verootjoo schreef:Is er serieus iemand die aanstoot neemt aan zo'n reclame afbeelding
Ja, ik. Ik heb me daar volgens mij ook al wel vaker tegen uitgesproken.
En ik heb het, zeker toen ik jonger was, echt heel vervelend gevonden dat vrouwen vrij stelselmatig als dom worden neergezet. Dat komt ook al ergens in dit topic aan de orde: een keer een geintje zou niet een ramp zijn - maar als het heel vaak is en je ook steeds eerst moet bewijzen dat je niet dom bent, slaat de balans om, en IK vond het in elk geval heel onprettig.
Maar ook in allerlei andere opzichten kun je best zeggen dat er nog genoeg problemen zijn rondom vrouwen en de omgang met vrouwen. En ook daar: het hangt allemaal samen. Nee, een flauw geintje is niet hetzelfde als vrouwen naroepen of niet promoveren of in de extreemste vormen van geweld tegen vrouwen verkrachten en mishandelen... maar het staat tegelijkertijd ook weer niet helemaal los van elkaar, want als je een leven lang allerlei kleinere en grotere herhalingen krijgt van 'vrouwen zijn minder waard' is het echt niet gek dat de drempel voor misstanden een stuk lager ligt.
Nu raken opmerkingen over vrouwen me inmiddels minder, maar ik vind dergelijke boodschappen absoluut nog steeds schadelijk en onwenselijk en niet wat we mensen mee zouden willen geven.