Rennie89 schreef:Zolang het overgrote witte Nederland nog het woord buitenlander (Een buitenlander of vreemdeling is iemand die niet in het bezit is van de nationaliteit van het land waar hij-zij verblijft.) gebruikt voor mensen die hier al bijna hun hele leven zij het niet hier zelf geboren zijn, gebruikt, hebben we nog een hele weg te gaan. Nederland is ook het enige land waar het woord allochtoon bestaat (Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.) en door dit soort termen te gebruiken sluit je bepaalde groepen al af van de Nederlandse samenleving.
Marokkanen noemen zich over het algemeen gewoon marokkaans hoor en geen nederlander en bij mijn weten antillianen en surinamers ook en de molukkers niet te vergeten. Ze zitten er ook niet op te wachten dat ik ze nederlander noem. Ze zijn trots op hun afkomst. Alleen wij blanken denken gelijk dat ze dat enorm waarderen. Ik ben het met je eens dat het niet overal genoemd hoeft te worden.