[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:58

capopjekop schreef:
Over het algemeen heb ik liever mensen om me heen die een jointje te veel roken dan mensen die een drankje te veel op hebben. Van die laatste heb je meer last over het algemeen.


Over het algemeen praat ik liever met mensen die niet onder invloed zijn van wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:00

oomens schreef:
Resistance schreef:
Ik heb zelfs zo'n donkerbruin vermoeden dat suiker héél veel meer levens eist dan alle drugs bij elkaar. Maar dat zou ik moeten opzoeken.

Moet je eens kijken hoeveel slachtoffers zuurstof maakt. Vieze giftige troep.



Als je zoveel moeite hebt met kritisch redeneren en het formuleren van een inhoudelijke reactie, doe het dan vooral niet. :Y)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:02


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:04

Resistance schreef:
oomens schreef:
Als je zoveel moeite hebt met kritisch redeneren en het formuleren van een inhoudelijke reactie, doe het dan vooral niet. :Y)

Ik sleep er niet ineens heel normale voedingsmiddelen aan de haren bij. Als je zonodig de discussie wilt smoren door het onderwerp tot in het absurde te verbreden, doe het dan gelijk goed, dacht ik.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:04

Het is ook een feit dat cyanide slechter is dan alcohol, moeten we de kindertjes dan maar bier schenken ipv melk? Iets beter maakt het toch niet goed?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:06

nynke55 schreef:
Het is ook een feit dat cyanide slechter is dan alcohol, moeten we de kindertjes dan maar bier schenken ipv melk? Iets beter maakt het toch niet goed?

Dat is geen hard drugs alcohol wel.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:09

Alcohol is geen hard drug. Maar het punt is dat je niet iets goed kunt praten omdat er iets is wat nog slechter is.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:11

Cyanide maakt ook genoeg slachtoffers :+

@Oomens: waarom valt bijv. 100 lachgasballonnen per dag dan ineens niet onder absurd een discussie voeren? Dat is ook geen normale gebruikshoeveelheid... Zelfs alle pro-druggies zien dit als abnormaal. Het feit dat suiker dermate verslavend is en bij overmatig gebruik veel (indirecte) gezondheidsrisico's met zich meebrengt maakt het niet minder dan een drug.

Memories

Berichten: 2638
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:12

oomens schreef:
Ik sleep er niet ineens heel normale voedingsmiddelen aan de haren bij. Als je zonodig de discussie wilt smoren door het onderwerp tot in het absurde te verbreden, doe het dan gelijk goed, dacht ik.


Als je suiker anno nu nog steeds een heel normaal voedingsmiddel noemt zonder enkele kanttekening dan heb je ook iets gemist... maar goed, daar gaat deze hele discussie ook niet over.


Alcohol is in zekere mate slecht. Drugs is in zekere mate slecht. Roken, suiker, nog veel meer dan ik kan opnoemen is in zekere mate slecht. Leef en laat leven en laat er de juiste voorlichting zijn zodat mensen fijn zelf een eigen keuze mogen maken, denk ik dan.

Alcohol is overigens wel degelijk een drug en mag in sommige gevallen ook als harddrug worden gezien, in ieder geval als je het Trimbos en enkele andere bronnen die het als dusdanig classificeren mag geloven.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:15

Sowieso is alles waar je te veel van neemt slecht voor je. Water is gezond, maar als je te veel water drinkt loop je ook watervergiftiging op.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:15

nynke55 schreef:
Alcohol is geen hard drug. Maar het punt is dat je niet iets goed kunt praten omdat er iets is wat nog slechter is.

Dat doe ik niet, maar alcohol wordt ook gedoogd dus waarom een pilletje xtc dan niet? Het brengt immers een stuk minder schade.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:32

sureido schreef:


Dat doe ik niet, maar alcohol wordt ook gedoogd dus waarom een pilletje xtc dan niet? Het brengt immers een stuk minder schade.[/quote]

Een blikje radler is minder schadelijk dan een pilletje xtc, schat ik zo. Hoe zie je dat voor je? We gaan 1 pilletje xtc legaliseren? Per dag, per week of per maand?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:33

Je gaat niet elke dag xtc gebruiken dat doet echt bijna niemand :') alcohol wel.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:46

sureido schreef:
Je gaat niet elke dag xtc gebruiken dat doet echt bijna niemand :') alcohol wel.


Er zijn echt een heleboel mensen die niet elke dag alcohol drinken hoor, behalve dan alcoholisten. Net als drugsverslaafden, die gebruiken ook elke dag.

Maar terugkomend op het vorige bericht: 1 x per week dan 1 pilletje legaliseren? Dat lijkt jou wel haalbaar?

Memories

Berichten: 2638
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:53

Ik zie persoonlijk meer heil in een soort Portugal 2.0 beleid. Met constructies als 1x in de zoveel tijd 1 pil (en 1x pw een XTC pil is geen algemeen gebruikelijke of veilige hoeveelheid) kom je er denk ik nooit uit.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:00

Wat is het Portugal 2.0 beleid?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:08

nynke55 schreef:
Shaggy09 schreef:
Heb ik even niet meegekregen.. Wanneer is alcohol in NL verboden geweest dan?


