Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:27

Anne_mieke88 schreef:
ooewh...ik had laatst zoiets beschamends...ik zag al de hele tijd mensen aanbellen enz.. dus ik kom binnen en roep keihard " ma, er komen zo Jahova's aankloppen hoor dan weet je het vast" loop ik verder...zitten ze in de keuken :+ oooohh wat was ik rood...maargoed back to the point :=

klopt repelsteeltje ieder z'n standpunt toch... maar wie is "ze" waar je het over hebt...want volgens mij hoor ik ook bij " ze" en heb je niet proberen te overtuigen om voor mijn God te kiezen...toch?

Er is nog nooit een ongelovige bij mij aan de deur gekomen om mij ervan te overtuigen dat ik niet gelovig moet zijn, dus met "ze" bedoel ik gelovigen. Misschien niet iedere gelovige op aarde maar "gelovigen" in het algemeen, dus gereformeerden, zwarte kousen, jehova's e.d.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:28

Kerkgebouwen ja, panden op de monumentenlijst. Omdat het een verlies voor de gemeenschap zou zijn om die mooie oude gebouwen te slopen. Dus niet aan de kerkgemeente, maar aan het gebouw.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:29

nou als ik terug lees vind ik dit best wel aan aanval op MIJ...

en als jij zegt de meeste zwaargelovigen dan moet jij nog heeven jezelf afvragen wat JIJ respectloos vind IK vind mensen in hokjes plaatsen respectloos als je het mij vraagt.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:30

Blue_Eyes schreef:
Kerkgebouwen ja, panden op de monumentenlijst. Omdat het een verlies voor de gemeenschap zou zijn om die mooie oude gebouwen te slopen. Dus niet aan de kerkgemeente, maar aan het gebouw.

Hoeveel van die kerkgebouwen zijn nou mooi, en hebben we daar nou werkelijk 1180 van nodig ?
Beetje overdone :')

edit: wat zit er in die kerkgebouwen? Kerkgemeenschappen. We hebben geen 1180 leegstaande kerkgebouwen in NL
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:31

Anoniem schreef:
Anne_mieke88 schreef:
ooewh...ik had laatst zoiets beschamends...ik zag al de hele tijd mensen aanbellen enz.. dus ik kom binnen en roep keihard " ma, er komen zo Jahova's aankloppen hoor dan weet je het vast" loop ik verder...zitten ze in de keuken :+ oooohh wat was ik rood...maargoed back to the point :=

klopt repelsteeltje ieder z'n standpunt toch... maar wie is "ze" waar je het over hebt...want volgens mij hoor ik ook bij " ze" en heb je niet proberen te overtuigen om voor mijn God te kiezen...toch?

Er is nog nooit een ongelovige bij mij aan de deur gekomen om mij ervan te overtuigen dat ik niet gelovig moet zijn, dus met "ze" bedoel ik gelovigen. Misschien niet iedere gelovige op aarde maar "gelovigen" in het algemeen, dus gereformeerden, zwarte kousen, jehova's e.d.

ok duidelijk...wilde even weten wat je met " ze " bedoelde...

bij mij zijn er wel dingen voorgevallen dat ik er van overtuigd moest worden dat het een sprookje was := maargoed dat soort dingen gebeuren...
als iemand daar van overtuigd is dan is dat voor mij prima :) en hoor hun zegje wel aan hoor :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:31

Anne_mieke88 schreef:
nou als ik terug lees vind ik dit best wel aan aanval op MIJ...

en als jij zegt de meeste zwaargelovigen dan moet jij nog heeven jezelf afvragen wat JIJ respectloos vind IK vind mensen in hokjes plaatsen respectloos als je het mij vraagt.... :=

Ga jij dan beweren dat de meeste zwaargelovige wel voor het homohuwelijk zijn? Wel vinden dat abortus een keus van de vrouw zelf is?

Want als dat zo is, alsjeblieft, vertel het me.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:32

@repelsteeltje; Volgens mij staat er 260 toegewezen. De rest van die 1180 is dus afgewezen. En mooi is een subjectief begrip...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:34

nope dat ga ik je niet vertellen...maar IK vind wel dat jij mij in een hokje plaatste (en eigelijk iedereen die gelooft over 1 kam scheert := ) en er maar roekeloos van uitging...ze is christen dus ze zou wel tegen zijn...
Maargoed als JIJ vind dat je dat moet doen dan moet je dat maar doen. Maar een aanval op MIJ persoonlijk kan ik niet waarderen...en ik vraag je om eerst te lezen en na te denken voor je reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:35

Blue_Eyes schreef:
@repelsteeltje; Volgens mij staat er 260 toegewezen. De rest van die 1180 is dus afgewezen. En mooi is een subjectief begrip...

