De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:23

russel schreef:
Gemeenteraad stem ik niet op...de gemeenten hier doen handjeklap en alles die hier aan touwtjes trekt is familie van elkaar.

Juist als je dat vindt, moet je stemmen. Je kan ook taktisch stemmem, om een coalitie te beinvloeden.

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:24

Zit in een cultuurtje hier.....iedereen klaagt er over, de van buitenaf komers dan ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:28

russel schreef:
Zit in een cultuurtje hier.....iedereen klaagt er over, de van buitenaf komers dan ;)

Tjaa ... met alleen klagen, verander je niets. Dat is met alles zo, niet alleen in de politiek.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:45

russel schreef:
Gemeenteraad stem ik niet op...de gemeenten hier doen handjeklap en alles die hier aan touwtjes trekt is familie van elkaar.

hier ook. SGP de grootste partij nou dan weet je het wel.

maar ik ga juist daarom WEl stemmen, ik wil enig tegenwicht in de schaal leggen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:46

Electra63 schreef:
Het verbaasd mij totaal niet. Het gros van de PVV-stemmers zijn anti-stemmers en niet geinteresseerd in politiek. Zij geloven ook alles wat Geert zegt en beloofd. Dat al zijn beloftes niet haalbaar zijn, dat weten ze niet of vinden ze niet erg.

andere partijen doen gelukkig wel wat ze beloven :j Dat zien we nu....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:05

russel schreef:

Maar als je echt niet stemt, omdat je daar voor kiest - dan moet je er ook niet over zeuren, dat er een kliekje is dat alles onderling regelt.

Je krijgt de uitnodiging om dat kliekje te dwarsbomen letterlijk op de deurmat bezorgd - en laat de gelegenheid liggen.
Tja - pluk dan ook maar de vruchten van je eigen gedrag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:06

Ceriadwen schreef:
russel schreef:

hier ook. SGP de grootste partij nou dan weet je het wel.

maar ik ga juist daarom WEl stemmen, ik wil enig tegenwicht in de schaal leggen

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:12

geerke schreef:

Ik heb geen idee, waar jij op doelt als je zegt "dat zien we nu".
(Dat de economie aantrekt? Dat we een installatie voor vloeibaar gas hebben? Dat we de betuweroute hebben? Dat de kerncentrale in Borssele extra lang open moet blijven?)

Ik zeg niet, dat er nooit beloften zijn gebroken, maar ik vind sommige zaken ook erg slordig.

Nederlandse politiek is bij uitstek coalitievorming - en dus "koehandel".
Partij 1 wil abcde
partij 2 wil fghij
partij 3 wil klmnop
partij 4 wil qrstu
....dan komt de dag van de verkiezingen, dan de definitieve uitslag, dan volgen onderhandelingen.
Wordt het een coalitie van 1, 2 en 3?
Of van 2, 3 en 5?
Of toch 2 en 4....?

En geen enkele nederlander heeft het ooit meegemaakt, dat ze op partij 1 stemde, en dat alle punten "abcde" alle 5 volledig en onverkort werden doorgevoerd.

(En er zijn landen waar dat wel zo is - en 4 jaar later komt er een andere partij an de macht en die schaft het allemaal weer af - daar schiet je pas echt niets mee op.)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:14

Janneke2 schreef:
russel schreef:

Maar als je echt niet stemt, omdat je daar voor kiest - dan moet je er ook niet over zeuren, dat er een kliekje is dat alles onderling regelt.

Je krijgt de uitnodiging om dat kliekje te dwarsbomen letterlijk op de deurmat bezorgd - en laat de gelegenheid liggen.
Tja - pluk dan ook maar de vruchten van je eigen gedrag.

Dan nog maar eens de tip die ik eerder ook al heb gegeven: je kunt ook blanco stemmen. Dan telt je stem wél mee voor het opkomstpercentage maar hij wordt niet vergeven aan de grootste partij. Een blanco stem is echt blanco, je geeft daarmee het signaal af dat je wél gebruik wilt maken van je recht om deel te nemen aan de democratie, maar dat je je niet kunt vinden in de programma's van de beschikbare partijen. Als je helemaal niet stemt, geef je het signaal af dat het je helemaal niets interesseert wie jouw gemeente bestuurt. Dat kan natuurlijk ook, negeer in dat geval vooral deze post.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:48

geerke schreef:
Electra63 schreef:
Het verbaasd mij totaal niet. Het gros van de PVV-stemmers zijn anti-stemmers en niet geinteresseerd in politiek. Zij geloven ook alles wat Geert zegt en beloofd. Dat al zijn beloftes niet haalbaar zijn, dat weten ze niet of vinden ze niet erg.

Dat klopt. Dat is een gevolg van een coalitie. Water bij de wijn doen, zoiets. :D

Uit de EU of terug naar de gulden zal nooit haalbaar zijn. De gevolgen kan het gros van de stemmers niet zien of begrijpen. Immers ze weten niet eens dat de PVV morgen maar meedoet in 2 steden, dat zegt mij genoeg over de interesse in politiek en alles wat daar mee samenhangt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:07

@ Janette ik krijg het onbehagelijke gevoel dat mijn bronnen niet geheel betrouwbaar zijn....geen lekker gevoel. Ik ga jouw posten nog eens goed doorlezen. Je lijkt te weten waar je het over hebt.

