Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Shenavallie schreef:Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...
Nu weet ik het even niet meer. Ik vind het allemaal zo dubbel aan het worden.
Dat filmpje ken ik MAAR het is niet de waarheid. Die mensen die die pakketen weigeren deden dat omdat ze betere leefomstandigheden willen. Ze waren dus in hongerstaking zeg maar.
Dat ik het daar dan weer niet mee eens ben is een ander verhaal maar ja.
Dit is dus weer een mooi voorbeeld van de foute kant van de media.
Er zijn bitter weinig medium geweest die het rechtgezet hebben.
LadyMadonna schreef:Benieuwd hoe shenaville er nu dan in staat (niet als verwijt, maar omdat ik benieuwd ben of dergelijke rectificaties nut hebben)
papagroom schreef:Zo als jullie inmiddels weten,ben ik absoluut voorstander van het helpen van deze mensen..maar wat ik nu toch tegen kom.
http://www.catconnect.nl/
Sammie schreef:Uit solidariteit met Aylan zijn Palestijnse kinderen op zo'n zelfde manier in de branding gaan liggen, het AD durft er nog een item aan te wagen ook incl foto's ... Schiet mij maar lek. Absurditeit..
vuurneon schreef:Weer zo'n via via bericht, geen vaststaand feit. Buzzfeed vind ik nou niet dé nieuwsbron. Buiten dat vind ik dat nog steeds geen reden om de echte oorlogsvluchtelingen dan maar te weigeren op basis van dergelijke berichten.
Shenavallie schreef:Zag vanmorgen inderdaad de andere kant van het verhaal langskomen. Vind ik het nog steeds dubbel. Men doet er alles aan om deze mensen te helpen en dan gaan ze nog in protest. Ik snap best dat als je luxe gewend bent en dan nu in een tentje moet dat dat enorm aanpassen is, maar alles beter dan onder een brug slapen of aan je lot overgelaten worden?
vuurneon schreef:Weer zo'n via via bericht, geen vaststaand feit. Buzzfeed vind ik nou niet dé nieuwsbron. Buiten dat vind ik dat nog steeds geen reden om de echte oorlogsvluchtelingen dan maar te weigeren op basis van dergelijke berichten.
storrum schreef:
cavaletti schreef:De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden ........
cavaletti schreef:storrum schreef:
Precies ook wat er gaat gebeuren maar nee al die dommige mensen hier die de zogenaamde vluchtelingen verwelkomen en Nederland niet al te vol vinden en ook nog medelijden hebben met deze mensen en vinden dat ze hier rustig kunnen blijven. Hoe onnozel kan iemand zijn. De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden en gohh..... wij ontvangen ze hier met open armen. Is er dan werkelijk niemand bang dat dit escaleert en dat het wel zo is zoals de media al schrijft. Hoe kun je zogenaamd vluchteling zijn uit Syrie en verdeeld in Europa terechtkomen. Dat klinkt toch al niet logisch. Als echte vluchteling beland je in een buurland en ben je blij met een tent en een snee brood zolang je maar veilig bent.
Geen wonder dat die zogenaamde vluchtelingen allemaal naar hier willen want hier zijn de mensen nog dom en trappen in al die zielige verhalen een makkelijkere prooi is er niet. En verdomd, nog genoeg geld en spullen op de koop toe krijgen. Wat een lachertje........
geerke schreef:storrum schreef:
dat hadden we toch kunnen verwachten?Onze eige dikke schuld.