter Delano G uit Rotterdam gezien. Een 21 jarige Antilliaanse jongen. De Pool uit Tiel bestuurde de vluchtauto.

Bizar dat iedereen die pool al aanmerkt als schutter... En overal op internet zn kop verschijnt.

Mensen begrijpen het echt niet geloof ik....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:20

charrr91 schreef:
Ja las het ook.
Overigens vind ik GeenStijl zwaar respectloos. Die willen de afschuwelijke beelden maar niet verwijderen van hun site, volgens Shownieuws.
Te walgelijk voor woorden.. Views vinden ze blijkbaar belangrijker dan een mensenleven :n

Waarom zouden ze die beelden moeten verwijderen? Omdat iemand dat vind?

Het is nieuws en nieuws is nu helaas niet altijd fijn.

Toen Fortuyn neergeschoten was stonden de foto’s ook op de voorpagina, toen theo van Gogh afgeslacht was idem. Er staan vrij regelmatig op elke nieuwssite filmpjes van aanslagen met daarin de dodelijke slachtoffers in plassen bloed.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:29

Tot het je geliefde is….

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:42

daantjuhhh schreef:
Tot het je geliefde is….

Dit. vorig jaar is een vriendin van mij omgekomen bij een gasexplosie. Die explosie is gefilmd en op internet gegaan met de juiste context. Een jaar later kom ik dat filmpje tegen op Tiktok. Met een één of andere grappige quote die niks met haar overlijden te maken had. dat doet zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:48

daantjuhhh schreef:
Tot het je geliefde is….

Het is altijd iemands geliefde.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:02

robert45 schreef:
charrr91 schreef:
Ja las het ook.
Overigens vind ik GeenStijl zwaar respectloos. Die willen de afschuwelijke beelden maar niet verwijderen van hun site, volgens Shownieuws.
Te walgelijk voor woorden.. Views vinden ze blijkbaar belangrijker dan een mensenleven :n

Waarom zouden ze die beelden moeten verwijderen? Omdat iemand dat vind?

Het is nieuws en nieuws is nu helaas niet altijd fijn.

Toen Fortuyn neergeschoten was stonden de foto’s ook op de voorpagina, toen theo van Gogh afgeslacht was idem. Er staan vrij regelmatig op elke nieuwssite filmpjes van aanslagen met daarin de dodelijke slachtoffers in plassen bloed.

Dat vind/vond ik allemaal net zo respectloos.
Is het nieuws ? Ja...maar het zou best een tandje minder/beschaafder kunnen, zeker in deze tijd met social media waar je het vaak ongevraagd voor je neus geschoteld krijgt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:21

Ik vind in 't algemeen, of het nu met Peter is of die aanslag in Parijs of de beelden van MH17, dat het gewoon belachelijk is dat er met een camera gefilmd moet worden van kortbij. Zeker met Peter vind ik het echt schandalig. Hij ligt daar zwaar gewond, krijgt misschien nog het eea mee, en dan staan mensen met hun telefoon praktisch in z'n gezicht te filmen. Echt zum kotsen vind ik het. Vind niet dat omdat anderen lugubere interesses hebben, dat het maar moet zijn van; ja maar iedereen is nu eenmaal anders en sommigen vinden dit wel interessant om te zien. Vind dat dit iets met fatsoensnormen en waarden te maken heeft waar ieder individu zich wel een beetje aan mag houden in situaties als deze. Maar goed, iedereen heeft er duidelijk een eigen en soms andere mening over en zal ook zo blijven. Gelukkig dat oa twitter, YouTube wel actief beelden weghalen, dat siert ze! *\o/*

En dan dat soort filmpjes kijken en delen via social media vind ik toch heel iets anders als talk shows kijken waarin collega's en mensen die hem van dichtbij kennen herinneringen van hem delen, dingen vertellen over hem... alsook nieuwsberichten volgen in de hoop op een positieve update! Dat zijn imo toch echt hele andere dingen als massaal dat filmpje delen, waarvan het - in mijn ogen in ieder geval - eigenlijk niet eens had moeten bestaan.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen...
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-07-21 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:24

Mindim schreef:
daantjuhhh schreef:
Tot het je geliefde is….

Het is altijd iemands geliefde.

Ja dat weet ik.
Het is een reactie op robert45.
Die vind zulke beelden bij het nieuws horen blijkbaar.

Naar mijn inziens kun je prima het nieuws verslaan zonder bloederige beelden.

Mijn reactie is naar hem bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:18

Ik vind dat mensen zo een kwetsbare staat niet op beeld moeten nee. Het is zo prive lijkt me, het toppunt van iemands privacy schaden.

Maar anderzijds ook wel blij dat dat soort filmpjes worden gemaakt, de politie kan daar wel veel aan hebben.

Dat sensatiezoekers het op internet plempen is gewoon te triest voor woorden en dat het massaal wordt gedeeld ook, fijne maatschappij zijn we geworden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:59

Wat mij vooral opvalt is dat ze als ze over hem praten het in verleden tijds vorm doen...hij was etc..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:05

Cinnepin schreef:
Wat mij vooral opvalt is dat ze als ze over hem praten het in verleden tijds vorm doen...hij was etc..

en dat gaven ze ook al aan dat niet te willen doen...

