Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:06

Freeriding op de DTKP kan dus niet.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:41

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:37

Ik heb niet alles gelezen maar kan er wel aan toevoegen dat ikzelf een kind ben wiens ouders ook besloten mij niet te vaccineren voor bmr. Ik kreeg als kind de bof, daarna als volwassene de mazelen en ben zo vreselijk ziek geweest, krijg er nog de rillingen van... En zo vreselijk boos dat mijn moeder mij dat niet bespaart had door een simpele prik. En wat had mijn moeder een spijt!!!
Later kon ik alsnog de bmr gaan halen want ik had rode hond nog niet gehad en wilde zwanger worden. De bof en de mazelen dus voor janlul doorstaan. Nee ik ben echt niet te spreken over het niet vaccineren en de redenen waarom niet daar heb ik niks mee, ik heb weloverwogen mijn eigen kinderen keurig volgens schema laten vaccineren en sta nog steeds volledig achter die keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:01

Had je je eerst laten titeren op rode hond, Manda? Of heb je je gewoon tegen rode hond laten vaccineren zonder eerst te titeren?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:09

Titreren of titer bepaling bedoel je neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:12

Wij noemen het bij de honden titeren, heet het bij mensen anders dan?

Het bloed laten nakijken op antistoffen tegen rode hond.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:24

Titeren is eigenlijk geen bestaand woord.
Om een titer te bepalen doe je een titratie.
Geen scheikunde gehad? :P

Edit: ik zie op google dat een enkele DA het woord gebruikt maar eigenlijk is het gewoon fout, ingeslopen lekentaal waarschijnlijk.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:03

Ik ben inderdaad getest en geen rode hond gehad, die vaccinatie was toen kennelijk niet apart dus hup de volle bmr vaccinatie en dus voor niks de andere twee ziektes doorstaan. Met dank aan mijn ouders die eeuwig spijt hadden van hun keus niet te enten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:32

Jeetje Manda, heftig! Kom je uit de bible belt toevallig of hadden jouw ouders andere motieven?
En heb je de dktp wel gehad dan?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:44

Bij honden wordt inderdaad waak getiterd (gebruik het woord ook maar even), maar mijn dierenhotel neemt op basis hiervan geen honden meer aan omdat is gebleken dat er meerdere honden toch ziek werden, ondanks dat ze volgens de titratie normen waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:03

Ook raar eigenlijk dat de BMR niet separaat te krijgen is. Doet me een beetje denken aan die reclame met Ali B, ik wil graag een pizza zonder ansjovis.

Domme dierenartsen dan met hun lekentaal :?
Ik dacht altijd dat die universitair waren opgeleid.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:10

Dat ben ik met je eens Repelsteel.

Titeren is inderdaad geen woord, maar wel bv. het stellen van een titer. En dan wordt het al snel titeren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:12

Als je het googled krijg je maar 1 DA site die het fout gebruikt.
De rest zijn forums of stichtingen met waarschijnlijk mensen die iets met klok en de klepel hebben :P

Bij scheikunde vroeger nooit iets getitreerd?
Dan had je zo'n lange glazen buis met een kraantje en om dan de de pH te bepalen titreerde je dan een pH indicator in.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:34

Grappig, de hele hondenwereld, inclu DA's, heeft het over titeren....mijn foon blijft mij de hele tijd fanatiek auto-correcten maar ik blijf die r eruit halen omdat ik het zo gewend ben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:40

Ik heb niets met honden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:42

Tentoonstellingen enzo :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:50

Anoniem schreef:
Ook raar eigenlijk dat de BMR niet separaat te krijgen is. Doet me een beetje denken aan die reclame met Ali B, ik wil graag een pizza zonder ansjovis..

Het individuele vaccin bestaat wel, maar dat heeft een arts niet zo maar in huis. Je kan doorgaans niet 1 ampul bestellen voor dat ene unieke geval in je praktijk. Dan vergoed de verzekering het ook niet neem ik aan. Bovendien zijn die vrij nieuw en op minder mensen getest terwijl de MMR een vaccin is dat als zeer veilig bekend staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:01

Ik zou niet zeggen dat je die mazelen voor niets hebt doorstaan Manda, ik kan het onderzoek zo snel niet terug vinden maar het blijkt dat moeders die niet gevaccineerd zijn en mazelen hebben gehad via de placenta veel meer antistoffen meegeven aan hun baby dan gevaccineerde moeders en dat die baby's dan veel langer en beter beschermd zijn tegen mazelen. Ik dacht dat het iets was van gevaccineerd ongeveer 6 maanden tegenover ongevaccineerd ruim een jaar maar pin me daar niet op vast. Je kinderen hebben er dus wel degelijk profijt van gehad.

