Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:@ Nikass, het is ook een interessante discussie. Een hond die een kat doodbijt vind ik niet thuishoren in een woonwijk of druk bevolkt gebied. In elk geval niet loslopend.
Ik weet natuurlijk niet in welke situatie jij met jouw hond destijds zat dus dit is geen oordeel naar jou maar simpelweg naar een situatie 'hond bijt kat dood' en naar mijn mening zijn er dan al een aantal dingen misgegaan:
1. hond staat niet onder alle omstandigheden onder appel.
2. hond loopt los in een situatie die daar niet geschikt voor is.
3. eigenaar kan niet adequaat reageren op een escalerende situatie waarbij zijn/haar eigen dier in betrokken is.
In mijn ogen mag een hond gewoon niet loslopen als al niet aan 1 van bovenstaande punten wordt voldaan. Niemand mag last hebben van jouw hond. Ook niet als het dier reageert op eigen instinct, want in Nederland leven nou eenmaal katten/konijnen/eenden etc. en ik vind het niet geoorloofd dat een hond een kat doodbijt. Gewoon NOOIT. Ook geen schaap/konijn/eend of wat dan ook.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn in dit topic die dit proberen te nuanceren want in mijn ogen is er gewoon geen nuance mogelijk.
En ja, ik heb ervaring met honden, ik ben thuis opgegroeid met honden en ik pas regelmatig op een friese stabij met een flink jacht-instinct op katten en konijnen. En ja, dit dier staat onder appel, ook in de volle vlucht achter een konijn aan. En zo niet, dan zou 'ie bij mij geen meter zonder lijn lopen.
Nessah schreef:Ik heb het filmpje gekeken.. Ik wilde het niet en maakte een eigen beeld er van.. Ik kan namelijk serieus wakker liggen als een dier doodgaat/gewond raakt. Dat soort beelden raken mij altijd heel erg.
maar toch maar besloten om het wel te doen en het beeld in mijn hoofd, stond niet gelijk met het echte beeld. Dus moet ik mijn mening bijschaven en denk ik dat de agent juist gehandeld heeft.
Maar neemt niet weg dat in dit soort situatie een taser op zak toch een goede toevoeging zou zijn. Maar zal al dat dat vaker in opspraak is geweest, dus wie weet
_Nelleke_ schreef:Sammy_xxs schreef:Ja heb ik gezien, en wat ik heb gezien tjah dat zijn gewone bijtwonden wat ook door een herder kan gedaan worden niks ernstiger hoor...
En kinderen kunnen ook door een ander ras doodgebeten worden, dat snap ik ook nog wel. Maar nens77 zei het alsof het over volwassenen gaat dus daar reageer ik op, dat dat overdrijven is.
Voor een kind snap ik ook nog wel dat het fataal kan zijn, maar een volwassen persoon? Nee zeker niet.
Dus jij vind een bijtwond van een hond niks ernstigs?? Ben je nou helemaal betoeterd? Een bijtwond van een hond bij een kind, volwassen, andere hond of ander dier is in mijn ogen ALTIJD ernstig. Ik snap niet waarom je dit bagatelliseert.
Sammy_xxs schreef:Sorry hoor Morganlefay? zo'n bijter? wat is zo'n bijter? een krokodil?
Hoe bedoel je minachtend over een ras praten.
Morganlefay schreef:Sammy_xxs schreef:Sorry hoor Morganlefay? zo'n bijter? wat is zo'n bijter? een krokodil?
Mix staff/pitbull. Zo eentje die bijt en niet meer loslaat.
Voor het geval dat. Beest is gevild om de chip te verwijderen zodat de eigenaar niet meer te achterhalen is.
Ja, ras is niet echt fraai en de eigenaren die dit soort praktijken erop na houden deugen helemaal niet.
bruceandnoon schreef:Er zijn toch ook echt dodelijke volwassen slachtoffers van hondenaanvallen te betreuren. google maar eens op woman killed by dog. Onlangs nog in de UK en aantal gevallen uit de States. Helaas bijna zonder uitzondering allemaal pit en staff achtigen. Overdreven is het dus zeker niet om te stellen dat deze honden levensgevaarlijk kunnen zijn.
In verkeerde handen zijn ze een tikkende tijdbom en mijn inziens gelijk staan aan een moordwapen.
