Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:54

Lovely schreef:
Nogmaals, mensen met hele dure huizen hebben vaak geen hypotheek over de volledige waarde en soms zelfs helemaal geen hypotheek. Het is dus kul om daar steeds over te beginnen.

Had wat anders te doen vandaag dus moest veel bij lezen

Maar als je echt denkt dat rijke mensen geen gebruik maken van een vorm van belasting teruggave dan ben je wel heel naïef, integendeel er worden juist schulden, b.v. dure huizen, gemaakt om de belastingen te kunnen drukken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:56

Puur uit interesse Lovely en Abiola, vinden jullie het een wenselijke manier van gemeenschapsgeld besteden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:56

sarabande schreef:
Lovely schreef:
Nogmaals, mensen met hele dure huizen hebben vaak geen hypotheek over de volledige waarde en soms zelfs helemaal geen hypotheek. Het is dus kul om daar steeds over te beginnen.

Had wat anders te doen vandaag dus moest veel bij lezen

Maar als je echt denkt dat rijke mensen geen gebruik maken van een vorm van belasting teruggave dan ben je wel heel naïef, integendeel er worden juist schulden, b.v. dure huizen, gemaakt om de belastingen te kunnen drukken

Sure, terwijl een schuld altijd duurder is dan de teruggaaf :n.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:00

Lovely schreef:

Betere accountant nemen :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:02

Shadow0 schreef:
Puur uit interesse Lovely en Abiola, vinden jullie het een wenselijke manier van gemeenschapsgeld besteden?

Ik vind het niet wenselijk dat mensen die niet goed presteren een loonsverhoging en/of bonus krijgen. Maar ik vind wel meer niet wenselijk :D waar het mij om ging is dat je net doet alsof de VVD speciaal voor deze groep wanbestuurders een koopkracht verbetering heeft doorgevoerd, en dat is gewoon niet zo.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:03

Shadow0 schreef:
Lovely schreef:

Betere accountant nemen :)

Een frauderende?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:08

Abiola: natuurlijk niet! Een 'creatieve.'

Abiola schreef:
Ik vind het niet wenselijk dat mensen die niet goed presteren een loonsverhoging en/of bonus krijgen. Maar ik vind wel meer niet wenselijk :D

Nou ja, er komen verkiezingen aan :)* Dat is een mooi moment om juist wel te laten weten wat je ervan vindt.

Citaat:
waar het mij om ging is dat je net doet alsof de VVD speciaal voor deze groep wanbestuurders een koopkracht verbetering heeft doorgevoerd, en dat is gewoon niet zo.

De VVD heeft voornamelijk verzuimd om de maatregelen te balanceren, door nadrukkelijk de HRA in stand te houden bijvoorbeeld, terwijl er wel allerlei maatregelen genomen worden die de koopkracht van lagere inkomens extra benadelen. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer, zeker als je nadrukkelijk niets doet om loonsverhogingen aan banden te leggen. Ook worden er geen maatregelen genomen om dergelijke situaties te voorkomen. Dat is effectief natuurlijk een bevoordeling.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:21

PvdA omdat ik me kan vinden in de standpunten (op die van het onderwijs na dan, maarja je kunt niet alles hebben).

tiny_tiger

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:28

nou ja je stemt of niet het zijn in den haag allemaal zakken vullers en jij loopt er toch hoe dan ook op achter uit -:(-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:10

tiny_tiger schreef:
nou ja je stemt of niet het zijn in den haag allemaal zakken vullers en jij loopt er toch hoe dan ook op achter uit -:(-

Niet alleen daar.

Eenderde corporatiedirecteuren boven Balkenende-norm

Citaat:
Van 285 directeur-bestuurders van 231 beoordeelde corporaties verdient bijna een derde boven de Balkenendenorm van 193.000 euro per jaar.

Drie directeuren van corporaties die in Zuidoost-Brabant actief zijn, staan in de top-25 van duurste bestuurders. Thom Aussems van Trudo in Eindhoven was in 2011 goed voor ruim 368.000 euro.

bron:

http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/11 ... e-norm.ece

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:15

En dan wil de VVD ook de huren volledig privatiseren. Want daar wordt alles beter en goedkoper van.... of niet?
Aussems krijgt van iedere huurder 5 euro per maand voor zijn salaris. Daar kunnen mensen een ketel voor huren.

