verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:35

Waar ik wel aan denk, en misschien wel onterecht en ook aangepraat door sociale media.
Duizenden moslims die zijn opgegroeid in streng islamitische landen, die geleerd hebben dat niet moslim mensen eigenlijk onwaardig zijn, die komen nu massaal naar Europa.
Zelfs moslims die zich van het geloof afkeren kunnen hier niet voor uitkomen, ze zijn dan zowat vogelvrij verklaard.
Als al die duizenden mensen straks een beetje tot rust zijn gekomen en de levensstandaard zien in Europa, krijgen ze geen vreselijke cultuurschok?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:37

Goeie vraag.... Ik weet niet hoe streng gelovig deze mensen zijn en welk geloof of stroming ze hebben (ook Syrische christenen zijn op de vlucht)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:57

Ligt aan hun interpretatie van de koran; voordeel van geschoolde mensen is dat ze wel zelf kunnen lezen wat er geschreven staat. Koran verschilt in die zin niet van de bijbel dat je respect voor elkaar moet hebben, dat wij als mensheid 1 natie zijn en dat je goed moet spreken over anderen. Heb uw naasten en buren lief dus, ongeacht hun geloof. Maar goed; ken ook devote christenen die gek zijn op roddel en achterklap en hoewel alleen God het laatste oordeel mag hebben; zelf maar al te graag veroordelen :+
Dus t maar net wat hen uitkomt :=

Cultuurshock: Vast wel voor een heel groot deel. Al is dat vast niet groter dan de schok van het beloofde land naar met z'n allen op stretchers moeten slapen op de gang

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 23:37

Zo als jullie inmiddels weten,ben ik absoluut voorstander van het helpen van deze mensen..maar wat ik nu toch tegen kom.
http://www.catconnect.nl/

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:22

Tjah zoals al eerder iemand zei; waarom maken mensen zich wel druk om die vluchtelingen maar niet om het stierenvechten? Niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden.
En die hebben nog een anbi status ook. Maar goed dat staat los van de hele situatie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:35

Bij elke ramp heb je wel organisaties/particulieren die zich speciaal voor dieren inzetten in dat gebied.
Of de catconnect betrouwbaar is weet ik natuurlijk niet, maar het is toch juist goed dat er overal mensen voor zijn, zo draagt ieder z'n steentje bij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:43

Ik heb er geen problemen mee, het staat alleen in zo'n schril contrast met de hele situatie. En ik vraag me dan af, doen ze ook wat voor de mensen daar? Wat doen ze als ze mensen tegenkomen die hulpbehoevend zijn?

Dat ze een anbi status hebben geeft aan dat het administratieve deel op orde is en dat ze hun geld dus besteden zoals ze zeggen te doen. (kun je ook inzien via de website) Je gift is dan aftrekbaar van de belasting. Alleen eenmaal anbi status raak je hem niet zomaar weer kwijt, dus het is ook geen garantie.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:36

Daks schreef:
Shenavallie schreef:
Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...
Nu weet ik het even niet meer. Ik vind het allemaal zo dubbel aan het worden.

Dat filmpje ken ik MAAR het is niet de waarheid. Die mensen die die pakketen weigeren deden dat omdat ze betere leefomstandigheden willen. Ze waren dus in hongerstaking zeg maar.
Dat ik het daar dan weer niet mee eens ben is een ander verhaal maar ja.

Dit is dus weer een mooi voorbeeld van de foute kant van de media.
Er zijn bitter weinig medium geweest die het rechtgezet hebben.

Zag vanmorgen inderdaad de andere kant van het verhaal langskomen. Vind ik het nog steeds dubbel. Men doet er alles aan om deze mensen te helpen en dan gaan ze nog in protest. Ik snap best dat als je luxe gewend bent en dan nu in een tentje moet dat dat enorm aanpassen is, maar alles beter dan onder een brug slapen of aan je lot overgelaten worden?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:43

LadyMadonna schreef:
Benieuwd hoe shenaville er nu dan in staat (niet als verwijt, maar omdat ik benieuwd ben of dergelijke rectificaties nut hebben)

Ik heb mijn reactie zojuist gegeven. ;)

Ik ben zeker niet tegen (echte) vluchtelingen, mocht dat beeld zijn ontstaan. Ik ben er alleen tegen dat als je vluchteling bent en iemand wil je helpen dat je dan geen eisen moet gaan hebben, maar dankbaar moet zijn met hetgeen iemand biedt. Daar is zo'n mooie uitspraak over:

"I gave you 10 Dollars. He gave you 20. You felt he was better, because he gave you more. But he had 200 Dollars and all I had was 10".