Gelukkig wel :Y)
Neemt niet weg dat de rest van die 1180 wel gewoon blijft proberen

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:35

F_Orumster schreef:
Lauren, zijn jullie ingeschreven bij de kerk?
Een kerk draagt ook af per lid of zoiets, en het is dus netjes een beetje te betalen óf uit te schrijven.

Nee natuurlijk niet! Dat was toch wel duidelijk? ;-)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:36

Anne_mieke88 schreef:
nope dat ga ik je niet vertellen...maar IK vind wel dat jij mij in een hokje plaatste (en eigelijk iedereen die gelooft over 1 kam scheert := ) en er maar roekeloos van uitging...ze is christen dus ze zou wel tegen zijn...
Maargoed als JIJ vind dat je dat moet doen dan moet je dat maar doen. Maar een aanval op MIJ persoonlijk kan ik niet waarderen...en ik vraag je om eerst te lezen en na te denken voor je reageert.

Jij voelt je aangevallen om iets wat ik helemaal niet persoonlijk bedoelde, dus kalmeer nou maar.

Dat kan je me niet vertellen want het is niet zo. Want we weten allemaal dat de MEESTE, lees, MEESTE en dus NIET alle zwaargelovingen wel tegen het homohuwelijk zijn en wel tegen abortus.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:38

xx_Horsiex schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Jij voelt je aangevallen om iets wat ik helemaal niet persoonlijk bedoelde, dus kalmeer nou maar.

Dat kan je me niet vertellen want het is niet zo. Want we weten allemaal dat de MEESTE, lees, MEESTE en dus NIET alle zwaargelovingen wel tegen het homohuwelijk zijn en wel tegen abortus.

Ja klopt...omdat het in de bijbel staat en wij dat geloven... wat kan jou dat boeien? leven en laten leven...

xx_Horsiex schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Ik heb ook vaak op mijn werk dat ik denk "kommop jongens waar is het respect voor de medemens gebleven" of " hallo ik ben christen..beetje respect graag"
maargoed ik kan wel blijven roepen " leven en laten leven" "respect voor elkaar" maargoed dan kan je net zo goed een frikandel de ruimte in sturen want werkt toch niet...Iedereen wil zijn zegje doen..wat begrijpelijk is...maar vaak zonder respect...nu heb ik het over beide "kanten"

Je roept dat jij als Christen respect wilt, maar je geeft het zelf niet?

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:
Weinig subsidies te vinden in onze kerk hoor. Ja, straks, als we het nieuwe gebouw hebben, dan wel, dan krijgen we subsidie van monumentenzorg. Maar nu? Nul euro en nul cent. Wij brengen alles zelf op.

@xx_Horsiex; hoe kom je erbij dat Anne_mieke88 geen respect geeft? :?

Ze is toch tegen het homohuwelijk? Nogal respectloos als je mij vraagt.

lijkt mij duidelijk...vind je niet :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:40

xx_Horsiex schreef:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en denkwijze, homohuwelijk abortus, dat zijn persoonlijke meningen. Als jij daar tegen bent of vindt dat dat niet kan dan moet je dat vooral vinden. Maar ga niet een land waarin meer als 50 procent van de mensen deze overtuiging niet delen, jullie mening opdringen.

Dat vind ik nou zo vervelend aan het geloof, dat opdringen van je mening aan mensen en je geloofsovertuiging op een ander willen aandringen. Homo's en lesbies zijn ook mensen, zijn ook van vlees en bloed, en zij hebben net zoveel recht als wij.

En het feit dat mensen zich zo vast houden aan een boekje wat geschreven is door een mens en niet door god, duidt al aan hoe stomzinning wij mensen eigenlijk zijn. Als ik een boek schrijf met de titel Bijbel waarin ik beweer dat het gras roze is, de lucht rood en mensen, dinosaurus met broeken aan zijn, geloof je dat dan ook?

Als er een God is, dan moet die zich toch kapot lachen om ons.

En dit vind ik nu zo vervelend aan mensen die niet geloven, mn het blijven roepen dat christenen zich opdringen, hoe kom je daarbij? Tenzij je toevallig naast streng gelovigen woont zul je maar zelden een christen vreemden zien aanspreken op hun doen en laten of wel of niet geloven.
Ik denk zelfs dat er in je omgeving mensen christelijk zijn waarvan je het niet eens wist.

