Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:milou123 schreef:Teleurstelling zou kunnen.
Maar zo veel meer, frustratie, onzekerheid.
Nooit goed genoeg zijn.
Totale jaloezie.
Door mensen uitgekotst worden of verlaten o.i.d.
Het gevoel hebben gefaald te hebben en mislukt te zijn.
Om er een paar lukraak mee te doen.
En welke ik vaak gezien heb in het kader van (gewapende) overvallen: loyaliteit naar vrienden toe/bang zijn vrienden kwijt te raken.
Heel veel aspecten kunnen meespelen, helaas is er op de vraag hoe iemand tot zoiets in staat is, geen pasklaar antwoord te geven. Anders was voorkomen ook makkelijker geweest.
Dus dan kun je wel stellen dat alle subemoties die onder boos, bang en bedroefd vallen een factor zouden kunnen zijn waardoor iemand zou kunnen ontsporen?
milou123 schreef:sallandval schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat de emoties op zich geen kwaad kunnen; het is imo het onderdrukken van emoties dat problemen oplevert.
Klopt.
Het is ook meer; hoe ga je ermee om.
Tasserd schreef:Kort samengevat:
Het feit dat hij zolang heeft gezwegen heeft niet voor strafverzwaring gezorgd. Er is rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden van Jasper S. Wel strafverzwarend is het feit dat hij Marianne op openbare weg overviel en heeft verminkt. De rechtbank heeft bewezen verklaard dat hij haar polsen met de BH heeft vastgebonden. Hij is volledig toerekeningsvatbaar verklaard en heeft volgens de rechtbank een moment van bezinning gehad na de verkrachting. Verkrachting en moord zijn bewezen, en de rechtbank heeft Jasper S. tot 18 jaar gevangenisstraf veroordeeld.
Tasserd schreef:Dat ben ik zeker met je eens, en dat verbaasde mij in eerste instantie ook. Ik heb later de verklaring achter de beslissing gehoord, en die is van de andere kant begrepen ook heel begrijpelijk. Het is zo dat men in Nederland niet mee hoeft te werken aan zijn eigen veroordeling. Dat Jasper S. zolang heeft gezwegen, kan hem daardoor niet worden aangerekend.