Edit: RIVM zegt 3-4 maanden tegenover 5-6 maanden maar ik had een ander buitenlands onderzoek gezien waarin wat anders stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:39

Maar waarom doen ze de BMR niet gewoon vanaf 6 maanden in het RVP ? Dan kun je toch met 6 en 14 maanden en 9 jaar je kind laten vaccineren wanneer je er zeker van wilt zijn dat het niet ziek wordt. Dan krijg je ook niet van die toestanden zoals in dat kdv. Als je als moeder zo bezorgd bent dan is die paar tientjes voor zo'n extra vaccinatie toch peanuts ? En waarom denkt het RIVM hier niet aan maar vinden zij het nodig om baby's van 6 tm 14 maanden zo'n risico te laten lopen terwijl vaccineren vanaf 6 maanden al mogelijk is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:43

Omdat de MMR op die jonge leeftijd vaak nog niet voldoende herkend wordt. De antilichamen van de moeder(melk) valt het vaccin aan.
Bovendien krijgen ze al zo veel entingen in het eerste jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:47

Maar de vaccins zijn toch veilig? In Amerika krijgen ze er nog veel meer dan hier dus dan kan die ene er toch ook nog wel bij hier in nl.

Travelclinic raad het wel gewoon aan hoor :

http://www.travelclinic.com/1064/bof-ma ... nd-bmr.htm

Als zo'n baby de ziektes krijgt dan is dat toch veel erger dan nog 1 vaccin erbij ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:51

De MMR bevat niet dezelfde immunostimulerende componenten als de DKTP en is bovendien een levend vaccin dat op een andere manier werkt dan een dood vaccin.
Als je te jong vaccineerd is de kans groter dat het niet herkend wordt (ook ivm de antilichamen van de moeder die de levende cellen heel goed kan herkennen) en krijg je een vorm van tolerantie zodat boosters ook niet meer goed werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:55

ow, ik had ergens gelezen dat het geen zin heeft om eerder te vaccineren omdat de antilichamen die via de placenta van de moeder zijn meegegeven de baby vaak nog langer beschermen en dus het levend verzwakte virus meteen uitschakelen zonder dat het immuunsysteem van de baby daarbij komt kijken en het vaccin dus zo totaal geen werking heeft en daardoor dan later toch nog weer vaker herhaald moet worden. Over niet herkennen en tolerantie heb ik nog nooit wat gelezen, heb je daar wat linkjes van Sizzle?

Ik dactht dat in moedermelk geen stoffen zaten die tegen het mazelenvirus werken.

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... vaccinatie

. Borstvoeding beschermt volledig tegen mazelen

Dit is een fabel. Borstvoeding is gezond en verhoogt de algemene weerstand tegen infectie, onder andere omdat er in borstvoeding antistoffen aanwezig zijn. De antistoffen in de borstvoeding zijn vooral gericht tegen maagdarminfecties; maar beschermen niet tegen mazelen. Ook volledig borstgevoede kinderen hebben een mazelenvaccinatie nodig. Bij borstgevoede kinderen werkt de mazelenvaccinatie net zo goed als kinderen die flesvoeding krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:58

Eh nee geen linkjes maar lang genoeg gestudeerd daarvoor :P
Waarschijnlijk staat het wel in de fact sheet van de producent, zal een kijken of google dat vind.

Toevoeging: ongeveer de helft van de zuigelingen reageerd wel voldoende waardoor je in een risicogebied evt vroeger kan beginnen als je dat wilt. Maar het is dus voor de andere helft een schijnveiligheid die ook nog eens remmend kan werken op latere leeftijd.
Moedermelk is niet voldoende om tegen de ziekte te beschermen maar kan wel het vaccin afbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:20

Huh, RIVM zegt dat het vaccin net zo goed werkt. Maar er moet toch iets van op internet te vinden zijn wanneer die tolerantie of niet herkenning zou optreden.