En dat je de Bijbel even lekker belachelijk maakt is ook zoiets, niet gelovigen zijn daar altijd erg goed in, beetje jammer.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:41

Blue_Eyes schreef:
Ik krijg ook commentaar als ik hier op zondag iets doe. Van mijn atheistische buurman. Dus.

Hoe weet jij nu dat die buurman atheïstisch is? Heeft hij zich zo voorgesteld ofzo..?
"Ik ben Buurman Henk en ik ben Atheïstisch, even dat u het weet, welkom in deze buurt" :D
Iemand die niet naar de kerk gaat of bidt hoeft niet per se atheïstisch te zijn. ;)
Ik ben door mijn gelovige ex schoonfamilie ook vaak uitgemaakt voor atheïst, vond ik ZWAAR irritant, dat ze niet de moeite wilden nemen te horen wat ik geloofde om me vervolgens in een hokje te stoppen waar ik helemaal niet hoorde. :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:41

anneliesdj...ben ik het niet helemaal mee eens hoor...nu vind IK dat jij mensen die niet of iets anders geloven ook in hokjes stopt... ik ken zat mensen die het een sprookje vinden maar er geen kwaad woord over zullen spreken...gewoon omdat ze respect hebben voor de medemens :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:44

anneliesdj schreef:
xx_Horsiex schreef:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en denkwijze, homohuwelijk abortus, dat zijn persoonlijke meningen. Als jij daar tegen bent of vindt dat dat niet kan dan moet je dat vooral vinden. Maar ga niet een land waarin meer als 50 procent van de mensen deze overtuiging niet delen, jullie mening opdringen.

Dat vind ik nou zo vervelend aan het geloof, dat opdringen van je mening aan mensen en je geloofsovertuiging op een ander willen aandringen. Homo's en lesbies zijn ook mensen, zijn ook van vlees en bloed, en zij hebben net zoveel recht als wij.

En het feit dat mensen zich zo vast houden aan een boekje wat geschreven is door een mens en niet door god, duidt al aan hoe stomzinning wij mensen eigenlijk zijn. Als ik een boek schrijf met de titel Bijbel waarin ik beweer dat het gras roze is, de lucht rood en mensen, dinosaurus met broeken aan zijn, geloof je dat dan ook?

Als er een God is, dan moet die zich toch kapot lachen om ons.

En dit vind ik nu zo vervelend aan mensen die niet geloven, mn het blijven roepen dat christenen zich opdringen, hoe kom je daarbij? Tenzij je toevallig naast streng gelovigen woont zul je maar zelden een christen vreemden zien aanspreken op hun doen en laten of wel of niet geloven.
Ik denk zelfs dat er in je omgeving mensen christelijk zijn waarvan je het niet eens wist.

En dat je de Bijbel even lekker belachelijk maakt is ook zoiets, niet gelovigen zijn daar altijd erg goed in, beetje jammer.

En weer treffen wij elkaar :D

Met opdringen bedoel ik dus politieke partijen zoals de SGP die het homohuwelijk willen verbieden omdat zij geloven dat het verkeerd is. Niet iedereen denkt zo, waarom moet het dan verboden worden?

Ik maak de Bijbel niet belachelijk, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo vast houden aan een boek dat geschreven is door iemand die zijn eigen mening daarin heeft opgeschreven, en het vervolgens vertegenwoordigt als God's mening.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:45

Anne_mieke88 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ja klopt...omdat het in de bijbel staat en wij dat geloven... wat kan jou dat boeien? leven en laten leven...

Wat het mij kan boeien? Vrijheidbeperking en discriminatie, daarom kan mij het wat boeien. Over leven en laten leven gesproken, nogal hypocriet niet?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:47

maar horsie...zo zijn er nog meer partijen waar sommige mensen het met iets eens is en de andere niet...en dringen toch ook hun mening op.. en daar word niet over gesproken omdat het geloof niet aan bod komt...

de 1 vind roken in openbare plekken absoluut not done...maar de andere zweert bij een peuk..

dat vind JIJ Horsie.. en wij hoeven het echt niet eens te worden hoor... als er maar respectvol met elkaar word omgegaan..
en discriminatie? discrimineer ik dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:49

Ik beantwoord haar bericht even op dezelfde manier, natuurlijk zijn er ook genoeg niet-gelovigen die respect hebben voor een ander, net als alle gelovigen die respect hebben voor niet-gelovigen en helemaal niets willen opdringen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:50

anneliesdj schreef:
Ik beantwoord haar bericht even op dezelfde manier, natuurlijk zijn er ook genoeg niet-gelovigen die respect hebben voor een ander, net als alle gelovigen die respect hebben voor niet-gelovigen en helemaal niets willen opdringen.

