arian_wolf schreef:Ik snap je berichtje, maar ik bedoel het net iets andersAls het kindje iets ouder is vind ik het toch iets anders, als het gaat lopen etc.
Tegen de tijd dat het kind gaat lopen mag je het niet meer aborteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arian_wolf schreef:Er is wat verwarring geschept... Als het kind al op de wereld ıs, is het onmogelijk abortus te plegen. Abortus kan je plegen ik de begin fase van je zwangerschap, als je dus 5 maanden in verwachting ben. nu duik ik m'n bedje in
arian_wolf schreef:Abiola schreef:Ik snap niet hoe je het aan de ene kant moord vindt om zo'n lief lopend mensje te aborteren, maar datzelfde mensje met een hele foute verwekker wel zou kunnen vermoorden?[/quot] Abortus kan je pas plegen in de eeste 5 maanden van je zwangerschap.
Abiola schreef:Ik snap niet hoe je het aan de ene kant moord vindt om zo'n lief lopend mensje te aborteren, maar datzelfde mensje met een hele foute verwekker wel zou kunnen vermoorden?
arian_wolf schreef:Abiola schreef:Ik snap niet hoe je het aan de ene kant moord vindt om zo'n lief lopend mensje te aborteren, maar datzelfde mensje met een hele foute verwekker wel zou kunnen vermoorden?[/quot] Abortus kan je pas plegen in de eeste 5 maanden van je zwangerschap.
Netje schreef:Ik moet zeggen dat ik dit tot nu toe wel een goed gevoerde discussie vind (mogen andere topics een voorbeeld aan nemen)![]()
Nu hypothetisch nog een andere vorm: stel je raakt zwanger, maar partner (nou ja, ex hierna) wil er niets van weten en stelt je voor de keuze óf je laat het weghalen óf je kiest er voor het alleen op te voeden en hem er zowel financiëel en qua bezoeken nooit mee lastig te vallen. De vrouw kiest ervoor om het helemaal alleen te doen, maar na de geboorte blijkt de verwekker en dus papa ineens het kleine frummeltje heel lief en leuk te vinden en eist zijn bezoekrecht op... Dan kun je als vrouw wel zeggen: nee, want dat was niet de optie, maar geen rechter die je in het gelijk stelt. Immers de verwekker kan ook zijn rechten opeisen
Huertecilla schreef:Wat mij bijzonder teleursteld is hoe ongeëmancipeerd de emancipatiebeweging is.
Nérgens lees ik ook maar íets over baas over eigen sperma.
Wanneer een man en vrouw beiden geen kind willen verwekken en in overleg pil/condoom gebruiken hebben beiden evenveel zeggenschap over tóch een onverhoopte zwangerschap.
Daar ontstaat dan een comflict tussen twee beslissingsvrijheden.
Het is logisch dat de integriteit van het lichaam zwaarder weegt en dat de vrouw mag beslissen over haar buik.
Echter; over de zwangerschap; NIET over de consequenties voor de vader!
Wanneer pa een abortus wil en ma niet, dan geen abortus, maar geen vaderschapsplichten.
Ongeëmancipeerd dat de emancipatiebeweging alleen de vrouwenkant ziet.
Individuele beslissingsvrijheid is een groot goed en niet complex. Het is van groot belang dat het helder blijft liggen. Het mag niet grensoverschrijdend zijn. Dan wordt het namelijk verbieden/verplichten en dat is een hellend vlak.
xSCWx schreef:De foetus zou je niet laten aborteren bij een " foutje", dit is uiteindelijk een lopend mensje.
Hoe kan je dan wel een foetus laten aborteren, terwijl dat net zo'n zelfde lopend mensje wordt. Enkel omdat de vader een verkrachter is?
sallandval schreef:Het vervelende is: een vrouw kan niet voor het kind beslissen dat het geen kinderalimentatie hoeft, daar heeft het namelijk recht op. Het kind kan er zelf achteraan gaan en de alimentatie opeisen, afspraak met de moeder of niet.
Ik vraag me af of een verkrachter ook bezoekrecht etc op kan eisen: iemand die dat weet? Aangezien er steeds het voorbeeld van de verkrachting wordt als reden voor abortus.
Huertecilla schreef:xSCWx schreef:De foetus zou je niet laten aborteren bij een " foutje", dit is uiteindelijk een lopend mensje.
Hoe kan je dan wel een foetus laten aborteren, terwijl dat net zo'n zelfde lopend mensje wordt. Enkel omdat de vader een verkrachter is?
Daarom is het een totaal verkeerde discussie. Zodra je op dit vlak komt heeft prolife gelijk en mag geen enkele abortus want voor de ongeboren vrucht is de situatie hetzelfde.
Hou vast aan de individuele beslissingsvrijhied. Zorg dus ook dat die consequent is en dat argument niet in het drijfzand staat.
sallandval schreef:Ik vraag me af of een verkrachter ook bezoekrecht etc op kan eisen: iemand die dat weet? Aangezien er steeds het voorbeeld van de verkrachting wordt als reden voor abortus.
Citaat:Je snapt het verkeerd:
De foetus zou je niet laten aborteren bij een " foutje", dit is uiteindelijk een lopend mensje.
Citaat:als het door een verkrachting zou komen ben ik voor..
4 jaar geleden raakte ik ongepland zwanger... het was NR 4 in ons gezin... van manlief was ze eerste reactie neeeeeeee.. maar na het laten bezinken , op een rijtje gezet.. ect... zijn we er voor gegaan.. waar er 3 zijn kunnen er ook 4 zijn..
nou het is letterlijk en figuurlijk een kadootje... echt ons zonnetje in huis.
ik kreeg van me schoonmoeder te horen toen ik zwanger was laat het maar weg halen.. wie beslist dat nou jij toch niet.. is ook echt in een ruzie geeindigd heb toen ook letterlijk tot ver na zijn geboorte geen contact gehad... we hebben wel een kaartje gestuurd na de geboorte. heb toen ook nog een tijd geduurd eerdat we weer bij mekaar over de vloer kwamen...
Bloodymary schreef:Maar als je verkracht wordt, dan kun je niet zwanger worden, want dan sluit je lichaam zich daarvoor vanzelf af!![]()
Niet te geloven he, dat zei laatst toch zo'n Amerikaanse senator en die was daar echt van overtuigd....Zulke mensen leiden daar het land.
Narnia schreef:Hij heeft wel publiek de schande er van gedragen en om vergeving gevraagd, wat ik persoonlijk erg moedig vind want daarmee stelt hij zich kwetsbaar op als man....