Maar Erik Staal was hier ook al eerder in het topic voorbij gekomen. Lekker gokken met derivaten, en als het dan niet goed gaat, verhuis je naar de Antillen om daar een huis van een paar miljoen te bouwen. En laat je huurders een huursverhoging betalen. Vanwege wanbeleid. Top hoor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:44

Is wanbeleid niet gewoon strafbaar?

*aangepast*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:53

Op dit moment niet nee.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:04

:?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:06

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:07

Ja dat vind ik ook ongelooflijk. Er wordt gegokt met gemeenschapsgeld, kijk maar naar de topman van Vestia. Die laat Vestia nagenoeg failliet achter, maar krijgt wel zijn bonus mee ondanks wanbeleid, en bouwt daar op de Antillen één miljoenenvilla. Dan kan men toch niet recht praten?
En de huurders krijgen nu één huursverhoging, omdat Vestia geen geld meer heeft. Rara politiepet....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:10

Interessante link gummie, dus eigenlijk zou het wel mogelijk moeten zijn. Waarom gebeurt het dan niet. Vriendjespolitiek?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:10

Ik vind het niet alleen ongelooflijk, het IS ook ongelooflijk. Voor wanbeleid zijn bestuurders in ieder geval aansprakelijk via het ondernemingsrecht. Het is gewoon in de wet vastgelegd. Strafbaar is dan idd het verkeerde woord, want het betreft geen strafrecht.

Maar het is dus wettelijk niet toegestaan en kent wettelijke consequenties. dus ik begrijp niet zo goed waarom de link tussen de VVD en bestuurders die zich schuldig maken aan wanbeleid wordt gelegd. Want ook de VVD staat gewoon achter het recht zoals dat nu geldt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:18

De SP wil dat financieel wanbeleid strafbaar wordt via een artikel in het strafrecht.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/201202/ ... llen.shtml

Ik zie niet welke toegevoegde waarde dat zou hebben boven de al bestaande regels omtrent wanbeleid. Bestuurders kunnen geschorst en ontslagen worden en veroordeeld worden tot schadevergoeding. Daar is echter wel een aangifte en bewijs voor nodig van een derde. Misschien schort het daar wel aan! de mogelijkheden zijn er. Onverantwoorde risico's nemen wordt zelfs letterlijk genoemd in het ondernemingsrecht. En toets op google veroordelingen wanbeleid in en je krijgt toch aardig wat resultaten.

Dus wat voegt strafbaarstelling toe aan de al bestaande mogelijkheid van aansprakelijkheid via het ondernemingsrecht?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:19

Omdat er verder ingegrepen moet worden hierop en dat niet gebeurt. Er wordt zo vaak het hand boven het hoofd gehouden bij het bestuur. Kijk maar naar het VUmc: er komen patiënten in gevaar door een niet functionerende longafdeling. Iemand kaart dat aan, en die iemand wordt door het bestuur ontslagen, waardoor de situatie niet verandert. Pas na druk van buitenaf stappen er een paar bestuursleden op. En wordt er iets aan de afdeling gedaan?

Wat ik erg vind, is dat in een semi-publieke sector zoals de huurwoningmarkt de salarissen van directeuren exhorbitant hoog zijn (net als in de zorg trouwens). Er wordt wat afgegokt met andermans geld, en als het dan niet lekker gaat, dan kan de huurder daar voor opdraaien.
Net als de directeur van de zorginstelling waar ik werk, verdient 400.000 euro per jaar. Maar geld voor extra handen aan het bed is er niet, waardoor ouderen wel eens meer dan een uur moeten wachten om geholpen te worden naar de wc. Ik vind dat echt van de zotte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:23

De SP is aan het zakken in de peiling,eigenlijk zou ik dan tactisch moeten gaan stemmen,op de PvdA.
Maar even aankijken,ze kunnen natuurlijk ook weer flink stijgen in de peiling.
Ik heb liever Samsom als MP dan Rutte.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:24

gummie schreef:
Maar het is dus wettelijk niet toegestaan en kent wettelijke consequenties. dus ik begrijp niet zo goed waarom de link tussen de VVD en bestuurders die zich schuldig maken aan wanbeleid wordt gelegd. Want ook de VVD staat gewoon achter het recht zoals dat nu geldt.

