Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:02

LadyMadonna schreef:
Nee, het wordt zeer zeker niet uitgesloten, maar er is alleen bevestigd dat hij
A: alleen in de cockpit was
B: de deur niet open deed
C: geen gehoor gaf aan noodoproepen
D: in leven was op het moment van de crash

Waarom het verspreid wordt is omdat het aannemelijk is, zeer zeker niet uitgesloten wordt. Maar dat is iets anders dan dat het feitelijk zo is.

Maar waarom zijn ze dan aan het zoeken naar een motief van het opzettelijk laten crashen van het vliegtuig? Hoor ik nu al twee keer op het nieuws... Lufthansa is er mee bezig geloof ik...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:03

Genoeg mensen die een zware depressie kunnen verbergen. Ook kunnen ze normaal en opgewekt doen totdat ze de kans zien om er een einde aan te maken.Het zit in hun hoofd,de zelfmoord,dat is het enige wat ze willen en wachten het juiste moment af.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:04

LadyMadonna schreef:
D: zelf de auto pilot uitgezet heeft en de daling heeft ingezet

Waarom het verspreid wordt is omdat het aannemelijk is, zeer zeker niet uitgesloten wordt. Maar dat is iets anders dan dat het feitelijk zo is.

+ Hij heeft moedwillig de autopiloot uitgeschakeld en de daling ingezet?
Laatst bijgewerkt door Pearlx op 26-03-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:04

Hij had toch aan knopjes gezeten?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:08

Inderdaad als je dan zelf de daling inzet kun je er toch vanuitgaan dat het zelfmoord is? een piloot weet toch de gevolgen van een crash neem ik aan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:09

Staat er toch?
Kan zijn dat hij heeft geprobeert nog iets te redden... Ik weet het niet, ik was er niet bij. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat het zeer zeker niet uitgesloten wordt, maar ook niet bevestigt is. Ze zijn nu aan het uitzoeken of er motieven kunnen zijn die een dergelijke daad kunnen verklaren.
Ik ben iemand die nog altijd in de goedheid van de mens gelooft (of... Wil geloven). Ik kan en wil me niet voorstellen dat je 149 onschuldige mensen mee neemt in je eigen doodswens.
Ik hoop gewoon dat er tóch iets anders aan de hand is

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:11

LadyMadonna schreef:
Staat er toch?
Kan zijn dat hij heeft geprobeert nog iets te redden... Ik weet het niet, ik was er niet bij. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat het zeer zeker niet uitgesloten wordt, maar ook niet bevestigt is. Ze zijn nu aan het uitzoeken of er motieven kunnen zijn die een dergelijke daad kunnen verklaren.
Ik ben iemand die nog altijd in de goedheid van de mens gelooft (of... Wil geloven). Ik kan en wil me niet voorstellen dat je 149 ons huidige mensen mee neemt in je eigen doodswens.

Nee dat begrijp ik, niemand wil zoiets geloven. Ik kan alleen geen ander scenario bedenken als de gegevens kloppen die vrij zijn gekomen. Als hij moedwillig de andere piloot buitensluit en zelf de automatische piloot uitzet en het vliegtuig laat dalen dan lijkt het me niet dat hij verder nog iets gedaan heeft om iets of iemand te redden?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:16

Pearlx schreef:
LadyMadonna schreef:
D: zelf de auto pilot uitgezet heeft en de daling heeft ingezet

+ Hij heeft moedwillig de autopiloot uitgeschakeld en de daling ingezet?

+ hij heeft de cockpit deur moedwillig op slot gedaan van binnenuit. Anders had de captain erin gekunt met de code.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:18

LadyMadonna schreef:
Staat er toch?
Ik ben iemand die nog altijd in de goedheid van de mens gelooft (of... Wil geloven). Ik kan en wil me niet voorstellen dat je 149 onschuldige mensen mee neemt in je eigen doodswens.

Ik denk dat iedereen dat hoopt...

Maar deze berichten worden niet naar buiten gebracht als ze er niet vrij zeker van hun interpretatie van de recorder zijn. Ik hoop dat de flight data recorder memory card toch iets anders uitwijst... Maar het feit dat ze dit naar buiten brengen, lijkt me toch dat ze redelijk zeker zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:25

Ze brengen ook naar buiten dat een zelfmoordactie zeker niet uitgesloten wordt, maar nog niet bevestigt kan worden....
Nouja,daar hou ik me dan nog maar even aan vast, aan die kleine kans dat er tóch iets anders gebeurt is....