Neemt niet weg dat ik de Europesche grondwet liever niet had zien komen en zelf wel degelijk als meisje regelmatig last, tot aan bedreigingen toe, heb meegemaakt geuit door enorme groepering probleem jongeren van niet westerse afkomst. Het respect is bij deze groep ver te zoeken en ik hoop echt oprecht dat daar een structurele oplossing voor komt.
Verder, bedankt voor mijn leermoment
Gr willl

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:18

Ik heb niet alles gelezen... heel veel posts zijn erg vermoeiend. ..
Geert Wilders doet racistische uitspraken en dat mag best wat verontwaardiging oproepen. :j Natuurlijk is het niet handig om dan een vergelijking te maken met hitler, maar begrijpelijk is het wel en heel vreemd vind ik de vergelijking ook niet. ;(
Het eeuwige bekrompen gezeik over buitenlanders komt me mijlenver de strot uit. :r
De mensen die het hier in één zin over Turken en Marokkanen hebben laten daarmee meteen zien dat ze geen verstand van zaken hebben. Twee volledig verschillende bevolkingsgroepen die zich compleet anders profileren in Nederland. En voor het gemak vergeet men dat Nederland zelf destijds de Marokkanen hierheen heeft gehaald. Hadden we/ze dan even beter over na moeten denken, als we ons er nu zo aan storen. En dat buitenlanders crimineler zijn dan Nederlanders is toch ook echt niet waar. :O
Dus dan moeten de Polen het ontgelden. Mensen die geholpen hebben met het bevrijden van Nederland in 1945, dat terzijde, omdat ze "onze" banen zouden inpikken, ook zoiets. Werk waar geen Nederlander voor te krijgen is. Dit is onderzocht, werkloze Nederlanders en Engelsen is werk aangeboden maar ze bleven liever thuis met uitkering.
Als jij geen werk kan krijgen in jouw land en je gezin niet kunt onderhouden, waarom mag je het dan niet ergens anders proberen? Er gaan net zoveel Nederlanders naar het buitenland als andersom tenslotte.
Dat er dingen misgaan in de integratie, eens, maar dat valt alleen onszelf te verwijten en dat wordt niet opgelost door racistische opmerkingen te scanderen.
Ik woon in/naast een grote stad en ik heb werkelijk van geen enkele "buitenlander" last (hoe lang blijf je dat stempel "buitenlander" eigenlijk houden, als je gewoon hier geboren bent?)
Jaren geleden woonde ik in de achterhoek en oh wat kon men daar klagen over Surinamers en Antillianen. Niet dat je die daar tegenkwam ofzo. 8)7
Stemmen moet je zeker gaan doen. Het is een bijzonder recht dat niet iedereen op deze wereld heeft. Verdiep je in de programma's en kies wat bij je past. Als dat Geert Wilders is ben je imo een triest figuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:35

Maar Hitler riep op tot vernietiging van mensen groeperingen, dat doet Wilders niet. De extremisten doen dat wel.....de ongelovigen mogen gestenigd worden....en ik geloof dat hij extremisten wil weren en ik snap dat wel, die prediken haat en zetten aan tot terrorisme.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:08

@Nikas dus ik ben een triest figuur? Omdat ik op de PVV stem?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:15

Polen die hebben geholpen ons te bevrijden???

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:17

miss_lizje schreef:
Polen die hebben geholpen ons te bevrijden???

*D *D *D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:18

yentl2010 schreef:

natuurlijk....net als ik.En natuurlijk laagopgeleid :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:19

Volgens mij waren dat vooral amerikanen, canadezen en britten. Maar het zal wel aan mij liggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:26

Gaan we maar een groepje vormen Geerke en Yentl2010! Groepje van de zielige, laag opgeleide mensen :(:)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:26

geerke schreef:
yentl2010 schreef:

natuurlijk....net als ik.En natuurlijk laagopgeleid :j

je vergeet kortzichtig en dom

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:27

Iedereen moet vooral stemmen waarop hij/zij zelf wilt. :D ;) Maar als je PVV-stemmer bent en je weet niet dat je morgen maar in 2 steden op de PVV kan stemmen, ben je misschien niet dom, maar in ieder geval onwetend ;) en niet echt geïnteresseerd in politiek. Ik vraag mij dan af, hoe je dan een goede keuze kan maken, die grote invloed kan hebben op de samenleving en misschien wel op jou persoonlijk. :D

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:31

Laat deze dombo nu juist wel weten dat de PVV maar in 2 gemeentes mee doet

Dat vind ik erg jammer daarom geef ik mijn stem maar aan de partij die het dichts bij mijn stad staat

Leefbaar Rotterdam

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:32

chanicha schreef:
Gaan we maar een groepje vormen Geerke en Yentl2010! Groepje van de zielige, laag opgeleide mensen :(:)

_O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:33

Electra63 schreef:
Iedereen moet vooral stemmen waarop hij/zij zelf wilt. :D ;) Maar als je PVV-stemmer bent en je weet niet dat je morgen maar in 2 steden op de PVV kan stemmen, ben je misschien niet dom, maar in ieder geval onwetend ;) en niet echt geïnteresseerd in politiek. Ik vraag mij dan af, hoe je dan een goede keuze kan maken, die grote invloed kan hebben op de samenleving en misschien wel op jou persoonlijk. :D

vergeet je niet de niet nederlandssprekende medelanders...die ook gewoon maar PVDA stemmen omdat hun familie dat ook doet.

Overigens ....uit onderzoek blijkt dat 60% van de mensen niet de namen weten van de wethouders in hun gemeente.Zouden dat nu echt alleen PVV stemmers zijn? :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:35

yentl2010 schreef:
chanicha schreef:

_O-

Landelijk word het dan een vrij groot groepje zwakbegaafde zielepieten denk ik :+