Het punt is ten eerste dat er gedaan wordt alsof goed geld ontvangen automatisch betekent dat je hard en goed werkt en dus dat vele geld ook verdient. Dat is een punt dat de VVD nadrukkelijk uitdraagt, en het is bewezen niet waar: er zijn nogal wat situaties waarin de topverdiener slecht functioneert en toch veel geld ontvangt.

Ten tweede is de VVD de grootste partij, levert de MP, zit in de regering, etc. Zij hebben de macht om er iets aan te doen. Na de crisis en de vele, vele schandalen rond dit onderwerp, zou je op z'n minst een visie verwachten over hoe we dit soort dingen in de toekomst gaan voorkomen. Maar de VVD doet niets, benadrukt nog eens extra dat de top10%-inkomens 'hardwerkende Nederlanders' zijn, en verzint nog een paar maatregelen die vooral de laagste inkomensgroepen extra benadelen.

Strafbaar stellen via strafrecht lijkt mij heel goed: dan kan het OM een vervolging instellen. Daarmee wordt het voor een groot deel uit de belangen van de organisaties getrokken - en terecht, omdat de belangen die van de organisatie overstijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:24

Die peilingen zouden echt per direct verboden moeten worden :n

Iedereen gewoon lekker stemmen op wie die wil stemmen, VEEL eerlijker :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:26

pmarena schreef:
Die peilingen zouden echt per direct verboden moeten worden :n

Iedereen gewoon lekker stemmen op wie die wil stemmen, VEEL eerlijker :j

_/-\o_ _/-\o_

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:26

Rinske schreef:
Omdat er verder ingegrepen moet worden hierop en dat niet gebeurt. Er wordt zo vaak het hand boven het hoofd gehouden bij het bestuur. Kijk maar naar het VUmc: er komen patiënten in gevaar door een niet functionerende longafdeling. Iemand kaart dat aan, en die iemand wordt door het bestuur ontslagen, waardoor de situatie niet verandert. Pas na druk van buitenaf stappen er een paar bestuursleden op. En wordt er iets aan de afdeling gedaan?

Wat ik erg vind, is dat in een semi-publieke sector zoals de huurwoningmarkt de salarissen van directeuren exhorbitant hoog zijn (net als in de zorg trouwens). Er wordt wat afgegokt met andermans geld, en als het dan niet lekker gaat, dan kan de huurder daar voor opdraaien.
Net als de directeur van de zorginstelling waar ik werk, verdient 400.000 euro per jaar. Maar geld voor extra handen aan het bed is er niet, waardoor ouderen wel eens meer dan een uur moeten wachten om geholpen te worden naar de wc. Ik vind dat echt van de zotte.

Maar dat is het em nu juist: je zegt "er wordt wat afgegokt met andersmans geld". Als er "onverantwoorde risico's worden genomen", dan zul je de stap moeten nemen de bestuurder aansprakelijk te stellen! Als dat niet gebeurt, tja... De mogelijkheid is er.

En dan dat voorbeeld van
Citaat:
er komen patiënten in gevaar door een niet functionerende longafdeling. Iemand kaart dat aan, en die iemand wordt door het bestuur ontslagen, waardoor de situatie niet verandert. Pas na druk van buitenaf stappen er een paar bestuursleden op

Iemand kaart het aan en wordt ontslagen. die iemand moet dan gebruik maken van het recht dat er al heel lang is! En een van de mogelijke sancties is inderdaad ontslag. Wat bedoel je met druk van buitenaf? Is dat via het recht gegaan? Zo nee, waarom wordt er dan geen gebruik van gemaakt?

Kan het misschien zo zijn dat onvoldoende mensen op de hoogte zijn van de mogelijkheden van ons recht om dit soort zaken aan te pakken? Want de regels zijn er, maar er moet wel een beroep op worden gedaan.