De eerste groep hebben ze bijvoorbeeld een goede plek kunnen geven, maar helaas op dit moment zijn er alleen nog tenten over. Wees blij dat je zolang even in een tent kan zitten, tot er hopelijk wel een betere plaats is. Alles liever dan waar je vandaan komt? Zo ook met eten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:06

papagroom schreef:
Zo als jullie inmiddels weten,ben ik absoluut voorstander van het helpen van deze mensen..maar wat ik nu toch tegen kom.
http://www.catconnect.nl/

Ik vind het prima dat mensen zich daarom bekommeren, de vluchtelingen hebben misschien ook wel dieren achtergelaten - wellicht met pijn in het hart, daar kan ik niet over oordelen.

Ik stoor mij wel aan dat ze zwerfkatten voeren, ze kunnen ze beter euthaniseren of steriliseren (dat laatste kost natuurlijk teveel). Zwerfkatten voeren zorgt alleen maar voor vermeerdering.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:41

Sammie schreef:
Uit solidariteit met Aylan zijn Palestijnse kinderen op zo'n zelfde manier in de branding gaan liggen, het AD durft er nog een item aan te wagen ook incl foto's ... Schiet mij maar lek. Absurditeit..

ik vind het ook geen prettig aanblik..

maar vergeet niet dat deze kinderen ook niet in de meest prettige omstandigheden leven..
wie weet hoe en wat zij voelen bij het nieuws over zo'n jongetje.
en wij kunnen vanuit ons veilige landje niet echt inleven in of zo'n actie baat heeft bij het verwerken van zulk nieuws voor deze kinderen..

kinderen verwerken verdriet en zwaar nieuws altijd anders dan dat wij dat doen en kunnen bij andere dingen baat hebben.. wij schrijven en praten het van ons af, kinderen zijn niet altijd zover dat ze dat kunnen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:35

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:12

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:19

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:26

Weer zo'n via via bericht, geen vaststaand feit. Buzzfeed vind ik nou niet dé nieuwsbron. Buiten dat vind ik dat nog steeds geen reden om de echte oorlogsvluchtelingen dan maar te weigeren op basis van dergelijke berichten.

Blijf het onlogisch vinden dat ze het via de bootjes proberen, zitten al wel cellen in Europa immers. Grootste dreiging komt niet zozeer vanuit die landen, maar van de cellen zelf; dat zijn al de inwoners van een land. Vaak geboren en getogen inwoners van bv België die wakker worden en hun slag slaan. Bovendien zijn er snellere manieren om binnen te komen dan via een gevaarlijk bootje en jarenlange processen. Daar zijn is de organisatie van de IS slim genoeg voor.

Rotte appels komen wel mee, zie je bij Calais ook. Dat ze de mensen die wel geweld gebruiken. Maar of dit nou een soort D Day is voor Is? Nee...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-09-15 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:31

vuurneon schreef:
Weer zo'n via via bericht, geen vaststaand feit. Buzzfeed vind ik nou niet dé nieuwsbron. Buiten dat vind ik dat nog steeds geen reden om de echte oorlogsvluchtelingen dan maar te weigeren op basis van dergelijke berichten.

Natuurlijk kun je ze niet weigeren...tenminste,er zijn landen die dat wel doen,omdat ze bang zijn voor een cultuurshock.Maar Nederland is al in een cultuurshock dus ach... :+

Maar je kunt natuurlijk bedenken dat er wat rotte appels tussen zitten die het niet eens zijn met ons 'heidenen'.
En die komen nu wel heel makkelijk Europa binnen. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:32

Shenavallie schreef:
Zag vanmorgen inderdaad de andere kant van het verhaal langskomen. Vind ik het nog steeds dubbel. Men doet er alles aan om deze mensen te helpen en dan gaan ze nog in protest. Ik snap best dat als je luxe gewend bent en dan nu in een tentje moet dat dat enorm aanpassen is, maar alles beter dan onder een brug slapen of aan je lot overgelaten worden?

Die mensen zijn geen luxe gewend, zij zijn oorlog gewend.
En wij doen er alles aan om ze te helpen?? Laat me niet lachen zeg. Dat handje vol dat naar Europa komt? Het merendeel zit in Turkije en Irak en in Syrië zelf. En wat naar Europa komt zit in Duitsland en Griekenland. Nederland doet (nog) niet zoveel.