:j eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:50

Je kan als Christen ook niet voor een huwelijk zijn tussen mensen van het zelfde geslacht...dat is ongeloofwaardig, zo kan je als Christen ook niet maar raak leven dat maakt je ongeloofwaardig als Christen zijnde...

Een Christen herken je aan de vruchten van de Heilige Geest welke zijn:
Eerlijkheid
Geduld
Behulpzaamheid
etc.

Veroordelen zal ik ze niet dat is ook niet aan mij maar aan God, mijn beste vrienden zijn homoseksueel ik ben het niet eens met hun levenstijl maar goed er zijn ook genoeg dingen bij mij waar zij het niet mee eens zijn...Als Christen mag je dat gewoon niet veroordelen want je bent geen God.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:51

Anne_mieke88 schreef:
maar horsie...zo zijn er nog meer partijen waar sommige mensen het met iets eens is en de andere niet...en dringen toch ook hun mening op.. en daar word niet over gesproken omdat het geloof niet aan bod komt...

de 1 vind roken in openbare plekken absoluut not done...maar de andere zweert bij een peuk..

dat vind JIJ Horsie.. en wij hoeven het echt niet eens te worden hoor... als er maar respectvol met elkaar word omgegaan..
en discriminatie? discrimineer ik dan?

Precies, omdat het geloof door iedereen anders geinterperteerd kan worden, ik heb het altijd al gezegd en zal het altijd blijven zeggen, het geloof is het grootste gevaar voor de samenleving. Of je nou gelooft in God, in Allah of in iets anders.

Ik zeg niet dat JIJ discrimineert, maar tegen het homohuwelijk zijn is discriminatie, dus een ieder die er tegen is discrimineert in weze.

Hoho, je moet zelf weten wat je gelooft, het zal me een reet roesten of je nou gelooft in God of dat je gelooft dat aliens echt zijn. Het gaat mij erom dat je andere daar niet mee schaadt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:53

Lante schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik krijg ook commentaar als ik hier op zondag iets doe. Van mijn atheistische buurman. Dus.

Hoe weet jij nu dat die buurman atheïstisch is? Heeft hij zich zo voorgesteld ofzo..?
"Ik ben Buurman Henk en ik ben Atheïstisch, even dat u het weet, welkom in deze buurt" :D
Iemand die niet naar de kerk gaat of bidt hoeft niet per se atheïstisch te zijn. ;)
Ik ben door mijn gelovige ex schoonfamilie ook vaak uitgemaakt voor atheïst, vond ik ZWAAR irritant, dat ze niet de moeite wilden nemen te horen wat ik geloofde om me vervolgens in een hokje te stoppen waar ik helemaal niet hoorde. :+

Ik woon al tien jaar naast deze buurman en wij hebben echt wel iets meer contact gehad dan alleen even voorstellen. Dus.... Waarom zou je eraan twijfelen of ik weet wat voor geloof mijn buurman al dan niet aanhangt? :?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:53

xx_Horsiex schreef:
En weer treffen wij elkaar :D

Met opdringen bedoel ik dus politieke partijen zoals de SGP die het homohuwelijk willen verbieden omdat zij geloven dat het verkeerd is. Niet iedereen denkt zo, waarom moet het dan verboden worden?

Ik maak de Bijbel niet belachelijk, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo vast houden aan een boek dat geschreven is door iemand die zijn eigen mening daarin heeft opgeschreven, en het vervolgens vertegenwoordigt als God's mening.

Dat denk jij, christenen zien dat anders.
De sgp dringt helemaal niets op, ze voeren zelfs nauwelijks campagne, wat is het probleem?
Pas wanneer heel NL massaal voor de sgp kiest is er een kans dat er wat gaat gebeuren aan het homohuwelijk
Er zijn ook partijen die willen dat iedereen gelijke lonen krijgt, of dat iedereen in hetzelfde huis woont, daar valt ook niemand over?

Lauren_

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:55

Gwlukkig is de meederheid van de Nederlandse bevolking niet gelovig denk ik dan maar. Ik vind de SGP net zo gevaarlijk als geert Wilders