Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:17

Blue_Eyes schreef:
Wat snap je er niet aan? Ik heb op Facebook gereageerd op het meisje dat alleen maar commentaar heeft op Sheehans wenkbrauwen ipv op wat er gezegd wordt, en nu krijg ik van dat meisje de volle laag.

Ik snapte je zin gewoon niet ;)
Maar laat ze maar kletsen, die facebook trollers hebben gewoon aandacht nodig en tijd teveel.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:18

Sheehan schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ze is niet volwassener... Ik heb op haar gereageerd en nu krijg ik de volle laag :') Laat maar zwetsen.

Ik zag dat je gereageerd had, ontzettend lief van je <3 Ik heb je reactie een hartje gegeven. Hoe ze reageert bewijst wel weer hoeveel gezond verstand er in zit. 0,0. -O-

Ik zag het ook inderdaad. Lief dat je voor haar opkomt! Zo'n iemand denkt dat ze alles is en heeft facebook als uitlaatklep terwijl ze zich verschuilt achter fake plaatjes. Sneu persoon.

Daarom is het belangrijk voor iedereen om te weten dat je niet in een 'void' schreeuwt als je iets op het internet plaatst. Er zit altijd iemand aan de andere kant van het scherm.

Anoniem

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:21

Heb ook even gereageerd. Belachelijk dat je commentaar krijgt op je wenkbrauwen... Mensen hebben echt niets te doen, lijkt het wel. :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:30

Ik vind het super lief dat jullie het allemaal voor me opnemen, ik strooi hartjes in het rond :*

Heb besloten er zelf niet op te reageren verder, ik vind mijn eigen wenkbrauwen mooi en vind het totaal onnodig om mezelf te gaan verdedigen in deze situatie. Mijn naaktslakjes zitten daar prima :')

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:31

Sheehan schreef:
Ik vind het super lief dat jullie het allemaal voor me opnemen, ik strooi hartjes in het rond :*

Heb besloten er zelf niet op te reageren verder, ik vind mijn eigen wenkbrauwen mooi en vind het totaal onnodig om mezelf te gaan verdedigen in deze situatie. Mijn naaktslakjes zitten daar prima :')

Sorry ik kon het niet laten om toch nog even op haar te reageren.

Mooi stuk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:38

Ik wilde ook reageren maar kan het niet vinden :o?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:43

Hier kon ik t ook niet laten :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:43

Niet om te zeuren of wat dan ook, maar kunnen we op Facebook laten wat daar gebeurd en hier weer terug naar het onderwerp?

Sheenan, goed stuk van je. Snap heel goed dat het gek is, fijn dat je met elkaar kon reizen vandaag.

Ik las op internet (kan de bron zo snel niet terug vinden) dat er op het briefje iets over Allah en over Moslimbroeders heeft gestaan.
Waardoor er nu wordt gesproken over een sterk vermoeden van een terroristisch motief.

Wilders heeft geroepen dat Grappenhauser af moet treden omdat de dader op vrije voeten was, in afwachting van het hoger beroep.
Droeftoeter :x

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:46

Hier ook gereageerd voor je. Want helemaal eens, het gaat om wat er gebeurd is, niet hoe iemand eruit ziet.

Ben benieuwd of daar meer over bekend gemaakt gaat worden, wat er op dat briefje stond.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:47

Het is toch al bekend wat er op dat briefje stond? Ik heb dat in het nieuws gelezen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:50

Ik vind het echt wonderlijk dat de dader op vrije voeten was.. of überhaupt nog in Nederland was... wat een land dat men dit soort gasten de hand boven het hoofd wordt gehouden :(

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:04

Babootje schreef:
Een terroristisch motief begint nu toch wel zeer aannemelijk te worden.

"Inmiddels is ook meer duidelijk waarom politie en openbaar ministerie vanaf de aanslag tot op heden ernstig rekening houden met een terroristisch motief en andere motieven minder waarschijnlijk achten. In een in de vluchtauto teruggevonden briefje beschrijft T. niet alleen in naam van Allah te hebben gehandeld maar groet hij ook zijn ‘moslimbroeders.’

Dat gegeven gecombineerd met de banden die de broer en vader van T. hebben met Salafistische moslimbewegingen, doen politie en openbaar ministerie nog steeds vasthouden aan een terreuraanslag. Een conflict in de relationele sfeer, zoals eerwraak , is veel onwaarschijnlijker aangezien er geen enkele relatie is vastgesteld tussen de verdachte en de slachtoffers."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3315029 ... er-utrecht

Hmmmz, ik vind het maar een warrig verhaal. Nergens is een officiele bron te vinden van de informatie die de Telegraaf deelt, tegelijkertijd hebben ze een enorm CV aan artikelen die de plank missloegen, waarheid verdraaien en een eigen verhaal lijken te leven.

