MCE schreef:Mand schreef:
Zoals ik volgensmij al eerder tegen je heb gezegd, in elke groep mensen (als je ze zo op zou willen delen) heb je rotte appels. Het gaat niet alleen om geweld. Het gaat om hoe fundamenteel racisme is op de wereld. Ik wil wel eens wat filmpjes opzoeken over hoe vooroordelen ontzettend geworteld zijn in onze cultuur. Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'. Die heb je over zwarte mensen wel. Het argument 'ik ken mensen' is in deze discussie ook totaal invalid, want zoals ik net al zei, je hebt in elke groep mensen die anders denken of niet deugen.
ik vind het heel jammer dat er na al die jaren van bewust proberen mensen kansen te geven niet gelukt is om gelijk gestemd te geraken, cultuur verschillen zijn en blijven er
ook ik merk - als blanke - in nederland "stands" verschillen (ik kan b.v. niet 3x op vacantie of elk jaar een andere auto kopen, oudere die geweerd worden op terrasjes) dat is er en dat zal er blijven maar ik ben tevreden met wat ik heb,
integreren doe je samen en de pijn van het verleden kun je ook omzetten in iets positiefs -gelukkig hebben we veel voorbeelden hiervan -
vandaag in utrecht demo op het jaarbeursplein heel nadere insteek (rtv utrecht)
maar ik kan helaas - hoe goed ik ook mijn best doe - de cultuurverschillen niet weg nemen
het lijkt me ook niet gemakkelijk om ontheemd te zijn en dat hier in ons kleine landje met veel te weinig ruimte niet elke cultuur kan zettelen
met relschoppers/plunderaars - blank of zwart - ik heb er niets mee, dragen ook niet wezenlijk een steentje bij
Cultuurverschillen zijn toch een van de mooiste dingen ter wereld? Een groot goed, en zo ontzettend leerzaam. Ik ben altijd zo blij als ik kan communiceren en kan werken met mensen met verschillende culturele achtergronden. Ik leer iedere dag van hen. Het verrijkt mezelf. En daarbij is het toch heerlijk als we allemaal kunnen zijn wie we willen zijn? Waarom zou je dat weg willen nemen?