Maar goed, wonder hij overleeft en komt er best goed uit.
Zal hij dan nog ooit misdaadjournalist worden? Ik denk dat je wat dat betreft best snel in verledentijd kan gaan spreken, want die kans is natuurlijk sowieso klein.
Dus zinnen als hij was de beste, verbeterd naar is de beste journalist kan ook daar uit voorkomen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:08

Cinnepin schreef:

Dit hebben ze bij RTL boulevard uitgelegd. Had te doen met dat het zo een schrok is voor velen, dat daardoor de periode voor die aanslag verder weg lijkt, waardoor mensen automatisch in de soort verleden tijd gaan praten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:10

Ik vind de definitie van verledentijd /tegenwoordige tijd lastig. Hij leeft nog. maar niemand weet hoe. Dus wat hij (in het verleden) heeft gedaan word nu getoond. Maar hij heeft dat wel gedaan, dus is het toch verledentijd. Hij was iemand, maar na de schietpartij weet niemand of dat nog zo is. Dus ik stoor me eigenlijk helemaal niet aan de verleden tijd versie. Ze praten over voor de schietpartij.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:20

cursebreaker schreef:
Ik vind in 't algemeen, of het nu met Peter is of die aanslag in Parijs of de beelden van MH17, dat het gewoon belachelijk is dat er met een camera gefilmd moet worden van kortbij. Zeker met Peter vind ik het echt schandalig. Hij ligt daar zwaar gewond, krijgt misschien nog het eea mee, en dan staan mensen met hun telefoon praktisch in z'n gezicht te filmen. Echt zum kotsen vind ik het. Vind niet dat omdat anderen lugubere interesses hebben, dat het maar moet zijn van; ja maar iedereen is nu eenmaal anders en sommigen vinden dit wel interessant om te zien. Vind dat dit iets met fatsoensnormen en waarden te maken heeft waar ieder individu zich wel een beetje aan mag houden in situaties als deze. Maar goed, iedereen heeft er duidelijk een eigen en soms andere mening over en zal ook zo blijven. Gelukkig dat oa twitter, YouTube wel actief beelden weghalen, dat siert ze! *\o/*

En dan dat soort filmpjes kijken en delen via social media vind ik toch heel iets anders als talk shows kijken waarin collega's en mensen die hem van dichtbij kennen herinneringen van hem delen, dingen vertellen over hem... alsook nieuwsberichten volgen in de hoop op een positieve update! Dat zijn imo toch echt hele andere dingen als massaal dat filmpje delen, waarvan het - in mijn ogen in ieder geval - eigenlijk niet eens had moeten bestaan.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen...

Op GeenStijl.nl staan ook filmpjes van de zogenaamde 2 spotters die net toevallig vlak voordat het gebeurde daarheen liepen en met de schoten onmiddellijk hun telefoons uit de zak haalden,zonder erop te kijken en al vlug lopend in de richting waar Peter R om de hoek lag. Vervolgens zijn ze langs Peter R gelopen en hebben daar staan filmen en totaal geen eerste hulp verleend. Vermoed wordt dat het spotters waren die ook ingehuurd zijn om te filmen dat de 'klus' uitgevoerd was, mogelijk om zo ook verslag uit te brengen aan de opdrachtgever.
Hoop dat ze deze figuren ook verhoord gaan worden

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:25

Ik vind het wel frustrerend dat het zo lang duurt voordat er iets naar buiten komt over de actuele situatie. Ik snap het wel, maar ben echt ontzettend benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat de prognose daarmee wordt.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:47

eilleen333 schreef:
Ik vind het wel frustrerend dat het zo lang duurt voordat er iets naar buiten komt over de actuele situatie. Ik snap het wel, maar ben echt ontzettend benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat de prognose daarmee wordt.

Precies dit... Ik zie hier een hoop reacties voorbij komen, maar helaas nog geen reacties over de kritische toestand van Peter. -O- Ergens snap ik het ook wel. Wellicht wil zijn familie/naasten dit niet open en bloot delen op het internet en dit zelf eerst een plek geven en zitten ze niet te wachten op de buitenwereld, maar dat is het lastige van een BN'er - je ''verwacht'' dan ook dat dit snel wordt gedeeld via de media.
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 08-07-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:49

In zo’n korte tijd kan je misschien ook helemaal geen goede prognose geven.
En misschien wordt het ook wel niet naar buiten gebracht omdat het nadelig kan zijn als de verdachten het weten.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:51

eilleen333 schreef:

Er wordt regelmatig gezegd dat hij nog steeds in levensgevaar verkeert. Wat moeten ze nog meer vertellen?
Het is nog geen 48 uur geleden, ik denk niet dat er al echte prognoses gesteld kunnen worden.

Oprechte vraag hoor, maar ik krijg rondom deze situatie echt het gevoel alsof iedereen alles tot in detail moet weten. Als er iets is wat belangrijk is, wordt dat vast naar buiten gebracht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:53

verootjoo schreef:
In zo’n korte tijd kan je misschien ook helemaal geen goede prognose geven.
En misschien wordt het ook wel niet naar buiten gebracht omdat het nadelig kan zijn als de verdachten het weten.

meer als de opdrachtgever het weet, dan gaat hij nieuwe mannetjes inhuren om de "klus af te maken". De verdachten zijn slechts ingehuurde sukkels.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:54

eilleen333 schreef:

Hij zal nog op IC liggen en waarschijnlijk is nog niet bekend of hij het wel of niet overleefd, afhankelijk van de schade.