Ik kijk een beetje verder dan Nederland, mensen zijn overal hetzelfde.


Even concreet aub? Jij zegt dat alcohol verbieden niet werkt want dat hebben we al eerder gezien, ik kan het me niet herinneren dat hier in NL een alcoholverbod gold.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:13

nynke55 schreef:
capopjekop schreef:
Over het algemeen heb ik liever mensen om me heen die een jointje te veel roken dan mensen die een drankje te veel op hebben. Van die laatste heb je meer last over het algemeen.


Over het algemeen praat ik liever met mensen die niet onder invloed zijn van wat dan ook.


Kunnen best goede gesprekken zijn hoor. Probeer het eens :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:14

nynke55 schreef:
sureido schreef:
Je gaat niet elke dag xtc gebruiken dat doet echt bijna niemand :') alcohol wel.


Er zijn echt een heleboel mensen die niet elke dag alcohol drinken hoor, behalve dan alcoholisten. Net als drugsverslaafden, die gebruiken ook elke dag.

Maar terugkomend op het vorige bericht: 1 x per week dan 1 pilletje legaliseren? Dat lijkt jou wel haalbaar?


Weet je hoe drugs werken nynke55?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:17

Shaggy09 schreef:
[

Ik kijk een beetje verder dan Nederland, mensen zijn overal hetzelfde.


Even concreet aub? Jij zegt dat alcohol verbieden niet werkt want dat hebben we al eerder gezien, ik kan het me niet herinneren dat hier in NL een alcoholverbod gold.[/quote]

Niet in Nederland, even lezen. De Amerikaanse drooglegging heb ik het over.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:18

Sanso: hoe bedoel je?

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:18

nynke55 schreef:
sureido schreef:
Je gaat niet elke dag xtc gebruiken dat doet echt bijna niemand :') alcohol wel.


Er zijn echt een heleboel mensen die niet elke dag alcohol drinken hoor, behalve dan alcoholisten. Net als drugsverslaafden, die gebruiken ook elke dag.

Maar terugkomend op het vorige bericht: 1 x per week dan 1 pilletje legaliseren? Dat lijkt jou wel haalbaar?


Er zijn ook een hoop mensen die elke dag drinken, maar geen alcoholist zijn. En alcoholisten die niet elke dag drinken.

Maar een beperking zoals 1 keer per week lijkt me niet realistisch. Een beperking op wat je bij je mag hebben of mag kopen lijkt me niet verkeerd. Aan de andere kant, dat is met alcohol ook niet zo.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-08-19 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:19

nynke55 schreef:
Alcohol is geen hard drug. Maar het punt is dat je niet iets goed kunt praten omdat er iets is wat nog slechter is.


Volgens de opiumwet is alcohol geen harddrug. Maar qua schadelijkheid is alcohol schadelijker dan een aantal soorten hard én soft drugs.

Dan kun je jezelf gaan afvragen hoe hypocriet het op dat moment is dat we alcohol overal nog steeds kunnen kopen en nuttigen terwijl je een strafblad krijgt als je een pilletje koopt. Want waarom is dat eigenlijk zo? Dat het strafbaar is om een pil te kopen, op zak te hebben. Onder invloed zijn is niet strafbaar maar ook niet iets wat we als maatschappij sociaal accepteren over het algemeen.
Als je gaat kijken naar de gezondheidsrisico's ; XTC is tenslotte een stuk minder schadelijk dan alcohol.

Waar het probleem dan ligt is denk ik toch de productie, het regulieren van XTC. Wie gaat de productie overnemen? De overheid aannemelijk, hoe gaan ze dat doen? Hoe handhaaf je zoiets?

Ik vraag het me ook af, hoe ze dat willen gaan doen mocht het gelegaliseerd worden. Maar hoe het er momenteel aan toe gaat is niet veel beter, dat is een ding wat zeker is. En de hypocrisie rondom de opiumwet vind ik ook iets om je vraagtekens bij te zetten. Waarom is alcohol eigenlijk zo geaccepteerd?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:20

nynke55 schreef:
Shaggy09 schreef:
[

Ik kijk een beetje verder dan Nederland, mensen zijn overal hetzelfde.


Even concreet aub? Jij zegt dat alcohol verbieden niet werkt want dat hebben we al eerder gezien, ik kan het me niet herinneren dat hier in NL een alcoholverbod gold.


Niet in Nederland, even lezen. De Amerikaanse drooglegging heb ik het over.[/quote]

Nou, in NL dus nog niet meegemaakt. Dus ook geen idee van of dat wel of niet werkt, nietwaar?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:21

nynke55 schreef:
Sanso: hoe bedoel je?


Iedere week een pil nemen.