Of de duvel er mee speelt gister gevraagd voor gedragadvies voor een staff mix hier bij mij in de buurt ( overigens niet door de eigenaar maar door doodsbange buurman). Hond was tot voor kort een rustige, sociale maar ietwat afwachtende hond. Heeft nu de leeftijd van 2jaar bereikt en heeft in laatste 2 maanden al 3 honden uit het niets gegrepen. Een die al op zijn rug op de grond lag en toch doorgebeten met nodige bijtwonden tot gevolg. Buurt eist nu dat de hond gemuilkkorfd wordt en je raadt het al; eigenaren weigeren want het valt allemaal best mee. Tsja... het is ook een bepaald slag mensen als ik het zo even mag zeggen.
Dit is overigens in het centrum van Amsterdam. Deze hond is dan wel altijd aangelijnd ( sinds kort) maar ik zou hem niet graag tegen komen op de gallerij. Ik durf nu al voorzichtige voorspelling te doen dat ik deze hond binnenkort terugvind in het asiel.
Sammy_xxs schreef:Sorry hoor Morganlefay? zo'n bijter? wat is zo'n bijter? een krokodil?
_Nelleke_ schreef:Sammy ik vind het zo bijzonder dat je de hele tijd bijtgedrag probeert goed te praten. Zelfs nu, waarin je aangeeft dat een aanval niet oke is, maar een beet 'per ongeluk' altijd kan gebeuren.
Honden zijn niet dom hoor, ze weten dondersgoed of ze net wel of net niet in jou vinger happen. Ik heb mijn vorige hond (inmiddels overleden) als eerst geleerd dat ze wel in het speelgoed mogen bijten maar niet in mijn vingers. Ook al waren we nog zo verwikkeld in een wild spelletje met de flos of kong, zodra ik m'n hand naar het midden deed hapte ze niet meer toe. Het is in 8 jaar nooit misgegaan.
Sammy_xxs schreef:bruceandnoon schreef:Er zijn toch ook echt dodelijke volwassen slachtoffers van hondenaanvallen te betreuren. google maar eens op woman killed by dog. Onlangs nog in de UK en aantal gevallen uit de States. Helaas bijna zonder uitzondering allemaal pit en staff achtigen. Overdreven is het dus zeker niet om te stellen dat deze honden levensgevaarlijk kunnen zijn.
In verkeerde handen zijn ze een tikkende tijdbom en mijn inziens gelijk staan aan een moordwapen.
Of de duvel er mee speelt gister gevraagd voor gedragadvies voor een staff mix hier bij mij in de buurt ( overigens niet door de eigenaar maar door doodsbange buurman). Hond was tot voor kort een rustige, sociale maar ietwat afwachtende hond. Heeft nu de leeftijd van 2jaar bereikt en heeft in laatste 2 maanden al 3 honden uit het niets gegrepen. Een die al op zijn rug op de grond lag en toch doorgebeten met nodige bijtwonden tot gevolg. Buurt eist nu dat de hond gemuilkkorfd wordt en je raadt het al; eigenaren weigeren want het valt allemaal best mee. Tsja... het is ook een bepaald slag mensen als ik het zo even mag zeggen.
Dit is overigens in het centrum van Amsterdam. Deze hond is dan wel altijd aangelijnd ( sinds kort) maar ik zou hem niet graag tegen komen op de gallerij. Ik durf nu al voorzichtige voorspelling te doen dat ik deze hond binnenkort terugvind in het asiel.
Echt volgens mij bijna iedereen die reageerd in dit topic is anti pitbull/stafford ofzo? Jeetje zeg want een onkunde en banketstaaf word hier verteld zeg.
Ga ook niet eens meer tijd en moeite erin steken om te zeggen dat hondagressie en mensagressie totaal verschillend is.
Sammy_xxs schreef:bruceandnoon schreef:Er zijn toch ook echt dodelijke volwassen slachtoffers van hondenaanvallen te betreuren. google maar eens op woman killed by dog. Onlangs nog in de UK en aantal gevallen uit de States. Helaas bijna zonder uitzondering allemaal pit en staff achtigen. Overdreven is het dus zeker niet om te stellen dat deze honden levensgevaarlijk kunnen zijn.
Echt volgens mij bijna iedereen die reageerd in dit topic is anti pitbull/stafford ofzo? Jeetje zeg want een onkunde en banketstaaf word hier verteld zeg.
Ga ook niet eens meer tijd en moeite erin steken om te zeggen dat hondagressie en mensagressie totaal verschillend is.