Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Wilders zegt ook niet alle moslims zijn terroristen maar alle terroristen die een aanslag plegen zijn Moslim, daar heeft hij een punt.
Shadow0 schreef:@Emmaa_, Afschuwelijk dat soort uitspraken en spotjes.
Ik vind dat soort spotjes echt naar. En het zegt best wel wat over hoe weinig fatsoen er dan blijkbaar over is - als je ziet wat er nu dus tegen elkaar en over elkaar gezegd wordt door politici... die het dan vervolgens hebben dat andere mensen fatsoenlijk zouden moeten zijn of normaal zouden moeten doen.
@Electra, klinkt als opnieuw een debat waarvan ik blij ben dat ik het niet volg.Janinevv schreef:Wilders zegt ook niet alle moslims zijn terroristen maar alle terroristen die een aanslag plegen zijn Moslim, daar heeft hij een punt.
Nou nee eigenlijk, zelfs dat is onjuist. Er wordt genoeg terrorisme gepleegd door anderen. Een andere bron van terrorisme is bv extreemrechts. (Het komt alleen wat anders in het nieuws dan. Maar het is net zo goed dodelijk, en het is net zo goed bedoeld om angst en haat te zaaien.)
Emmaa_ schreef:Janinevv schreef:Oh jullie begrijpen me totaal niet...
Je zegt letterlijk dat alle aanslagen gepleegd worden door moslims. Dat is feitelijk gewoon onjuist. Vervolgens zeg je dat je niks tegen moslims hebt maar dat Wilders wel een punt heeft. Dat vind ik dom.
Janinevv schreef:we horen toch nooit dat een katholiek de aanslag pleegde?
Citaat:Ze mogen hier van mij leven alleen ben ik bang voor wat haal je binnen met al die vluchtelingen etc.. ze hebben hele andere cultuur.
Janinevv schreef:Emmaa_ schreef:
Dit is misschien wel een van de domste dingen die ik in dit topic gelezen heb.
we horen toch nooit dat een katholiek de aanslag pleegde?
Ik heb echt niks tegen moslims hoor! Ze mogen hier van mij leven alleen ben ik bang voor wat haal je binnen met al die vluchtelingen etc.. ze hebben hele andere cultuur.
Shadow0 schreef:Janinevv schreef:we horen toch nooit dat een katholiek de aanslag pleegde?
Het is nu gestopt, maar zolang geleden is het nou ook weer niet dat de IRA regelmatig aanslagen pleegde. Denk niet dat het katholicisme (of willekeurig welke stroming of geloof dan ook) automatisch vriendelijker is dan andere.Citaat:Ze mogen hier van mij leven alleen ben ik bang voor wat haal je binnen met al die vluchtelingen etc.. ze hebben hele andere cultuur.
Lang niet alle vluchtelingen zijn moslims, en verreweg de meeste moslims in Nederland zijn geen vluchteling. Het heeft niet zo gek veel met elkaar te maken.
En die andere 'cultuur' ben ik me ook nog aan het afvragen, wat is dan onze 'cultuur' volgens jou?
Electra63 schreef:Je bent nog erg jong Janine.
Nog niet zo lang geleden werden er regelmatig aanslagen / bommen door de Eta in Spanje gelegd. Er waren problemen tussen katholieken en protestanten in Ierland/GB. In Duitsland had je de BadrMeinhoff-groep. Dan nog niet zo lang geleden de aanslag in Scandinavie op die jonge mensen enz.
Lienie_F schreef:Omdat er dan gewoon gemeld wordt dat er een aanslag is gepleegd, op zo'n moment wordt er niet bij gemeld om welk geloof het gaat.
Net zoals dat er altijd wordt gemeld dat ALLOCHTONE JONGEREN iets gedaan hebben, tegenover "jongeren" wanneer het om autochtone jongeren gaat, waardoor iedereen denkt dat het altijd allochtonen zijn, wat gewoon totaal niet klopt.
Is allemaal representatie door de media.
snuffie123 schreef:Ual_95, ik vind haar ook heel zwak. Ze geeft ook niet echt antwoorden op de stellingen en geeft ze antwoord, dan slaat het nergens op vind ik.
En ik vind Henk Krol echt geweldig in dit debat haha!
ual_95 schreef:Ben ik de enige die het optreden van Marianne Thieme een beetje ongemakkelijk vind?
Electra63 schreef:ual_95 schreef:Ben ik de enige die het optreden van Marianne Thieme een beetje ongemakkelijk vind?
Ik vind het wel meevallen. Ze gaf wel een goed antwoord op de vraag hoe haar geloof zich verhoudt tot het standpunt mbt homosexualiteit en het homohuwelijk.
Ik vind Henk Krol niets en Bruma vind ik echt afschuwelijk.
@Shadow
Ik vind het een slecht debat. Zeker dat onderdeel met die vragen door Diane. Echter houd ik van (politieke) discussies, dus ik kijk wel.
NatasjavE schreef:snuffie123 schreef:En ik vind Henk Krol echt geweldig in dit debat haha!
Oh echt??
Ik vindt hem vreselijk irritant. banketstaaf overal doorheen...brrrrr
Eight schreef:snuffie123 schreef:Ual_95, ik vind haar ook heel zwak. Ze geeft ook niet echt antwoorden op de stellingen en geeft ze antwoord, dan slaat het nergens op vind ik.
En ik vind Henk Krol echt geweldig in dit debat haha!
Ik vind het heel naar hoe ze door elkaar heen praten, zo dominant dat ik er moeite mee heb.. Terwijl ik van plan was/ben 50+ te stemmen