"Bronnen dichtbij het onderzoek", mwah, sorry, maar in mijn ervaring is dit geen betrouwbare bron. Daarnaast, ze zullen nooit zomaar info prijs kunnen geven die eigenlijk niet naar buiten mag komen, aangezien het een beperkt aantal mensen is dat die info daadwerkelijk heeft. Klikken naar de pers wordt niet zo gewaardeerd binnen het korps. Er is overigens ook nog iets anders over te zeggen, en dat is dat er wel degelijk naar buiten gelekt wordt bij de politie, en dat dit zelfs vaak ook een tactiek is van de politie om bijvoorbeeld "de gemoederen te sussen", af te leiden van een bepaald onderwerp, enzovoort.

Dat gezegd hebbende, ik vind de conclusies in dit artikel extreem voorbarig en gaan ook volledig voorbij het gegeven dat het mogelijk ook kan zijn dat T. het op een terroristische aanslag wilde laten lijken. Dat stukje in het artikel waar zijn vader wordt aangehaald als zou het zo zijn dat hij banden met zus enzo zou hebben vind ik ook vergezocht, aangezien niets daarvan tot nu toe eerder is gebleken.

Voor mij voelt dit als sensatie met een negatieve ondertoon. Voer voor mensen als Wilders en Baudet.

corine1981 schreef:
Ik vind het echt wonderlijk dat de dader op vrije voeten was.. of überhaupt nog in Nederland was... wat een land dat men dit soort gasten de hand boven het hoofd wordt gehouden :(

Ik niet, aan zijn strafblad te zien en uitgaande van datgene waar hij daadwerkelijk voor is veroordeeld (verdachte en "schuldig" zijn twee totaal verschillende dingen) zie ik een man die voornamelijk kleine misdrijven heeft gepleegt, zich tegen de autoriteiten verzet en geen hulp aanvaardt/krijgt/doorzet. Sorry hoor, maar die omschrijving geldt ook voor een flinke groep "autochtone Nederlanders". Die groep is zelfs steeds groter geworden sins er flink gekort is in de sector jeugdhulpverlening en GGZ. Waarbij ik natuurlijk niet ga zeggen dat dit een excuus is, ik probeer enkel aan te geven dat, kijkende naar het strafblad, hij er niet extreem uitspringt. Was hij inmiddels al wel veroordeeld geweest voor verkrachting, dan was het een ander verhaal, maar geloof me, dan had hij nu niet vrij rondgelopen.

Het probleem zit hem erin dat een rechter ook af moet wegen of iemand niet juist "verder afglijdt van de maatschappij" op het moment dat hij hem zonder veroordeling al zijn vrijheid ontneemt. Dat is een heel belangrijk gegeven, want het is inmiddels ook bekend dat in hechtenis zitten niet bijdraagt aan het verkleinen van de recidive kans. Daarbij ook in overweging nemende dat de kans dat iemand van het soort misdrijven waar hij zich schuldig aan heeft gemaakt in 1 keer de stap maakt naar het neerschieten van mensen op een publieke plaats echt heel erg klein en ongewoon is.

Ik ga niet zeggen dat ons rechtsysteem super is, dat is het bij verre van. Ik ga ook niet zeggen dat het soort beleid t.a.v. zorg en ondersteuning bij jongeren er keihard op achteruit gegaan is want er zijn ook heel veel gave initiatieven opgestart in de afgelopen jaren met veel succes. Wat ik wel wil zeggen is dat voorlopige hechtenis geen zekerheid geeft en ook heel veel schade kan aanrichten, niet alleen als iemand onschuldig blijkt te zijn, maar ook voor hen die wel schuld dragen en nog meer afglijden weg van de maatschappij.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:20

Tsja, er zijn meer geleerden die zich afvragen waarom dit soort mensen wapens kan bezitten.
Nederland doet te blasé over dit soort feiten.

En je zou denken dat ze recidivisten wat eerder uit de samenleving trekken, maar nee, ze worden gepamperd. Vast zitten is in Nederland niet zo'n straf en de duur ervan al helemáál niet.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 19-03-19 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:20

Ik denk dat er nog veel meer van dit soort gasten rondlopen die een criminele achtergrond hebben en banden met terroristische organisaties en die we hier lekker in Nederland houden. Wat dat betreft sta ik echt achter Baudet en Wilders. Zulke gasten moeten gewoon het land uit. Iedereen is hier welkom als ze werken, zich aanpassen en echt integreren. Zodra ze criminele activiteiten gaan ondernemen dan mogen ze terug.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:22

Jup eens, geboren Nederlanders kun je helaas niet terug sturen maar het mag van mij allemaal harder aangepakt worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:23

Serenity350 moet toch effe zeggen dat ik je bijdrage bijzonder waardevol vindt in dit topic.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:24

corine1981 schreef:
Jup eens, geboren Nederlanders kun je helaas niet terug sturen maar het mag van mij allemaal harder aangepakt worden.