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:27

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:34

Wellicht zat er een onbekende derde in de cockpit?
Waar wordt bevestigd (bijv door camera) dat alleen piloot en Co-piloot binnen waren? En dat Co.-pillot alleen was?
Zou toch evt mogelijk zijn..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:36

Hannanas schreef:
Wellicht zat er een onbekende derde in de cockpit?
Waar wordt bevestigd (bijv door camera) dat alleen piloot en Co-piloot binnen waren? En dat Co.-pillot alleen was?
Zou toch evt mogelijk zijn..

Als ze aan de geluidsopnames de ademhaling van de man kunnen waarnemen dan hadden ze toch ook kunnen waarnemen of er 2 personen aan het ademhalen waren?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:50

Killyenn schreef:
Ik snap de angst, maar laten we wel even benoemen dat die angst toch echt irrationeel is. Als je over straat loopt kan er net zo goed een rare in een auto voor jou besluiten dat het over is, en dat gebeurt vaker dan dat een piloot dat doet, gelukkig. Vliegen is nog steeds een van de veiligste reismethodes.

En daar hebben we in Nederland immers een heel goed voorbeeld van! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:07

Op twitter staan foto's van de bergingswerkers ter plekke... Het is echt confetti.....

Wat ik dan wel weer misselijk vind als ik zoekterm germenwings ingeef, ik als suggestie gelijk germanwings bodies krijg.... Daar zoeken mensen dus op :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:14

Was bij MH17 ook zo , ziek

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:20

Ik moet zeggen dat ik wel even eraan heb gedacht toen ik vanmorgen in de krant zag staan dat de eerste lichamen geborgen waren. Naar aanleiding van alle berichten had ik begrepen dat er niet meer van lichamen gesproken kon worden, maar om dat nou te gaan opzoeken...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:22

Ik hoorde vanmiddag op de Duitse radio dat ze huiszoeking in het huis van de co-piloot gaan doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:28

Diablo schreef:
Ik hoorde vanmiddag op de Duitse radio dat ze huiszoeking in het huis van de co-piloot gaan doen.

Ik mag toch hopen dat ze wel wat meer ondernemen dan alleen een huiszoeking als je 149 mensen vermoord! Ook al kan hij niet meer worden vervolgd is het wel heel belangrijk om te weten wat het motief is geweest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:30

_Nelleke_ schreef:
Diablo schreef:

Ik mag toch hopen dat ze wel wat meer ondernemen dan alleen een huiszoeking als je 149 mensen vermoord! Ook al kan hij niet meer worden vervolgd is het wel heel belangrijk om te weten wat het motief is geweest.

Wat willen ze nog meer doen dan?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:32

Pff het moet ook wel verschrikkelijk voor de naaste familie van de co-piloot -O- waarschijnlijk heel veel onbegrip ook van hun kant, helemaal als er berichten als deze naar buiten komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:38

Ik denk dat de vliegmaatschappij zeker wil weten hoe of wat. Piloot was in hun dienst. Financiele vergoeding bij een ongeval ligt vele malen lager dan bij een opzettelijk veroorzaakte crash van iemand die de verantwoording namens hun had.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:43

Ik lees net op een Duitse site dat de co-piloot zes jaar geleden zijn opleiding meerdere maanden heeft onderbroken en hij toen werkzaam was als vluchtbegeleider. Na die maanden zou hij weer aangesteld zijn als piloot. De reden van deze onderbreking wil het bedrijf niet vrijgeven. Hoeft hier niets mee te maken te hebben natuurlijk, maar toch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:47

Was gewoon op het nieuws, hij zou een burn-out gehad hebben...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:01

saskiakefie schreef:
Hij heeft anders wel het geduld gehad totdat hij alleen is gelaten in de cockpit.. Hij had ook uit het vliegtuig kunnen springen was ie ook dood geweest.

Ben het helemaal met je eens. Wat een walgelijke actie. Ik noem dit ook geen zelfmoordactie, maar massamoord. Niks meer niks minder. Bah wat een lafbek zeg.
Dat hij niet meer wilde leven; ok DAAR kan ik nog begrip voor opbrengen. Maar dit? Nee dit is gewoon een lafhartige massamoord aanslag.