Het is geen eenvoudig probleem, dat een groot deel van de wereldbevolking op de vlucht is. Daar heb ik geen pasklare oplossing voor. Wat men echter niet moet doen is de menselijkheid uit het oog verliezen en alleen nog maar aan zichzelf denken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:35

vuurneon schreef:

Precies....en alsof die terrorristen anders niet door het zeef zouden kunnen komen dat de Europese buitengrens heet.

Als IS ergens belang bij heeft dan is het wel dat wij deze vluchtelingen op basis van de verhalen van IS gaan behandelen als terroristen. Dan brengen we deze vluchtelingen in de verleiding om zich ook als terroristen te gaan gedragen. Liggen ze bij IS helemaal dubbel.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:39

storrum schreef:

Precies ook wat er gaat gebeuren maar nee al die dommige mensen hier die de zogenaamde vluchtelingen verwelkomen en Nederland niet al te vol vinden en ook nog medelijden hebben met deze mensen en vinden dat ze hier rustig kunnen blijven. Hoe onnozel kan iemand zijn. De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden en gohh..... wij ontvangen ze hier met open armen. Is er dan werkelijk niemand bang dat dit escaleert en dat het wel zo is zoals de media al schrijft. Hoe kun je zogenaamd vluchteling zijn uit Syrie en verdeeld in Europa terechtkomen. Dat klinkt toch al niet logisch. Als echte vluchteling beland je in een buurland en ben je blij met een tent en een snee brood zolang je maar veilig bent.
Geen wonder dat die zogenaamde vluchtelingen allemaal naar hier willen want hier zijn de mensen nog dom en trappen in al die zielige verhalen een makkelijkere prooi is er niet. En verdomd, nog genoeg geld en spullen op de koop toe krijgen. Wat een lachertje........
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 07-09-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:39

Ik vrees dat de vluchtelingen meer te vrezen hebben voor hun medeland genoten dan wij: zij ontduiken hun plicht immers. In steden waar al dan niet slapende cellen bekend zijn, zijn ze daar ook alert op. Dat ze (de cellen) niet de vluchtelingen als doel gaan zien want t is in weze pure landverrraad dat je je spullen pakt en wegvlucht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:49

cavaletti schreef:
De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden ........

Onzin! Keiharde objectief aantoonbare ONZIN!

http://conflictenteller.nl/

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:51

cavaletti schreef:
storrum schreef:

Precies ook wat er gaat gebeuren maar nee al die dommige mensen hier die de zogenaamde vluchtelingen verwelkomen en Nederland niet al te vol vinden en ook nog medelijden hebben met deze mensen en vinden dat ze hier rustig kunnen blijven. Hoe onnozel kan iemand zijn. De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden en gohh..... wij ontvangen ze hier met open armen. Is er dan werkelijk niemand bang dat dit escaleert en dat het wel zo is zoals de media al schrijft. Hoe kun je zogenaamd vluchteling zijn uit Syrie en verdeeld in Europa terechtkomen. Dat klinkt toch al niet logisch. Als echte vluchteling beland je in een buurland en ben je blij met een tent en een snee brood zolang je maar veilig bent.
Geen wonder dat die zogenaamde vluchtelingen allemaal naar hier willen want hier zijn de mensen nog dom en trappen in al die zielige verhalen een makkelijkere prooi is er niet. En verdomd, nog genoeg geld en spullen op de koop toe krijgen. Wat een lachertje........

Dus ik ben dommig en onnozel....
Afijn, weten we dat ook weer :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:53

En ik maar denken dat een empathisch vermogen hebben juist gezond was, domme en onnozele ik :')

En tja, alleen oorlog in moslim landen.... Naaaaa nee hoor. Zo dom ben ik ook weer niet dat ik dat aanneem als feit :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-09-15 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:54

vuurneon schreef:
En ik maar denken dat een empathisch vermogen hebben juist gezond was, domme en onnozele ik :')

Gelukkig voor Cavaletti gaat Duitsland de meeste vluchtelingen opnemen......Oh wacht...... :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:54

geerke schreef:
storrum schreef:

dat hadden we toch kunnen verwachten?Onze eige dikke schuld.

Kan natuurlijk ook bangmakerij of stemmingmakerij zijn.

Ik kijk verder wel enigzins met vrees naar een toekomst met een groter aandeel moslims :o Als ze willen verenigen met onze cultuur prima, maar als een grote groep dat niet is...