En waar sturen we de van oudsher Nederlanders naar toe als ze vervelend zijn?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:25

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er nog veel meer van dit soort gasten rondlopen die een criminele achtergrond hebben en banden met terroristische organisaties en die we hier lekker in Nederland houden. Wat dat betreft sta ik echt achter Baudet en Wilders. Zulke gasten moeten gewoon het land uit. Iedereen is hier welkom als ze werken, zich aanpassen en echt integreren. Zodra ze criminele activiteiten gaan ondernemen dan mogen ze terug.

Maar wat doe je dan met autochtone Nederlanders die misdaden begaan? Het gelijkwaardigheidsbeginsel stelt dat iedereen eenzelfde behandeling moet genieten, en allochtone Nederlanders anders behandelen zou een schending zijn van de grondwet (discriminatie op afkomst).

En voor de goede orde, als je de cijfers erop nakijkt zijn de autochtone Nederlanders nog steeds in de meerderheid wat betreft het begaan van misdrijven. Mannen tussen de 20 en 40 jaar met witte huidskleur zouden toch echt wel het gevaarlijkst zijn als je de statistieken gelooft. Moeten die ook allemaal het land maar uit?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:30

Benzz schreef:
Serenity350 moet toch effe zeggen dat ik je bijdrage bijzonder waardevol vindt in dit topic.

Dankjewel. Doe mn best een steentje bij te dragen, en snap dat niet iedereen het rechtssysteem door en door kent (als het niet je beroep of interesse is, is dat maar goed ook ;) ). Maar ik hoop soms door iets bij te dragen iets meer nuance erin te brengen, omdat we daar gezamenlijk veel verder mee kunnen komen. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:40

Nee, ik vind dat als jij hier komt wonen omdat je vlucht oid uit je geboorteland, en je de boel komt verzieken, je het eerste vliegtuig terug moet pakken. Er word zelf gezegd dat we handen vol hebben aan 100% Nederlanders, nou, dan kunnen we rotzakken uit andere landen er echt niet bijhebben hoor.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:43

sureido schreef:
Nee, ik vind dat als jij hier komt wonen omdat je vlucht oid uit je geboorteland, en je de boel komt verzieken, je het eerste vliegtuig terug moet pakken. Er word zelf gezegd dat we handen vol hebben aan 100% Nederlanders, nou, dan kunnen we rotzakken uit andere landen er echt niet bijhebben hoor.

Eens. Buiten dat heb ik mijn vraagtekens bij de genoemde statistieken.
Uit de verhalen van bevriende agenten en commissarissen hoor ik complete andere bevindingen, zeker in de grote steden.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:44

sureido schreef:

Sorry hoor, maar nu sla je wel heel veel dingen over.

Met betrekking tot gisteren is het echt onzin om het te hebben over het asielbeleid als reden voor dergelijke gebeurtenissen, T. is een Nederlander van Turkse komaf. Nederland heeft jarenlang Turkse arbeiders hierheen gehaald omdat we in Nederland het probleem hadden dat er veel werk te doen was waar binnen de NLse bevolking weinig animo voor was. Omdat het economisch een hoogtepunt was, werd er besloten maar te adverteren in het buitenland (dit is een heel korte samengevatte versie van het hele verhaal).

Turkije is momenteel geen land waaruit men vluchtelingen ontvangt, en was dat ook niet in de tijd dat T. met zijn ouders naar Nederland is gekomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:46

Serenity jij beschrijft/omschrijft het zo netjes kan dan ook alleen maar zeggen dat ik het geheel met je eens ben

Corine verhalen/bevindingen zijn geen feiten/statistieken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:46

Nou Nederlands paspoort afpakken en op het Turkse paspoort weer terugsturen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:48

Gezien de problematiek op de huidige arbeidsmarkt zullen er nog veel meer arbeidsmigranten naar Nederland gehaald worden, net als de jaren 70. Dus wen er maar aan :D

Overigens begrijp ik echt niet hoe je steeds kunt blijven praten over 2 totaal verschillende groepen, vluchtelingen en autochtone nederlanders.